Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Лайфстайл Семейство

FASHION FAMILY

от FLM
30.11.2007
Време за четене: 2 мин.
10000
A A
FASHION FAMILY
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Стоян Венев, “Селско семейство”“И
заживели заедно и щастливо”
Тук вълшебната приказка свършва и започва приказната представа за семейството.
Принцът отвежда принцесата в двореца, за да посрещат двамата слънцето
и пълнолунията, за да отгледат децата си и когато ожаднеят да си подават
капчици нежност с треперещите си ръце.

РазводТя
и Той – бившите слушатели на приказки, пият вино на свещи, празнуват
Деня на християнското семейсто (21. ноември) и четат в книгите на Учителя
Дънов, че женитбата не е нищо друго, освен излизане на човек от рая,
че търси ли човек щастие в женитбата, той е на крив път.

“Това ли е приказната ми представа?”, пита Тя.
“Къде е моята любима?”, отчайва се Той.
Чуват скърцащ звук от проклинащи устни.
Виждат огън в насълзените си очи.
Единият моли: “Прости ми!”
Другият страшно и злобно крещи.
Няма свят и за двамата.
Коленичат сами.

Хиляди
български семейства преживяват подобно продължение на приказката. Все
по-малко оцеляват. Семейството изчезва. Семейството не е на мода, би
казал някой, който е сгрешил партньора си или е недочел книгата си, или
все още не си е направил очила за далекогледство.

Истината е, че семейството е като малката черна рокля, която
никога не слиза от осветения подиум. Дефилира различна в детайлите, в
крак с времето. Обгърната е с шал, закичина е с брошка, сменила е цвета
и материята си, но винаги е с постоянна кройка и винаги е модна. Жените
я търсят, за да съблазняват, мъжете я желаят, за да й се възхищават.
Кой знае, колко семейства са започнали от малката черна рокля!

Семейството също променя детайлите си в зависимост от времето
и географската ширина. Виждаме го полигамно или моногамно, брачно или
безбрачно, хетеро или хомосексуално, патриархално, родово или нуклеарно,
пълно или непълно. Основата винаги е една и съща – шепа хора: мъж, жена,
деца и желанието им да преодолеят самотата, да обичат и да бъдат обичани,
и в крайна сметка да възпроизведат рода си. И докато хората продължават
да търсят другите, защото имат нужда от тях и не могат сами да живеят, семейството е и ще бъде модно.

Семеен пикник (Анджелина Джоли и Брат Пит)Семейство тигриТя  и Тя

Като
моден артикул, то носи белезите на съвременната мода. Тя отдавна се раздели
с невинността и благоприличието си. То отхвърли бялата рокля, венчалните
венци и традиционното разпределение на ролите по пол. Все повече семейства
са безбрачни, а взаимната размяна на девственост като начало на семейното
съжителство е отдавна забравен етикет. Днешната мода разкри старите тайни
на времето и ги показва. Умната жена изучи мистиката на древната женственост
и я използва в майчинството и съпружеството си. Мъдрият мъж прозря вековната
сила на свободния дух и позволи на жената да се развива.
Модата в контекста на времето си стана хедонистична и еротична. Семейството
също. След дълъг ден вечеря в гурме ресторант, през weekend-а пътува,
прави spa процедури или еротично мързелува. Модата е скандална. В семейството
скандалът е част от живота. Дори повече – казват, че подхранва чувствата!
Модата винаги е била, а сега повече от всякога е “безалтернативно средство
за идентификация на личността”. Семейството е основна категория за идентификация.
Третото име до снимката в личната карта на всеки е името на неговото
семейство.

Предизвикателствата пред модата, предизвикват и семейството.

Микеланджело, “Светото семейство” Висшата
мода изчезва. Същото се случва и със семейството Haute couture. Ако ексклузивните,
уникални, свръхкачествени дизайнерски произведения, изработени за имиджа
на марката са висша мода, то Haute
couture family
е семейството на духа, мъдростта и любовта, в което жената и мъжа живеят един
за друг, създават деца, които внасят Истината в тяхното единство. Това
семейство Учителят Дънов нарича Божествена институция. Това семейство
е записано в Червената книга на изчезващите видове. Защо? Икономическите
и пазарни обстоятелства отливат интереса от свръхскъпите, оригинални
модели. Недостигът на средства и бързането в печеленето им изчерпва духа
и той все по-често няма време за есенна разходка със сродния си.

Семейство БекъмПоявява
се и ново семейство Nouvelle
couture family
като компромис между висшата мода и Prêt-a-porter. То е неповторимо, блести
като Haute couture, кройката му е смайващо хармонична. Но материята и
конците му са различни. Естествената коприна не се вие виртуозно около
тялото, защото е предала част от себе си на изкуствената. И ленът като
нея се променя и в новото семейство не пази и не прегръща сигурно и силно
като преди. Памукът също намалява мекота и топлината си. Властват ликрата
и еластанът. Те обгръщат, но не прегръщат. Горят, но не сгряват. За това
пък са високотехнологични, лесно се комбинират с други и са еластични
– огъват се и се разтягат накъдето и докъдето пожелаят.

Луксозната конфекция има нужда да бъде показвана и гледана.
Колкото по- плътно е отразяването й, толкова по-бляскава е самата тя.
Луксозното семейство има същото правило и вместо да хапва шаран на Никулден
(06. декември) в дома си, то е в къщите на хората, давайки поредното
интервю на живо. И в тази шумна треска за семеен блясък, духът губи насладата
от мълчанието заедно с другия.

Роман Абрамович със съпругата си ИринаСемейство МаковиВалери Божинов и Алисия

Тя – героинята във fashion family, се сбогува с приказната
си представа и разбра, че Той не е Принцът от розовите блянове, а Шрек
от зеленото блато. Той – героят във fashion family, обикна своята чудовищна
Фиона и заживяха двамата щастливи заедно. В края на трети епизод, се
забавляваха с многото си деца и верните си приятелски семейства.

И
ако филмът продължи, Тя и Той и техните деца ще се помолят заедно на
Бъдни вечер (24. декември) да
бъде и пребъде тяхното Семейство.

Шрек и Фиона

Описание на снимките

(1) Стоян
Венев, “Селско семейство”, (1937)

(2) Развод
(3) Семеен
пикник (Анджелина Джоли и Брат Пит)

(4) Семейство
тигри

(5) Тя
и Тя

(6) Микеланджело,
“Светото семейство” (1506)

(7) Семейство
Бекъм

(8) Роман
Абрамович със съпругата си Ирина

(9) Семейство
Макови

(10) Валери
Божинов и Алисия

(11) Шрек
и Фиона

Използвани източници

Дънов, П., За семейството, възпитанието и детето, С., ИК Хермес,
2007
Стойков, Л., Теоретични проблеми на модата, С., “От игла до конец” (изд.),
2006
http://www.pravoslavieto.com/calendar/feasts/11.21_Vavedenie_Bogorodichno.htm
http://www.pravoslavieto.com/life/12.06_sv_Nikolay.htm
http://www.pravoslavieto.com/calendar/feasts/rh/index.htm
http://www.nsi.bg/population/Population06.htm

Тагове: Брой 5

Вижте още

Българското детско облекло: предизвикателства и динамика
Семейство

Българското детско облекло: предизвикателства и динамика

Кухня в минималистичен стил: идеи и препоръки
Семейство

КУХНЯ В МИНИМАЛИСТИЧЕН СТИЛ: ИДЕИ И ПРЕПОРЪКИ

SOFIA WEDDING EXPO 2025: КАКВО ПРЕДСТАВИХА ИЗЛОЖИТЕЛИТЕ?
Семейство

SOFIA WEDDING EXPO 2025: КАКВО ПРЕДСТАВИХА ИЗЛОЖИТЕЛИТЕ?

Ивет Бианки
Семейство

МОДНИЯТ БРАНД IVETTE BIANCHI – НОВИ ПРЕДЛОЖЕНИЕ ЗА ТАЗГОДИШНИТЕ АБИТУРИЕНТИ

Най-популярни

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Академията за мода определи новите си стипендианти

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео