Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Лайфстайл Семейство

ХИЛЯДИ ДЕЦА СЕ ВКЛЮЧИХА В КАМПАНИЯТА НА KWIAT ЗА ПРОФИЛАКТИКА НА ДЕТСКОТО ЗРЕНИЕ

от FLM
22.12.2016
Време за четене: 1 мин.
5883
A A
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Хиляди деца в цялата страна преминаха безплатен скрининг на очите в рамките на Националната кампания за профилактика на детското зрение. Кампанията по инициатива на българската марка очила KWIAT се провежда за четвърта поредна година и през 2016-та се реализира с подкрепата на Министерство на образованието и науката, Министерство на младежта и спорта, Български съюз на оптометристите и в партньорство с над 150 оптики и здравни центрове в България. Кампанията имаше за цел да популяризира необходимостта от редовна профилактика на детското зрение и да даде възможност в рамките на два месеца (септември и октомври 2016 г.) на деца и младежи на възраст от 6 до 18 г. да преминат безплатен скрининг на очите в оптики и здравни центрове в цялата страна.

Хиляди деца се включиха в кампанията на Kwiat за профилактика на детското зрение

Фокус на тазгодишната кампания на KWIAT беше връзката между спорта и доброто зрение. Каузата подкрепиха емблематични български спортисти като Йордан Йовчев и Тереза Маринова, новият Национален ансамбъл по художествена гимнастика, както и талантливи деца, които тренират спортна гимнастика и представят страната ни на престижни международни състезания. Всички те участваха в традиционното ревю с очила KWIAT в подкрепа на кампанията, в което се включиха също редица известни личности заедно със своите деца: Юлияна Дончева, Наталия Гуркова, Глория, София Борисова, Деси Банова, Стела Йорданова, Ирина Папазова, Ева Кикерезова, Румяна Маринова, Силвия Симова, Паолина Петракиева и Капка Амзина, Алфредо Торес, Георги Енчев и Ивайло Захариев. Със събитието на 11 октомври беше почетен в аванс и Световният ден на зрението, който се отбелязва на 13 октомври.

Хиляди деца се включиха в кампанията на Kwiat за профилактика на детското зрение

По време на кампанията се проведоха различни инициативи, насочени към профилактика на очното здраве при децата. В рамките на „Европейската седмица на спорта“, организирана от Министерство на младежта и спорта от 10 до 17 септември в Национална спортна академия, беше реализират безплатен очен скрининг на над 100 деца от спортните училища в София. По време на кампанията беше организиран и безплатен очен скрининг на деца от приемни семейства, които участваха в благотворителен мач с официалния фен клуб на Манчестър Юнайтед в България. Олимпийският медалист и четирикратен световен шампион Йордан Йовчев се включи в мача като посланик на кампанията за детското зрение. При конкретната инициатива бяха прегледани 28 деца, като при 10 от тях бяха регистрирани проблеми и ще им бъдат изработени безплатни очила. В продължение на кампанията и в партньорство с Националната асоциация за приемна грижа, са извършени очни прегледи на още над 200 деца от приемни семейства. За тези от тях, които имат нужда от корекция на зрението, също ще бъдат изработени безплатни очила.

Хиляди деца се включиха в кампанията на Kwiat за профилактика на детското зрение

Очният скрининг на децата от приемни семейства, както и други инициативи на кампанията, бяха извършвани с авторефрактометър, предоставен от френска компания Essilor, която е и най-голямата в света за производство на стъкла и апаратура за оптическия бранш. Essilor беше официален партньор на кампанията за детското зрение.

Хиляди деца се включиха в кампанията на Kwiat за профилактика на детското зрение

„Благодаря на всички институции, партньори, медии и известни личности, които подкрепиха кампанията и допринесоха за нейното популяризиране и реализиране. Наблюденията ни от тазгодишната кампания показват, че са все повече родителите, учителите и като цяло хората, които обръщат внимание на нуждата от профилактика на детското зрение. Все повече са и локалните самоинициативи по места, а като пример за рекордна активност ще посоча районът на Силистра, където само при един от нашите партньори е направен безплатен скрининг на очите на над 400 деца! Кампанията е изключително мащабна и е трудно да се съберат данни за пълния брой на децата, преминали скрининг. По данните, с които ние разполагаме от приблизително половината от партньорите на кампанията, през безплатния скрининг са преминали над 5000 деца. Реално за страната обаче броят им е в пъти повече. С радост мога да кажа, че надградихме постигнатото в сравнение с миналата година в посока на това повече деца с регистрирани проблеми със зрението, да получат нуждата им корекция с очила.“, споделя г-н Павел Цветков, управител на KWIAT и инициатор на кампанията.

Хиляди деца се включиха в кампанията на Kwiat за профилактика на детското зрение

По време на кампанията се проведе и анкетно проучване в част от оптиките, където се извършваше безплатен очен скрининг. Попълнените анкети дават информация за 574 деца в училищна възраст. Половината от тях са на възраст 6 – 9 години, останалите са по-големи. Установява се, че почти 80% от децата никога не са били на очен преглед при специалист, нито на скриниг на зрение. Друг важен извод от изследването показва, че само 12,6 % от децата имат предписани очила, като повече от половината от тях не носят очилата си редовно. Тук трябва да се има предвид, че по данни от различни научни проучвания на офталмолози средно 1/3 от децата у нас имат нужда от корекция на зрение с очила. Интересно е, обаче, че при родителите ситуацията е различна – при 42% от отговорите поне единият от родителите носи очила или контактни лещи.

Недостатъчна е също и грижата за защита на очите от UV лъчите – само 13% от децата носят защитни слънчеви очила, като детските очи са изключително уязвими от вредните лъчи. Относно натоварването на зрението резултатите не са изненадващи – 80% от децата признават, че ежедневно прекарват по повече от 1 час пред електронни устройства (компютри, смартфони, таблети и др.), а половината от тях по 2,3 и повече часове. Тревожни са и отговорите относно физическата активност на децата – 45% изобщо не се занимават с никакъв спорт и физическа активност, или го правят по-рядко от веднъж в седмицата.

Хиляди деца се включиха в кампанията на Kwiat за профилактика на детското зрение

Националната кампания за профилактика на детското зрение 2016 се превърна в традиция, с която екипът на KWIAT ще продължава да развива своята социално ангажирана дейност във връзка с очното здраве на децата в България.

Снимки:
1. Снимка от фотосесията на Йордан Йовчев и децата, които тренират художествена гимнастика, с очила KWIAT.
2. Всички участници от ревюто в подкрепа на кампанията за профилактика на детското зрение.
3. Йордан Йовчев и децата, които тренират художествена гимнастика на ревюто на KWIAT.
4. – 6. Моменти от футболния турнир.

Фото: © Хайлайф – 2 и 3
Фото: © Божидар Марков – 1
Фото: © НАПГ – Владимир Бичев – 4, 5 и 6

Тагове: Брой 86

Вижте още

Българското детско облекло: предизвикателства и динамика
Семейство

Българското детско облекло: предизвикателства и динамика

Кухня в минималистичен стил: идеи и препоръки
Семейство

КУХНЯ В МИНИМАЛИСТИЧЕН СТИЛ: ИДЕИ И ПРЕПОРЪКИ

SOFIA WEDDING EXPO 2025: КАКВО ПРЕДСТАВИХА ИЗЛОЖИТЕЛИТЕ?
Семейство

SOFIA WEDDING EXPO 2025: КАКВО ПРЕДСТАВИХА ИЗЛОЖИТЕЛИТЕ?

Ивет Бианки
Семейство

МОДНИЯТ БРАНД IVETTE BIANCHI – НОВИ ПРЕДЛОЖЕНИЕ ЗА ТАЗГОДИШНИТЕ АБИТУРИЕНТИ

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео