Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Общество Нова генерация

КОСАТА МИ ЛИЛАВА

от FLM
27.07.2008
Време за четене: 1 мин.
6286
A A
КОСАТА МИ ЛИЛАВА
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Какъв е цветът на косата ви? Черна, кестенява, руса или пък червена? Познаваме ли някого с лилава коса? Не, ли чувам? А защо? Нали лилавият цвят е хит този сезон и модните журнали ни заливат с нюансите на лилавото още от кориците си – лилави чанти, лилави обувки, лилави рокли, лилави пердета и ние с охота възприемате тези модни предложение. Щом за нас е важно да сме в крак с модата “Чаровната диктаторка”, защо не подчиняваме и къдрите си на лилавата мания? Вместо това направо дискриминарахме лилавите нюанси от палитрата с бои. Причината е, че е необичайно и излиза от общоприетия стандарт.

Всеки от нас иска да бъде забелязван, да се откроява от другите, но си казва: „ Тoва не е за мен”. Не съм толкова разкрепостен, ексцентричен, различен. А зад това най-елементарно отхвърляне на люляковите багри в косите и унифицирането ни сред кестеняво русата гама не съзираме ли един много дълбок проблем – неприемането на различните? Отхвърлянето на Различните по пол, религия, раса, култура, облекло, физика и оковаването и ограничаването ни в собствените предразсъдъци. Започвайки комуникация с установени предварително нагласи, сами се обричаме да не доловим същността и красотата на човека срещу нас, впускайки се в наблюдения върху различията му. Въпреки външната си опаковка ние всички сме хора, създадени от плът и кръв, способни на едни и същи чувства, и колкото повече обръщаме гръб на различните в света около нас, толкова повече стесняваме вселената си и обсега си на познание.

В природата винаги е съществувало естествен подбор. В животинския свят цветната окраска е символ на плодовитост или пък точно обратното. Изследванията над водното конче дават интересни резултати. Мъжкото, израстнало сред зелено оцветени съмишленици, търси зеленокрила партньорка и избягва синята женска, която не отговаря на критерия за плодовитост, въпреки че всъщност не е по-различна. Съответно мъжките водни кончета, отгледани сред синьо оцветени ята, избягват зелените женски отново защото цветът им не съвпада с представата им за добро потомство. И ако водните кончета, причисляващи се към ниския клас животни- насекоми, се доверяват единствено на инстинктите си и притежават едва 0,01% от човешкия мозък, то какво е нашето оправдание? Надраснали ли сме капацитета на водно конче, за да преодолеем инстинктите си и да се водим от понятия като интелект, чувства, мисъл, които, казват, ни отличават от животните.

Дискриминацията, освен като актуален световен проблем съществува реално в всекидневието ни и направо чука на врата. Последния ярък пример за жестокостта ни и болката, която причиняваме отхвърляйки различните, е случа с онези малките, онеправданите и отхвърлените, не от шеговито подхвърлените реплики, а онези български сумалийчета, които живеят в страната ни, за които България е родина. Децата на Могилино. Убедена съм, че никой от нас не е останал безразличен към онзи детски зов простенващ между рекламите. И жертвоготовно отделихме 4/5 лв. за каузата, но когато дойде време, да се построи дом за различните деца, проблемът стана личен. Хората които само преди седмици искаха да помогнат, сега се обявяват против тези деца, да живеет в квартала им, въпреки че с нищо не застрашават живота им. Просто са различни. Това ли е нашето разбиране, нашата помощ, нашата съвест, жълти стотинки, два- три лева и въздишки зад телевизора.

Различното вселява страх у нас, защото е неизвестно, неочаквано и остава пред нас тъмен тунел, който всеки трябва да извърви сам, за да разбере какво се крие отвъд него. Повечето от нас не искат да разбират – достатъчно е това, което ни дават, това, което ни е позволено…. и тичаме, уплашени до смърт, по пустите улици, търсейки спасението – шума и еднообразното море на тълпата. За нас е по- лесно да бъдем просто едана малка обикновена част от масата, фигурка от монохронния пъзел без идентичност, без цвят. За нас е по-лесно да знаем само това, което искаме да видим, което ни е позволено, което е известно на всички. Това ни е достатъчно, защото сме част от една вселена, която се върти сама около себе си, но не поглежда вътре в себе си…Не виждаме личността и душевната красота на хората, различни от нас самите. Малцина са тези които могат да приема с охота, новото, което Света ни предлага. А за да бъде цветен, пъстър и населен и щастливи и усмихнати хора, светът се нуждае от повече толерантност.

Снимки: Камен Вълканов и личен архив

Тагове: Брой 12

Вижте още

Нова генерация

Академията за мода определи новите си стипендианти

Нова генерация

ТРАНСФОРМАЦИЯ: ДИПЛОМНО РЕВЮ НА СПЕЦИАЛНОСТ „МОДЕН ДИЗАЙН“ ОТ НХА

ДЖОУ МЕИЧИ: ИЗВЪН СТАНДАРТИТЕ ЗА КРАСОТА В ИМЕТО НА СВОБОДНАТА ЕСТЕТИКА
Нова генерация

ДЖОУ МЕИЧИ: ИЗВЪН СТАНДАРТИТЕ ЗА КРАСОТА В ИМЕТО НА СВОБОДНАТА ЕСТЕТИКА

ИВА ГЕОРГИЕВА: НА ГРАНИЦАТА МЕЖДУ КОМЕРСИАЛНОТО И УСТОЙЧИВОТО
Нова генерация

ИВА ГЕОРГИЕВА: НА ГРАНИЦАТА МЕЖДУ КОМЕРСИАЛНОТО И УСТОЙЧИВОТО

Най-популярни

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

Прочутото списание FLANELLE избра Аксел Харди за Edge of Light

Прочутото списание FLANELLE избра Аксел Харди за Edge of Light

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео