Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Култура Успех

МАРИАНА МАНОЛОВА ЗА ТЕКСТИЛНАТА ИНДУСТРИЯ В БЪЛГАРИЯ

от FLM
16.05.2010
Време за четене: 1 мин.
5305
A A
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

МАРИАНА МАНОЛОВА ЗА ТЕКСТИЛНАТА ИНДУСТРИЯ В БЪЛГАРИЯ Г-жо Манолова, вие сте изпълнителен директор на БАПИОТ (Българска асоциация на производителите и износителите на облекло и текстил), разкажете ни нещо повече за допирните точки между текстилната индустрия и модата?

– Престижни марки като Max Mara, Hugo Boss, Eckada, Roy Robsan, Pierre Cardin, Lise Charmel, Chloe, Givanshi, Mariella Burani, Chacok, Gary Weber, Strenesse, Joop, Rosner, Tom Tailor, Moncler, Laura Biagoti, Kenzo , Sonya Rakel, Iceberg, са символи на модата. Но когато говорим за тях в БАПИОТ това означава бизнес. Тези и още много други марки се произвеждат в България. Нашата асоциация представя един от експортните сектори на българската икономика, който в последните 10 години формира между 18 и 21 % от валутните приходи на страната и е също така един от най-големите работодатели след държавната администрация. Българските предприятия от години произвеждат облекла по поръчка, предимно за Европа и дори днес, въпреки кризата и намаленото потребление, което оказва силно влияние върху модната индустрия, България облича Европа. Все повече наши фирми произвеждат и налагат собствен продукт. Вече са известни много български марки облекла, някои от които се налагат и на чуждестранния пазар, продават зад граница, развиват вериги магазини, дори са франчайзингодатели.

Ние сме най-старият индустриален сектор в България, и на практика сме част от европейския пазар много преди страната ни да бъде приета в ЕС, защото отдавна произвеждаме и продаваме продукцията си главно там – първите осем европейски страни за износ са Италия, Германия, Гърция, Франция, Великобритания, Австрия, Белгия, Холандия. Това доказва, че българските фирми работят качествено, че клиентите са доволни.

МАРИАНА МАНОЛОВА ЗА ТЕКСТИЛНАТА ИНДУСТРИЯ В БЪЛГАРИЯ Какви са конкурентните ви предимства?

– България е добро място за производство на облекла. Качеството на изработката е високо, сроковете на производство и доставка – кратки, гъвкаво изпълняваме малки и сложни бутикови серии. Оборудването е на високо техническо ниво, работниците са квалифицирани, цените ни са конкурентни. Не е без значение и фактът, че в индустрията предприятият са частни, а всички знаем, че частният предприемач е по-мотивиран и амбициозен. Според експертите България ще продължи да произвежда модни облекла от среден и висок клас. Поръчките на по-скъпи облекла ще останат тук, защото сроковете на изпълнение са кратки. Масовата продукция като Zara и Esprit ще останат в Азия.

Как помага на членовете си вашата асоциация?

– Нашата роля като асоциация е да промоцираме, да даваме на фирмите информация, да организираме специализирани обучения, семинари, бизнес контакти в страната и чужбина, подкрепа в участия на специализирани панаири и събития. Имаме дългогодишно сътрудничество с чуждестранни експерти по маркетинг, организация на производство, управление на магазини, моден дизайн. За да се задържиш в тази толкова динамична индустрия е нужна не само предприемчивост, но и професионална информация.

Познавате отблизо сектора облекло и текстил на национално и европейско ниво. Какъв е вашият професионален поглед върху модата в България?

– За да се развие конкурентна българска модна марка, е необходимо време, професионален екип и финансов ресурс. Плюс защита на българския производител от страна на държавата, която трябва да предприеме мерки срещу нелегалния внос от Китай, Турция, Индия…Тези облекла в много случаи са некачествени, така че българския потребител е ощетен.

Според много европейски модни експерти имаме силно конкурентни млади дизайнери – те имат оригинални и продаваеми идеи, могат да работят както в България, така и навсякъде в Европа. Но когато говорим за български модни колекции, експертите са по-сдържани и препоръчват да се изработват – след проучване – специални колекции за определения пазар. Стилът на обличане и предпочитанията не навсякъде са еднакви, а у нас определено влияе и Ориента.

В Австрия, Испания и Белгия например съм била в магазини, каквито в България още няма. Те предлагат изключително качество облекла, обувки, аксесоари. Могат да се поръчат и изработят по желание и мярка на клиента, към тях да се комбинират и всички необходими аксесоари. Интересно е, че тези магазини са с дълга история и имат своите групи клиенти отдавна – те са със средни и по-високи доходи, но най-вече с определен стил на обличане, в който конфекцията има малко място.

МАРИАНА МАНОЛОВА ЗА ТЕКСТИЛНАТА ИНДУСТРИЯ В БЪЛГАРИЯ

Какво място заема модата в личния ви живот, извън рамките на професионалните ангажименти?

– Имам свой собствен стил, не следвам стриктно модата, а по-скоро пречупвам тенденциите й през моя вкус и какво трябва да има в един „вечен” гардероб. Нося това, което ми отива, следвам принципите за елегантност и удобство и допълвам гардероба си с дрехи, които се съчетават и са качествени. Облеклото е част от нашата индивидуалност, така че трябва да бъдем внимателни кога какво обличаме. Модерното и елегантното обличане са различни неща. Не съм почитател на дрехи само заради марката или модерната линия в момента.

Кои са принципите, от които се ръководите при вашия личен избор на облекло?

– Качеството на дрехата и дали ми отива. Не добавям много аксесори – в рамките на приетото и да са съчетани. Бялата блуза е на първо място сред любимите ми дрехи – тя е неизменна част от гардероба. Комбинира се идеално с поли, панталони, вечерни тоалети и джинси, и на нея мога да разчитам винаги, независимо от случая. Тя е непреходна и необходима. Белият цвят е кралят на всички цветове и е подходящ за всеки сезон. Любима ми е също роклята, но тя е труден избор – рядко намирам това, което ми харесва.

Какъв е предпочитаният от вас стил на обличане?

– В офиса е бизнес, в свободното ми време – по-артистичен.

Облеклата на кои дизайнери предпочитате?

– Не мога да кажа, че харесвам само определени дизайнери. Важна е дрехата, нейната линия и материя, нейното излъчване. Просто трябва да ми хареса и да е в моя стил.

Как прекарвате свободното си време?

– Зависи колко свободно време имам – за пътуване, за четене, за среща с приятели. Не съм спортна натура. Преди често ходехме с приятели на дълги преходи из Витоша. Обичам цветята – понякога правя декорации с цветя за офиса или за приятели, дори без специален повод.

 

Интервюто взе Силвия Тодорова

 

 

Снимки:

  1. Мариана Манолова на пресконференция в БТА по повод международен моден форум – Русе 2010

  2. Мариана Манолова на пресконференция в град Русе
  1. Мариана Манолова на пресконференция в БТА по повод международен моден форум – Русе 2010
  2. Mариана Манолова със сина си

Фото: © Личен архив на Мариана Манолова / ”От игла до конец”

Тагове: Брой 34

Вижте още

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025
Успех

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Кои са големите победители на наградите „Оскар“ за 2025?
Успех

Кои са големите победители на наградите „Оскар“ за 2025?

„ЗЛАТЕН ГЛОБУС“ – КОИ СА СРЕД НАГРАДЕНИТЕ?
Успех

„ЗЛАТЕН ГЛОБУС“ – КОИ СА СРЕД НАГРАДЕНИТЕ?

УДОСТОИХА СЪС „ЗЛАТНА ИГЛА 2024“ НАЙ-ДОБРИТЕ В МОДНИЯ ДИЗАЙН
Успех

УДОСТОИХА СЪС „ЗЛАТНА ИГЛА 2024“ НАЙ-ДОБРИТЕ В МОДНИЯ ДИЗАЙН

Най-популярни

Академията за мода определи новите си стипендианти

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

Атрактивни колекции в ревю-спектакъла „БГ модна икона 2025“

Атрактивни колекции в ревю-спектакъла „БГ модна икона 2025“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео