Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Култура Интервю

Моника Господинова: „Да облечеш послание, не просто дреха!“

* Модата през очите на MGriel fashion

от Хелена Тодорова
22.05.2025
Време за четене: 1 мин.
582
A A
Моника Господинова - дизайнер на модния бранд MGriel fashion. Фото: Личен архив на Моника Господинова
Тоалет на модния бранд MGriel fashion с дизайнер Моника Господинова. Фото: Личен архив на Моника Господинова
Тоалет на модния бранд MGriel fashion с дизайнер Моника Господинова. Фото: Личен архив на Моника Господинова
Тоалет на модния бранд MGriel fashion с дизайнер Моника Господинова. Фото: Личен архив на Моника Господинова
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Моника Господинова е художник, моден дизайнер, психолог и създател на модния бранд MGrieL fashion. Завършила е бакалавър по живопис в Националната художествена академия с допълнителна професионална квалификация като учител по рисуване от 1. до 12. клас. Продължава образованието си със степен магистър по детско-юношеска и училищна психология в Софийския университет. Тя е и специалист по професионално ориентиране. Завършва интензивно обучение по парфюмерийно производство със специалност „Парфюмни композиции“ в Испания и Русия, както и допълнително обучение по медицинска дерматология в Сингапур.

Моника Господинова – дизайнер на модния бранд MGriel fashion. Фото: Личен архив на Моника Господинова

Като моден дизайнер е активна от 2010 година до днес. През 2011 г. печели първо място в националната кампания на Националната модна камара и организира самостоятелно модно ревю. Същата година става официален дизайнер на конкурса „Супер тяло на България“. Моника Господинова активно участва и в благотворителни инициативи, като в периода от 2015 до 2019 година е член на журито в конкурса за хора с ментални увреждания „Неоткрити красиви надежди“ в Шумен. Също така има самостоятелни изложби живопис.

Кога, как и защо започнахте да се занимавате с мода?

С мода започнах да се занимавам професионално през 2010 година. Първоначално сама, а след това създадох малък творчески екип. Причината е призванието, което усещах в себе си още от малка.

Тоалет на модния бранд MGriel fashion с дизайнер Моника Господинова. Фото: Личен архив на Моника Господинова

Как бихте описали своя маниер и процес на работа – от раждането на идеята до нейната реализация?

Процесът по изработването на тоалети за индивидуални клиенти и за творчески презентации е различен. При работа с клиенти всичко следва ясни стъпки – разговор за визията на клиента в общ план, последван от моите насоки за стилистика и материи, изготвяне на компютърна визуализация и накрая – направата на тоалета. В този случай рисковете са минимални, а пробата е само една, освен ако няма допълнителни желания от страна на клиента.

Тоалет на модния бранд MGriel fashion с дизайнер Моника Господинова. Фото: Личен архив на Моника Господинова

Кое е най-характерното и отличителното за Вашия стил?

Марката MGrieL fashion залага на детайли с ръчна изработка и тоалети – уникати, създавани в единствена бройка.

Откъде черпите вдъхновение за аутфитите, които създавате?

Вдъхновението е навсякъде около нас.

Кои са най-големите предизвикателства, които Вашата работа Ви поднася?

Предизвикателствата са много, предимно икономически на фона на бързооборотните стоки, които създават илюзия за ниската стойност на труда.

Как избрахте името на модния бранд MGriel fashion и с какво е различна модата, която предлага?

Името е специално и свързано с мистичност, каквито са и тоалетите.

Тоалет на модния бранд MGriel fashion с дизайнер Моника Господинова. Фото: Личен архив на Моника Господинова

Коя е Вашата първа професионална изява и следователно коя бе първата колекция, която представихте?

Първата ми изява беше през 2010 г. в зала 3 на НДК по време на едно от най-грандиозните международни събития на стилист Капанов – „Международен фестивал на прическата и красотата“. Тогава беше и първото ми представяне като моден дизайнер извън състезателната програма за фризьори.

Върху какво работите в момента? Кои са акцентите във Вашата най-нова колекция?

Тенденциите, на които залагам днес, са свързани с детайлни акценти и декоративни елементи върху тоалети от естествени материи. Комбинирам разнообразни материали и цветове, докато постигна живописна и балансирана цялостна визия.

За кого е предназначена модата, която създавате?

За хора, които искат да носят повече от дреха и тя да остане дълги години в гардероба им. За артисти, които искат да оставят послание. Също така за филмови и рекламни продукции.

Тоалет на модния бранд MGriel fashion с дизайнер Моника Господинова. Фото: Личен архив на Моника Господинова

Каква, според Вас, е ролята на Академията за мода в нашето общество и култура?

Вярвам, че ролята ѝ е да издига модата у нас на по-високо ниво – да възпитава естетически ценности и да подкрепя българските дизайнери чрез специализирани представяния.

Ива Екимова, облечена в тоалет на Моника Господинова, и проф. Любомир Стойков. Фото: Личен архив на Моника Господинова

Участвахте в ревю-спектакъла на „БГ модна икона 2025“. Какво е усещането да се изявите на такъв тип събитие?

Прекрасно усещане за смисъл в работата!

Предложение „Идол“ представен на „БГ модна икона 2025“. Фото: Академия за мода / Петър Станев
Предложение „Идол“ представен на „БГ модна икона 2025“. Фото: Академия за мода / Петър Станев

Какви други модни изяви сте имали в България и чужбина и кои от тях смятате за най-успешни?

Марката има толкова много национални и международни участия от самото си създаване, че не мога да ги изброя. Това са национални, европейски и световни конкурси за красота, както и самостоятелни и съвместни ревюта. Била съм дизайнер и стилист на личности като Невена Цонева, Кристиана Костадинова, Ива Екимова, Ружа Игнатова. Въпреки всичко, най-голяма стойност за мен винаги са имали фотосесиите с послание и кауза. Една от тях е кампанията срещу насилието над жени, която реализирахме с „Мисис България 2014“ Кристиана Костадинова. Друг любим проект е колекция, създадена специално за елита на Ирландия по повод техните традиционни чаени партита.

Тоалет на модния бранд MGriel fashion с дизайнер Моника Господинова. Фото: Личен архив на Моника Господинова

Кои от световните дизайнери възприемате и определяте като Ваши косвени учители в модата и защо?

Определено това са Пако Рабан и Коко Шанел.

За какво мечтаете?

Мечтая да създавам дизайни за филмови продукции.

Моника Господинова – дизайнер на модния бранд MGriel fashion. Фото: Личен архив на Моника Господинова

Как обичате да прекарвате свободното си време? Имате ли любимо хоби?

Обичам да рисувам докато пия кафе в любими и уютни заведения сред шума от тълпата.

Какво Ви предстои в професионален план?

В момента работя по няколко обществено значими проекта, в които чрез силата на модата ще засегна важни въпроси за обществото ни.

Тагове: MGriel fashionМоника Господинова

Вижте още

Интервю

Илиана Илиева и алхимията на вътрешния свят

Жана Янева: „Най-важното е да обичаме това, което правим!“
Интервю

Жана Янева: „Най-важното е да обичаме това, което правим!“

НИКОЛАЙ БОЖИЛОВ ПРЕДСТАВИ ВИЗУАЛНИЯ СИ ЕКСПЕРИМЕНТ BIOMORPHIC³
Интервю

НИКОЛАЙ БОЖИЛОВ ПРЕДСТАВИ ВИЗУАЛНИЯ СИ ЕКСПЕРИМЕНТ BIOMORPHIC³

Интервю

ЛАРИСА НИНОВА: КОГАТО ТАТУИРОВКАТА СРЕЩА ДИЗАЙНА

Най-популярни

Академията за мода определи новите си стипендианти

Ева Лонгория се възхити на Елена Кристиано в Кан

Ева Лонгория се възхити на Елена Кристиано в Кан

Атрактивни колекции в ревю-спектакъла „БГ модна икона 2025“

Атрактивни колекции в ревю-спектакъла „БГ модна икона 2025“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео