Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Лайфстайл Семейство

РЕЗУЛТАТИ ОТ КАМПАНИЯТА НА KWIAT ЗА ПРОФИЛАКТИКА НА ДЕТСКОТО ЗРЕНИЕ

от FLM
14.12.2014
Време за четене: 1 мин.
5230
A A
РЕЗУЛТАТИ ОТ КАМПАНИЯТА НА KWIAT  ЗА ПРОФИЛАКТИКА  НА ДЕТСКОТО ЗРЕНИЕ
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

* След скрининг на очите на 2000 деца, 30 % са с регистриран проблем

Кампанията на KWIAT за профилактика на детското зрение се реализира с подкрепата на Министерство на образованието и науката в периода от 15 септември до 31 октомври  2014 г.

Кампанията на KWIAT беше насочена към популяризиране необходимостта от редовна профилактика на зрението и към реализирането на важната връзка и сътрудничество между офталмолози (диагностицират и лекуват очните болести), оптометристи (знаят най-много за окото като оптична система) и оптици (помагат за правилния избор на очила).

РЕЗУЛТАТИ ОТ КАМПАНИЯТА НА KWIAT  ЗА ПРОФИЛАКТИКА  НА ДЕТСКОТО ЗРЕНИЕ

Целта на кампанията беше повече деца и младежи да бъдат прегледани от специалист, за да бъдат открити, лекувани и коригирани навреме очните заболявания. В рамките на кампанията безплатен очен скрининг на деца и младежи до 18 години беше извършван в над 90 оптики в 28 областни града. В активната фаза на кампанията се включиха и оптики от 10 по-малки града. Министерство на образованието и науката разпространи информационни плакати в над 2 000 училища в страната с цел да бъдат насочени децата, заедно с родителите им да посетят оптиките, участващи в кампанията. Българска асоциация на частните училища също осигури разпространение на информационни плакати във всички частни училища в България.

РЕЗУЛТАТИ ОТ КАМПАНИЯТА НА KWIAT  ЗА ПРОФИЛАКТИКА  НА ДЕТСКОТО ЗРЕНИЕ

В резултат от кампанията беше направен скрининг на около 2000 деца. При 30% от тях имаше данни за някакъв проблем и нужда от задълбочен очен преглед при офталмолог. На 30 октомври в столичното 22 СОУ „Георги С. Раковски“ се проведе профилактичен скрининг на очите на децата от 2-ри б клас, с класен ръководител – Ваня Борисова. Инициативата за прегледа беше на родител на едно от децата в класа г-жа Кремена Михайлова, която е почерпила идеята от кампанията на KWIAT. Скринингът се организира със съдействието на KWIAT и оптичен център „Роденщок” и се извърши в присъствието на директорката г-жа Емилия Михайлова. Беше направен скрининг общо на 30 деца, от които 10 са с регистриран проблем и се нуждаят от по сериозен преглед при офталмолог, а 4 имат нужда от незабавна корекция. Интересното е, че всички деца, при които бяха открити сериозни нарушения на зрението седяха на първите чинове по свое собствено желание. Това е признак, който показва, че децата имат проблем и подсъзнателно са намерили решението му, но без да им е било обърнто необходимото внимание от лекар или родител.

РЕЗУЛТАТИ ОТ КАМПАНИЯТА НА KWIAT  ЗА ПРОФИЛАКТИКА  НА ДЕТСКОТО ЗРЕНИЕ

Относно същността на скрининга, професорите по оптометрия и практикуващи детски оптометристи Мареиа Пачеко и Елън Сварвърууд казват: „Скринингът не е преглед. Целта на скрининга е да бъдат идентифицирани децата, които имат някакъв проблем със зрението и те навреме да бъдат насочени за преглед при офталмолог.” Често децата много успешно прикриват различни зрителни дефицити (те самите не знаят, че не виждат добре) и в училищна възраст тези състояния биват тълкувани нерядко погрешно като недостиг на внимание, свръхактивност, неспособност за учене и др.

Доброто зрение е изключително важно за правилното развитие на всяко дете! Задължително е веднъж годишно да се прави очен скрининг или преглед при очният специалист. Освен корекция на зрението, ако е необходима, офталмолог може да открие редица заболявания. Тяхното установяване навреме, би могло да спаси зрението и здравето на много деца в България. Първият очен преглед за всяко дете трябва да бъде направен преди то да навърши една година. Следващият преглед при офталмолог е между 3 и 5 годинки, но не бива да се отлага за тръгването в първи клас! Ако се установи, че детето има някакъв зрителен проблем, следващата важна стъпка е изборът на очила. Те могат да бъдат закупени във всяка оптика и да помогнат навреме да бъдат коригирани проблеми със зрението.

РЕЗУЛТАТИ ОТ КАМПАНИЯТА НА KWIAT  ЗА ПРОФИЛАКТИКА  НА ДЕТСКОТО ЗРЕНИЕ

Снимки:
1. Скрининг на очите може да се направи в повечето оптики
2. – 4. Скрининг, извършен от KWIAT и оптичен център „Роденщок” във 2-ри б клас на 22 СОУ „Георги С. Раковски“

Фото: © KWIAT

Тагове: Брой 75

Вижте още

Българското детско облекло: предизвикателства и динамика
Семейство

Българското детско облекло: предизвикателства и динамика

Кухня в минималистичен стил: идеи и препоръки
Семейство

КУХНЯ В МИНИМАЛИСТИЧЕН СТИЛ: ИДЕИ И ПРЕПОРЪКИ

SOFIA WEDDING EXPO 2025: КАКВО ПРЕДСТАВИХА ИЗЛОЖИТЕЛИТЕ?
Семейство

SOFIA WEDDING EXPO 2025: КАКВО ПРЕДСТАВИХА ИЗЛОЖИТЕЛИТЕ?

Ивет Бианки
Семейство

МОДНИЯТ БРАНД IVETTE BIANCHI – НОВИ ПРЕДЛОЖЕНИЕ ЗА ТАЗГОДИШНИТЕ АБИТУРИЕНТИ

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео