Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Култура Фотография

МАРИО ТЕСТИНО – ЧОВЕКЪТ, КОЙТО РИСУВА СЪС СВЕТЛИНАТА

от FLM
31.08.2007
Време за четене: 2 мин.
11174
A A
МАРИО ТЕСТИНО – ЧОВЕКЪТ, КОЙТО РИСУВА СЪС СВЕТЛИНАТА
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Марио ТестиноМарио Тестино е роден през 1954 г. в Лима, Перу. Учи в американското
училище в родния си град и пътува често със своя баща до Ню Йорк, за
да му превежда по време на делови срещи. Именно в този космополитен град
се ражда страстта на Тестино към модата, която по-късно ще го превърне
в един от най-великите съвременни фотографи.

Преди да се отдаде на професията Марио Тестино завършва икономика,
право и международни отношения. Скоро обаче той се насочва към фотографията
и през 1976 г. заминава за Лондон. Започва работа като театрален фотограф,
продава портфолиа на начинаещи модели. Скоро след това със заем от
банка
купува осветление, за да оборудва собствено студио. Открил своя стил,
Тестино се превръща в знакова фигура в света на модата.

“Да пишеш със светлината” – така световноизвестният фотограф Марио Тестино описва своята работа. Пред неговия обектив са заставали личности като
принцеса Даяна, Мадона, принц Чарлз, Катрин-Зита Джоунс, Джулия Робъртс,
Анджелина Джоли и др. Безброй са и изтънчените, екзотични рекламни
кампании и изключително стилните фотографии, които прави за водещи
списания като “Вог”, “Венити феър”. Сред най-известните проекти на
известния фотограф са рекламните кампании за “Гучи” със секси излъчване,
черно-белите постери на “Бърбъри” с Кейт Мос и Фреди Уиндзор и сребърните
снимки за специалното издание на сп. “Вог”, посветено на Милениума,
където събира великите имена в модата от близкото минало и от настоящето.

Принцеса ДаянаБърбъри

Въпреки, че често е причисляван към “луксозните реалисти”
в модата, Тестино отказва да анализира работата си. Той предпочита да
възприема това, което
прави като визуално, а не като интелектуално усилие. Въпреки това, неговите
творби са толкова старателно изследвани, че вече са придобили статус
на изкуство. Често му се налага обаче да бъде част от конфликта между
комерсиалната и артистичната модна фотография. В отговор на тези обвинения
той споделя, че изкуството и бизнеса могат да вървят ръка за ръка. “Нашата
работа е да накараме хората да искат да купуват <а href="https://www.fashion.bg">дрехи. Това правим ние,
въпреки че е вълнуващо след това да гледаме снимките си окачени на стените
и възприемани като изящно изкуство. Когато една компания похарчи купища
пари за дадена фотосесия, аз искам да съм сигурен, че след това тя ще
има печалба. В противен случай аз съм излишен”.

Според Тестино силата на фотографията се крие във факта,
че тя изразява момент от съществуваща емоция. Той споделя, че освен модната
фтография,
друг любим негов жанр е репортажното снимане – документирането на нещо,
което се случва в точно определен момент, което го е нямало преди и няма
да съществува никога повече. Този факт оказва огромно влияние върху неговата
работа, тъй като той създава визии, които изглеждат сякаш наистина са
се случили, а не са плод на предварителна подготовка.

Анджелина ДжолиГуинет ПолтроуБрад Пит

Тестино твърди, че е напълно завладян от хората, които застават
пред обектива му. Според него някои фотографи третират моделите само
като
бяло платно, на което могат да рисуват, без обаче да знаят нищо за
тях. Важното всъщност е да се търси човека, да се опознае неговия вкус,
идеите,
хуморът, индивидуалността.

Марио Тестино е личност, която слага край на господството
на юбермоделите (от немски език – най-известните и най-добре платените
супермодели в
индустрията). Вместо да плаща огромните хонорари, изисквани от Линда
Еванджелиста, Наоми Кебъл и др., Тестино защитава нов тип модели като
Кейт Мос (която самият той определя като “моята любимка”), Стела Тенант
и други британски красавици.

Марио Тестино заедно с Кейт МосМарио Тестино до снимка на Даяна

Марио Тестино е известен също и като любимият фотограф на
покойната принцеса Даяна. Той винаги е споделял, че не е осъзнавал влиянието,
което ще окажат
тези снимки върху неговия живот. “Всеки ден аз фотографирам известни и влиятелни
личности. Когато отидох да снимам принцеса Даяна обаче осъзнах, че не съм
съвсем подготвен. Показвах й как дефилират момичетата, как се движат
момчетата по
сцената. Опитвах се да създам спокойна атмосфера. Интересен момент беше,
когато се опитвах да я накарам да танцува. Повторих няколко пъти: “Бихте
ли танцували,
моля?”. А тя отвърна “Добре разбирам какво ме молите, но аз не съм от Перу,
аз съм англичанка”.

МадонаЕдно от най-големите признания за своята работа Тестино получава
лично от великия Джани Версаче. Фотографът е поканен да заснеме фотосесия
за италианската
марка
с Мадона. Показателен е фактът, че певицата сама убеждава дизайнера да
работят с Марио Тестино. Този ангажимент е важен момент в кариерата на
фотографа.
По това време той вече е име в областта на модата, но не е известен на
широката публика. “Справях се добре в модния бизнес, но именно след снимките
с Мадона
станах известен извън рамките на модата и хората на улицата започнаха да
чуват
името ми”, споделя Тестино. “Когато занесох снимките на Джани Версаче,
той ми каза, че наистина умея да снимам дрехи, защото според него това
е талант,
който твърде малко хора притежават – да накараш дрехата да изглежда по
възможно най-добрия начин. Той реши да сложи на първа страница на списанията
“Венити
феър” и “Вог” снимка, която бяхме правили и написа: “Версаче представя
“Madonna by Testino”. Тогава му казах “Не смяташ ли, че е претенциозно
да слагаш името
ми”? А той
ми отвърна: “Да, но изборът е мой. Аз слагам името, а не ти”. Това оказа
голямо влияние върху моя бизнес”.

Марио Тестино заедно с Донатела ВерсачеКакво мисли за дигитално обработените снимки? Както Марио
Тестино споделя, той е обсебен от идеята, че фотографията е улавяне на
момент, който съществува
в действителност. Ето защо не обича да коригира готовите кадри, а предпочита
предварително да изпипа до съвършенството обстновката и модела.

Любопитен факт е, че по време на благотворителен търг, провеждан
в рамките на парти на сп. “Вог” през 2001 г., маркетинг мениджърът на
“Бърбъри”
Патриша Дохърти заплаща £24 000 за възможността да седне до Марио Тестино,
като
за тази чест се преборва с Ел Макферсън.

Снимки:
1.Марио Тестино.
Фото: www.cnn.com
2.Принцеса Даяна.
Фото: © Марио Тестино, www.mariotestino.us

3.Рекламата на “Бърбъри” с Кейт Мос.
Фото: © Марио Тестино www.fashion-victim.blog.onet.pl
4.Анджелина Джоли.
Фото: © Марио Тестино, www.mariotestino.us
5.Гуинет Полтроу.
Фото: © Марио Тестино, www.mariotestino.us
6.Брад Пит.
Фото: © Марио Тестино, www.mariotestino.us
7.Марио Тестино заедно с Кейт Мос.
Фото: www.cnn.com
8.Марио Тестино до снимка на Даяна.
Фото: www.cnn.com
9.Мадона като рекламно лице на “Версаче”.
Фото: © Марио Тестино, www.dexigner.com
10.Марио Тестино заедно с Донатела Версаче.
Фото: www.cnn.com

ВИДЕО


Марио Тестино – CNN – първа част

Марио Тестино – CNN –втора част

Марио Тестино – CNN –трета част

Тагове: Брой 2

Вижте още

Вивиан Майер: шепот в кадър
Фотография

Вивиан Майер: шепот в кадър

АНРИ КАРТИЕ-БРЕСОН: МАСТЪРЪТ НА МИГНОВЕНАТА ФОТОГРАФИЯ
Фотография

АНРИ КАРТИЕ-БРЕСОН: МАСТЪРЪТ НА МИГНОВЕНАТА ФОТОГРАФИЯ

Фотография

ДОРОТЕЯ ЛАНГ ПРОМЕНИ ДИГИТАЛНАТА ФОТОГРАФИЯ

МАРК ШОУ – СЛЪНЧЕВА ЕНЕРГИЯ ЗАХРАНВА УНИКАЛЕН ФОТОАРХИВ
Фотография

МАРК ШОУ – СЛЪНЧЕВА ЕНЕРГИЯ ЗАХРАНВА УНИКАЛЕН ФОТОАРХИВ

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

„ОТВЪД МОСТЪ“ – спортно приключение и културно пътешествие в сърцето на Ловеч

„ОТВЪД МОСТЪ“ – спортно приключение и културно пътешествие в сърцето на Ловеч

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео