Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Култура Субкултури

СУБКУЛТУРАТА „МОДС” – ДРЪЗКА, СМЕЛА И ГОРДА

от FLM
13.11.2014
Време за четене: 2 мин.
6566
A A
СУБКУЛТУРАТА „МОДС” – ДРЪЗКА, СМЕЛА И ГОРДА
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Шейсетте години на 20 век е времето, в което децата, родени през така нареченият „бейби-бум”, са вече юноши. Абсолютното начало на тази първа “малкото е много” субкултура е в Лондон, 1958 г. с младия, директен и независим фотограф Колин Макълнес. 1962 г., а списание „Таун” за първи път детайлно характеризира стила „модс”.

Субкултурата „Модс” – Дръзка, смела и горда

Субкултурата „Модс” – Дръзка, смела и горда

Субкултурата „Модс” – Дръзка, смела и горда

Субкултурата „Модс” – Дръзка, смела и горда

Налице са и няколко опорни точки, отразяващи се малко или много, пряко или косвено върху младежта: апогей на масовото производство (готови облекла/ pret- a porte/; изкуствените влакна); борба за равни права (без значение раса, пол, сексуална ориентация, място в обществото или пари в банковата сметка),; сексуална революция (отпадане на предразсъдаците); бързи обороти; експерименти; подмяна на шаблонните традиции; новооткрити ценности и нови цели; индивидуални вярвания.

Субкултурата „Модс” – Дръзка, смела и горда

Субкултурата „Модс” – Дръзка, смела и горда

Субкултурата „Модс” – Дръзка, смела и горда

Субкултурата „Модс” – Дръзка, смела и горда

Субкултурата „Модс” – Дръзка, смела и горда

Субкултурата „Модс” – Дръзка, смела и горда

Неизбежно върху младите рефлектират и събитията от тогава, равностойни по важност и сила: изстрелването на първият пилотиран космически кораб, убийството на Джон Ф. Кенеди, студентски бунтове в Париж, войната във Виетнам.

За добро или за лошо или просто необходимо да се случи, модовете създават пропаст между поколенията с революционното си стилистично изразяване на тази съвършено нова, младежка субкултура.

Субкултурата „Модс” – Дръзка, смела и горда

Как действат те?
Дръзко, смело и гордо! Така диктуват всекидневната атмосфера по улиците на Лондон и бързо разпространяват тази модна диктация. Винаги демонстрират безупречен външен вид, естетически прецезиран, излъскан, дори престорен, може би прикриващ липса, празнота, произход. Те не гледат в миналото и корените, а напред към бляскавото бъдеще и високите постове в обществото. Подражават на елитната мода, добрият вкус и изискани маниери, което може би им дава основа за успех. Както максимата „за да успееш, първо трябва да започнеш на изглеждаш успял”. Слушат състави като Small Faces и The who, почитатели са на френските филми и американския джаз.

Субкултурата „Модс” – Дръзка, смела и горда

Субкултурата „Модс” – Дръзка, смела и горда

Субкултурата „Модс” – Дръзка, смела и горда

Субкултурата „Модс” – Дръзка, смела и горда

Тяхната визия съчетава елементи от “space look” (повлияни от изстрелването в космоса), калейдоскопски принтове, авангардизъм/ експресивни изстрели (като преувеличени детайли и елементи, които все едно на са на правилното си място); сюрреализъм/ оптични илюзии (с помоща на геометрията – повторение на прави линии или кръгове многократно мултиплицирани; футуризъм (сребърени отблясъци с помощта на новооткритите изкуствени материи и материали, неупотребявани дотогава в дрехата), минимализъм (първата субкултура, която може да изведем с думите малкото е много), пластмаса, метал (прилагани по различни начини, показващи смелост).

Характерни за модовете са: “go–go boots” или гумените ботушки в различни ярки цветове от дъгата, мини поли (и дължини като цяло, под които се показват кльощавите крака на девойките), раирани пуловери, пригладени яки и джобове (основен елемент взаимстван в колекциите на различни дизайнери най-много през 2013 г.), очила с дръзко пресилени форми и бели рамки, геометричните форми в силуетите и като декорация (например трапецовидните мини рокли), несъответстващи елементи, игра на черно и бяло, извънредно големи атрибути/ аксесоари, къса подстрижка „Beatles bowl cuts” или паница, подчертан поглед с изкуствени мигли и очна линия.

Субкултурата „Модс” – Дръзка, смела и горда

Субкултурата „Модс” – Дръзка, смела и горда

Субкултурата „Модс” – Дръзка, смела и горда

Субкултурата „Модс” – Дръзка, смела и горда

Автори на нова естетика
Различни дизайнери както тогава, а със същия интерес и до днес дават нови прояви на мод културата в своите колекции, а те отново и отново оживяват по модните подиуми и фотосесии. Безкрайно интересни в прилежното съчетание на феномените от времето си. Естетическата им визия ражда нови силуети с високи стойности.

Дизайнери с колекции, представлявали субкултура на спретнатата и модернистична младеж от 60 – те години:

– от 1960 г. Андре Куреж и Пиер Карден;
– 1964 г. колекция „Ера на космоса” на Пиер Карден;
– 1964 г. Мери Куант също с колекция „Ера на космоса”;
– Пако Рабан
– Rudi Gernreich – нает да създаде бански без горнище за освободените нови жени от 60-те;
– от 1965 г. Ив Сен Лоран, започнал интересното съчетание на изобразителното изкуство с модния дизайн;
– от 2013 г. пролетни колекции в съвременния вид с пряка инспирация от модовете са дизайнери като Марк Джейкъбс и модни марки като „Мошино”;
– от 2012 г. колекция Poppy, на The fashion doll chronicles (популярната детска кукла Барби – този път в стил и естетика „модс”);

Туиги – Twiggy („кльощавото дете с ангелско лице”) е олицетворението на „модс” субкултурата. Характерните черти са: заличени полови линии, сексуални полутонове, много слаба фигура, големи очи, подчертани с мигли и дебела очна линия и момчешка, къса коса.
През 1967 г. когато е представена в Ню Йорк и го завладява като ураган, за нея се изказват: „Тя е само за няколко седмици, бързо ще отшуми.” Но обратно на това твърдение, Туиги е име разпознавано от всички и до днес, 48 години по-късно със запазено място в модните среди.

Субкултурата „Модс” – Дръзка, смела и горда

Снимки:
1. Джейн Бъркин за спасание „Вог”.
2. Rave magazine, 1966 г.
3. Модели на Стела Маккартни, Джон Роша и Марк Джейкъбс.
4. Модели от шейсетте години, Лондон
5. Модели от 2013 г.
Фотограф: © Tom Munro / Стайлинг: Giovanna Battaglia
6. Модели от 1960 година.
7. Нов прочит на стила модс от 2006 г.
Фотограф: © Марк Селигър
8. Мери Куант, колаж
9. Андре Куреж, 1964 г., колекция Moon girl
10. Аксесоари на Пиер Карден.
11. „Баленсиага”, пролет / лято 2006 г.
12. Моделъ Пау Бертолини за „Харпърс Базар” – черно и бяло в стила на „модс”.
Фотографи: © Luciana Val и © Franco Musso
13. Marc Jacobs, колекция ready to wear , пролет 2013
14. The fashion doll chronicles, колекция Poppy, 2012 г.
15. Характереният грим на модовете от 60-те, модел – олицетворението на „модс” – Туиги.
16. Изображения на Туиги от юли 1967 г., Лондон (вляво) и Туиги на страниците на „Вог”, 1970 г.
Фото: © Ronald Traeger
Фото: © Justin de Villeneuve
17. Pop Magazine пролет/лято 2013 г.
Фото: © Mel Bles
18. – 20. Илюстрации на Виктория Динева, вдъхновени от субкултурата „модс”:
мини рокля, с прикачена за вертикалност шал-яка от твърд плат;
голяма аксесоар-яка за “space look” с винил за прозрачност;
яка-аксесоар за “space look”, зелен топ със загатнати флорални мотиви, панталон тип чарлстон с горна част с асиметрично срязване;
мини дължини с напластяване, кръгове за деформация в долната част и триъгълници вплетени чрез различни техники;
“hot pants” в черно и бяло рае, съчетани със свободен топ и дълги чорапи;
туника с принт и мини пола в черно и бяло преувеличени ромбоидни форми;
Фото: Личен архив

Тагове: Брой 75

Вижте още

8 МИТА И ПОГРЕШНИ СХВАЩАНИЯ ЗА КОТКИТЕ
Субкултури

8 МИТА И ПОГРЕШНИ СХВАЩАНИЯ ЗА КОТКИТЕ

ИЗКУСТВОТО ДА БЪДЕШ ГЕРОЙ
Субкултури

ИЗКУСТВОТО ДА БЪДЕШ ГЕРОЙ

СЕДЕМ НАЧИНА, ПО КОИТО ГЕЙМИНГЪТ ВЛИЯЕ НА МОДАТА ПРЕЗ 2024
Субкултури

СЕДЕМ НАЧИНА, ПО КОИТО ГЕЙМИНГЪТ ВЛИЯЕ НА МОДАТА ПРЕЗ 2024

VSCO GIRL: СУБКУЛТУРАТА НА INSTAGRAM
Субкултури

VSCO GIRL: СУБКУЛТУРАТА НА INSTAGRAM

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео