Fashion Lifestyle Magazine Списание за мода и лайфстайл - брой 100

ФЕСТИВАЛА FYRE – ПАРОДИЯ НА ФЕСТИВАЛНАТА КУЛТУРА

Василена Читакова

Какво представлява фестивалът ?
Фестивалът Fyre обещаваше да бъде като никой друг: луксозно посрещане на гостите, яхти в тюркоазени води, плажове с веселящи се супермодели през деня и музикални банди през нощта и ресторанти с вкусна и изискана храна, приготвена от главни готвачи. Смяташе се, че фестивалът ще се изправи в пряка конкуренция с Coachella. Цените на билетите варираха от 1 200 до 100 000 долара. Fyre е изтъкван като „културното събитие на хилядолетието” с много богати и влиятелни гости, които трябваше да бъдат настанени на Бахамските острови през април и май 2017 година. Но лозунгът на фестивала: „На границата на невъзможното” се оказа пророчески.

ФЕСТИВАЛА FYRE – ПАРОДИЯ НА ФЕСТИВАЛНАТА КУЛТУРА

Какво всъщност се случи ?
Фестивалът се превърна в пълна катастрофа – местоположението беше отдалечена точка в Great Exuma, набързо покрита с пясък. Работниците трябваше да застроят жилищни постройки, но вместо това гостите бяха посрещнати в палатки, обзаведени с мокри матраци от предходна буря. Музиканти и ресторанти липсваха, а храната представляваше американско сирене върху хляб. Чистите тюркоазени води се оказаха обитавани от акули. Посрещането на гостите също беше провал. Полетите закъсняваха, а за някои от гостите нямаше места за настаняване. Край на фестивала, в първия му ден сложиха повредените канализационни съоръжения, което и остави много от гостите без възможност да се приберат у дома си. Това, което се случи на Fyre Fest се превърна в пародия на фестивалната култура.

ФЕСТИВАЛА FYRE – ПАРОДИЯ НА ФЕСТИВАЛНАТА КУЛТУРА

Кой е виновен за случилото се ?
Промоуторът на фестивала Били Макфарланд може да прекара 10 години в затвора за лъжа на инвеститорите и изпращане на фалшиви документи. Той се призна за виновен по обвиненията в измама и се извини за обявяването на фестивала като легитимен. Той каза още, че не е преценил наличните си ресурси и е подценил организацията на такова мащабно събитие. Призовки е възможно да получат и две агенции за таланти, които представляват Бела Хадид, Кендал Дженър и Емили Ратайковски, които участват в рекламното съдържание на фестивала. Те направиха фотосесия на яхта и публикуваха снимки в инстаграм с цел реклама. Грегъри Месер – контролиращият управител на банкрута на Fyre Media, се надява, че срещата с моделите ще помогне да се разбере какво се е случило с общите 26 млн. долара набрани от инвеститорите на Fyre. Смята се, че над 1 млн. долара са похарчени за наемане на таланти, които да участват на фестивала и стотици хиляди долари се изразходват за влиятелни личности като Дженър и Болдуин. Има и твърдения, че Кендал Дженър е получила 250 000 долара за един пост в Инстаграм, свързан с фестивала, който след това е бил изтрит.

ФЕСТИВАЛА FYRE – ПАРОДИЯ НА ФЕСТИВАЛНАТА КУЛТУРА

Колко отговорни трябва да бъдат инфлуенсърите за това, което предлагат ?
След лошата развръзка на фестивала Fyre хората обвиниха на първо място организаторите, разбира се, но и моделите, които го направиха да изглежда толкова прекрасно. Границите между общуването с последователите и търговията все повече се замъгляват. Тук идва въпросът за това колко отговорни трябва да бъдат инфлуенсърите за това, което продават.
Това е реклама и за известните личности е възможност за изкарване на лесни пари. Карен Робиновиц, съучредител и съизпълнителен директор на Digital Brand Architects споделя по темата, че решението на един инфлуенсър да рекламира дадено нещо е много по-лично, отколкото на едно списание. Когато списание прави реклама не е нужно да одобрява продукта, докато при инфлуенсъра означава, че го одобрява. Всички публикации, които поставят влиятелните хора на стените си в социалните мрежи, платени или не, показват одобрение. Той казва още, че когато един инфлуенсър стои зад определена марка или продукт трябва да мисли за асоциацията и наистина да вярва на това, което казва. Влиятелните личности трябва да могат да се застъпят за това, което публикуват и да вършат работата си със страст. Робиновиц казва, че ако нещата се объркат с дадения продукт това може да повлияе зле на пазарното предлагане на този човек занапред. Според него този начин на търговия е изграден около личността, нейните вкусове и предпочитания и начинът, по който това се свързва с хората. Този тип търговия е интимна комуникация и инфлунсърите днес, персонализират всичко.
Според Макс Полак, съосновател на творческа агенция и продуцентска компания Matte, която беше наета да рекламира фестивала Fyre в социалните мрежи, наистина е важно инфлуенсърът да вярва в това, което представя. Той казва, че хората са по-интелигентни в това отношение и разбират, когато рекламата е фалшива. Влиятелната личност трябва да се сработи естествено с продукта, в противен случай, когато не се чувства на място се забелязва от хората.

ФЕСТИВАЛА FYRE – ПАРОДИЯ НА ФЕСТИВАЛНАТА КУЛТУРА

Какво следва ?
Ja Rule, един от основателите на фестивала, е проговорил в Twitter за своята роля за проваления фестивал. Той пише, че наистина се извинява и вината не е негова, но поема отговорност за случилото се. Организаторите на фестивала обещават да възвърнат изцяло цената на билетите на гостите и да им подарят VIP пропуски за фестивала през следващата година.

ФЕСТИВАЛА FYRE – ПАРОДИЯ НА ФЕСТИВАЛНАТА КУЛТУРА

ФЕСТИВАЛА FYRE – ПАРОДИЯ НА ФЕСТИВАЛНАТА КУЛТУРА

ФЕСТИВАЛА FYRE – ПАРОДИЯ НА ФЕСТИВАЛНАТА КУЛТУРА

Снимки:
1. Кадър от документалния филм на Netflix.
Фото: © Neftlix /
https://www.huckmag.com
2. – 4. Реални снимки от фестивала.
Фото: снимка 2 – COS /
https://consequenceofsound.net
снимка 3 – Rain Man Instagram
снимка 4 – Rosario Instagram
5. Били Макфарланд – осъден в Манхатън на 11 октомври 2018 г.
Фото: © AP /
https://www.rollingstone.com/music
6. Хейли Болдуин, Емили Ратайковски, Бела Хадид, Елза Хоск и Роуз Бертрам.
Фото: Hailey Baldwin Instagram
7. Кендал Дженър.
Фото: © Brian To/WENN.com /
https://www.sheknows.com
Източници: Elle.com; Vogue.com; Telegraph.co.uk



Добави коментар
Вашето име:
Вашият коментар:
Въведете символите: captcha
 

Модерните сайтове:   Мода - Колекции - Готварски рецепти - Домашни любимци - Свободно време - Дамски обувки - Дрехи