Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Култура Интервю

ФРАНКА СОЗАНИ: ВАЖНО Е ДА СИ СЪВРЕМЕНЕН, А НЕ МОДЕРЕН!

от FLM
31.12.2009
Време за четене: 1 мин.
4449
A A
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Наричат Франка Созани италианската Анна Уинтур. Всъщност тя е също толкова значима, колкото и американската си колежка, тъй като е главен редактор на “Вог” – Италия от 1988 г. Франка е също автор на няколко книги за фотографията, модата, изкуството и дизайна.

Как бихте дефинирали развитието на модата днес?
През последните години, всеки, който уши нещо, го нарече мода. Със сигурност мога да кажа, че модната система се промени тотално. Днес вече не се прави мода, а се създава индустрия, която се основава на концепцията за мода. Дизайнерите не създават, а индустриализират идеите си. Днес съществуват тотално различни начини за подход и достигане до клиента. Преди, всички ние си купувахме дизайнерски дрехи, защото мечтаехме за нещо необикновено и точно определена рокля отговаряше изцяло на нашите изисквания. Днес знаем, че можем да имаме всичко, което искаме, и то на доста конкурентни цени.

Франка созани: важно е да си съвременен, а не модерен! Франка созани: важно е да си съвременен, а не модерен!

Днес модата изживява най-силния си момент в историята, благодарение на медиите, съгласна ли сте с това твърдение?
Разбира се. Но е важно да разберем, че до голяма степен ние самите сме медиата. Днес всичко се основава на умението да се общува. Понякога си мисля, че е добре да развиваме умението си да общуваме, но трябва задължително да съживим и креативността. Няма нужда да ви изброявам примери, когато сме превърнали в звезда човек, който е абсолютно бездарен, но е достатъчно обаятелен.

А според вас има ли някой в модния бизнес днес, който въплъщава идеята за креативност?
Рей Кавакубо, без съмнение. В продължение на толкова години тя продължава да създава иновации през всеки сезон. Тя е моята икона, дизайнът, който създава, изпреварва времето си в пълна степен. Купувам нейни произведения, но си казвам, че никога не мога да ги облека. Но със сигурност след някоя и друга година ще бъдат изключително актуални.

Франка созани: важно е да си съвременен, а не модерен! Франка созани: важно е да си съвременен, а не модерен!

Какво мислите за стила на обличане на младите хора?
Според мен те се притесняват да носят “мода”. Толкова много се стараят да се обличат като . своите приятели и всъщност това е за тях “модерно”. Моят син, който е на 23 години, ми каза скоро: “Тази дреха е в стила на 80-те години – толкова е стара”.

Можем ли тогава изобщо да говорим за креативност днес?
Разбира се, просто трябва да дефинираме какво означава креативност. Според мен креативността е способността да разбереш кога нещата се променят.

Какво е мнението ви за стилистите?
Съвсем малка част от тях са наистина добри. Аз определено не съм “за” стилистите. За да практикуваш тази професия, трябва преди всичко да притежаваш модна култура. Когато работиш със знаменитости, те винаги искат да имат думата при избора на облекло. Когато работиш с модели, изпращаш пълния сет на снимачната площадка. Всъщност мнозина от стилистите не разбират, че не е важно да си модерен, важно е да си съвременен.

Франка созани: важно е да си съвременен, а не модерен!

Снимки:
1. Франка Созани.
Фото: www.pleon.it
2. Франка Созани заедно с Стефано Габана, Доменико Долче и Альона Дулецкая – главен редактор на “Вог” – Русия.
Фото: www.zimbio.com
3. Франка Созани и Карл Лагерфелд.
Фото: www.nysocialdiary.com
4. Франка Созани задено с Джон Малкович.
Фото: bp0.blogger.com
5. Франка Созани и Анна Уинтур.
Фото: images.alice.it

Тагове: Брой 30

Вижте още

Моника Господинова: „Да облечеш послание, не просто дреха!“
Интервю

Моника Господинова: „Да облечеш послание, не просто дреха!“

Интервю

Илиана Илиева и алхимията на вътрешния свят

Жана Янева: „Най-важното е да обичаме това, което правим!“
Интервю

Жана Янева: „Най-важното е да обичаме това, което правим!“

НИКОЛАЙ БОЖИЛОВ ПРЕДСТАВИ ВИЗУАЛНИЯ СИ ЕКСПЕРИМЕНТ BIOMORPHIC³
Интервю

НИКОЛАЙ БОЖИЛОВ ПРЕДСТАВИ ВИЗУАЛНИЯ СИ ЕКСПЕРИМЕНТ BIOMORPHIC³

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео