Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Лайфстайл

ЗАВРЪЩАНЕ КЪМ КОРЕНИТЕ

от FLM
17.05.2023
Време за четене: 1 мин.
835
A A
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Мария Барберо
Париж – София

Париж е пълен. Но не с туристи. Тях ги няма – китайските групи (заради Ковид) и заможните руснаци (заради войната). Няма ги и американците. За тях първото условие да пътуват в чужбина е сигурността, а тук те не се чувстват сигурни.

Париж

Париж е пълен. С протестиращи, заради пенсионната реформа на Макрон, с гневни младежи, които изпълват улиците, палят колите и чупят витрините. В няколко града окупираха и кметствата. Париж е пълен с начумерени хора, които ругаят непрекъснатите стачки в градския транспорт. Придвижването е силно затруднено, пристигането до работното място стана реален проблем. Парадоксално е, но протестиращите срещат силна обществена подкрепа. Дори тези, които чакат нередовното метро по един час подкрепят исканията им.

Париж е пълен. С хора, чийто жизнен стандарт падна чувствително през последните три години. Започна с Ковид кризата, но след нея цените започнаха да растат неудържимо, а заплатите останаха старите. Тези хора роптаят. Все още глухо, но е въпрос на време и те да излязат на улицата. Тогава наистина ще стане доста неприятно за управляващите.

Празни магазини, нищожни обороти
Това социално напрежение дава отражение във всички сектори, но един от най-засегнатите е модният.  Елитните магазини на големите модни къщи имат ниски обороти. Причините са няколко: първо  – на французите не им се купуват нови дрехи, когато балансират с бюджетите си, второ – защото колекциите им са насочени към богатите клиенти от Далечния Изток и Щатите, които сега просто липсват.

Европейската жена, дамата, която може да си позволи да даде няколко хиляди евро за рокля или костюм не е привлечена от новите тенденции на “pret a porter“. Не може да приеме унифицирания вкус, не може да приеме отсъствието на собствен почерк. Цените в луксозните колекции скочиха, за разлика от тяхното качество.  Едно на ръка, че цените в лукса скочиха, за разлика от качеството. Производството не е повече “Мade in France“, а е поверено на безименни фабрики в чужбина. Отмина времето, когато голяма част от колекциите бяха ръчно изработвани в специализирани ателиета “Haute Couture“. Коя успешна френска жена би дала парите си за изработка, модел и качество, които не отговарят на стандартите ѝ? Само аксесоарите на някои модни къщи все още се купуват, но не в желаното количество и не винаги нови от магазина.

Париж

Разрастването на сайтовете за луксозни стоки „втора употреба“ говори за промяна в консумацията. Защо да харчим пари за нова чанта, като можем да получим същата, леко захабена, почти на половин цена? При подобна нагласа на потребителя е трудно да се задържат лоялните клиенти, а още по-трудно е да се намерят нови. Разходите за персонал, наеми, материали, данъци и консумативи се увеличиха. Фирмите не са достатъчно рентабилни и правят отчаяни опити да се задържат на повърхността. Изпращат продавачите си да обикалят петзвездните хотели, за да просят от консиержите някоя и друга клиентка, в замяна на луксозна кутия бонбони. Пълнят елитните заведения с така наречените „посланици на марката“ с цел да привлекат потенциални купувачи. „Изкуствени момичета“  или както ги наричаме сега „инфлуенсъри“ получават солидни суми да постват в „Инстаграм“ подарените си придобивки, за да създадат желание за притежание. Но западният потребител на лукса е пренаситен. Залят е от реклами, мейли и снимки, които го приканват да купува. Обаче, той има всичко. Как се печели  човек, който има всичко? На този въпрос не могат да си отговорят модните къщи. Стачките усложняват положението. Няма кой да събира парижките отпадъци. Париж е пълен също и с боклуци. Минаваш по авеню „Монтен“ и „Сен Оноре“ и виждаш препълнените кофи за боклук срещу витрината на „Шанел“. Асоциацията на малкото заможни туристи е „Боклуци на витрината и пред нея“. Никой не иска да седи на опашката  пред „Луи Вюитон“ с микробите, разнасящите във въздуха. Уважаващата се френска буржоазия предпочита комфорта на просторния си  апартамент в  шестнадесети район.

Между търговията и творчеството
В тази ситуация маркетинг експертите и мениджърите на магазините са притиснати до стената от търговските  директори. Събранията започват и свършват с „Увеличете оборота“ и „Намерете решение!“. Напрегнатата обстановка не оставя поле за креативно или аналитично мислене. Модните къщи не осъзнават какво им казва кризата. Тя говори, че е време за промяна. Модата се нуждае от революция. Не точно като през 1789, но все пак … Тя прошепва „сменете стратегията“, „сменете ръководителите“. Сега на власт в модния свят са финансистите. Впечатляващото е, че възпитаниците на най-големите икономически университети в Париж не чуват и не виждат нищо. Заслепени са от собственото си величие, скъпата диплома и цифрите пред компютъра. Те на практика не са създали и продали една рокля в живота си. Как могат да разберат и разрешат настоящите проблеми, като за тях не са учили в училище? Не е написано в учебниците как да действат. Те не познават потребителите си. Никога не са говорили с клиентите си. Няма и да го направят, защото не го могат.

Има и нещо друго. Да, модата е индустрия, в която се въртят много пари, но преди всичко модата е изкуство, начин на живот, на себеизразяване. Търговските директори не са хората, които разбират и ще разберат това. За тях е все едно дали продават рокли или кондензирано мляко, което е фатално, защото не е същото. В името на потенциални печалби от Далечния изток, те притискат и дизайнерите да създават колекции, които не са това, което трябва да бъдат.  

Париж

Тази криза изисква коренна смяна на стратегията. Тя ще се задълбочи. Четирите основни „П-та“, както маркетинг експертите наричат факторите за търговски успех: продукт, цена, позициониране, промоцията (product, price, placement, promotion), трябва да се променят. Спешно е фокусът към  вкусовете на клиентите от Далечния изток  да се измести към Европа.  Завръщането към ДНК-то на фирмите, към уроците на първоучителите – Коко Шанел, Кристиан Диор, Ив Сен Лоран и към вкусовете на европейските клиенти, ще донесе спасението на френската модна индустрия. Някои малки фирми вече се преориентираха и първоначалният им успех показва, че са на прав път.

Снимки:

1. Протестите в Париж.

Фото: © infobae.com / https://tinyurl.com/58scy3cb  

2. Магазин на „Диор“ в Париж.

Фото: © Shutterstock  / https://tinyurl.com/ycpdvwm2  

3. Магазин на „Шанел“ в Париж.

Фото: © vogue.fr / https://tinyurl.com/35pjzt2k

Тагове: Брой 123

Вижте още

Академията за мода носи усещане за естетически релакс
Лайфстайл

Академията за мода носи усещане за естетически релакс

Италиански вкус: лятната симфония на „Лаваца“
Свободно време

Италиански вкус: лятната симфония на „Лаваца“

Български дизайнери с награди за устойчива мода и международен успех от Българска модна асоциация
Лайфстайл

Български дизайнери с награди за устойчива мода и международен успех от Българска модна асоциация

Тоалет на Аксел Харди на корицата на Scorpio Jin Magazine
Лайфстайл

Тоалет на Аксел Харди на корицата на Scorpio Jin Magazine

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Милка Александрова ще представи новата си изложба „Внимание“

Милка Александрова ще представи новата си изложба „Внимание“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео