ХИЛЯДИ ДЕЦА СЕ ВКЛЮЧИХА В КАМПАНИЯТА НА KWIAT ЗА ПРОФИЛАКТИКА НА ДЕТСКОТО ЗРЕНИЕ

ХИЛЯДИ ДЕЦА СЕ ВКЛЮЧИХА В КАМПАНИЯТА НА KWIAT ЗА ПРОФИЛАКТИКА НА ДЕТСКОТО ЗРЕНИЕ

Силвия Тодорова

Хиляди деца в цялата страна преминаха безплатен скрининг на очите в рамките на Националната кампания за профилактика на детското зрение. Кампанията по инициатива на българската марка очила KWIAT се провежда за четвърта поредна година и през 2016-та се реализира с подкрепата на Министерство на образованието и науката, Министерство на младежта и спорта, Български съюз на оптометристите и в партньорство с над 150 оптики и здравни центрове в България. Кампанията имаше за цел да популяризира необходимостта от редовна профилактика на детското зрение и да даде възможност в рамките на два месеца (септември и октомври 2016 г.) на деца и младежи на възраст от 6 до 18 г. да преминат безплатен скрининг на очите в оптики и здравни центрове в цялата страна.

Хиляди деца се включиха в кампанията на Kwiat за профилактика на детското зрение

Фокус на тазгодишната кампания на KWIAT беше връзката между спорта и доброто зрение. Каузата подкрепиха емблематични български спортисти като Йордан Йовчев и Тереза Маринова, новият Национален ансамбъл по художествена гимнастика, както и талантливи деца, които тренират спортна гимнастика и представят страната ни на престижни международни състезания. Всички те участваха в традиционното ревю с очила KWIAT в подкрепа на кампанията, в което се включиха също редица известни личности заедно със своите деца: Юлияна Дончева, Наталия Гуркова, Глория, София Борисова, Деси Банова, Стела Йорданова, Ирина Папазова, Ева Кикерезова, Румяна Маринова, Силвия Симова, Паолина Петракиева и Капка Амзина, Алфредо Торес, Георги Енчев и Ивайло Захариев. Със събитието на 11 октомври беше почетен в аванс и Световният ден на зрението, който се отбелязва на 13 октомври.

Хиляди деца се включиха в кампанията на Kwiat за профилактика на детското зрение

По време на кампанията се проведоха различни инициативи, насочени към профилактика на очното здраве при децата. В рамките на „Европейската седмица на спорта“, организирана от Министерство на младежта и спорта от 10 до 17 септември в Национална спортна академия, беше реализират безплатен очен скрининг на над 100 деца от спортните училища в София. По време на кампанията беше организиран и безплатен очен скрининг на деца от приемни семейства, които участваха в благотворителен мач с официалния фен клуб на Манчестър Юнайтед в България. Олимпийският медалист и четирикратен световен шампион Йордан Йовчев се включи в мача като посланик на кампанията за детското зрение. При конкретната инициатива бяха прегледани 28 деца, като при 10 от тях бяха регистрирани проблеми и ще им бъдат изработени безплатни очила. В продължение на кампанията и в партньорство с Националната асоциация за приемна грижа, са извършени очни прегледи на още над 200 деца от приемни семейства. За тези от тях, които имат нужда от корекция на зрението, също ще бъдат изработени безплатни очила.

Хиляди деца се включиха в кампанията на Kwiat за профилактика на детското зрение

Очният скрининг на децата от приемни семейства, както и други инициативи на кампанията, бяха извършвани с авторефрактометър, предоставен от френска компания Essilor, която е и най-голямата в света за производство на стъкла и апаратура за оптическия бранш. Essilor беше официален партньор на кампанията за детското зрение.

Хиляди деца се включиха в кампанията на Kwiat за профилактика на детското зрение

„Благодаря на всички институции, партньори, медии и известни личности, които подкрепиха кампанията и допринесоха за нейното популяризиране и реализиране. Наблюденията ни от тазгодишната кампания показват, че са все повече родителите, учителите и като цяло хората, които обръщат внимание на нуждата от профилактика на детското зрение. Все повече са и локалните самоинициативи по места, а като пример за рекордна активност ще посоча районът на Силистра, където само при един от нашите партньори е направен безплатен скрининг на очите на над 400 деца! Кампанията е изключително мащабна и е трудно да се съберат данни за пълния брой на децата, преминали скрининг. По данните, с които ние разполагаме от приблизително половината от партньорите на кампанията, през безплатния скрининг са преминали над 5000 деца. Реално за страната обаче броят им е в пъти повече. С радост мога да кажа, че надградихме постигнатото в сравнение с миналата година в посока на това повече деца с регистрирани проблеми със зрението, да получат нуждата им корекция с очила.“, споделя г-н Павел Цветков, управител на KWIAT и инициатор на кампанията.

Хиляди деца се включиха в кампанията на Kwiat за профилактика на детското зрение

По време на кампанията се проведе и анкетно проучване в част от оптиките, където се извършваше безплатен очен скрининг. Попълнените анкети дават информация за 574 деца в училищна възраст. Половината от тях са на възраст 6 – 9 години, останалите са по-големи. Установява се, че почти 80% от децата никога не са били на очен преглед при специалист, нито на скриниг на зрение. Друг важен извод от изследването показва, че само 12,6 % от децата имат предписани очила, като повече от половината от тях не носят очилата си редовно. Тук трябва да се има предвид, че по данни от различни научни проучвания на офталмолози средно 1/3 от децата у нас имат нужда от корекция на зрение с очила. Интересно е, обаче, че при родителите ситуацията е различна – при 42% от отговорите поне единият от родителите носи очила или контактни лещи.

Недостатъчна е също и грижата за защита на очите от UV лъчите – само 13% от децата носят защитни слънчеви очила, като детските очи са изключително уязвими от вредните лъчи. Относно натоварването на зрението резултатите не са изненадващи – 80% от децата признават, че ежедневно прекарват по повече от 1 час пред електронни устройства (компютри, смартфони, таблети и др.), а половината от тях по 2,3 и повече часове. Тревожни са и отговорите относно физическата активност на децата – 45% изобщо не се занимават с никакъв спорт и физическа активност, или го правят по-рядко от веднъж в седмицата.

Хиляди деца се включиха в кампанията на Kwiat за профилактика на детското зрение

Националната кампания за профилактика на детското зрение 2016 се превърна в традиция, с която екипът на KWIAT ще продължава да развива своята социално ангажирана дейност във връзка с очното здраве на децата в България.

Снимки:
1. Снимка от фотосесията на Йордан Йовчев и децата, които тренират художествена гимнастика, с очила KWIAT.
2. Всички участници от ревюто в подкрепа на кампанията за профилактика на детското зрение.
3. Йордан Йовчев и децата, които тренират художествена гимнастика на ревюто на KWIAT.
4. – 6. Моменти от футболния турнир.
Фото: © Хайлайф – 2 и 3
Фото: © Божидар Марков – 1
Фото: © НАПГ – Владимир Бичев – 4, 5 и 6


Коментари (0)



Прочетено: 454 пъти                                             © Fashion Lifestyle Magazine, брой 86, Декември 2016

КАМПАНИЯТА НА KWIAT ПРИКЛЮЧИ С БЛАГОТВОРИТЕЛЕН МАЧ И ОЧЕН СКРИНИНГ НА ДЕЦА ОТ ПРИЕМНИ СЕМЕЙСТВА

*Йордан Йовчев и фен клубът на Манчестър Юнайтед във футболна надпревара

Силвия Тодорова

Кампанията на KWIAT за профилактика на детското зрение приключи с очен скрининг на деца от приемни семейства, които участваха в благотворителен мач с официалния фен клуб на Манчестър Юнайтед в България. Олимпийският медалист и четирикратен световен шампион Йордан Йовчев се включи в мача като посланик на кампанията за детското зрение. Финалната инициатива се състоя на 29 октомври в закритото игрище на спортен комплекс „Симеоново" и беше организирана съвместно от Официалният фен клуб на Манчестър Юнайтед в България и KWIAT в партньорство с Националната асоциация за приемна грижа.

КАМПАНИЯТА НА KWIAT ПРИКЛЮЧИ С БЛАГОТВОРИТЕЛЕН МАЧ И ОЧЕН СКРИНИНГ НА ДЕЦА ОТ ПРИЕМНИ СЕМЕЙСТВА

КАМПАНИЯТА НА KWIAT ПРИКЛЮЧИ С БЛАГОТВОРИТЕЛЕН МАЧ И ОЧЕН СКРИНИНГ НА ДЕЦА ОТ ПРИЕМНИ СЕМЕЙСТВА

След няколко оспорвани мача отборът на Йордан Йовчев, който демонстрира завидни футболни умения, грабна първото място в турнира. Играта на смесените отбори се оказа удоволствие не само за играчите, но и за наблюдаващите. Децата показаха спортен дух и завидни умения. Атракция бяха и малките дами, които наред с момчетата мереха сили в дербитата. След края на спортната програма всички деца получиха подаръци – очила от KWIAT.

КАМПАНИЯТА НА KWIAT ПРИКЛЮЧИ С БЛАГОТВОРИТЕЛЕН МАЧ И ОЧЕН СКРИНИНГ НА ДЕЦА ОТ ПРИЕМНИ СЕМЕЙСТВА

КАМПАНИЯТА НА KWIAT ПРИКЛЮЧИ С БЛАГОТВОРИТЕЛЕН МАЧ И ОЧЕН СКРИНИНГ НА ДЕЦА ОТ ПРИЕМНИ СЕМЕЙСТВА

Преди да започне футболната игра, на всички присъстващи 27 деца от приемни семейства, беше направен безплатен очен скрининг с цел превенция и регистриране на потенциални зрителни проблеми. При 10 от децата бяха открити проблеми и за тях ще бъдат изработени безплатни очила. Очният скрининг на децата от приемни семейства беше извършен с авторефрактометър, предоставен от Essilor – голямата френска компания за производство на стъкла и апаратура за оптическия бранш е официален партньор на кампанията за детското зрение. Фокус на тазгодишната кампания на KWIAT е именно възката между спорта и доброто зрение. През месеците септември и октомври наред с безплатния очен скрининг за деца в цялата страна, се проведоха и различни инициативи, които насочиха вниманието към необходимостта от редовна профилактика на очното здраве при децата. Националната кампания за профилактика на детското зрение се реализира с подкрепата на Министерство на образованието и науката, Министерство на младежта и спорта, Български съюз на оптометристите и в партньорство с над 150 оптики и здравни центрове в България.

КАМПАНИЯТА НА KWIAT ПРИКЛЮЧИ С БЛАГОТВОРИТЕЛЕН МАЧ И ОЧЕН СКРИНИНГ НА ДЕЦА ОТ ПРИЕМНИ СЕМЕЙСТВА

КАМПАНИЯТА НА KWIAT ПРИКЛЮЧИ С БЛАГОТВОРИТЕЛЕН МАЧ И ОЧЕН СКРИНИНГ НА ДЕЦА ОТ ПРИЕМНИ СЕМЕЙСТВА

Събитието се осъществи и с подкрепата на Join the players.

КАМПАНИЯТА НА KWIAT ПРИКЛЮЧИ С БЛАГОТВОРИТЕЛЕН МАЧ И ОЧЕН СКРИНИНГ НА ДЕЦА ОТ ПРИЕМНИ СЕМЕЙСТВА

КАМПАНИЯТА НА KWIAT ПРИКЛЮЧИ С БЛАГОТВОРИТЕЛЕН МАЧ И ОЧЕН СКРИНИНГ НА ДЕЦА ОТ ПРИЕМНИ СЕМЕЙСТВА

Снимки:
1. – 8. Моменти от футболния турнир и очния скрининг.
2. Фото: © НАПГ – Владимир Бичев


Коментари (0)



Прочетено: 608 пъти                                             © Fashion Lifestyle Magazine, брой 86, Ноември 2016

 ОЩЕ ПУБЛИКАЦИИ:
   БРОЙ 85: ЙОРДАН ЙОВЧЕВ ПОДКРЕПЯ КАМПАНИЯТА НА KWIAT ЗА ПРОФИЛАКТИКА НА ДЕТСКОТО ЗРЕНИЕ
   БРОЙ 85: KWIAT СТАРТИРА КАМПАНИЯ ЗА ПРОФИЛАКТИКА НА ДЕТСКОТО ЗРЕНИЕ
   БРОЙ 85: „ОБИЧАМ МОЕТО УЧИЛИЩЕ“
   БРОЙ 85: СПОРТИСТИ И ИЗВЕСТНИ ЛИЧНОСТИ С ДЕЦАТА СИ ПОДКРЕПИХА КАМПАНИЯТА НА KWIAT ЗА ДЕТСКОТО ЗРЕНИЕ
   БРОЙ 84: ДЕТСКА ТВОРИТЕЛНИЦА И ЗАНАЯТЧИЙСКИ ИЗЛОЖЕНИЯ НА ИРИН ПИРИН – СЪБОРА НА СЕВЕРОЗАПАДА
   БРОЙ 84: МЕЧКИ ОТ ДЪРВО НА СЪБОРА ИРИН ПИРИН





 Българският портал за мода Личен сайт на Любомир Стойков Luxury Life
Другото Кино - сайтът за независимо кино


loading...

Модерните сайтове:   Мода - Колекции - Готварски рецепти - Домашни любимци - Свободно време - Български паметници - Дамски обувки - Дрехи