Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Мода Дизайнери

НИНО ЧЕРУТИ: ВЕЧНОТО ПРЕОТКРИВАНЕ НА ЕЛЕГАНТНОСТТА

от FLM
31.10.2009
Време за четене: 4 мин.
15202
A A
НИНО ЧЕРУТИ: ВЕЧНОТО ПРЕОТКРИВАНЕ НА ЕЛЕГАНТНОСТТА
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

НИНО ЧЕРУТИ: ВЕЧНОТО ПРЕОТКРИВАНЕ НА ЕЛЕГАНТНОСТТАНино Черути е роден на 25 септември 1930 година в Биела, Италия. Двадесет годишен е, когато наследява семейния текстилен бизнес, датиращ от 1881 година. Внук е на единият от тримата братя Черути. За да се захване с управлението на фамилната компания, се налага той да напусне университета. Започва работа в началото на 60-те години на ХХ век и революционизира текстилното производство в Биела. През 1957 година създава "Хитман" – фирма за производство на мъжко облекло в Милано. С нея младия дизайнер основава първата линия на луксозна конфекция за мъже "Черути 1881". През 1967 Черути открива свой бутик в Париж. През 1976 годинеа Нино Черути за пръв път лансира и женски облекла. След това той започва да произвежда още две линии : “Черути спорт” и „Черути джинс”. През 1978 година е премиерата на ароматната течност „Nino Cerruti Pour Homme” , а по-късно на пазара се появяват и други парфюми – „Nino Cerruti Fair Play” (1984 г.), “ Nino Cerruti Pour Femme” (1987 г.), “1881” (1988 г.) , както и „Cerruti 1881 Pour Homme”, “Cerruti 1881 Pour Femme” и др. Още през 1992 г. оборотът на фирмата достига 455 млн долара. През същата година продажбите се разпределят, както следва: мъжка конфекция – 32 %; дамска конфекция – 15%; платове – 17%; парфюми – 10%. Модната къща е създала костюмите за някои от най-популярните филмови герои, а годишната й продукция възлиза на 330 000 костюма! Нино Черути продава своята модна къща през 2000 година, но не губи контакт с нея, а често я посещава и продължава да дава своите мъдри съвети на приемниците си. Черути и днес може да бъде видян в легендарната текстилна фабрика в Биела, където се чувства като у дома си. Носител е на много престижни отличия, сред които “Cutty Sark” (1982; 1988), “Pitti Uomo” (1986) и др.

 

"Само с нещо необикновено можеш да пробиеш и да успееш"! – тези прозорливи думи на Нино Черути всъщност синтезират житейската и професионална философия на днешния съвременник – особено на младите хора, които са амбицирани да се изявят по най-добрия начин и да дадат нещо стойностно на този свят. Черути е един от големите символи за качество и стил в модата на нашето време. Името му често се дава за пример на ползотворно съжителство между бизнеса и изкуството. Но познаваме ли добре неговото творчество? Какъв е приносът му в мъжкия и – респективно – в женския маниер на обличане? На какво се дължи невероятната популярност на филмовите костюми в Холивуд?

В основата на успеха на различните дизайнери са заложени различни хрумвания, находки, попадения. Не може да се обясни главоломният успех на Нино Черути ако не се вземат предвид поне две обстоятелства – пиететът, който той изпитва към оригиналния и качествен текстил, от една страна, и от друга – работата му за киното и за някои от най-нашумелите филмови продукции. Още в зората на своята професионална изява Черути насочва интереса си към новите материи, без, разбира се, да омаловажава традициите и техниките, които са доказали своите предимства във времето. Класическите тъкани са модернизирани и обновени от него с подобаващо уважение към традиционалните методи. Тъкмо тези платове инспирират Черути за години напред в неговата амбиция да създава едни от най-подходящи облекла за конфекцията. Дизайнерът е създал много нови нишки, благодарение на които е постигнал производство на изключително фини и висококачествени платове. Той въвежда нова, принципно непозната до този момент технология на т.нар. “вертикални операции” във фабриките, благодарение на която дрехите се произвеждат едновременно с техния дизайн. Голяма част от неговите биографи обръщат внимание на обстоятелството, че той познавал в детайли текстилното производство и производствения процес, благодарение на което не само контролира перфектната фабрична работа, но и сам се изявява като иноватор, рационализатор и даже изобретател.

НИНО ЧЕРУТИ: ВЕЧНОТО ПРЕОТКРИВАНЕ НА ЕЛЕГАНТНОСТТА“ИТАЛИАНСКИЯТ СТИЛ ДЕТРОНИРА АНГЛИЙСКАТА МОДА”
На своето първо ревю в Париж през 1967 година Нино Черути представя грандиозни футуристични тенденции, описани от модната преса така: "1967-а е годината, в която италианският стил детронира английската мода". Новият силует на Черути придава безгрижност и мъжественост на всички онези, които предпочитат този стил, обречен на слава и успех. Във време, когато пътешествието на бизнеса започва да се разраства, промяната към по-неформална елегантност е предизвестена от стила на Черути, който откри пътя към новата ера в мъжкото облекло.

Както и в мъжките му колекции, в предложенията за дамския пол основно са залегнали класическите форми, висококачествените мате риали и усещането за модерност. Още преди десетилетия дизайнерът предчувства унисекса и андрогинната естетика, започвайки да уеднак вява облеклата за мъже и за жени. Коя мода е най-трайна?И в какво се крие същността на красотата в облеклото? Отговорът на Нино Черути е колкото лаконичен, толкова и безупречен като стила на моделите му. Дизайнерът твърди следното: "Есенцията на красотата в облеклото е то никога да не излиза от мода. Знакът на истинския стил е преоткриването на индивидуалността – преоткриване, което никога не може да остане в миналото".

 

ЧЕРУТИ И КИНОТО
“Докато имам идеи, ще работя в Холивуд!" повтаря често дизайнерът. Невероятните произведения на Черути за днешното кино са го прославили в цял свят. Питър Койот и Харисън Форд, Антъни Хопкинс и Ал Пачино са сред почитателите на "Черути 1881" не само за роли на екрана, но и в личния си живота. С кои други имена е свързано името на този довереник на кинозвездите? В американската киноиндустрия името на Нино Черути се асоциира с имената на актьорите, носители на "Оскар", чийто безупречен вид се е превърнал в част от историята на Холивуд. Нино Черути е белязал стиловете на легендарните жени от големия екран, като се започне от Катлийн Търнър и се стигне до Шарън Стоун. Още през 1958 година дизайнерът се сеща да покани Анита Екберг, която вече е придобила изключителна популярност от изпълнението си във филма „Сладък живот” на Фелини, да участва в негова рекламна кампания за цветови акцент в мъжката мода. Тери Еджинс детайлно описва концепцията на Черути. Той искал да наложи нови цвят „батальон” – зеленикаво и:или петролно синьо, и за целта склонил автомобилната компания „Ланча” да боядиса по този начин 40 леки коли от серията си „Америка”. Из целия Рим започва автомобилно шествие на сини автомобили „Ланча”, а във всеки от тях се кипри по една красавица, носеща също синя рокля. Самата Анита Екберг участва в ревюто на мъжка мода на Черути в хотел „Екселсиор”, облечена в петролно синьо и качена върху покрива на една „Ланча” с шампанско в ръка. Нино Черути, припомня Еджинс, е доволен, че е успял да намери странен, необичаен и толкова успешен начин за премиерата на новия цвят, твърдейки:”Ето как лансирахме новия цвятк. Беше много лудо. Много „Долче Вита”…

НИНО ЧЕРУТИ: ВЕЧНОТО ПРЕОТКРИВАНЕ НА ЕЛЕГАНТНОСТТАЛюбопитно е, че пробивът си в киното и работата си с филмовите знаменитости Нино Черути до голяма степен дължи на находчивостта на един от своите служители – Джорджо Армани, който преди да започне самостоятелна дейност работи на заплата при Черути. През 1964 година той е поканен от Нино Черути, за да разработи дизайна на мъжка колекция под наименованието „Гангстер”. В книгата си „Краят на модата” Тери Еджинс основателно пише: „След като заел няколко съвета от прочутото си протеже (Армани – б.а.), Черути се заел да спечели Холивуд през 1986 г., когато наел рекламист на пълен работен ден в Лос Анджелис. Първият филмов ангажимент на Черути в Америка бил да облече Майкъл Дъглас и Катлийн Търнър в „Диамантът от Нил”. Той бил правил дрехи за Търнър в няколко други филма, както и лично за гардероба й. Тя върнала услугата, като посещавала модните му ревюта в Париж и се превърнала в американската му муза. „Катлийн беше много любезна към мен и много ми помогна” – казва той.”

Като ненадминат дизайнер, Черути се ползва и със силното влияние на водещ стилист за мъжете в Холивуд – Филип Ноаре, Майкъл Дъглас, Клинт Ийстууд и Джак Никълсън се обличат с изработените на ръка костюми от Нино Черути. Но истинският талант на дизайнера проличава най-вече във филмите с неговите произведения. Канен непрекъснато от създателите на европейските и холивудските филми, Черути, чието име би могло да се чете върху скриптовете на десетки филми годишно, се съгласява да работи само за пет-шест от тях. Избиран сред най-забележителните филмови дизайнери като Бърни Полак, Ерика Филипс, Глория Гришам и Мерилин Ван Стрейк, Черути се утвърди като филмов стилист на модната индустрия.

Холивудска звезда? Тъкмо обратното. Личната страст, която Нино Черути изпитва към киното и към модата все още не са всичко, което предизвиква възхищението на филмовите мениджъри и кинозвездите. Холивудските дизайнери по костюми знаят, че зад таланта на Нино Черути стои цял един екип от професионалисти, работещи за него в студиото му в Париж и във фабриката в Италия. Навлизането на Черути във вселената на киното става постепенно и нееднозначно. Първоначално той печели сериозни клиенти в средите на кинозвездите, които си купуват и поръчват негови произведения, за да ги ползват в частния си живот. Сред тях са такива асове на големия екран като Орсън Уелс, Фей Дънауей, Катрин Деньов, Жан-Пол Белмондо и др. Идва обаче и моментът, когато дизайнерът започва да прави и костюмите за техните роли. Елегантния и запомнящ се външен вид на Ален Делон и Жан-.Пол Белмондо от филма “Борсалино” (1965 г.) в максимална степен се дължи именно на Черути.

Сред по-важните изяви на Черути в киното освен прекрасно изработените 100 костюма на Ричард Гиър за филма "Хубава жена" не бива да се пропускат и костюмите за редица култови филми като телевизионния сериал "Маями Вайс: Отдел за борба с порока". Тъкмо чрез този сериал дизайнерът успява да популяризира в широки мащаби небрежната елегантност, навитите ръкави на саката, панталоните с басти, намачканите сака и въобще стила неглиже. Когато го питат за външността на Дон Джонсън в “Маями Вайс”, Черути си спомня следното: “Това беше интересен ексепримент, защото до този момент детективите от криминалните сериали бяха облечени твдърде консервативно и изглеждаха ужасно. Успехът на “Маями Вайс” до голяма степен се дължи на кежуъл стила на обличане, както и на динамичните цветове…Всички започнаха да носят тишърти под саката и кожени обувки без чорапи. Чрез “Маями Вайс ние научихме американците да се обличат европейски”.

НИНО ЧЕРУТИ: ВЕЧНОТО ПРЕОТКРИВАНЕ НА ЕЛЕГАНТНОСТТАНо никой не трябва да храни заблудата, че е лесно да се работи за Холивуд. Самият Нино Черути веднъж споделя, че филмовите продукции стават все по-взискателни към него, а се отблагодаряват съм с изписването в края на филма (което съще не е малко, разбира се): "Холивуд е като турски пазар, където от теб очакват да дадеш 1000 процента от себе си. Продукциите преди плащаха за дрехите, които създавахме за филмите, но сега получаваме благодарност (във финалните надписи) в замяна на безплатното предоставяне на дрехите." Дизайнерът е създател на костюмите на Робърт Редфорд и Уди Харелсън във филма “Неприлично предложение” (1993). Когато от медиите го питат, защо не е направил и костюмите на Деми Мур, Черути отговаря следното: «Има две причини. Първо – Деми Мур е жена, която знае какво иска и всеки сам е отговорен за лошия си вкус. Второ: не е задължително жената във филма да носи “Черути” само защото мъжът е облечен в костюм на тази марка. Но доколкото чувам, Деми Мур се е сприятелила с Дона Карън. Дано това й помогне и възпита у нея добър вкус”.

В по-ранните си костюми за киното дизайнерът осигурява костюмографията за Катрин Деньов, Лив Улман, Луи дьо Фюнес, Ив Монтан и много други. Тъкмо Черути осигурява костюмите за Шарън Стоун и Майкъл Дъглас във филма "Първичен инстинкт", в т.ч. и за прочутата сцена с кръстосването на краката на Стоун; различните костюми на Джак Никълсън и на Мишел Пфайфър във "Вещиците от "Истуик"; юпи-стила и бизнес-облеклото на Майкъл Дъглас във филма "Уолстрийт" и други. С негови смокинги на церемонията на “Оскари”-ите в “Кодак Тиътър” са били Антъни Хопкинс и Ал Пачино. Самият дизайнер е достатъчно искрен, за да признае двата водещи мотива в работата му за киното – творческата наслада и финансовите интереси: "Обличам звездите, обличам ги хубаво, от което получавам творческо удовлетворение и големи пари". Изключително важно е да се запомни, че не някой друг, а именно Нино Черути е първият дизайнер, който системно и редовно започва да създава костюми за кино продукциите. Дори в продължение на няколко години той – по собствените му думи, е единственият, който върши тази работа. По-късно в сферата на костюмографията се насочват и други дизайнери като Джорджо Армани и Жан-Пол Готие.

ВНУЦИ НА ВЕЛИКИТЕ ПРЕСЪЗДАВАТ ТЕХНО-РОМАНТИЗЪМ
Широките панталони, вратовръзките и ризите от сходни материали, дългите сака и меките палта – ето малък къс от впечатленията ми (сурови и неподправени) от ревюто на Черути в края на месец януари 1995 година в Париж. Правите кройки, невталените палта, двуредото високо закопчаване и тенденцията към налагане на хибрида риза-сако (нещо, което е характерно и за други стилисти) могат да допълнят тези импресии. Темите – "Мъжът е случаен шик", "Контрастите с настроение", "Светът на трикото" и "Модерната класика" достатъчно красноречиво характеризираха търсенията на дизайнера. Последната тема, например, кореспондираше с идеята за нова еволюция в комфортния костюм. Големите ревери на саката и широките панталони, удължените линии на мъжките дрехи, огромните джобове, релефните тъкани и приятната мекота на туида спомагаха да се осигури актуалност на класическия стил на обличане."Контрастите с настроение" пък налагаха миксирани багри и необичайни форми, пъстротата на пазарното оживление и червено-жълто-оран жеви оттенъци. Без да ограничава и да вкарва в строго определени рамки мъжката мода, новата колекция на Черути показа развитие по посока на разнообразието, на още по-властното навлизане на прагматичния и спортен компонент,но също и високо ценене на ортодоксалния имидж на представителя на мъжкия пол. Нещо, което най-добре доказва безсмъртието на неокласиката. Ревюто на Нино Черути, бе един спектакъл, който никога не може да се забрави. Залата "В света на изкуството" на Рю дю Паради в Париж се пръскаше по шевовете – журналисти и почитатели, бизнесмени и интелектуалци бяха дошли, за да уважат шоуто на маестрото. Клаудия Кардинале и Роже Вадим, Роман Полански и Сузи Менкес заемаха централните места до самата пътека на дефилето.Артистичният хайлайф отдавна се прекланя пред изкуството на Черути.

НИНО ЧЕРУТИ: ВЕЧНОТО ПРЕОТКРИВАНЕ НА ЕЛЕГАНТНОСТТАВодещата тема на януарското ревю през 1995 година в Париж бе "Техноромантичните". Черните и сините цветови гами доминираха във връхните дрехи – дългите манта в трапецовидна кройка. Киното "присъстваше" чрез лансираните двуреди сака върху широки панталони и правите, удължени сака, носени с панталони тип "цигара". "Хай-тек шикът" (високо-технологичната елегантност") бе защитен чрез найлонови сака и кабани,украсени с метализирана кожа.Блейзери и палта,сака-манта, плетени дрехи във военна кройка и ,разбира се, смокингите – вечните специалитети на Черути, в три силуета – двуредо сако върху широк панталон,право удължено сака,върху тесен панталон и женски смокинг – широко долу сако върху панталон "цигара" допълваха впечатлението за неизчерпаемост на шика.

И за да бъде още по-пълнокръвна връзката кино-мода Черути находчиво бе поканил непрофесионални манекени да представят новите му идеи. Списъкът им наистина е зашеметяващ – Кристиан Вадим (син на Катрин Деньов и Роже Вадим), Патрик О’Нийл (син на Райън О’Нийл), Жан Верн (пра-пра-внук на Жул Верн), Ерик Клемансо (пра-пра-внук на Жорж Клемансо и пра-пра-внук на Сара Бернар), Лука Флин (внук на Ерол Флин) и др.

В колекцията на Нино Черути за представителите на силния пол личи основната концепция на дизайнера за имиджа на мъжа в края на ХХ век : интелигентност в съчетание със свобода на избор за отдиха и свободното време; финес в комбинация с мъжественост и първичност. Платовете са предимно естествени, като сред тях доминират вълната, кашмира и памука, а от цветовите гами се открояват пастелните. Силуетите са удължени и максимално изчистени. Ризите с етикета "Черути 1881" са от стопроцента памук и/или коприна. Като цяло продължава да се отдава дължимото на класическата форма. Дизайнът на вратовръзките хармонира на костюмерията и допълненията във външността на мъжа, облечен от Нино Черути. Един мъж, който не робува на възрастовите ограничения – делови по природа и разкрепостен като мислене. "Черути 1881" – комфорт, градски шик и техно романтизъм!

ИНТЕРВЮ С НИНО ЧЕРУТИ
след ревюто му на мъжка мода есен-зима 1995-1996 в "Льо монд дьо л’ар" ("В света на изкуството") в "Рю дю Паради" – Париж

НИНО ЧЕРУТИ: ВЕЧНОТО ПРЕОТКРИВАНЕ НА ЕЛЕГАНТНОСТТАЛюбомир Стойков: Какво послание изпращате към днешните мъже с тази колекция?
Черути: Смятам, че когато прави нещо ново, човек непременно трябва да се забавлява.Обаче при това да си остава в границите на добрия вкус.Смятам, че точно това направих с новата си колекция. Въпреки, че се страхувах от неуспех, сега мисля, че съм се справил.

Смятате ли някога да се разделите с този жълт пуловер или все още го носите за късмет? (Въпросът зададох, защото в края на ревюто Нино Черути излезе да се поклони на публиката, наметнат с жълт пуловер)
– Надявам се, че никога няма да го изоставя, защото тогава бих изглеждал много тъжно.

Какви са плановете ви за по-нататък? Какви нови идеи и колекции да очакваме от вашия безкраен талант?
– Модата е машина, която от една страна ме забавлява, но от друга страна аз съм неин роб. Колелата продължават да се въртят.

Какво бихте пожелали на българските дизайнери?
– Защо само на българските дизайнери? Преди да им пожелая каквото и да било, искам да пожелая на всички българи да се радват на по-хубав живот, а дизайнерите – нека да си работят, да си вършат добре работата – това, което се очаква от тях.

* * *

Нино Черути неотменно следва своята естетическа концепция в дамската мода, според която дрехите в никакъв случай не трябва да изместват ндивидуалността на жената, а имат задачата единствено да я подчертават. Ако се вгледаме в колекцията прет-а-порте "Черути 1881" за жени, пролет-лято 1996 година, ще осмислим защо Нино Черути създава модели които са редназначени за градската жена. Модерното време и неговия блясък – ето кое е вдъхновявало основно дизайнера при подбора на материите и пропорциите. Пролетно-летните тоалети на Черути за нежната половинка са решени главно в три силуета – трапецовиден, деликатен клош и удължен. Облекла, които със своите функционални форми и опростена линия гарантират комфорта във всекидневието.

Материите винаги са били привилегировани в на Нино Черути.Големият стилист не само се придържа към класическите – характерни с исокото си качество платове, но и експериментира с нови тъкани – резултат от последните технологични нововъведения. В тази колекция доминираха материите, характерни за т.нар. "техно-стил" – платове с двойна структура, плътни тъкани и кожи, които допринасят за изчистването на дизайнерската форма. “На мода отново е елегантният снобизъм!” – сякаш искат да внушат посланията на Черути. Стремежът към опростяване и изчистване на силуета и кройките личи още по-силно в колекцията на дизайнера за жени – есен-зима 1996 – 1997 години. Нино Черути не крие стремежа си да облече съвременната жена семпло и в същото време – елегантно. Неговото убеждение е, че днешните представителки на нежния пол не се нуждаят от преттрупаност във външността и, че на тях са им чужди модните крайности, прищевки и капризи.

Облекло, което поразително напомня на мъжкия стил, изчистена и спокойна линия, удължен и мек силует – ето някои от най-характерните белези в есенно-зимната колекция на "Черути 1881". Женствена структура и мъжка строгост е своеобразната антиномия в творчеството на големия италиански стилист. Платовете са плътни и компактни – предимно креп, жерсе, габардин, а също и други вълнени тъкани с най-високо качество.

НИНО ЧЕРУТИ: ВЕЧНОТО ПРЕОТКРИВАНЕ НА ЕЛЕГАНТНОСТТАПосланието на Нино Черути е повече от красноречиво: уникалността на този маниер на обличане се дължи на чувството за баланс – независимо дали жените са облечени спортно или пък официално – в смокинги.Съюзът между женствените и мъжките текстури разкрива самоувереност и елегантност. Уважението, което Нино Черути проявява към новите технологии и въобще иновациите в текстила и дизайна пролича преди години и в неговата колекция мъжка мода, есен-зима 1996-1997 години. Още в първите модели пролича желанието на дизайнера да облече представителите на силния пол със съвременни, високотехнологични и екологични дрехи. Формалното се комбинира с неформалното, а младежкият дух господства над всичко. Произведенията и като цяло тази колекция на Нино Черути е израз на по-нататъшното развитие на неговото схващане за мъжкия стил пред прага на третото хилядолетие. Комбинация от модерно и традиционно, която несъмнено импонира особено силно на младите генерации. Моделите мъжко облекло на Черути са заредени със самочувствие и безгрижие, свобода и оригинално усещане за стил. Кройката е изчистена, материалите са последен писък на текстилните нововъведения, при които естествените тъкани се съчетават със синтетични влакна. Специалният начин на обработка на плата му придава допълнителна свежест и изтънченост.

Небрежният шик в своите внушения за студените сезони на 1996 и 1997 години Нино Черути обосновава с желанието си да открие и да предложи алтернативен, неформален външен вид на съвременните адамовци в тяхната градска среда.Новият силует на Черути не само излъчва безгрижие и мъжественост. Той добавя поредния оригинален щрих към портрета на вечната елегантност.

ДИЗАЙН И БИЗНЕС: РЪКА ЗА РЪКА
Някои автори се опитват да противопоставят младия Нино на зрелия Черути. Според тях на младини дизайнерът се е отличавал със своя извънредно креативен дух, авангардизъм и склонност към непрекъснато експериментиране и провокиране с формата и платовете. На по-зряла възраст, твърдят те, Черути се отдава на яростен бизнес и основно прилага маркетингови и рекламни ефективни техники. Един от добрите познавачи на дизайнера – Ричард Мартин, не е съгласен с подобно противопоставяне. Според него, Нино Черути е и дизайнер, и бизнесмен, който проявява голям талант, но и контролираща бизнеса прозорливост. Мартин нарича твореца “човек на тъканите” и изтъква, че материите, които той използва за направата на мъжки облекла са отлично структурирани (сякаш са камъчета и зрънца от овесена каша) и необикновено луксозни.

НИНО ЧЕРУТИ: ВЕЧНОТО ПРЕОТКРИВАНЕ НА ЕЛЕГАНТНОСТТАНИНО ЧЕРУТИ: ВЕЧНОТО ПРЕОТКРИВАНЕ НА ЕЛЕГАНТНОСТТА

Гениалните дизайнери си личат по пророчествата. Те заслужават овации, когато успяват да предскажат развитието на стила с години и даже с десетилетия напред. Днес всички сме свидетели на тоталното използване на всекидневното и небрежно облекло от хората – от бедни и богати, образовани и непросветени, изтънчени и простовати. Но не кой да е, а тъкмо Нино Черути преди близо 20 години предрече развитието на мъжкия стил. В интервю за „L’Uomo Vogue” той гениално предсказа опростяването на облеклото за мъжете: „Мода, която ще бъде по-изчистена и същевременно по-всекидневна. С други думи ще има по-.голям стремеж към автентичност и традиционна простота, която няма да удари силна плесница на досегашната мода”.

Още в началото на дизайнерската си кариера Нино Черути добре осъзнява колко е важно да познава производството и пазара, текстила и новите технологии. Знаел е също така, че правилното инвестиционно решение е предпоставка за успеха в модната индустрия и модния бизнес. Преди да се появи публично като майстор на мъжката мода, той реновира наследствената промишлена база и инвестира в две големи фабрики в Милано. Години по-късно той разсъждава върху метода и техниката си на работа по следния начин: „Бих искал да опиша метода ми на работа като модерна версия на ръчното производство на вина отпреди векове. Важно е да знаеш всяка връзка от веригата. Смятам, че все още съм наясно с теорията на промишления дизайн: изплозването на модерна технология за достигане до пазара. Това е едно много модерно състезание: непрекъснато хармонизиране на рационалния свят със света на науката и на света на емоциите с този на творчеството.”

НИНО ЧЕРУТИ: ВЕЧНОТО ПРЕОТКРИВАНЕ НА ЕЛЕГАНТНОСТТАНИНО ЧЕРУТИ: ВЕЧНОТО ПРЕОТКРИВАНЕ НА ЕЛЕГАНТНОСТТА

* * *

Творчеството и маниерът на работа на един от световните крале на мъжката мода Нино Черути се отличава със съвременност, пиетет към новите технологии в текстила и ултрависокото качество."Черути 1881" е символ на високата холивудска мода, знак за технологична бъбривост и техно-романтична елегантност. Жизненият и творчески път на прочутия дизайнер са показателни за това, че успехът в модата е органично свързан с прокарването на новите технологии и използването на текстилните иновации, от една страна, и от друга – с оригиналността на рекламните и PR-техники, с последователното разработване на звездната система и осигуряване на дрехи и допълнения за знаменитостите в киното. Благодарение на майстори като Нино Черути, светът започна да се облича едновременно по-елегантно и по-удобно. Като истински естетически пророк той предрече настъпването на ерата на разкрепостената външност и приземяването на стила или още приземяването на модата до реалния живот.

Бележки и източници:
В статията са използвани следните източници: Еджинс, Т. Краят на модата. W studio, С., 2000; Ермилова, Д.Ю. История домов моды, “Академия”.Москва, 2003; О`Хара, Дж. Енциклопедия на модата. “Библиотека 48 “, С., 1995; Cerruti – History. In: www.cerruti.com ; Davis,Boyd. Cerruti: Laden With History. In: www.fashionwindows.com ; De grote Mode-Encyclopedie.Éditions – Nathan. Paris, France,1989; Martin, R. The St.James Fashion Encyclopedia:A Survey of Style from 1945 to the Present.Visible Ink Press. Detroit, 1997; Modezar Nino Cerruti im CINEMA-Interview, 1998. In: www.cinema.de; O`Hara,G.The Encyclopaedia of Fashion.From 1840 to the 1980s.Thames and Hudson. London,1986; Stegemeyer, A. Who`s Who in Fashion. Third edition. Capital Cities Media, Inc. Fairchild Publications, New York, 1996; Taylor, Michelle. Cerruti 1881 Fall 2004 – Milan Menswear Show Fall 2004. In: www.fashionwindows.com

НИНО ЧЕРУТИ: ВЕЧНОТО ПРЕОТКРИВАНЕ НА ЕЛЕГАНТНОСТТАНИНО ЧЕРУТИ: ВЕЧНОТО ПРЕОТКРИВАНЕ НА ЕЛЕГАНТНОСТТА

Снимки:
1.Нино Черути.
Фото: © De grote Mode-Encyclopedie.Éditions – Nathan. Paris, France,1989.
2. Фей Дънауей – сцена от филма „Бони и Клайд” в костюм на Нино Черути, 1967.
Фото: © Seeling, Ch. Fashion, The century of the designers 1900 – 1999 . Cologne, 2000.
Фото: © Fashion in Film. Edited by Regine and Peter W. Engelmeier. “Prestel”. Munich, 1990.
3. Колекция на Нино Черути от втората половина на 80-те.
Фото: © De grote Mode-Encyclopedie.Éditions – Nathan. Paris, France,1989.
4. Джак Никълсън – сцена от филма „Вещиците от Ийстуик” в костюм на Нино Черути и Aggie Guerard Rodgers, 1987.
Фото: © Fashion in Film. Edited by Regine and Peter W. Engelmeier. “Prestel”. Munich, 1990.
5. Даян Кийтън – сцена от филма „Бейби бум” в костюм на Нино Черути и Susan Becker, 1987.
Фото: © Fashion in Film. Edited by Regine and Peter W. Engelmeier. “Prestel”. Munich, 1990.
6. Любомир Стойков интервюира Нино Черти в Париж, 1995 г.
Фото: © Личен архив на Любомир Стойков
7. Любомир Стойков интервюира Клаудия Кардинале на ревю на Нино Черти в Париж, 1995 г.
Фото: © Личен архив на Любомир Стойков
8. Колекция на Peter Speliopolous за „Черути”, пролет-лято 2000.
Фото: © JB Villareal/Shoot Digital / www.vogue.com
9. Peter Speliopolous заедно с Нино Черути на ревюто „Черути”, пролет-лято 2000.
Фото: © JB Villareal/Shoot Digital / www.vogue.com
10. и 11. Колекция на Черути, есен-зима 2001-2002
Фото: © www.vogue.com
12. Колекция на Жан-Пол Нот за „Черути”, пролет-лято 2009.
Фото: © www.vogue.com
13. Колекция на Жан-Пол Нот за „Черути”, есен-зима 2009 – 2010.
Фото: © Marcio Madeira / www.vogue.com

Тагове: Брой 28

Вижте още

Ruse Fashion Week
Дизайнери

Ruse Fashion Week 2025: Финал с блясък и изящество

ХАЙДЕР АКЕРМАН: МИНИМАЛИЗЪМ С ХАРАКТЕР
Дизайнери

ХАЙДЕР АКЕРМАН: МИНИМАЛИЗЪМ С ХАРАКТЕР

Дизайнери

ВИРДЖИЛ АБЛО: НОВАТОРЪТ, КОЙТО ПРЕОБРАЗИ МОДАТА С OFF-WHITE

КРИСТИАН ЛУБУТЕН – ГУРУТО НА ЧЕРВЕНИТЕ ПОДМЕТКИ
Дизайнери

КРИСТИАН ЛУБУТЕН – ГУРУТО НА ЧЕРВЕНИТЕ ПОДМЕТКИ

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео