Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Култура Субкултури

СТИЛОВЕ В ЯПОНСКАTA УЛИЧНА МОДА

от FLM
16.03.2021
Време за четене: 2 мин.
3216
A A
СТИЛОВЕ В ЯПОНСКАTA УЛИЧНА МОДА
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Япония започва да подражава на западната мода през средата на 19-ти век. В началото на 21-ви вeк това взаимстване образува улична мода – моден стил, в който носещият изработва по поръчка тоалетите, като смесва настоящите с традиционните модни тенденции. Такива дрехи най-често са домашно направени, като се използват материали, закупени от магазини. Има много стилове на обличане в Япония, създадени от съчетаването на местни и чужди модни марки. Някои от тях са фрапиращи и авангардни, подобно на висшата мода от европейските подиуми. Възходът и падението на много от тези стилове са хроникирани от Шоичи Аоки през 1997 г. в модното списание „Фрютс“, което е прочуто с насърчаването на уличната мода в страната. 

Субкултури

Непосредственото влияние върху японската улична мода носи обаянието от Южна  Корея, Тайван и Китай. Географските и културните сходства са сред най-важните и определящи фактори. Сходната форма на тялото и фигурата прави японския стил по-лесен и по-търсен от тези в европейската или американска мода. Въпреки това, влиянието на европейската и американска мода с японския стил не създава директно съперничество. Мотивите, подтикващи преследването на модата в Япония, са различни. Относително големият разполагаем доход, който японската младеж е имал на разположение е значителен. Мнозина твърдят, че това е станало възможно благодарение на съжителството на младежта с родителите си у дома, което намалило разходите за живот. В допълнение, появата на силна младежка култура през 60-те и 70-те години, която продължава и до днес (най-вече в района на Хараджуку) възбужда висок стремеж към нови и различни модни погледи.

Субкултури

Разновидности:
Съдържаща много различни теми в рамките на своите граници, модата „Лолита“  се е превърнала в един разпознаваем стил в японската уличната мода. Набирайки интерес в световен мащаб, „Лолита“ се разглежда като един от многото различни стилове, който носи „сладурското“ в Япония.
Един от тях е стилът „Готик Лолита“. Той е с тежко влияние от източния и викторианския готически стил. Често се характеризира с тъмни цветове, кръстове, прилепи и паяци, както и други популярни готик „символи“. Викториански железни порти и архитектурни проекти също често се откриват, като щампи върху дрехи. Полите обикновено са с дължина до коляното, допълнени с фусти за обем. Блузите и ризите обикновено са поръбени с дантела. Чорапи, дълги до коляното, с ботуши, бонета, брошки и чадър завършат тази визия.

Субкултури

„Сладката Лолита“ е най-детинският стил, характеризиращ се най-вече с присъствието на изкуствени бебета животни, приказни теми, невинност и детско облекло, вдъхновена от бебешките кукли и „Хелоу Кити“. Използват се пастелни, както и други приглушени цветове като черно, тъмночервено и синьо. Популярни аксесоари при „Сладката Лолита“ са големите панделки за глава, сладките портмонета, елегантните чадъри и плюшените животни.
„Гяру“ стилът, известен като „Гангуро“, е всъщност подкатегория на стила „Гяру“, който е вид японска улична мода, създадена през 1970 г. Тя изразява огромен протест към момичешкия бляскав стил на обличане, нарушаващ всички правила на естествено красивото и живее с изкуствената красота (перуки, изкуствени мигли, изкуствени нокти и т.н.). Той е разнообразен и не се ограничава само до русата коса и загоряла кожа.

Субкултури

Стилът „Когяру“ се разпознава по свободните чорапи и скъсените поли. Общият вид при този стил е заимстван от училищната униформа, но с по-къса пола, отпуснати чорапи и по-свободно носен шал. Момичетата, които се обличат така наричат себе си понякога „гяру“, тоест „разглезени момичета“. През 1990 година тази тенденция е била популярна, но сега е в спад.

Субкултури

„Босодзоку“ често е портретиран в множество форми в японските медии, като например в аниме, манга и в други различни филми. Типичният член на „Босодзоку“ стила често се изобразява в униформа, която се състои от гащеризон – като тези, носени от обикновени работници или от токо-фуки, тип военно облекло, снабдено с палто, като към него се добавя и бойният зов „канджи“. Те обикновено се носят отворени, без риза отдолу, съпроводени с фукане на превързани кръстове и торбести панталони, които са напъхани във високи ботуши.

Субкултури

Стилът „Декора“ е натрупването на много слоеве сладурски аксесоари, като бретона и ризата остават едва забележими. Гетрите, митенките и чорапите до коляното се наслояват един върху друг. Общите детайли включват леопардови щампи и шарени зъболекарски маски.

Субкултури

„Широнури“ буквално означава „боядисан в бяло“. Той е наречен така, защото хората, които се обличат в този стил носят бял грим. Това е единственото правило, въпреки че традиционните японски модни елементи (кимона, хакама и т.н.) са общи, както и елементи от „Готик Лолита“.

Субкултури

„Вижуъл кей“ е стил, създаден в средата на 80-те години на 20-ти век от японски музиканти. Състои се от ярък грим, нестандартни прически и пищни костюми, подобни на тези на „западния глем рок“ и „глем метъл“.

Стилът „Ошаре кей“ се фокусира най-вече върху смесването на различни модели, ярки цветове и пънк елементи, за да създаде уникална визия. За разлика от „вижуъл кей“, гримът е леко смекчен и се фокусира главно върху очите. Пиърсингът на лицето също се среща в този стил. Точно както и „вижуал кей“ стилът, „ошаре кей“ до голяма степен е повлиян от музикалните артисти.

Субкултури

Субкултури

„Доли кей“ е нововъзникнал стил, основан от модните възприятия на японците, повлияни от модата през Средновековието и от приказките на Братя Грим и Ханс Кристиан Андерсен. Този стил включва много ретро дрехи, заедно с религиозни символи.

Стилът „Мори“ (което на японски означава „гора“) използва меки, свободно прилепващи слоеве плат за облекла, като например реещи се рокли и жилетки. Акцентът пада върху естествените материи (памук, лен, вълна) и ръчно изработени или винтидж аксесоари с природна тематика. Цветовата схема обикновено се състои от леки и неутрални цветове, но могат да се използват памучни и ленени платове, както и платове на цветя. По отношение на прическите, бретонът често с накъдрен, а плитките са много популярни.

Японската стрийт мода е много разновидна, влияеща се най-вече от музиката. Независимо от различните стилове, наслояването на различен вид материи и аксесоарите винаги присъстват. Много от визиите изискват огромно време за подготовка, но въпреки това всеки отделя от времето си, за да постигне този екстравагантен “уоу” вид.

Субкултури

Субкултури

Субкултури

Субкултури

Субкултури

Снимки:
1. – 2. Снимки от Шиочи Аоки в списание „Фрютс“.
3. Аутфити в стил „Лолита“.
4. Аутфит в стила „Готик Лолита.
5. Аутфит „Сладката Лолита“.
6. Стилът „Гяру“.
7. Няколко аутфита в стил „Когяру“.
8. Примери за стила „Босодзоку“.
9. Стил „Декора“.
10. Пример за „Широнури“
11. Стилът „Вижиъл кей“.
12. Примери за стил „Ошаре кей“.
13. Аутфити в стил „Доли кей“
14. Няколко аутфита в стил „Мори.
15. – 16. Модни илюстрации вдъхновени от басодзоку стила.

Източници:
https://edition.cnn.com/style/article/fruits-street-style-photographer/index.html   
https://bg.legaltechnique.org/articles/aziya/bezumnaya-yaponskaya-moda-haradzyuku-bull-novosti-v-fotografiyah.html
https://twitter.com/lolitawardrobe/status/1234797770415849472   
https://kogyaru.com/kogal-kogyaru-outfit/
https://kawaiivibe.com/blogs/kawaii/what-is-dolly-kei-all-you-need-to-know

Тагове: Брой 111

Вижте още

8 МИТА И ПОГРЕШНИ СХВАЩАНИЯ ЗА КОТКИТЕ
Субкултури

8 МИТА И ПОГРЕШНИ СХВАЩАНИЯ ЗА КОТКИТЕ

ИЗКУСТВОТО ДА БЪДЕШ ГЕРОЙ
Субкултури

ИЗКУСТВОТО ДА БЪДЕШ ГЕРОЙ

СЕДЕМ НАЧИНА, ПО КОИТО ГЕЙМИНГЪТ ВЛИЯЕ НА МОДАТА ПРЕЗ 2024
Субкултури

СЕДЕМ НАЧИНА, ПО КОИТО ГЕЙМИНГЪТ ВЛИЯЕ НА МОДАТА ПРЕЗ 2024

VSCO GIRL: СУБКУЛТУРАТА НА INSTAGRAM
Субкултури

VSCO GIRL: СУБКУЛТУРАТА НА INSTAGRAM

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео