KWIAT ПРОДЪЛЖАВА ДА СЕ ГРИЖИ ЗА ДЕТСКИТЕ ОЧИ
Силвия Тодорова
Стартира подготовката за ежегодната национална кампания за профилактика на детското зрение по инициатива на българските очила KWIAT. През 2016 г. новият фокус на кампанията е спортът. Освен традиционната подкрепа от Министерство на образованието и науката, тази година в грижата за зрението на децата в България ще се включи и Министерството на спорта, респективно някои от най-големите спортни федерации в страната. Информация за безплатния очен скрининг през есента (септември и октомври) ще достига до родителите и техните деца както чрез училищата в страната, така и чрез активните спортни клубове.
Известни спортисти, част от които подкрепиха кампанията и миналата година, като Тереза Маринова, също се ангажират с каузата за детското зрение. Спортният празник „Тереза Маринова и приятели”, който се състоя в края на месец май, беше първата инициатива, в рамките на която стартира тазгодишното патньорство на KWIAT с известни спортисти и конкретно с Българска федерация по лека атлетика.
Надграждане на кампанията през 2016 г. има и по посока на броя училища, в които ще се разпространява информация за инициативата – безплатен очен скрининг. Чрез Министерство на образованието и науката ще се достига до училища, освен в 28-те областни града в страната, така също и до по-малките населени места.
Кампанията, насочена към решаване на проблема с липсата на ранна диагностика на детското зрение в България, ще се реализира за четвърта поредна година. По традиция, инициативата обединява усилията на оптичния бранш и държавните институции за създаване на условия за ефективна профилактика на детското зрение на ниво първично здравеопазване (превенция) в национален мащаб. Основните цели на кампанията са популяризирането на необходимостта от редовна профилактика на детското зрение, ангажиране и активизиране на сътрудничеството между трите вида ключови специалисти в грижата за очното здраве: офталмолози, оптометристи и оптици, както и извършването на безплатен очен скрининг на деца в цялата страна.
В рамките на миналогодишната кампания през месеците септември и октомври 2015 г. в повече от 150 оптики в България над 15 000 деца преминаха безплатен скрининг на очите. Освен реално установените проблеми със зрението при конкретни деца, кампанията в голяма степен допринесе за повишаване на информираността на родители, учители и широката общественост относно здравето на детските очи. Показателен за успеха и значимите резултати на социално отговорната кампанията през 2015 г. е фактът, че тя спечели първо място в PR приз 2016 в най-оспорваната категория "CSR проект – бизнес сектор".
Снимки:
1. – 3. Снимки от спортния празник „Тереза Маринова и приятели”.
Фото: Георги Пенев
4. Спортистите, които подкрепиха кампанията през 2015 година.
Фото: © Хайлайф
Прочетено: 2088 пъти © Fashion Lifestyle Magazine, брой 84, Юни 2016
ОЩЕ ПУБЛИКАЦИИ:БРОЙ 83: КОЛЕКЦИЯ KWIAT 2016: КОМБИНАЦИЯ ОТ КЛАСИКА И ИНОВАЦИЯ
БРОЙ 82: ДА БЪДЕМ АКТУАЛНИ В СИНЬО-РОЗОВИ НЮАНСИ
БРОЙ 81: НЕОТРАЗИМИ, ВЪПРЕКИ СТУДА НАВЪН!
БРОЙ 80: ВРЕМЕННИТЕ ТАТУИРОВКИ – МЕЖДУ КРАСОТАТА И КИЧА
БРОЙ 79: ГЛОРИЯ С КРЪГЛИ ОЧИЛА: ХИТ ЗА ЛЯТО 2015