Fashion Lifestyle Magazine Списание за мода и лайфстайл - брой 103

КАК ТЕХНОЛОГИИТЕ ПРОМЕНЯТ БЪДЕЩЕТО НА МОДНАТА ИНДУСТРИЯ

На първо място кои са факторите, които променят модната индустрия и в момента: свръхпроизводство и свръхпредлагане; огромно негативно влияние на модната индустрия върху околната среда; неетични производства; бързо развитие на електронната търговия; затваряне на физически магазини; развитие на технологиите.

НОВАТА КНИГА НА МИШЕЛ ОБАМА Е НАЙ-ПРОДАВАНАТА ЗА 2018

Модната индустрия е вторият по големина замърсител в света. Произвеждат се около 80 милиарда дрехи всяка година. Индустрията оказва пагубно влияние за околната среда и природните ресурси. А според изследване, представено в списанието Marie Claire, всяка жена има дрехи на стойност около £2,400 в гардероба си, които никога няма да облече.

НОВАТА КНИГА НА МИШЕЛ ОБАМА Е НАЙ-ПРОДАВАНАТА ЗА 2018

Все по-често се говори за устойчива и етична мода. Клиентите започват все повече да купуват продукти, които са произведени със зачитане на природните ресурси и хората, които ги произвеждат. Памукът, произвеждан без наличието на опасни пестициди, както и иновативните нови материали, ще стават все по-популярни. Отново хората се завръщат към това да харчат повече пари за по-малко, но качествени стоки. По този начин ще бъдат подкрепени етичните модни марки, които плащат справедливи възнаграждения на работниците си и инвестират в иновации. Производството се измества по-близо до мястото на продажба, защото марките трябва бързо да реагират на изискванията на пазара и бързо да доставят нови стоки.

НОВАТА КНИГА НА МИШЕЛ ОБАМА Е НАЙ-ПРОДАВАНАТА ЗА 2018

Приходите на онлайн търговците нарастват. Но конкуренцията и при тях е огромна. 40% от тези приходи са за Amazon, Alibaba и Ebay. По тази причина продължава тенденцията за затваряне на физически магазини. През 2017 г. хиляди търговци на дребно в областта на модата затварят своите магазини в цял свят. По-малките търговци и модни марки могат да оцелеят само чрез въвеждането на нови технологии и уникални предимства. В световен мащаб има няколко кампании в подкрепа на етичната мода и призив към модна революция. Те целят да обединят хора и организации от цял свят да работят заедно за промяна на настоящия модел в модната индустрия, така че дрехите да се произвеждат по начин, сигурен и справедлив за всички по веригата на доставки и да се намалява вредното влияние на модната индустрия върху околната среда. Те вярват, че комуникацията между участниците в цялата верига на доставки – от фермера до потребителя – е единственият начин за трансформиране на модната индустрия. Такива организации са Fashion Revolution, 303 Tuscans Ethical Fashion, Common Objective.

НОВАТА КНИГА НА МИШЕЛ ОБАМА Е НАЙ-ПРОДАВАНАТА ЗА 2018

Ето какво правят някои компании, с цел да предложат иновативни и екологични продукти. Стъпка към по-устойчива мода направи луксозната италианска марка „Салваторе Ферагамо“, която пусна колекция дрехи от плат, направен от цитрусови плодове. Платът е създаден от компанията Orange fiber от остатъчните продукти след изстискването на портокали за сок. Идеята е на двама студенти, в сътрудничество с Политехническия университет в Милано. Цитрусовият текстил е с меко и копринено усещане, леко тегло и може да бъде матов или лъскав според производствените нужди. Bolt Threads създава синтетична коприна чрез ферментация, използвайки дрожди, вода и захар – процес, който прилича на производство на бира. Крайният продукт е плат, който е устойчив и наподобява коприна. От плата Stella McCartney създава жълта рокля, която е показана в Музея на модерното изкуство.

НОВАТА КНИГА НА МИШЕЛ ОБАМА Е НАЙ-ПРОДАВАНАТА ЗА 2018

Modern Meadow „отглежда“ кожа. Материалът се създава в лаборатория и почти е неразличим от естествената кожа – биологично и на външен вид. Това е първото поколение материали, създадени с основния протеин на природата – колаген, но без никакви животински производни. MycoWorks създава нов вид кожа с използването на мицел и селскостопански странични продукти в процес с отрицателен въглерод.

Швейцарската компания Happy Genie създаде луксозни чанти, изработени от кожа, направена от остатъци от ябълки. Това са само малка част от примерите за подобни продукти, които бяха представени на различни изложения в Европа тази година.

НОВАТА КНИГА НА МИШЕЛ ОБАМА Е НАЙ-ПРОДАВАНАТА ЗА 2018

Друга иновация в модната индустрия е 3D принтирането. Adidas използват модерни технологии за 3D принтиране в създаването на някои от спортните си обувки. Германският производител вече работи над нов впечатляващ модел, който се казва Futurecraft 4D. От Adidas смятат, че тази иновация ще предизвика истинска революция в начина, по който се произвеждат обувки в световен мащаб. Новият метод позволява да се достигне "напълно различен производствен мащаб".

НОВАТА КНИГА НА МИШЕЛ ОБАМА Е НАЙ-ПРОДАВАНАТА ЗА 2018

През 2017 г. са произведени 5000 чифта, плановете са до края на 2018 г. да бъдат произведени 100 000 и 500 000 през 2019 г. Цената на един чифт Adidas Futurecraft 4D в момента е £1,334. Друга тенденция е персонализацията в модата. Flair Atelier Лондон предлага онлайн платформа за създаване и поръчване на дрехи с участието на клиента. Те предлагат на клиентите да създадат уникална дреха, която ще бъде изработена по техните мерки и доставена до тях за две седмици. Целта е клиентите да могат да "намерят перфектната рокля".

НОВАТА КНИГА НА МИШЕЛ ОБАМА Е НАЙ-ПРОДАВАНАТА ЗА 2018

Те осъществяват това, като дават възможност клиентите да сглобят роклята чрез избор на деколте, ръкави, дължина на роклята, вид на полата, като всеки елемент може да бъде в черно или бяло, с или без дантела. Така се получават множество различни комбинации. Дрехи с мерки на клиента и с избор на детайли вече доста години се използват при мъжките костюми made to measure. Там клиентът също има възможност да персонализира своя костюм чрез избор на плат, ревери, джобове, шлицове, хастар. При по-спортните облекла персонализацията е чрез възможността клиентите да създават дрехи с избрани от тях щампи.

НОВАТА КНИГА НА МИШЕЛ ОБАМА Е НАЙ-ПРОДАВАНАТА ЗА 2018

Друга интересна технология е сглобяването на дрехи чрез ултразвук – модерна, ориентирана към бъдещето и икономична алтернатива на шиене, с която PFAFF Industrial се занимава повече от 25 години и представи по време на изложението MUNICH FABRIC START в Мюнхен през 2017 г. Процесът предлага няколко технически предимства – работа без игла, без конец, без консумативи. Освен това, дизайнерът може да избере между множество различни шевове, тъй като дизайнът на шева се определя чрез избраното ударно колело на машината. PFAFF предлага на клиента широк избор от колела.

НОВАТА КНИГА НА МИШЕЛ ОБАМА Е НАЙ-ПРОДАВАНАТА ЗА 2018

На световната премиера на машината по време MUNICH FABRIC START в Мюнхен за първи път беше изработена цяла дреха (тениска) с помощта на ултразвук. Някои шевове бяха подлепени с помощта на машина с горещ въздух PFAFF. Този тип лента може да се използва за запечатване на шева или просто като дизайнерски елемент.

НОВАТА КНИГА НА МИШЕЛ ОБАМА Е НАЙ-ПРОДАВАНАТА ЗА 2018

Експериментът „Виж сега – Купи сега“ е въведен е през 2015 г. от Burberry на Седмицата на модата в Лондон. Веднага след модните ревюта дрехите могат да се купят в онлайн и в реалните магазини на марките. Последователи на този нов начин на продажба веднага след модно ревю са Tommy Hilfiger, Ralph Lauren, Michael Kors, Rebecca Minkoff, Victoria’s Secret, Mulberry, като по този начин те предотвратяват възможността за кражба на моделите им.

Съществуват и магазини без касиери. Има два такива в Сиатъл и един в Чикаго от вида Amazon Go. В тях няма касиери, нито устройства за плащане чрез самообслужване. Просто влизате, вземате каквото ви е нужно и излизате. Amazon изтегля нужната сума от вашата кредитна карта докато излизате през въртящата врата. Малко по-късно, приложение на вашия телефон показва разписка с детайли за покупките, платената сума и колко време сте прекарали в магазина.

Трябва да споменем и виртуално пазаруване. Obsess е онлайн платформа за виртуално пазаруване, която позволява на посетителите да разглеждат „виртуален магазин“, който наподобява магазините в „истинския живот“. Интегрирана е с магазини на различни марки като Vera Bradley, Carmen Sol, Farfetch и др. МАЛКО ФАКТИ:
- Zalando оряза около 250 маркетингови и комуникационни длъжности, заменяйки персонала с алгоритми и изкуствен интелект (AI).
- Маркс и Спенсър заместват персонала на телефонния център с изкуствен интелект (AI).
- Продажбите на онлайн търговци на дребно, като Zalando, Boohoo и Asos, са нараснали 24 пъти по-бързо от продажбите на търговците с реални магазини между 2012 и 2017 г. (Източник: drapersonline.com)
- 56% от анкетираните потребители заявяват, че са използвали или не могат да чакат да използват новите технологии в онлайн пазаруването, като Augmented reality, Virtual reality или 360 градуса видео. (Източник: Retail Industry Leaders Association)

НОВАТА КНИГА НА МИШЕЛ ОБАМА Е НАЙ-ПРОДАВАНАТА ЗА 2018

Можем да заключим, че бъдещето е за тези дизайнери, марки и търговци, които успеят да покажат конкурентно предимство пред другите чрез устойчива, етична мода и иновации.

НОВАТА КНИГА НА МИШЕЛ ОБАМА Е НАЙ-ПРОДАВАНАТА ЗА 2018

НОВАТА КНИГА НА МИШЕЛ ОБАМА Е НАЙ-ПРОДАВАНАТА ЗА 2018

Снимки:
1. Кампания за етична мода.
2. Модел на Салваторе Ферагамо.
3. Модел на Stella McCartney.
4. Кожа от Modern Meadow.
5. Кожа от MycoWorks.
6. Модели на Happy Genie.
7. Futurecraft 4D на Adidas.
8. 3D printing.
9. Сайтът на Flair Atelier.
10. Дреха, сглобена чрез ултразвук.
11. Експериментът „Виж сега – Купи сега“.
12. Магазин Amazon Go.
13. Сайт на Vera Bradley.
14. 3D скенер от Texel.
Източник: fashion.bg



Добави коментар
Вашето име:
Вашият коментар:
Въведете символите: captcha
 

Модерните сайтове:   Мода - Колекции - Готварски рецепти - Домашни любимци - Свободно време - Дамски обувки - Дрехи