Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Култура Медии

10 ГОДИНИ ЕТИЧЕН КОДЕКС

от FLM
16.07.2015
Време за четене: 1 мин.
5523
A A
10 ГОДИНИ ЕТИЧЕН КОДЕКС
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

*Пиар общността отбеляза десетата годишнина от подписването на “Етичния кодекс
на ПР специалистите в България”

С кръгла маса на 7 юли г. ПР специалистите, приели Етичния кодекс, отпразнуваха десетата годишнина от подписването му. Събитието се състоя в Гранд Хотел София, където преди 10 години, на същата дата, представителите на шест организации в сферата на пъблик рилейшънс приеха и официално подписаха Етичния кодекс. Същите организации – Асоциация на специалистите по комуникации в общините (АСКО), Българска асоциация на ПР агенциите (БАПРА), Българско дружество за връзки с обществеността (БДВО), Асоциация ИМАГИНЕС, ИПРА България и Дружеството на пиарите към СБЖ, заедно с Българската академична асоциация за комуникации (БААК), която е създадена след 2005 г., но при учредяването си приема Етичния кодекс, бяха организатори на кръглата маса.

От името на организациите експозета направиха: Михаела Малеева, Стефан Серезлиев, Деница Сачева, Асен Асенов, Аня Павлова, Мария Гергова-Бенгтссон и Любомир Блатски. Водещ на кръглата маса и последвалата дискусия бе Паола Хюсеин – медиен редактор във в. „24 часа”.

Михаела Малеева (АСКО) разказа, че стратегическата цел на АСКО е да обедини ПР-ите в общините и да направи нещо, което нито е просто, нито е лесно – да се издигне имиджа на българската община и на администрация, която работи за хората. Според нея и седемте организации, включили се в кръглата маса, имат една обща задача и са единодушни – има нужда от изграждане на професионални стандарти и утвърждава на етиката в професията. Общата мисия, която е поставена, е новите специалисти, да усвояват стандартите и да не се забравя необходимостта от непрекъснато обучение и обмяна на добри практики и опит.

Доц. д-р Стефан Серезлиев (Зам.-председател на БААК) постави въпроса за особената роля, която има образованието за това да се изгради мост между обучението и добрата професионална комуникационна практика, с акцент върху етичните и професионални стандарти като важен елемент от учебните дисциплини и програми. Той постулира и една от основните цели на БААК – да се чува ясно гласът на академичната общност в България, както по въпросите на ПР, така и за комуникационните дисциплини като цяло и техния интегритет на теоретично и практическо ниво.

10 ГОДИНИ ЕТИЧЕН КОДЕКС

Сачева (БАПРА) сподели виждането си, че етичните норми не следва да служат като инструмент за назидание, и че да си етичен не означава непременно да си положителен, съвсем не означава да не можеш да кажеш не, нито пък да работиш без пари. Тя призова всички заедно да работят за утвърждаване на професията, както и за това да се създаде среда за споделяне и дискутиране на положителни практики, които да допринасят за обмена на знания и ценности и да подпомагат развитието на професията.

Асен Асенов (БДВО) пожела след десет години празничността да бъде основана на резултати и развитие, отколкото на радост, че има етичен кодекс. Той представи данни за тенденциите в развитието на демографската, социално-културна и бизнес среда, които имат пряко влияние върху настоящето и бъдещето на професията. Изводите, които направи, е, че е необходимо много повече интегритет между специалистите, по-голяма солидарност към професията, много по-активно влияние върху процесите на специализирано и общо образование, съвместна работа за промяна на институционалната рамка и позитивното развитие на процесите на саморегулация. Той апелира да се работи за промяната на средата, а не да се следва конюнктурата на наложени от друг промени.

Аня Павлова (ИМАГИНЕС) постави като акцент в своето изказване някои противоречия в българското изборно законодателство, които от една страна постулират ограничения в разпространението на информация от социологически проучвания или провеждането на изборна агитация в деня за размисъл и изборния ден, но от друга страна от тези ограничения са изключени социалните мрежи и блоговете. Те, както се извадени от законодателя от кръга на “медии”, като това позволява много лесно да се заобикалят другите ограничения (вкл. и това за “денят за размисъл”, определен от нея като анахронизъм) и да се използва тази платформа за споделяне и разпространяване на данни, информация и предизборни послания.

Мария Гергова-Бенгтссон (ИПРА БЪЛГАРИЯ) сподели, че етиката е в основата на ценностите на хората, но интернет дава много възможности за друг начин на разпространение на информацията, както и много възможности за манипулация. Това е и причината комуникационни канали като интернет и други дигитални медии да бъдат определени като канали, в които погрешна информация може да бъде разпространявана свободно. Отговорността на безграничното интернет пространство е много голяма, трябва да се внимава как и по какъв начин се комуникира в онлайн средата.

Любомир Блатски (БДП към СБЖ) говори за етиката като философка категория и за това, че Кодексът няма статут на закон, но спазването му е въпрос на чест, въпрос на професионализъм, въпрос на възпитание. Неспазването на етичните норми довежда само до вреди и за всички страни, участващи в процеса.

Милена Атанасова, председател на Комисията по етика на БДВО, завърши първата част на кръглата маса поставяйки серия от въпроси, свързани със споделянето на добри и лоши практики, механизмите, чрез които Етичният кодекс да бъде по-ефективен и да се спазва, как могат да се направят и ПР специалистите и обществеността по-чувствителни към етиката.

Кръглата маса продължи с оживена дискусия, в която участие взеха редица представители на организациите и гости. На обсъждане бяха поставени теми, свързани с възможността за споделяне на добри практики, развитието на професионалната етика в други държави и възможностите за саморегулация у нас, оповестяването и посочването на неетични дейности, съвместна работа между ПР практиците по отношение на връзките с медиите и споменаването на марки в медийно съдържание и др. Дискусията потвърди необходимостта от провеждането на подобен вид специализирани форуми, които да подпомагат съвместните усилия на всички, работещи в сферата на комуникацията и образованието по връзки с обществеността за подобряване на професионалната рамка и утвърждаване на доброто име на професията.

Снимка:
Участниците в кръглата маса.
1.
Фото и източник:http://bdvo.org

Тагове: Брой 79

Вижте още

Стилът на диктаторите: Хитлер, Мусолини, Сталин
Медии

Стилът на диктаторите: Хитлер, Мусолини, Сталин

Професионален стандарт в търсене на най-добрите примери в бизнеса
Медии

Професионален стандарт в търсене на най-добрите примери в бизнеса

БТА е платформа за истинските новини
Медии

БТА е платформа за истинските новини

Прочутото списание FLANELLE избра Аксел Харди за Edge of Light
Медии

Прочутото списание FLANELLE избра Аксел Харди за Edge of Light

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео