След почти 40 години начело на американското издание на списание „Вог“, жената със знаковия боб, тъмните очила и хладната осанка предава щафетата. 75-годишната Анна Уинтур е съобщила решението си по време на среща с редакционния екип. Според експерти, нейното оттегляне вещае сериозни размествания в модната индустрия.
Личност, която създаваше кариера на дизайнери и модни брандове, и с едно единствено „Не“ можеше да обърне хода на цели колекции, Уинтур вече няма да заема поста главен редактор на модната библия. Тя обаче запазва ролята си на глобален директор по съдържанието в Condé Nast и ще продължи да ръководи редакционната стратегия на „Вог“ на световно ниво. След нея титлата вече няма да е същата – тя се трансформира в „главен редактор по съдържанието“.

Анна Уинтур преобрази „Вог“ от строго, почти академично издание в символ на новата модна ера. Тя разчупи традиционните рамки и въведе теми като попкултурата, уличната мода, социалната ангажираност и знаменитостите. Вместо да представя модата като недостъпен елит, тя я превърна в активна културна сила.
Още с първия си брой като главен редактор, Уинтур постави на корицата Микаела Берку, облечена в дънки и лъскаво сако на Кристиан Лакроа, украсено с масивен цветен кръст. Заснета от Питър Линдберг на улицата, тази визия предизвиква недоумение в печатницата – дори я питат дали не са получили грешната снимка.

Жената зад тъмните очила промени и представата за това кой може да застане на корицата на списанието – от суперзвезди като Мадона и Ким Кардашиян до политически фигури като Хилъри Клинтън и Камала Харис. Тя стартира издания като Teen Vogue (1993), Men’s Vogue и Vogue Living, за да разшири аудиторията. Работи с най-големите имена във фотографията – Марио Тестино, Ани Лейбовиц, Стивън Мейзъл. А „Мет Гала“ се превърна под нейно ръководство в най-значимото модно събитие в света.
Сега остава да видим каква ще бъде последната ѝ корица – финалният щрих на една епоха.