Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Култура Субкултури

ВИНТИДЖ

от FLM
02.07.2021
Време за четене: 3 мин.
3278
A A
ВИНТИДЖ
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Субкултурата се определя като естетически изключителна социална група, идентифицираща се чрез стил на обличане, общи интереси, музика, литература и т.н. Лондон отдавна е център на субкултурите: “teddy boys” през 50-те, рокери през 60-те и пънкари през 80-те г. Една от не чак толкова известните е винтидж субкултурата: общност от хора, които се обличат в характерно старинно облекло.

Субкултури

Винтидж субкултурата очарова с това, че хората гордо показват своите изключителни колекции от скъпоценни ретро облекла. Вкусът към винтидж модата датира от деветдесетте години, но става много виден в началото на 21 век. “Винтидж” се носи, а не просто се събира. Следователно изборът на такива облекла се ръководи както от формата, така и от възрастта и оригиналността. Резултатът е еклектичен сбор от дрехи, характерни за различни периоди.

Субкултури

По-новата литература подчертава две основни характеристики на винтидж стила: носталгия и автентичност. Този стил е определен като  „изграждане на минали изображения и исторически облик, който може да бъде постигнат както с оригинални предмети, така и с нови, които изглеждат исторически“.
Има разлика между антики, винтидж, ретро и репродукция по отношение както на облеклото, така и на повечето други предмети от материалната култура. Eлементи на 100 или повече години обикновено се считат за антични, докато такива от 20, 30, даже до 90 години се смятат за винтидж. Ретро артикулите са по-нови и имат ясно изобразено вдъхновение или естетика от миналото. И накрая – репродукционните облекла са нови, но отблизо имитират по-стари материали и често се изработват с помощта на подобни материали и техники. По-конкретно “винтидж” се отнася за група хора с особена любов към стиловете от средата на XX век, да речем 1920-1960 година.
Когато настъпят културни промени, независимо дали са социални, икономически или екологични, те се отразяват в доминиращите тенденции на модните подиуми и в уличния стил. А устойчивостта е горещата тема в съзнанието на всички в момента. През 2020 г. наблюдаваме бързо нарастващ интерес към винтидж стила, завръщане към винтидж цветове, като охра и кафяво.

Откакто управлява „Гучи“ (2015 г.), креативният директор Алесандро Микеле e създал изцяло нов “разказ” за марката, фокусиран върху създаването на вечни стилове под модерен обектив. През сезона пролет/лято 2019 „Гучи“ се наслаждава на темата за ретро холивудския блясък с музикален съпровод, който отпразнува раждането на знаменитостта и стилистичното влияние на културата на червения килим, издигнала се по време на “златната” екранна ера на Холивуд.

Субкултури

Субкултури

Субкултури

Субкултури

Директорът Глен Лучфорд черпи визуално вдъхновение от забележителни стари холивудски филми, като: Един американец в Париж (1951), The Band Wagon (1953), Cover Girl (1944), Няма друг бизнес като шоубизнеса (1954), Джентълмените предпочитат блондинки (1953), и Аз пея под дъжда (Singin 'in the Rain) (1952).
Лучфорд припомня енергичната театралност и значимостта на екранните изпълнения от “Златната ера”, като същевременно капсулира блясъка на този конкретен период от време чрез имитиране на драматичните черно-бели рекламни портрети, приписвани на филмови звезди от 30-те и 40-те години.
Съвсем противоположна на идята за заимстване от миналото е легендарната визия на Рей Кавакубо. Това, което все още я вдъхновява, е нейната цел да създава произведения, които не са свързани с нищо, които не предизвикват асоциации, които са лишени от задачата си да разказват истории и следователно са освободени от история, политика или сатира; които не са в състояние да бъдат интерпретирани като принадлежащи към която и да е култура. След шоуто си през есента на 2020 г. Кавакубо риторично заяви: „Невъзможно ли е да направим нещо напълно ново, тъй като всички живеем на този свят?“ Кавакубо представя именно тези свои дилеми на есенното си ревю през 2020 г. 20-те визии олицетворяват идеята, че тя се стреми да проектира бъдещето.

Субкултури

Субкултури

Субкултури

Субкултури

Проблемът е обаче, че няма как да видим чифт гигантски ръкави, без да мислим за портретите на Ренесанса или да наблюдаваме криловидната платформа на воал, без да познаем холандските майстори. Всичко на тази планета наистина ни напомня за нещо друго – човешкото око не може да спре да създава най-различни асоциации.

Винтидж модата е популяризирана по целият свят. Пазаруването за винтидж облекла е свързано с възприемането на стила на старинните вещи и тяхната изключителност. Почитатели на модата стават обсебени от „новият винтидж“ – или облекла с произход. След като пазарът на луксозни винтидж облекла с доказано наследство или връзка с емблематична дизайнерска къща избухва, в резултат на това търсене цената се е увеличила повече от четири пъти през последните десет години.

Субкултури

Субкултури

Субкултури

Субкултури

Субкултури

Субкултури

Субкултури

Субкултури

Субкултури

Субкултури

Субкултури

Обличането във “винтидж” стил дава възможност да се носят красиво изработени дрехи, които едновременно с това са индивидуални – уникална част от историята.

Снимки:
1. – 2. Една от не чак толкова известните е винтидж субкултурата: общност от хора, които се обличат в характерно старинно облекло.
3. Този стил е определен като  „изграждане на минали изображения и исторически облик, който може да бъде постигнат както с оригинални предмети, така и с нови, които изглеждат исторически“.
4. – 6. Винтидж стил.
7. „Гучи“ – пролет/лято 2019 Вдъхновенив от “стария Холивуд”.
8. – 9. “Златната” екранна ера на Холивуд.
10. – 13. Аутфити, вдъхновени от филмови звезди от 30-те и 40-те години.
14. Завръщане на “bell-bottoms” Жан-Пол Готие 2020.
15. Завръщане на “patchwork” Mисони 2020.
16. Завръщане на “halter necklines” (характерно за диско периода от 70-те) Майкъл Корс, 2020.
17. Завръщане на гащеризона Алберта Ферети, 2020.
18. Дженифър Анистън с черна копринена рокля от Джон Галиано за Кристиан Диор, представяйки наградите “Еми” през 2020 г.
19. Джулия Робъртс на 73-ти годишни Академични награди през 2001, където приема наградата за най-добра актриса в монохронна рокля на Валентино от 1992 г.
20. По време на бременността си Меган Маркъл се появява с кашмирено палто, типично за 60-те години, по време на кралско посещение през 2019.
21.Натали Портман на 84-те годишни Академични награди през 2012 г., облечена в рокля в червено и черно на точки на Кристиан Диор от 1954 г.

Библиография:
Veenstra Aliet, Kuipers Giselinde, 2013, “It is not old-fashioned, it is vintage” Vintage fashion and the complexities of 21st century consumption practices. https://www.sociologyofbeauty.nl/wordpress/wp-content/uploads/2010/11/sociologycompass2013.pdf
TRUDICULOUS; 03 Oct. 2016 Vintage Fashion; A Modern Day Subculture https://fashionphantasmagoria.wordpress.com/2016/10/03/vintage-fashion-a-modern-day-subculture/
Jeordy, 7 May, 2018; Vintage Clothes And Modern Londeners- http://blog.courtauld.ac.uk/documentingfashion/tag/community/
Gemma, Oct. 14, 2011 “What is Vintage anyway?”https://www.lipsticklettucelycra.co.uk/blog/2011/10/14/what-is-vintage/
Versone Vienna Jan 31, 2019; GUCCI'S SPRING/SUMMER 2019 CAMPAIGN WAS INSPIRED BY OLD HOLLYWOOD https://www.crfashionbook.com/fashion/a26101479/gucci-unveils-silver-screen-inspired-campaign-2019/
Besser Rachel Feb 20, 2020; Vogue – “The Get: Take Travel to a New Level With This” Vintage-Inspired trendhttps://www.vogue.com/slideshow/cute-vintage-clothes
Adhav, Lauren, ’70s Fashion Trends and Outfits Making a Major Comeback, associate fashion editor, Cosmopolitan,  https://www.cosmopolitan.com/style-beauty/fashion/g23515515/70s-fashion-style-outfits/?slide=17
Murray Daisy 12/10/2020 Celebrities In Vintage: From Amal Clooney To Kate Moss, Here Are The Most Fabulous Vintage Red Carpet Moments https://www.elle.com/uk/fashion/g29842174/celebrities-vintage-red-carpet-vintage/
Destiny; TOP TREND: VINTAGE FASHION TREND; MY POLITICAL FASHION https://mypoliticalfashion.wordpress.com/2014/05/15/top-trend-vintage-fashion-trend/

Тагове: Брой 113

Вижте още

8 МИТА И ПОГРЕШНИ СХВАЩАНИЯ ЗА КОТКИТЕ
Субкултури

8 МИТА И ПОГРЕШНИ СХВАЩАНИЯ ЗА КОТКИТЕ

ИЗКУСТВОТО ДА БЪДЕШ ГЕРОЙ
Субкултури

ИЗКУСТВОТО ДА БЪДЕШ ГЕРОЙ

СЕДЕМ НАЧИНА, ПО КОИТО ГЕЙМИНГЪТ ВЛИЯЕ НА МОДАТА ПРЕЗ 2024
Субкултури

СЕДЕМ НАЧИНА, ПО КОИТО ГЕЙМИНГЪТ ВЛИЯЕ НА МОДАТА ПРЕЗ 2024

VSCO GIRL: СУБКУЛТУРАТА НА INSTAGRAM
Субкултури

VSCO GIRL: СУБКУЛТУРАТА НА INSTAGRAM

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео