ПИЕРПАОЛО ПИЧОЛИ: „КРАСОТАТА Е УСТОЙЧИВОСТ, А НЕ БЯГСТВО ОТ РЕАЛНОСТТА“

ПИЕРПАОЛО ПИЧОЛИ: „КРАСОТАТА Е УСТОЙЧИВОСТ, А НЕ БЯГСТВО ОТ РЕАЛНОСТТА“

Пиерпаоло Пичоли е роден през 1967 г. в Нетуно, скромен крайбрежен град на около 55 мили южно от Рим. Това е мястото, където той и съпругата му Симона, са отгледали децата си – Бенедета, Пиетро и Стела. Родителите му са имали магазин за тютюневи изделия и Пичоли е израснал в нормално семейство, мечтаейки за света на киното, книгите и фотографиите.

Пиерпаоло Пичоли

В университета италианецът учи философия, след това се насочва към модата в “Istituto Europeo di Design” в Рим. Като амбициозен млад мъж той иска да работи за „Ив Сен Лоран“ или „Валентино“, но започва кариерата си като младши дизайнер във „Фенди“ и там се запознава с Мария Грация Киури.

През 1999 г.  попада във „Валентино“, за да разработи нововъзникваща линия аксесоари. Това е началото на едно предизвикателство - да водиш модната къща от роклите до аксесоарите, запазвайки непокътната традицията и креативността на нейния основател. През 2008 г., след пенсионирането на Валентино Гаравани и след едногодишния мандат на Александра Факинети, като творчески директор, Пичоли заема позицията, споделяйки я с Мария Грация Киури, която напуска през 2016 г., за да заеме длъжността в „Диор“.

Пиерпаоло Пичоли

Само за няколко години „Валентино“ се превръща в еталонна марка за модната индустрия и бележи международен успех. В основата ѝ се корени стремежът на Гаравани да направи жените красиви, а Пичоли е дълбоко вкоренен в неговата естетика. Гледните им точки обаче се различават – Пиерпаоло не се опитва да облича една идеализирана жена от сутрин до вечер. Той се стреми да облече цял списък с жени за отделни събития и постига това най-вече с тоалетите, които се появяват на червения килим - всички носени от артисти, подчертаващи множеството начини, по които може да се дефинира красотата.

Пиерпаоло Пичоли

За първи път в историята на модния лейбъл творецът показва серия от мъжки визии като част от модната колекция за пролетта на 2021 година. Едно отличително палто беше украсено от ревера до подгъва с перфектно оформени цветя, старателно пришити върху дрехата. Марки като „Фенди“ и „Баленсиага“ последваха примера му, поставяйки мъжката визия в сърцето на сезонните модни предложения по-късно същата година.

Пиерпаоло Пичоли

Пичоли осъзнава, че за да промени позицията на „Валентино“ не е необходимо само да преобрази дрехите, които произвежда, а трябва да привлече по-млада аудитория. За тази цел ангажира различен тип знаменитост – Люис Хамилтън, който става рекламно лице на мъжкото облекло от лейбъла. Творческият директор гарантира, че кастингът в неговите шоута и кампании отразява глобалния клиент, който се надява да привлече.

Пиерпаоло Пичоли

Концепцията на дизайнера за приобщаване между поколенията успява да остане актуална и работеща. „Моята работа като дизайнер е да отразявам представата за времето, в което живеем“, споделя Пичоли. „И във „Валентино“ чувствам, че съм на правилното място, защото ценностите на модната къща са мои лични ценности. Аз съм италианец, така че „Валентино“ е част от моята собствена култура, моята собствена история. Идеята за красива традиция се изразява чрез човешко докосване. Модната къща са хората, което означава индивидуален подход. И това е толкова важно сега, колкото беше през 60-те години на миналия век. Красотата е устойчивост, а не бягство от реалността. Креативността е единственото средство за противопоставяне на диктаторските решения.“, допълва още талантливият дизайнер.

Пиерпаоло Пичоли

Снимки:

1. Пиерпаоло Пичоли в началото на 2000 година.

Фото: © businessoffashion.com

2. Пиерпаоло Пичоли и Мария Грация Киури.

Фото: © Mikael Jansson

3. Аутфит от първата колекция на Пиерпаоло Пичоли и Мария Грация Киури есен/зима 2009.

Фото: ©  vogue.com
4.- 5. Творческият директор на „Валентино“ Пиерпаоло Пичоли.
Фото: © Paolo Zerbini
6. Люис Хамилтън на корица на „Венити Феър“ в тоалет на „Валентино“.
Фото: © Vanity Fair

Източници:
https://www.wmagazine.com/fashion/pierpaolo-piccioli-valentino-couture-2022-interview
https://www.valentino.com/en-us/world-of-valentino/creative-direction
https://www.anothermag.com/fashion-beauty/13191/inside-pierpaolo-picciolis-revitalisation-of-valentino-alexander-fury-interview
https://www.washingtonpost.com/magazine/2020/11/16/valentino-pierpaolo-piccioli-high-fashion/
https://www.gq-magazine.co.uk/fashion/article/pierpaolo-piccioli-valentino-interview-2022
https://www.elledecor.com/it/best-of/a27256984/pierpaolo-piccioli-biography-fashion/




Прочетено: 1148 пъти                                             © Fashion Lifestyle Magazine, брой 122, Януари 2023

 ОЩЕ ПУБЛИКАЦИИ:
   БРОЙ 121: МАНОЛО БЛАНИК – ДИЗАЙНЕРЪТ НА ВИСОКИТЕ ТОКЧЕТА
   БРОЙ 120: ТОМ ФОРД – ДИЗАЙНЕР, МОДЕЛ И ОЩЕ НЕЩО
   БРОЙ 119: МОДНИЯТ ФЕНОМЕН СТЕЛА МАККАРТНИ
   БРОЙ 118: ПОЛ СМИТ – ДИЗАЙНЕРЪТ С РИЦАРСКО ЗВАНИЕ
   БРОЙ 117: ДОНА КАРЪН: КРАЛИЦАТА НА СЕДМО АВЕНЮ

Дрехи с отстъпка
Завивки с пух
Рокля с рисунка
 Българският портал за мода Личен сайт на Любомир Стойков Luxury Life
Другото Кино - сайтът за независимо кино сребърни бижута Capino





Мода - Рецепти - Домашни любимци - Свободно време - Лунна диета - Бални рокли - Дамски рокли - Nixita - Print on demand clothing