Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Мода Дизайнери

РАФ СИМЪНС – НЕТИПИЧНИЯТ БУНТАР В МОДАТА

от FLM
12.03.2013
Време за четене: 3 мин.
4473
A A
РАФ СИМЪНС – НЕТИПИЧНИЯТ БУНТАР В МОДАТА
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Белгийският дизайнер Раф Симънс е новият творчески директор на модна къща „Диор” от 2012 година. Той замени отстранения през февруари 2011 г. заради расистки изказвания Джон Галиано. Неговата дебютна колекция „висша мода” за модния бранд бе за сезон есен/зима 2012-2013 г. и предизвика истинско възхищение сред модните критици.

Раф СимънсРаф Симънс

Раф Симънс е роден на 12 януари 1968 година. Той завършва специалност промишлен дизайн и проектиране на мебели през 1991 г. и започва да работи като дизайнер на мебели за галерии и частни интериори. Радикалната промяна в професията му идва от Линда Лопа – ръководител на модния отдел на Кралската академия в Антверпен, която го насърчава и през 1995 г. той стартира лейбъла си „Раф Симънс” като самостоятелен дизайнер на мъжко облекло. Първата си колекция показва през същата година с модели за сезон есен/зима, която включва две колекции “уличен стил”, представени на видео презентация. До 1997 година той представя моделите си именно по този начин, до есен/зима 1997 в Париж, на която показва своя поглед към облеклата на британските и американските колежани и ученици.

Раф СимънсРаф Симънс

Между октомври 2000 г. и юни 2005 г., Симънс учи мода в Университета за приложни изкуства във Виена. Той е куратор и на редица изложби в Белгия и Флоренция. Дългосрочните сътрудничества на дизайнера включват фотографа Вили Вандерпер, стилиста Оливиер Ризо, художника Петер де Потър, куратора Тери Джоунс, британския фотограф Дейвид Симс и други. Дизайнерът публикува и книгата си „Raf Simons: Redux”, която съдържа информация и факти за първите 10 години от кариерата му. През 2003 година, Симънс печели швейцарската награда за текстил, която се изразява в получаване на материални облаги на стойност 100 хиляди евро.

Раф СимънсРаф Симънс

Раф СимънсРаф Симънс

Раф СимънсРаф Симънс

От 2008 г. насам той създава колекции в сътрудничество с британската марка „Фред Пери”. От пролетта на 2008 г., Симънс работил заедно с Линда Фароу за колекция слънчеви очила за марката. За есен-зима 2013 от „Адидас” обявиха, че ще пуснат нова лимитирана серия обувки с пет различни дизайна в сътрудничество  с белгийския моделиер.

През април 2012, Раф е номиниран за творчески директор на „Диор” на дамските колекции „висша мода”, а първите му творения за модната марка са за сезон есен/зима 2012-2013 г. Тя е приета изключително добре от критиците и е фокусирана върху стила от 50-те години.

Раф СимънсРаф Симънс

Раф СимънсРаф Симънс

Новата му колекция за „Диор” доставя удоволствие на всички ценителки на модата. Дизайнерът съживява модата от 40-те години в предложенията си за сезон есен/зима 2012-2013. Той съчетава новото и старото, създавайки изтънчена колекция. В колекцията доминира благородна цветова палитра – светло синьо, жълто, кралско синьо и червено, а основното внимание е отделено на пропорциите и силуетите. На подиума царстват рокли с кожени елементи, сака с баски, костюми и рокли – палта.Главните черти на колекцията са яркост и женственост, напомнящи за средата на 20 век, които без съмнение ще отиват много и на съвременните независими жени.

Раф Симънс

Най-важното послание, което Раф Симънс предава чрез модата си е горда индивидуалност. Възползвайки се от любовта си към бунтарската култура и традиционните мъжки облекла, той излиза на модната сцена в средата на деветдесетте години, представяйки коренно различен образ на мъжествеността. Eнергичността и неповторимостта на юношеските субкултури, премесена с остротата и прецизността на класическия шивашки занаят, се преплитат в колекциите му, вдъхновени и предназначени за уверения аутсайдер. В основата на всички негови модели е нагласата, настроението и утвърдеността за индивидуалност и независимост. Важно в подхода на Раф Симънс е постоянният стремеж към иновации. Проектите винаги са насочени за времето тук и сега, за утрешния ден, дори ако са вдъхновени от исторически или класически препратки.

Раф Симънс

Предлагаме ви интересна компилация от интервюта с творческия директор на модна къща „Диор” – Раф Симънс. Първото е на журналиста Крейг Гарет за http://www.papercoffin.com/, а втората част от въпросите са зададени от Джъстин Фенер за сайта http://www.fashionologie.com .

Крейг Гарет: Учил ли си в Академията за мода в Антверпен?
Раф Симънс: Не. Учил съм промишлен дизайн. Можеш ли да повярваш? Нямам модна история зад гърба си както всички. Чувал съм много истории от рода на: „Играех си с роклите на майка ми и бла бла …” Като цяло идвам от доста скромно семейство. Майка ми е започнала да работи, когато е била на 15, баща ми е влязъл в армията на 17, а аз играех във ферма с крави, овце, пилета и много деца – това е. Бях в колеж, защото майка ми и баща ми наистина искаха да направя нещо със себе си и с моето образование, насочено към латински и гръцки език, математика – теоретични неща. Когато бях на 16 или 17 имах чувството, че наистина искам да се концентрирам върху нещо по-креативно. Но не бях наясно, че съществува Художествена академия или Академия за мода. Бях в глупаво малко село, в което нямаше култура, нямаше  нищо. Ето защо във фокуса на всичко, което правя е музиката. Тя беше моето бягство. Можех да я закупя в местния музикален магазин. Имахме младежки клуб и с един очукан автобус ходехме на концерти. Галерии? Никога не съм чувал за тях. Арт институции и училища по изкуствата? Дори и не съм си помислял.

Раф Симънс

В училище намерих една книга за архитектура с информация за някакъв вид изследвания, които могат да се правят и на края имаше малко информация за промишлен дизайн. По онова време имаше само две училища в цяла Белгия, където можехме да получим такова образование. Посетих това училище и веднага реших: „Да, това е, което ще правя.“ Учих пет години там. В началото започнах да експериментирам с природата и природните форми, а след това в работата с ергономични неща. С времето отивах все по-далеч – експериментирах с радио или арматурно табло на кола.  

В края на четвъртата и петата година можех да избирам посоката, в която искам да се насоча и в крайна сметка се ориентирах към мебелите. През четвъртата година, трябваше да направя стаж – мечтата ми беше да съм при Ван Уолтър, един от белгийските дизайнери от първо поколение. Бях много очарован, защото той правеше колекции, но имаше толкова силни виждания за модата, които бяха по-различни от всичко, което знаех до момента. Писах до него, въпреки че бях много уплашен, защото не идвах от модно училище. Така инсценирах цяло портфолио, като например корица за The Face, ID Magazine… Сега осъзнавам колко нелепо и смешно е било това – приложих и мои проекти от училище – доста глупави, като поставка за яйце например. В крайна сметка обаче, той беше очарован от нещата, които съм постигнал чрез индустриалния дизайн и ме нае …

Раф Симънс

През първия период той сътвори колекция наречена „Модата е мъртва“. Никога няма да я забравя. Създаде фалшив вестник, на който на първа страница имаше големи заглавия, хороскопи и реклами на парфюми. Именно той ме заведе в Париж. Имаше представяне на дрехи, където мебелите и интериорът трябваше да бъдат специално подбрани – за това трябваше да се погрижа аз. Това беше периодът, в който някои дизайнери от Антверпен показваха моделите си. Мартин Маржиела например – това, което видях беше моето щракване на лампичката. Когато видях облеклата му си казах: „Да, аз не искам да правя промишлен дизайн!”

Раф Симънс

К. Г. : Работили ли сте някога с хора от арт средите, художници?
Р. С. : Да, в една серия от фотографии, наречена „Изолирани Герои” с Дейвид Симс. Всъщност, заради самия Дейвид започнах да правя моята колекция. Неговите снимки бяха нещо толкова дълбоко – за хората, които не забелязват монотонния света, които са над нещата. Именно затова създавам своите колекции – не защото искам да бъда дизайнер, а моделите ми да се продават в магазини в цял свят. Исках просто исках да изведа някакъв различен език, който е предназначен за мен и моята среда и да покажа, че ние се чувстваме комфортно именно с това, което сме и което правим.

Джъстин Фенер – за Джон Галиано:
Р.С. : Изпитвам огромен респект по отношение на техническите умения и фантазията на Джон. Това е нещо страхотно, на което не виждам съответствие за сега, особено когато трябва да се ограничиш само в дамската мода, защото във всяка друга област сега има много повече свобода на изразяване.

Д.Ф. – за работата в „Диор” и внезапното напускане на „Жил Зандер”:
Р.С. : Няма да ви лъжа. Ние – Бернар Арно, шеф на LVMH и Сидни Толедано – президент на „Диор” –  говорихме в продължение на месеци за работата, но такива разговори са нещо нормално и се случват постоянно в този бизнес. Това, разбира се, не означава, че нещо ще се случи задължително … усетих го по-скоро от психологична гледна точка, отколкото от дизайнерска (за „Жил Зандер”) и гледах да държа отбора ми в добър дух до края.

Д.Ф. – за последното му шоу за „Жил Зандер”:
Р.С. : Последната ми колекция за марката в никакъв случай не се явява един вид „прослушване” за „Диор”. Тя е нещо, което просто исках да направя.

Д.Ф. – за въздействието на „Диор” върху модата:
Р.С. : Колкото повече анализирам отделните парчета, толкова повече осъзнавам колко много хора са изградили кариерите си върху „Кристиан Диор”, като „Йожи Ямамото” и „Ком де Гарсон”. Това, което постигна модната къща за последните 10 години е безпрецедентно.

Д.Ф. – за това, което се опитва да постигне:
Р.С. : Искам да постигна нещо, далеч по-голямо във висшата мода, отколкото поредните снимки в интернет и рокля на червения килим. Искам да се опитам да убедя жените, че това творение може да се носи и през деня, че е реално и значимо, точно това, което Г-н Криастиан Диор искаше да покаже.

Автор на встъпителната бележка 
и превод на интервюто: Лилия Людмилова

Раф Симънс

Снимки:

1. – 3. Дизайнерът Раф Симънс.
Фото: 1. http://danskmagazine.com
2. http://www.ft.com/home/europe
3. http://dandydiary.de
4. – 7. Модели на Раф Симънс от колекцията му мъжка мода за сезон пролет 2006 г.
Фото: http://www.style.com
8. – 11. Модели на Раф Симънс от колекцията му мъжка мода за сезон есен 2010 г.
Фото: http://www.style.com
12. – 14. Модели на Раф Симънс от дебютната му колекция за марката „Кристиан Диор” за сезон есен 2012 г.
Фото: http://www.style.com
15. – 17. Модели на Раф Симънс за „Кристиан Диор” за сезон пролет 2013 г.
Фото: http://www.style.com
18. – 20. Модели на Раф Симънс за „Кристиан Диор” за сезон есен/зима 2013 – 2014  г.
Фото: http://www.style.com

Източници:
http://www.papercoffin.com
http://www.fashionologie.com
http://news.fashion.bg
http://en.wikipedia.org/wiki/Raf_Simons
http://www.rafsimons.com/curriculum/

Тагове: Брой 64

Вижте още

Ruse Fashion Week
Дизайнери

Ruse Fashion Week 2025: Финал с блясък и изящество

ХАЙДЕР АКЕРМАН: МИНИМАЛИЗЪМ С ХАРАКТЕР
Дизайнери

ХАЙДЕР АКЕРМАН: МИНИМАЛИЗЪМ С ХАРАКТЕР

Дизайнери

ВИРДЖИЛ АБЛО: НОВАТОРЪТ, КОЙТО ПРЕОБРАЗИ МОДАТА С OFF-WHITE

КРИСТИАН ЛУБУТЕН – ГУРУТО НА ЧЕРВЕНИТЕ ПОДМЕТКИ
Дизайнери

КРИСТИАН ЛУБУТЕН – ГУРУТО НА ЧЕРВЕНИТЕ ПОДМЕТКИ

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео