Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Мода Дизайнери

ПИЕР КАРДЕН: „ВСИЧКО Е МОДА!”

от FLM
16.07.2013
Време за четене: 3 мин.
4524
A A
ПИЕР КАРДЕН: „ВСИЧКО Е МОДА!”
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Продължение от брой 66 на Fashion Lifestyle Magazine

Пиер Карден е роден през 1922 година във Венеция. Съвсем млад се заселва в Париж и ста­ва сътрудник на такива корифеи като Пакен, Скиапарели, Диор и сам открива модна къща, която днес предлага работа на близо 200 хиляди души в над 120 страни. От 1947 до 1950 година работи при Кристиан Диор. Открива своя собствена фирма и започва да прави дизайн на маски и костюми за театъра (1950). През 1953 година пред­ставя първата си колекция дамска мода. През след­ващите години открива бутици, а през 1959 година представя първата си колекция готово облекло за жени. На следващата година дебютира и като дизай­нер на мъжко облекло. Започва да произвежда и дрехи за деца. През 1970 година открива „Еспас карден“. В края на 70-те открива галерията „Еволю-Всион" и ресторанта „Максимс“.

Пиер Карден

През 1980 година показва своя колекция в София в рамките на „Лада – Десислава“. Лансира парфюма „Шок“ за жени (1981). През декември 1982 годи­на открива изложба на „Бел Епок“ в Метрополитън мюзиъм – Ню Йорк, а през 1983 – в Москва. Във времето между 1983 и 1987 година открива ресторанти „Максимс“ в Лондон, Пекин, Ню Йорк, Палм Спринг и др. Пуска в продажба нов парфюм – „Роз Карден“ (1990 г.). Номиниран за посланик на ЮНЕСКО (1991).

Пиер Карден

През 1992 година лансира мъжкия си парфюм „Енигма“. Същата година е приет за член на Академията за изящ­ни изкуства. През януари 1993 ланси­ра нова линия грим и козметика. Носител е на наградата „Командир на ордена за заслуги“ на Република Италия (1975). Офицер на Почетния легион (1991). Носител е и на три награди „Златен напръстник“ за висша мода – през 1977, 1979 и 1982 година. (1)

Пиер Карден

Екстравагатни и шикозни модели представя великият дизайнер през последните години. Колекция пролет-лято 2008 Карден представя в пустинята Гоби, в Китай, а модното шоу 2009 организира в Palais Bulles, в Théoule-sur-Mer. През 2009 година Пиер Карден е обявен за посланик на добра воля от Организацията на САЩ за храна и агрардно земеделие – FAO. През 2010 година в Москва той получава награда за екология „Еколо свят” за проекта му „Светлият дворец” (The Light Palace). Същата година показва колекция пролет-лято 2011 в Париж и Италия. През 2012 година модното му шоу се пренася в от Бларселона в Пекин и Белград.

Пиер КарденПиер Карден

Пиер Карден

Пиер КарденПиер Карден

През 2001 година Пиер Карден закупува развалините на замъка Lacoste, Vaucluse, за който се говори, че някога е бил обитаван от Маркиз Дьо Сад. Той го реставрира частично и го използва за музикални или танцови фестивали. Карден е и собственик на двореца Ca’ Bragadin във Венеция. Въпреки че в няколко интервюта, той твърди, че къщата някога е била собственост на Джакомо Казанова, в действителност той е бил домът на Джовани Брагадин ди Сан Касиан, епископ на Верона и патриарх на Венеция.

Пиер Карден

Интервю на проф. Любомир Стойков с Пиер Карден на 4 септември 1998 година в хотел „Мажестик” – Кан.

Кои са социалните измерения на професията мода?
Професията мода на всичко отгоре има и социален ангажимент. Тя кара целия свят да работи. Ако се премахне модата, ще се елиминират вълната, памукът и коприна­та, които карат всички други занаяти да работят. Няма да има магазини. Градовете ще останат без магазини. Няма да има и градове. Но какво има в магазините? Само мода! Дали това ще бъдат обувките, ко­жените артикули, коланите, бижутата, вратовръзките или гримът; дали това ще бъдат козметичните продукти или лаковете за коса… Ако елиминирате модата – до­ри да е модата в обувките, в куфарите и т. н., можете ли да си представите какво ще стане?! Всичко е мода! Ако отстрани­те модата, какво ще правим? Ще отидем да ловим риба. Ще си изядем сардината и ще откраднем ябълката, за да се върнем към произхода си.

Пиер Карден

Като моден творец какво място отделяте на еротиката?
Еротизмът, знаете, е навсякъде – живеем в един гол  свят – на плажа сме голи. В това няма грозота. Това, което не харесвам, е да се вулгаризират нещата. Намирам, че има такава тенденция в модата днес. Може би аз също щях да я следвам – повтарям, ако бях на 20 години днес. Всичко това е взето от театралните костюми, от проститутките, това което правят, е всичко онова, което аз бях научен, че не трябва да се прави. Може би те са прави? Очевидно мога да не бъда съгласен с тях, но сигурно те имат право, те отговарят на нуждите или налагат на днешната младеж своята мода. Но, така да се каже, това е твърде рекламно. В крайна сметка, какво продават те? Един тишърт! Представете си една много елегантна жена от някое посолство или много богата жена. Тя едва ли ще има желание да носи подобни неща. Или ако обичаш жена си, няма да имаш желание да я показваш гола. Ако й направиш една рокля, искам тя да е елегантна, особено по тези цени, нали? Ако имаме само два квадратни сантиметра плат, кой ще плати тези огромни суми на големите дизайнерски къщи? Това е шоу, това е бизнес, това е предизвикателство. Едновременно е и нещо, което се прави, за да се привлече вниманието на пресата.

Пиер Карден

И все пак кои са най- еротичните части в женското и съответно – в мъжкото тяло?
Знаете ли, всяка страна има своята чувствителност. В Япония например това е ти­лът, в Китай са краката, за французите смятам, че са гърдите. Мисля, че в другите страни сигурно това е нещо друго, може би. Не съм ана­лизирал тези въпроси. Аз об­личам всичко. Моята профе­сия на стилист е да облека ед­но тяло, а не да го съблека. Съвсем различно е, ако пра­вим бански костюми. В крайна сметка на плажа никой не е пу­ритан. Но на улицата да бъдеш облечен по бикини посред зи­ма? Не знам? Това ме шоки­ра. Може би се шокирам, защото съм един възрастен господин. Може би, ако бях на 18 години, нямаше да се шокирам. Всичко е въпрос на поколение и на възраст.

Пиер Карден

Пиер Карден

Какъв е вашият личен стил на обличане?
Както казах, аз съм възрастен господин. Няма да се излагам или да се стремя да изглеждам на 20 години. Когато бях двадесетгодишен, наистина изглеждах момчето, което бе най-модерното във Виши. Работех близо до генерал Верние. Бях като скинхед, нали разбирате? Като един скинхед за своето вре­ме! Бях авангарден, много авангарден. Но сега, както ме виждате, някак си не върви да започна да подражавам на мо­ите манекени, на един млад човек… В модата е много важно уважението към самия себе си. Ако се стараете да изг­леждате млад, ще изглеждате много по-възрастен. Ще до­пуснете една сериозна грешка. Ако се стараем да изглежда­ме млади, се състаряваме. Тъй като младите хора ви се подиграват, а вие, като се огледате в огледалото, играете нечестно спрямо себе си, самозалъгвате се. Не трябва да се надлъгвате с живота. Ако имате бръчки и искате да повяр­ват, че сте на 20 години – това е грешка!

Пиер Карден

Пиер Карден

Вярно ли е, че самият Папа Пий XII ви е благос­ловил да се занимавате с мода?
Познавах лично всички папи. Когато бях млад, отидох във Ватикана при Папа Пий XII. Говорихме петнадесет минути тет-а-тет за моята професия. Той ми каза: „Вие имате една прекрасна професия, която има специална мисия. Първо, тя символизира професията на човека – дали сте облечен ка­то моряк, като кюре, като адвокат, като работник, като космонавт или като разрушител на къщи. Вие сте в жълто – това вече е една функция, принадлежност. Второ, облекло­то отговаря на социалното ви положение – ако сте мръсен, неглиже или в една скъпа тъкан – се вижда дали сте повече или по-малко богат или беден. Трето, хората могат да се диференцират – вижда се характерът, става ясно дали сте човек на изкуството, дали сте интелектуалец или не. По дрехата може да се разбере също дали спортувате. Ако сте ин­телектуалец – ще бъдете малко по-стегнат в класически дрехи, ако сте – напротив – друг дух, това също може да се види от облеклото. И, четвърто, спортът е много важен от духовна гледна точка. Защото ако сте чист – това е отражение на душата. Това значи, че вие сте задълбочен, системен, че не сте нехаен.” За такива неща си говорихме с папата в Касел Голдонфо. Той ми каза: „Вие имате да изпълните една прекрасна мисия. Вие вече я изпълнявате много добре и съм ви благодарен, че сте имали тази съвест и че вие сте полезен за човечеството!”. Ето какво ми каза папа Папа Пий XII!

Пиер Карден

Пиер Карден

Пиер Карден

Бележки:
(1). О’Хара, Джорджина. Енциклопедия на модата. Превод от английски Кр. Матева „Библиотека 48”. С., 1995 ; De grote Mode-Encyclopedie. Editions Nathan. Paris-France, 1989; Martin, R. The St. James Fashion Encyclopedia: A Survey ot Style from 1945 to the Present. Visible lnk Press. Detroit, 1997; Stegemeyer, A., Who’s Who in Fashion. Third Edition. “Fairchild Publications”. New York, 1996; пресматериали на модна къща „Пиер Карден”, както и сведения, предоставени на автора лично от мосю Карден.

Пиер Карден

Пиер Карден

Пиер Карден

Снимки: 

  1. Пиер Карден
  2. Любомир Стойков интервюира Пиер Карден на 4 септември 1998 година в хотел „Мажестик”в Кан.

Фото: © Личен архив на Любомир Стойков

  1. – 4. Модели от ретроспективна представителна колекция на Пиер Карден.

Фото: © Модна къща „Пиер Карден”

  1. – 9. Модели от колекция пролет-лято и есен-зима 2009 ready to wear на Пиер Карден

Фото: http://www.chinadaily.com.cn
10. Модели на Пиер Карден от колекция пролет-лято 2011 г.
Фото: http://www.whatsontianjin.com

  1. – 18. Модели на Пиер Карден от колекция есен/зима 2012 г.

Фото: http://beforeyoukillusall.blogspot.com
19. – 21. Модели на Пиер Карден от кампания пролет-лято 2012 г.
Фото: © Тим Петерсен (Tim Petersen) / http://www.ohlalamag.com

Източници: http://www.pierrecardin.com

Тагове: Брой 67

Вижте още

ХАЙДЕР АКЕРМАН: МИНИМАЛИЗЪМ С ХАРАКТЕР
Дизайнери

ХАЙДЕР АКЕРМАН: МИНИМАЛИЗЪМ С ХАРАКТЕР

Дизайнери

ВИРДЖИЛ АБЛО: НОВАТОРЪТ, КОЙТО ПРЕОБРАЗИ МОДАТА С OFF-WHITE

КРИСТИАН ЛУБУТЕН – ГУРУТО НА ЧЕРВЕНИТЕ ПОДМЕТКИ
Дизайнери

КРИСТИАН ЛУБУТЕН – ГУРУТО НА ЧЕРВЕНИТЕ ПОДМЕТКИ

Дизайнери

IN MEMORIAM: МОДНИЯТ СВЯТ ТЪГУВА ЗА РОБЕРТО КАВАЛИ

Най-популярни

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Академията за мода определи новите си стипендианти

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео