МИУЧА ПРАДА: “ОБИЧАМ МОДАТА, НО ТЯ ТРЯБВА ДА СИ ЗНАЕ МЯСТОТО, А НЕ ДА УПРАВЛЯВА ЖИВОТА НИ!”

МИУЧА ПРАДА: “ОБИЧАМ МОДАТА, НО ТЯ ТРЯБВА ДА СИ ЗНАЕ МЯСТОТО, А НЕ ДА УПРАВЛЯВА ЖИВОТА НИ!”

Любомир Стойков

Миуча ПрадаМиуча Прада е внучка на Марио Прада, основал през 1913 година в Милано едноименната модна къща. Тя е родена през 1950 (според някои източници – 1949) година. Доктор по политически науки с комунистически убеждения. На младини взема активно участие в борбата за защита на женските права. В началото на 70-години изработва чанти и ранички от непромокаеми материали, но сериозно започва да се занимава със семейния моден бизнес през 1978 година, наследявайки го от майка си. Първата си линия собствени чанти от синтетични материали създава през 1985 година, а първата си колекция готово облекло – през 1989 година. През 1992 година лансира по-достъпна младежка линия “Миу Миу”. Докато Миуча Прада е творческия директор на модната къща, то финансовият мозък и главен мениджър е съпругът й Патрицио Бертели. Благодарение на него “Прада” осъществява редица успешни търговски сделки и в края на 90-те закупува известни марки като “Азедин Алая”, “Жил Зандер”, “Фенди”,“Хелмут Ланг” и др.( с някои от които по-късно се разделя). През 1995 година модната къща започва да произвежда и да продава мъжко облекло с марката “Прада”, през 1998 година открива първия си бутик за мъже в Лос Анджелис, а от 2006 година започва да разпространява ароматната течност “Амбър пур ом”. Днес “Прада” е сред най-проспериращите модни вкъщи в света, чиято цена е в милиони долари. Само за 2006 година чистата печалба на “Прада груп” възлиза на 76 милиона евро, което се равнява на 63% ръст спрямо 2005 година. Компанията за луксозни стоки притежава стотици собствени магазини в над 70 държави. Сред отличията й блестят международната награда на Съвета на модните дизайнери в Америка (1993) и призът “Дизайнер на годината” ( 1995 г.). Според “Уолстрийт джърнъл” тя води класацията на тридесетте най- влиятелни жени в Европа.

Модели на Миуча Прада, 1999 г.Модели на Миуча Прада, 1999 г.Стела Тенант демонстрира модата на “Прада”

Чрез модната империя “Прада груп” съвременният италиански дизайн разкрива едни от най-привлекателните си черти и предимства: изисканост, достъпност, атрактивност, женственост, минимализъм и завършеност. Главната муза, сърцето и душата на прочутата модна къща е Миуча Прада, наследничка на прочут род и фирма с близо стогодишна история. Траекторията на нейния успех започва от създаването на висококачествени куфари и чанти, минава през изработката на модерни аксесоари – колани и обувки, украшения и допълнения, за да достигне завидния триумф на един от най-популярните брендове в света. Всеизвестно е, че “Прада” е любимата марка на най-влиятелната модна издателка – Анна Уинтур – шефката на американската библия на стила “Вог”. Името на модната къща придобива истинска мега популярност след излизането на бестселъра на Лорън Уайзбъргър “Дяволът носи Прада”. Тъкмо тази книга залегна в основата на изключително успешния едноименен филм на режисьора Дейвид Франкъл с главни изпълнителки Мерил Стрийп и Ан Хатауей. Но коя е самата Миуча Прада? Каква е причината една млада жена с интереси в политологията и изповядваща страстно комунистическата идеология да се превърне в модна икона от световен мащаб и да диктува вкусовете на пет континента? Каква е семейната й среда? Кое я вдъхновява и какво е отношението й към другите дизайнери, знаменитостите и манекените? Каква е ролята на съпруга й Патрицио Беретели?...

Модел на “Прада” от средата на 90-теСЕМЕЙНА СРЕДА И СЪПРУЖЕСКИ ТАНДЕМ
В повечето модни източници – енциклопедии, речници и справочници, липсват изобилни данни за персоната на Миуча Прада, а акцентът се поставя главно върху самата марка “Прада”. Самата Миуча е родена в Милано и е внучка на Марио Прада, който полага основите на семейния бизнес в сферата на производството и търговията с аксесоари ( прочути са неговите куфари, изработвани в началото от кожата на морж ). В началото Миуча Прада не проявява голям интерес към модата или поне не толкова голям, колкото към социалните въпроси, лявата идеология и политическите науки, които завършва в Миланския университет. Защитава докторат по политология и се изявява като страстна привърженичка на Италианската комунистическа партия. Заедно с това обаче помага на майка си Луиза в модния бизнес и през 70-те прави успешен опит с изработката на дизайна на удобни, практични и модерни чантички от иновативни Модел на Жил Зандер за “Прада”материи. Сред факторите за първоначалния успех на младата дизайнерка се откроява умението й по свой, оригинален и заедно с това – достъпен начин да задоволи желанията и потребностите на жените от различно, комфортно и стилно облекло и допълнения. Същинският успех на модна къща “Прада”, аргументиран и финансово, настъпва когато съпругът на Миуча – Патрицио Беретели, поема мениджмънта, финансинга и маркетинга в свои ръце. Той се изявява като истински предприемач и става причина за закупуването на атрактивни марки като “Жил Зандер”, “Хелмут Ланг”, “Библос”, сериозен дял от “Фенди” и др. Беретели насочва кормилото на семейния кораб към глобални цели, като например китайския пазар. При всеки възможен повод Миуча изтъква с обич и признателност неговата решаваща роля:”Ако не бях го срещнала, вероятно щях да се откажа, или поне нямаше да съм способна да направя това, което днес вече е факт!”. Тя си дава сметка, че тъкмо Беретели я подтиква да прави обувки, по-късно да я убеждава да създаде линия готово облекло, както и да открие собствена мъжка линия. Ако не е бил той, по думите й, тя все още е щяла да се занимава с чанти и ранички. През 2005 година холдингът “Прада” увеличава рязко инвестициите си в Китай, където между впрочем вече има двадесет и два свои магазина и започва да подготвя четвъртия си гигантски търговски център в Шанхай.

Модел на “Прада”, изработен от копринен шифонДнес Миуча Прада работи вдъхновено и разгръща на воля огромния си талант. Заедно с това тя гледа на младежкото си комунистическо минало съвсем философски и без грам съжаление. Когато говори за връзката между модата и политиката, тя е пределно откровена:”Всичко, което хората правят, е свързано с политиката. Отношението към жените – уважително или не, е политически избор. Мисля, че винаги съм създавала дрехи за хора, които се уважават и изразяват себе си чрез дрехите. Не мисля, че ако се интересуваш от политика, трябва да се обличаш зле”.

Открити обувки “Миу Миу”Тя не изключва на стари години отново да се заеме с политика. Що се отнася до двамата им сина и тяхното евентуално бъдеще в света на семейния моден бизнес, тя е лаконична и предпочита толерантно да остави нещата да се развият по естествен път във времето. В личния си живот не се е променила под влиянието на натрупаните милиони. Все така избягва шумните светски партита, харесва розовите обувки и не е променила вътрешното си “Аз”.

ТВОРЧЕСКА ФИЛОСОФИЯ И КОНЦЕПЦИЯ
За да се разбере естетическата и творческа концепция на Миуча Прада, несъмнено трябва да се вникне в един от програмните й постулати, разкриващ в дълбочина отношението й към модата като социален, културен и пазарен феномен:”Обичам модата, но мисля, че тя трябва да си знае мястото, а не да управлява живота ни. Модата е прекрасна част от битието ни, но според мен, всичко трябва да се прави за удоволствие”. Няма моден експерт, който да не отчита заслугата на Миуча Прада към създаването и развитието на минимализма в модата, успоредно с такива други големи имена като Джорджо Армани и Хелмут Ланг. Самата дизайнерка недоволства от това, че я причисляват към минималистите, смятайки, че този период ( периодът на “черния найлон”) е продължил не повече от две години и е категорична, че не я интересува интелектуалната част, когато създава моделите си, а по-скоро водещ е стремежът й да твори облекла, които са женствени и съобразени с индивидуалността.

Модел на “Прада”, 2000 г.Модели на “Прада”, 2000-2001 г.Жизел Бюндхен представя модата на Миуча Прада

Миуча Прада спечелва възхищението на огромно количество жени по света и успява да направи своя фенка не кой да е, а една от най-големите модни критички – вездесъщата Анна Уинтур – шефката на американския “Вог”. Как? Навярно чрез търсенето и намирането на вълшебната формула: изчистена линия + собствен прочит на женствеността + нестандартни материали. “Аз вече не правя елегантни облекла, а тъкмо обратното. Изработвам грозни дрехи от грозни материали”, твърди дизайнерката. Явно става въпрос за умишлена проява на нейния “лош вкус”. Зад тези мисли, обаче съзираме истинския творец, който не понася да бъде категоризиран чрез елементарни клишета. Миуча не обича предвзетостите и така и не отговаря на въпроси, свързани с нейни любими дизайнери и учители в модния занаят. Когато журналисти я питат за предпочитани от нея дизайнери, отговаря, че те вече са покойници; а на въпроси за нейния стил на обличане, тя отбелязва, че предпочита да се носи с дрехи на “починали или бедни дизеайнери”. Един от сериозните й приноси е свързан с лансирането на достъпна, младежка линия “Миу Миу” (наименованието идва от галеното съкращение на името й, с което са се обръщали към нея още в детството й). По принцип дизайнерката проявява интерес към работата с по-евтини материали, но ненавижда копирането и механичното адаптиране на високи колекции към масовия вкус.

Съвременен модел на “Прада”Модел от Миуча Прада за “Миу Миу”Модел от Миуча Прада за “Прада спорт”

Дизайнерката не крие пристрастията си към полиестера, синтетиката и другите изкуствени материи, но заедно с това тя използва коприна, кожа, сатен, туид, дантели и бродерии. Сред любимите й цветове са зеленото, кремавото, кафявото, бялото, черното и др. Сред водещите акценти, детайли и формални предпочитания в колекциите през последните години могат да се забележат флоралните мотиви и пристегнатите талии, щампираните поли и големите панделки, елементите “винтидж” и шпиц-деколтетата.

Модели на “Прада”Аксесоарите, а напоследък и парфюмите с марката “Прада” все повече интригуват и привличат вниманието на потребителите. Самата дизайнерка твърди, че е израснала сред аксесоарите и вече се е убедила, че не можеш да бъдеш моден дизайнер ако не умееш да правиш чанти и обувки. “Мисля – отбелязва тя, че създаването на облекло е много сложен процес, особено ако се интересуваш от мода и искаш да изразиш себе си чрез нея. Чанта или чифт обувки са добър начин да подчертаеш себе си стилистично, без да изпитваш стреса от цялостното обличане”. Миуча Прада не пренебрегва и възможността чрез своето прочуто име да навлезе в парфюмерийния бранш. Така например през 2006 година тя лансира своя първи парфюм за мъже “Амбър пур ом”. “Беше забавление да създам този аромат. Това е най-страхотната работа, която някога съм вършила. Просто се опитвах да си представя какво щях да харесвам ако бях мъж. Хората ме питат имам ли някаква муза, вдъхновение или нещо, което да ми дава идеи, но аз просто зная какво ми харесва” - сподели тогава пред медиите Прада.

ВДЪХНОВЕНИЕ И ОСОБЕНОСТИ НА ТАЛАНТА
Вербалната стилистика и речевата лексика на дизайнерката са далеч от помпозните и “дълбокомислени” фрази. Самата тя отбелязва, че внимава да не започне да се изявява като прекалена интелектуалка в модата и започне ли да навлиза по-сериозно и по-дълбоко в изкуството се стреми да си наложи някакви ограничения. Най-много я вълнува и интересува новото – начините на неговото откриване и на неговото създаване. Когато твори новата колекция, тя неизменно се пита как биха стояли дрехите на нея самата, дали ще я направят по-красива и въобще дали би ги носила? Особено важно е това, че тя обича “да си сверява часовника” с реалния живот и да създава модели за реалните, а не въображаемите клиенти. Подобно на всеки моден творец и Миуча черпи импулси от различни посоки. Изворите на нейното вдъхновение са различни етноси и субкултури, емблематични за съвременната цивилизация години и периоди, изобразителното изкуство и картините на знаменити художници, стилът ампир и т.н. Един от художниците, които й действат особено силно и развихрят фантазиите е английския майстор на четката и декоратор Уилям Морис, чиято запазена марка с гравюрите с горски и полски цветя, птици и различни представители на пъстрия свят на флората и фауната. Тъкмо колекцията на “Прада”, есен-зима 2003-2004 е инспирирана от богатия и живописен свят на Уилям Морис, пренесен върху ефектните рокли с деколтета и широки панталони.

Пауните и фазаните с тяхната ултимативна природна красота често привличат погледа на Миуча и тя пренася върху своите произведения шарките и формите на перата и крилете им. В пролетно-летните й предложения за 2005 година се забелязват множество облекла – поли, ризи и пуловери, украсени по този начин. По този начин се постига усещането за свежест, за естествена шармантност и, разбира се, внушава се по един наистина деликатен и фин начин идеята за природосъобразния стил, за пъстротата и разнообразието от шарки, които отстояват схващанета за реалистична и витална мода. Интересът към ретрото и по-специално определената симпатия към тенденцията “винтидж” подтиква дизайнерката отново и отново да се вглежда в културата на 50-те и 60-те години и да черпи влияние и вдъхновение, както от по-строгите и изчистени форми, така и от хипи-стила, от меките и пъстри индийски платове, от музикалната ера “йе-йе”, от дрехите на скитниците и др. Подобни модни навеи личат не само в творчеството й от средата на 90-те, но и в по-съвременни нейни произведения и по-конкретно – в колекцията й “Миу Миу” есен-зима 2005-2006 години.

Модели “Прада”, 2005 г.Модели “Прада”, 2005 г.Модели “Прада”, 2005 г.

Съществена част от дизайнерския талант на Миуча Прада е създаването на облекла и аксесоари, които гарантират нов тип “разкош”, нова разновидност на “лукса” в нашето съвремие. Става дума за избягването на традиционните клиширани форми и знаци на богатството и разточителството. Една жена може да изглежда добре, луксозно и разкошно без непременно да е отрупана в злато и диаманти, без да тежи от скъпи и прескъпи материи, позлата и всевъзможни бляскави украшения. Сдържаността, лекотата, финесът и – нерядко – стилната строгост, подсказват източника на разкоша и лукса тип “Прада”. Жената, облечена по този начин е стойностна без да е показна; изискана без да е натруфена; свежа и различна без да е кичозна и отблъскващо претенциозна. До много от оригиналните си идеи Миуча достига, водена от шестото си чувство и твори – както отбелязват и други автори, по интуиция. Но явно този вътрешен глас е верен, след като тя уцелва очакванията и желанията на многобройната си клиентела. Може би й помага и това, което на пръв поглед би трябвало да е основната й слабост: липсата на класическо дизайнерско образование или казано по друг начин – липсата на знания и начетеност, които да я обременяват и ограничават; да я вкарват в дадени релси и да спират полета на женската й фантазия.

Модел на “Прада”, 2006 г.Модели на “Прада”, пролет-лято 2007Модели на “Прада”, пролет-лято 2007

ТОПМОДЕЛИ И ЗНАМЕНИТОСТИ
Трудно могат да се открият следи за близки, чести и топли контакти между Миуча Прада и прочутите топмодели, макар че те не са изключение за рекламните й кампании. Вярно е, че дизайнерката помага в началния етап на кариерата на такъв прочут топмодел като чехкинята Каролина Куркова. Младата красавица пристига в Милано съвсем неопитна и неизвестна и тъкмо Миуча е сред онези, които първи се грижат за получаването на самочувствие и за успешните начални изяви на бъдещата мега звезда в моделството и манекенството. В повечето ревюта на “Прада” и “Миу Миу” обаче съвсем не блестят най-големите ( и най-скъпоплатени) звезди на модния подиум. Защо е така? Навярно, защото и самата дизайнерска философия предполага по-голяма “приземеност”, по-отчетлива “обикновеност” при показването на новата мода. Все пак тези облекла се създават за нормални, естествени жени, а не за дългобедрести и перфектни с телата и цялостната си визия хубавици. Да не забравяме, че в по-ранния си творчески период Миуча Прада получава и странни оценки за семплите си модели, като например твърдението на един моден журналист, който характеризира нейните произведения от края на 80-те години като “униформи за пренбрегнати хора с отнети права”.

Модели на “Прада”, пролет-лято 2007Модели на “Прада”, есен-зима 2007-2008Модели на “Прада”, есен-зима 2007-2008

Дизайнерката има противоречиво отношение към кастингите за маенекени. От една страна, тя трябва да приложи своите критерии и да избере най-подходящите момичета за представянето на новата колекция, а от друга – самата мисъл за предпочитането на едни млади същества, пред други я натоварва и в определена степен стагнира. Най-важното е да се открие манекенката, която най-добре би отговаряла на представата й за новия стил, би разкрила идеята й за новата мода. Не случайно, когато отговаря на подобен въпрос на британския моден експерт Колин Макдауъл, Миуча отбелязва:”Необичайно е за мен да избирам момичета и това не ми харесва. Мразя идеята да съдя за човешкото същество по такъв начин. Намирам го за унизително. В момента, в който момичетата влязат в стаята, решавам дали са подходящи за ревюто, защото идентичността им е това, което първо ми прави впечатление. Търся жена, която може да представи идеята ми по-добре от всяка друга.”

Модели на “Прада”, есен-зима 2007-2008Днес името “Прада” е синоним на оригинален вкус, женственост и елегантност от най-висока класа. Модните критици не спират да коментират тоалетите, с които са минали по червения килим на традиционните церемонии по връчването на филмовите награди “Оскар” в “Кодак Тиътър” кинозвезди като Ума Търман и Салма Хайек, Камерън Диас и Маги Джиленхол. Облечени в запомнящи се с цветове и кройки стилни и ефектни рокли, те рафинират публичните представи за официален, но заедно с това разкрепостен и женствен силует. Паметливите биографи припомнят, че далеч още преди да придобие световната слава Миуча Прада се е радвала на вниманието на такива супермодели като Джери Хол и Мари Хелвин, които още в средата на 80-те години са били пристрастени към нейните типични черни найлонови чанти.

* * *

Животът и творчеството на Миуча Прада са недвусмислено доказателство за универсалността на таланта и за специфичните му начини на проявление в модния дизайн. Разработването и постигането на световен рейтинг на запазена марка като “Прада” би било невъзможно без дълбоките традиции, изковани с професионализъм, майсторство и безкомпромисност към качеството на чантите и куфарите на Марио Прада; без разкрепостеността и заедно с това – оригиналността на модната философия на дизайнерката; без маркетинговата компетентност и бизнес размаха на нейния удивителен съпруг и делови съдружник Патрицио Беретели. Миуча непрекъснато дава превъзходни доказателства, че си дава ясна сметка относно това “какво все пак искат жените” и, че най-добрия начин да откликнеш на техните естествени желания и потребности за повече елегантност и вкус е като се вслушаш в интуицията си – на жена, на дизайнер, на човек, способен да мисли социално и отговорно. Стилът “Прада” е стилът на реалния живот, обагрен със земна, неподправена красота. Издържан в духа на най-добрата италианска традицияя, той обещава жизненост и дълголетие, защото е в състояние да се променя в синхрон с емоционалните и културни промени, с ценностната динамика, пъстрота и разнообразие.


Бележки: В статията са използвани следните източници:
История моды с ХVІІІ по ХХ век. Колекции Института костюма Киото. “Арт-Родник”, Москва, 2003; Andre Leon Talley: The fashion guru gets to the bottom of what makes the fashion maven tick. In “Interview”, Nov, 2003 by Andre Leon Talley;
Fashion now. i-D selects the world’s 150 most important designers. Edited by Terry Jones & Avril Mair. – Köln: Taschen, 2005; House of Prada http://www.designerhistory.com/historyofashion/fashionframe.html;
McDowell, C. Fashion today. Phaidon Press Limited. London, 2000; Miuccia Prada. In: Who’s who <http://www.vogue.co.uk/whos_who/Miuccia_Prada/default.html> ; Miuccia Prada http://www.infomat.com/whoswho/miucciaprada.html; Miuccia Prada Live <http://www.vogue.co.uk/Vogue_Daily/Story/story.asp?stid=30773 >
Reuters Television News; Seeling, Ch. Fashion. The century of the designer 1900 – 1999. Konёmann, 2000, Cologne; Swanson, Carl. The Prada Armada
< http://nymag.com/fashion/features/16725/>


ВИДЕО:
Prada Fall Winter 06/07 Full Show
2007 SPRING/SUMMER runway - Prada
Prada Fall Winter 07/08 Womenswear Full show
Prada Spring Summer 2008 Menswear Full Show

 

Снимки:

1. Миуча Прада
Фото: © Marc Quinn / Fashion now. i-D selects the world’s 150 most important designers. Edited by Terry Jones & Avril Mair. – Köln: Taschen, 2005, p.374
2. и 3. Модели на Миуча Прада, 1999 г.
Фото: © Seeling, Ch. Fashion. The century of the designer 1900 – 1999. Konёmann,2000,Cologne, p. 538
4. Топмоделът Стела Тенант демонстрира модата на “Прада”, позирайки за италианския “Вог”, 1996 г.
Фото: © Paolo Roversi / Streeters. In: Evans, C.Fashion at the edge. Yale University press. New Haven and London, 2003, p. 204
5. Модел на “Прада” от средата на 90-те, повлиян от стила на 60-те години
Фото: © Seeling, Ch. Fashion. The century of the designer 1900 – 1999. Konёmann,2000,Cologne, p. 539
6. Модел на Жил Зандер за “Прада”, втората половина на 90-те
Фото: © Seeling, Ch. Fashion. The century of the designer 1900 – 1999. Konёmann,2000,Cologne.
7. Модел на “Прада”, изработен от копринен шифон, органди и нетъкана материя, есен-зима 1998-1999
Фото: © История моды с ХVІІІ по ХХ век. Колекции Института костюма Киото. “Арт-Родник”, Москва, 2003, с. 696
8. Открити обувки “Миу Миу”, есен-зима 1999-2000
Фото: © История моды с ХVІІІ по ХХ век. Колекции Института костюма Киото. “Арт-Родник”, Москва, 2003, с. 700
9. Модел на “Прада”, 2000 г.
Фото: © Mario Sorrenti / Стайлинг Jane How. In: Fashion now. i-D selects the world’s 150 most important designers. Edited by Terry Jones & Avril Mair. – Köln: Taschen, 2005, p.382
10. Модели на “Прада”, 2000-2001 г.
Фото: © Vanina Sorrenti / Стайлинг Fiona Dallanegra. In: Fashion now. i-D selects the world’s 150 most important designers. Edited by Terry Jones & Avril Mair. – Köln: Taschen, 2005, p.375
11. Топмоделът Жизел Бюндхен представя модата на Миуча Прада за “Прада”, 2002 г.
Фото: © Tesh / Стайлинг Edward Enninful. In: Fashion now. i-D selects the world’s 150 most important designers. Edited by Terry Jones & Avril Mair. – Köln: Taschen, 2005, p.377
12. Съвременен модел на “Прада” от Миуча Прада
Фото: © Fashion now. i-D selects the world’s 150 most important designers. Edited by Terry Jones & Avril Mair. – Köln: Taschen, 2005, p.375
13. Модел от Миуча Прада за “Миу Миу”, 2001-2002 г., представен от топмодела Лив Тайлър.
Фото: © Mat Jones / Стайлинг Kate Young. In: Fashion now. i-D selects the world’s 150 most important designers. Edited by Terry Jones & Avril Mair. – Köln: Taschen, 2005, p.380
14. Модел от Миуча Прада за “Прада спорт”, 2001 г.
Фото: © Amber Rowlands / Стайлинг Lynette Garland. In: Fashion now. i-D selects the world’s 150 most important designers. Edited by Terry Jones & Avril Mair. – Köln: Taschen, 2005, p.381
15. Модели на “Прада” от Миуча Прада, 2003 г.
Фото: © Sean Cunningham / Fashion now. i-D selects the world’s 150 most important designers. Edited by Terry Jones & Avril Mair. – Köln: Taschen, 2005, p.383
16. – 18. Модели “Прада”, 2005 г.
Фото: © Vogue (USA) February 2005
19. Модел на “Прада”, 2006 г.
Фото: © Vogue (USA) August 2006
20. – 22. Модели на “Прада”, пролет-лято 2007
Фото: © Marcio Madeira/VOGUE.COM
23. – 25. Модели на “Прада”, есен-зима 2007-2008
Фото: © Marcio Madeira/VOGUE.COM




Прочетено: 21137 пъти                                             © Fashion Lifestyle Magazine, брой 6, Декември 2007

 ОЩЕ ПУБЛИКАЦИИ:
   БРОЙ 5: РОБЕРТО КАВАЛИ: “КРАСОТАТА ИДВА ОТВЪТРЕ И Е ОТРАЖЕНИЕ НА ИНДИВИДУАЛНОСТТА НА ЧОВЕКА!”
   БРОЙ 4: ТОМ ФОРД: “МОДАТА СЕ ЗАХРАНВА ОТ ИРОНИЯ, ЗЛОСЛОВИЯ И ПОДЛОСТИ”!
   БРОЙ 3: ДОЛЧЕ И ГАБАНА: НАЙ-УСПЕШНИЯТ МОДЕН ДУЕТ
   БРОЙ 2: ВАЛЕНТИНО: РОМАНТИЧНИЯТ РИЦАР НА ЕЛЕГАНТНИЯ СТИЛ
   БРОЙ 1: ДЖОРДЖО АРМАНИ : “ЕЛЕГАНТНОСТТА СЕ РАЖДА ОТ ДУХА, КУЛТУРАТА И ИНТЕЛИГЕНТНОСТТА”

Дрехи с отстъпка
Завивки с пух
Рокля с рисунка
 Българският портал за мода Личен сайт на Любомир Стойков Luxury Life
Другото Кино - сайтът за независимо кино сребърни бижута Capino





Мода - Рецепти - Домашни любимци - Свободно време - Лунна диета - Бални рокли - Дамски рокли - Nixita - Print on demand clothing