Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Култура Субкултури

ЯНКИ СУБКУЛТУРАТА – ЯПОНСКИТЕ НАРУШИТЕЛИ НА ОБЩЕСТВЕНИЯ РЕД

от FLM
02.08.2009
Време за четене: 2 мин.
6522
A A
ЯНКИ СУБКУЛТУРАТА – ЯПОНСКИТЕ НАРУШИТЕЛИ НА ОБЩЕСТВЕНИЯ РЕД
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Япония е страна, където субкултурните направления са в изобилие. Една от тях е така наречената янки субкултура. Тя се радва на особена популярност в Япония през 80-те и 90-те години. По своята същност янки е стилът на студентите, нарушители на обществения ред. За тях били характерни накъдрените коси или т.нар. прически помпадур, обръснатите вежди, както и преправените училищни униформи. Повечето от тях били пълнички, като цяло бедни младежи, които често причинявали насилие и неприятности на гражданите.  

Корени и влияния…
„Янки” е термин, който възниква в Осака. В представите на хората той най-често се асоциира с понятието за "лошото момче" или за нарушителя на обществения ред. „Янки” са известни със заемките от американските западни модни правила, както и с препратките към филми като „Rebel Without a Cause” и „The Wild One”. За разлика от повечето костюмирани представители на якудза, янки се асоциират повече с градската мода и уличните банди.

През 70-те години янки тенденциите следвали американската рокабили мода и нейните прически. Янки тенденциите се променили с течение на времето паралелно с промените в западната мода. В края на 70-те и началото на 80-те години янки направлението придобило нео янки хеви метъл вид.

Обсъждано било влиянието на янки субкултурата и модата върху манга направлението. Появата на манга списания като “Young Magazine” и “Young King Magazine” спомогнали за налагането на янки визията. Налице са списания-антологии, събиращи янки аудиторията.

Вярвания…
Янки е термин, който се отнасял както за момичетата, така и за момчетата. Въпреки че се твърди, че някои янки били вербувани за якудза или за японската организирана престъпност, това не винаги било истина. Много представители на янки субкултурата просто се присъединявали към обикновените трудещи се и живеели нормално след като завършели гимназия. Да бъдеш янки било просто начин да се наслаждаваш на младостта и да критикуваш обществото подобно на пънк движението на запад.  
 
Босозоку притежава подобен на янките стил, но те били познати със своите скандални и незаконно притежавани мотори. Екипировката им обикновено се състояла от дълги якета или леки сака, състоящи се от сложни канджи с множество значения. Понякога, бандите на мотори се събирали и парадирали по улиците, омешвайки се с трафика или с разхождащите се през нощта хора. Често янки и босозоку субкултурите били смятани за заплаха за обществото.

 
 

Къде да ги открием?
Терминът „янки” се популяризира в американската култура чрез филма „Kamikaze Girls”. Въпреки това, в Япония този термин се включва във всички жанрови модификации на филмите и музиката.  Представители на янки субкултурата могат да бъдат срещнати в по-популярните манга заглавия като “Cromartie High School” и “Great Teacher Onizuka”.

Според запознати янки субкултурата не е просто модна тенденция, а състояние на ума. От янки тинейджърите се очаква да имат душевна издръжливост и психическа нагласа към хората и собствения си живот. А защо е така? Остава ни само да се потопим в тайните дебри на янки съзнанието и да се опитаме да разгадаем това твърдение…

Източници:
1. www.urbandictionary.com
2. www.japan-zone.com
3. raiwebs.blogspot.com
4. listverse.com

Снимки:
1. zerometric.deviantart.com
2. kesvil.livejournal.com
3. raiwebs.blogspot.com
4. www.kamikazegirls.net
5. www.kamikazegirls.net
6. www.eatfrenchbread.com
7. www.kamikazegirls.net

 

Тагове: Брой 25

Вижте още

8 МИТА И ПОГРЕШНИ СХВАЩАНИЯ ЗА КОТКИТЕ
Субкултури

8 МИТА И ПОГРЕШНИ СХВАЩАНИЯ ЗА КОТКИТЕ

ИЗКУСТВОТО ДА БЪДЕШ ГЕРОЙ
Субкултури

ИЗКУСТВОТО ДА БЪДЕШ ГЕРОЙ

СЕДЕМ НАЧИНА, ПО КОИТО ГЕЙМИНГЪТ ВЛИЯЕ НА МОДАТА ПРЕЗ 2024
Субкултури

СЕДЕМ НАЧИНА, ПО КОИТО ГЕЙМИНГЪТ ВЛИЯЕ НА МОДАТА ПРЕЗ 2024

VSCO GIRL: СУБКУЛТУРАТА НА INSTAGRAM
Субкултури

VSCO GIRL: СУБКУЛТУРАТА НА INSTAGRAM

Най-популярни

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Академията за мода определи новите си стипендианти

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео