Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Култура Интервю

БЪЛГАРСКАТА „МАММА МИЯ”

от FLM
22.03.2013
Време за четене: 3 мин.
9179
A A
БЪЛГАРСКАТА „МАММА МИЯ”
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Първата пицария „Мамма Мия” отваря врати на 3 март 1994 г. и през следващата година ще се навършат 20 г. за култовата българска верига заведения, които към момента са общо шест. По този повод разговаряме с Николай Йорданов – основател на веригата и неговия партньор през последните години – Александър Кунчев, управител на клуб „365”

Как и защо се спряхте на името „Мамма Мия”?
Николай Йорданов: В интерес на истината „Мамма Мия” се роди като име на една вечеря с моята много близка приятелка от детинство – оперната певица Александрина Пендачанска. Бяхме седнали на маса с нея и Мартин Захариев, също мой много добър приятел и аз търсех име за началото на бизнеса. И както се смeeхме и търсехме какво се римува с пицария и при мама, така те го подхвърлиха „мама, мамa, мама мия . . .”  и аз го грабнах.

Мамма Мия

Мамма Мия

Нещо интересно, което забелязахме в последствие с партньорът ми от самото начало – Иван Петков е, че всичките ни заведения, без последните две, са в близост до църкви и това е съвсем случайно, а не търсен ефект. Още първата пицария, която беше на „Раковски” при пожарната беше до църквата „Света Параскева”; пицарията в Лозенец, която остана на наш бивш съдружник – Даниел Георгиев е до храма „Преображение господне”; „Мамма Мия” на ул. „Шишман” 39 е зад църквата „Св. Св. Седмочисленици и, разбира се, пицарията „Мамма Мия” зад храм-паметника „Св. Александър Невски”.

Мамма Мия

Каква е рецептата на „Мамма Мия” за това да се превърне в една от най-успешните вериги български заведения?
Николай Йорданов: След толкова години бих могъл да кажа със самочувствие, че комбинацията между хората води до успешното развитие на едно заведение. Няма точна рецепта или формула, има много пътуване в чужбина, взимане на опит, съобразяване с желанията на хората, четене, интересуване и експериментиране. Важно е стабилното изкачване на стълбицата, за което са нужни тяга или движеща сила, експериментаторски дух и младежка енергия в комбинация с по-улегнал, дисциплиниран и внимателен стил. Голямо значение имат и качествата на управителите също различни по стил, от които всеки може да допринесе за развитието на дадено звено. Някой разбира повече от обслужване, друг от готвене, трети имат ентусиазъм за повече черна работа, правене на закуски и т.н. Всъщност успешната комбинация между типовете и характерите на хората допринася най-много за изграждането на стабилна верига. При нас са събрани различни темепераменти и всеки си има своето място.

Мамма Мия

Александър Кунчев: Аз самият се присъединих към структурата по-скоро случайно преди около две години. Имам много наблюдения и от Европа, и от България и тук видях нещо много добро като организация, което ме мотивира да си поставим високи цели. В бизнеса съм от дете, семейството ми винаги е имало заведения и в момента съм горд, че работя в такава компания. Определено мога да кажа, че причината да се получи добрата симбиоза между нас, е в дисциплината, която видях в работата на веригата и която на свой ред приложих.

Мамма Мия

Кой е най-успешният експеримент, който сте правили?
Николай Йорданов: Всяко заведение е вид експеримент. През годините сме правили доста заведения, като например в пицарията на ул. „Шишман” на третия етаж направихме първия пиано бар в София с пианото на един приятел и доста примитивно по сегашните стандарти. Но го бяхме направили според възможностите си тогава и най-вече с много ентусиазъм. Там е играл Ники Сотиров, пяли са Васил Найденов, Камелия Тодорова, Хилда Казасян, Васил Петров и др. То си беше едно културно и арт средище. Като най-успешен експеримент обаче бих определил  „365”. То е различно като стил от веригата пицарии, но имаше най-бърз растеж, развитие и обогатяване на клиантелата.

Мамма Мия

Тогава нека Александър ни каже повече за този успешен експеримент.
Александър Кунчев: Да, разбира се! Като заведение „365” съществува от 9 септември  2010 г. и датата е съвсем случайна. Просто на 8-ми вечерта закачихме кафе машината, което е и първият признак, че заведението може да работи. Реших да сложа и надписа Cultural Bar на „365” след като го видях  на едно завдение-галерия в Париж на мой много близък приятел. Той и неговият партньор са фактически двама много добри дизайнери,  които правеха едни от най-хубавите ризи в спортно-елегантното течение и едната им линия такива ризи се казваше „365”. Името много ми хареса, логото беше в любимия ми син цвят и реших да кръстя заведението така по аналогия.

Мамма Мия

Смело мога да кажа, че в София няма друго такова заведение, което да е през деня кафе, вечер да е бар и след това да се превръща в клуб – да е денонощно и да може по-този начин да събере толкова много и различни хора. Атмосферата е уютна, сякаш си вкъщи, може би защото донеох много неща за обзвеждането от моя апартамент и от вилата, с които съм израснал и те носят определен дух. В същото време дизайнът е еклектика и съвкупност от един много приятен ретро стил, съчетан с хубава, модерна европейска музика. Стремим се да каним 90% български артисти и диджеи, но постоянно имаме и чуждестранни гости, което ни поставя редом до малко по-големите заведения и клубове. Стремим се да подкрепяме младите български артисти да се развиват във всички области с изключение на чалгата, която според мен влияе много зле на младите хора и на поведението им в обществото. Постоянно правим изложби и представяния като си партнираме с няколо галерии – на Художествената Академия, „Юзина”, „Анима” и др. Мисля, че сме на точното място като заведение – срещу Националната библиотека „Св. Св. Кирил и Методий” – в което правим представяния на книги и различни продукти в областта на музиката, киното и изложбите. Клубът е точка, където се пресичат културата и забавлението, но интелигентоното забавление в приятна компания с не много силна музика и чаша вино в ръка. Място, където да изпиташ удоволствие в края на деня или седмицата, да си отпочинеш и да се насладиш на приятна обстановка.

Мамма Мия

Какво е мнението ви за забраната на тютюнопушенето в заведенията?
Николай Йорданов: В много заведения особено в провинцията това е сериозен проблем. Нашето мнение, тъй като сме го коментирали много пъти, е че сме привърженици на ресторантите без тютюнев дим. За нощните заведения Александър е по-компетентен дали това е валидно или не – много хора се оплакват, при него обаче работата не е спаднала, т.е. не съм сигурен, че разрешаването на тютюнопушенето би решило проблема на бизнеса. Смятам, че не е достатъчно да се дадат някакви придобивки на бизнеса отвън, за да може да се води. Би трябвало правилата в Европа да важат и да се спазват и тук. Ако пък се разрешава тютюнопушенето, да не е в ресторантите. Когато става въпрос за храна и ресторанти, трябва да се избират по качеството, което предлагат и по качеството на обслужването, а не по това дали там се пуши или не. 

Мамма Мия

Александър Кунчев: Аз лично съм противник на тютюнопушенето. Както в самото заведение трябва да има хигиена, така трябва да има хигиена и на въздуха.

А компромисният вариант за разделението беше ли добър и добре ли ще е ако се върне?
Николай Йорданов: С риск да се повторя ще кажа, че ако се допуска компромис би трябвало да е там, където не се хранят хората. Ако има компромис той да е за след 22 часа и за питейни заведения. Най-голямото опълчение се оказва, че е срещу нещата, които са отдавна приети в Европа.

Мамма Мия

Александър Кунчев: Истината е, че има доста по-важни проблеми, на които трябва да обърнем внимание, а този с тютюнопушенето е най-малкият. На мен лично много повече от тютюнопушенето ми пречи чалгата, която трови децата, юношите, младежите и стига до възрастните като „изяжда” ценностите. За мен тази индустрия е много грозна и опорочена икономическа обосновка, която се надявам да получи контрол. Особено търговската дейност в Студентски град, където има много повече търговци и хора от нощния бизнес, отколкото студенти, което е жалко. А и видяхме до какви фатални последствия  води свободията.

А какво мислите за кризата и отражението й върху бизнеса?
Николай Йорданов: Кризата действа очиститело на бизнеса и смятам, че такива периоди допринасят за разкриване на устойчивостта на всеки един участник в нея. Смятам, че това е период и че именно сега се вижда кой какво може.

Мамма Мия

Кое е признанието, което най-много ви радва?
Николай Йорданов: Нашите постоянни клиенти, които се връщат отново и отново. Причините за това са комплексни, но съм убеден, че на е едно от първите места са европейските стандарти, според които управляваме веригата, съобразно Европейския сертификат за управление на качеството, който имаме.

Мамма Мия

Мамма Мия

Александър Кунчев: Най-голямата награда е вниманието на нашите клиенти. А напоследък все по-често ни канят ние да даваме награди на различни събития, конкурси и т.н.

Мамма Мия

Как и защо решихте на сайта на „Мамма Мия” има постоянна благотворителна кампания?
Николай Йорданов: Това беше една семейна инциатива за 2011-та година преди Коледа, когато решихме, че бидейки успешни и щастливи, не бива да забравяме, че има много други хора, които не са в това положение. Събрахме наши средства, обадихме се и на фирми, които помогнаха и направихме дарение на дом „Надежда” близо до Ботевград, който избрахме случайно. После присъединихме бизнеса към тази инициатива, като решихме, че ще е добре да е през цялата година.

Мамма МияМен лично винаги са ме притеснявали благотворителностите между Коледа и Нова година, защото социалните домове, конкретно, не могат да погълнат всичко по това време. Така във всеки момент, когато някой си поръча  нещо от сайта, 5 % от сумата, която плаща се трупат в отделна сметка. Периодично допълваме сумата, така че да стане двойна и със събраните пари обикновено пазаруваме продукти, от които в дома постоянно се нуждаят.

Александър Кунчев:  Правим и благотворителни партита два пъти в годината, на които идват наши постоянни клиенти и партньори, с които работим. Успяваме да съберем както прилична парична сума, така и много играчки и дрехи, които след това даваме на домове. Това е и едно от нещата, които ми харесва  в структурата на „Мамма Мия”, че нищо не се прави само за парите като основна цел. Стремим се да правим нещата да работят по-добре и  да увеличаваме положителния ефект.

Интервюто взе Силвия Тодорова


Снимки:

1. – 7. Уютна и закачлива е обстановката в пицарии „Мамма Мия”.

8. Част от вкусните ястия и десерти, предлагани в пицарията.
Фото: http://www.mammamia.bg/

9. – 15. Интериорът на клуб „365”.
16. Един от най-известните диджеи в България – DJ Doncho често е в програмата на клуба.

Фото: http://www.club365bg.com/


Мамма Мия

Тагове: Брой 64

Вижте още

Моника Господинова: „Да облечеш послание, не просто дреха!“
Интервю

Моника Господинова: „Да облечеш послание, не просто дреха!“

Интервю

Илиана Илиева и алхимията на вътрешния свят

Жана Янева: „Най-важното е да обичаме това, което правим!“
Интервю

Жана Янева: „Най-важното е да обичаме това, което правим!“

НИКОЛАЙ БОЖИЛОВ ПРЕДСТАВИ ВИЗУАЛНИЯ СИ ЕКСПЕРИМЕНТ BIOMORPHIC³
Интервю

НИКОЛАЙ БОЖИЛОВ ПРЕДСТАВИ ВИЗУАЛНИЯ СИ ЕКСПЕРИМЕНТ BIOMORPHIC³

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео