Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Мода Дизайнери

РАЛФ ЛОРЕН: „ВСИЧКО СЕ ВЪРТИ ОКОЛО КАЧЕСТВОТО, ЕЛЕГАНТНОСТТА И ИЗТЪНЧЕНОСТТА”

от FLM
30.04.2011
Време за четене: 4 мин.
6944
A A
РАЛФ ЛОРЕН: „ВСИЧКО СЕ ВЪРТИ ОКОЛО КАЧЕСТВОТО, ЕЛЕГАНТНОСТТА И ИЗТЪНЧЕНОСТТА”
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Проф. Любомир Стойков

РАЛФ ЛОРЕН: ВСИЧКО СЕ ВЪРТИ ОКОЛО КАЧЕСТВОТО, ЕЛЕГАНТНОСТТА И ИЗТЪНЧЕНОСТТАВсяка страна, всяко общество, всяка нация има своите кумири и емблеми в отделните зони на човешката реализация – културата, икономиката, спорта, политиката и т.н. Така е и с модата и модния дизайн. Американската мода има много символи и емблеми, но като че ли най-популярната и доказала се през годините емблема на стила е Ралф Лорен. Кои са причините той да бъде издиган едва ли не в култ като моден творец и автор на множество марки и запазени имена? Защо пред името му често стоят изрази като “принца на туида”, “велик американски класик”, “олицетворение на американското спортно облекло”, “ненадминат дизайнер” и др.? В какво се изразява философията и магията на неговия стил? Кое го кара да присъства като централен персонаж в собствените си реклами?…

Първоначалното фамилно име на Ралф Лорен е Лифшиц. Ралф Лифшиц е потомък на руски евреи – емигранти. Роден е на 14 октомври 1939 година в Бронкс, Ню Йорк. Той е най-малкият от общо четири деца в семейството на художника Френк Лифшиц. Всички те със сигурност са почувствали облекчение, когато баща им взел решението да замени името Лифшиц с Лорен. Това не само спестило подигравките на съучениците и съседите, но и инжектирало ново самочувствие в мисленето и поведението им (1 ). Биографите на дизайнера са наясно с това, че той не е получил специализирано образование по моден дизайн, както и с факта, че още като ученик Ралф е бил много прецизен по отношение на външността си, обожавал е туида и въпреки скромните си възможности се е стремял да си купува дрехи от маркови магазини. Негови любими кинозвезди са Фред Астер и Кари Грант. Не е за пренебрегване и обстоятелството, че светският и луксозен начин на живот са привличали силно вниманието му, както и това, че той е гледал на разкоша като на вид постижение на човека, на неговите способности, качества и дарби. Т.е. още в един ранен период Ралф Лорен е съзнавал красотата на жилищата, дрехите, интериора и екстериора, на украшенията и бижутата като част от символите на успеха, знаейки, че тези неща се постигат с пари. Закономерно в ученическия лексикон срещу въпроса коя е най-голямата му цел той е записал “Да стана милионер”. (2) Тази ранна чувствителност към бляскавия живот и съпътстващите го елементи – външност, коли, обстановки, поведение и отношения между представителите на хайлайфа години по-късно ще сюблимира, когато той ще проектира костюмите на известния филм “Великият Гетсби” /1974, реж. Джак Клейтън / по едноименното произведение на Ф. Скот Фицджералд.

В края на 50-те години той завършва бизнес науки в “Сити колидж” в Ню Йорк, посещавайки вечерните курсове, а през деня работейки като продавач на модни стоки в “Брукс Брадърс”. В началото на 60-те той продава дрехи и в “Блумингдейл”. Впоследствие става представител на вратовръзки “Бейстън”, а от 1967 година сам започва да прави дизайн на вратовръзки. Успява да склони фирмата за производство на мъжко облекло “Бо Брумел” да пусне негова линия луксозни вратовръзки с името “Поло”. Те се продавали на доста по-висока цена от обичайното и притежателите им получавали усещането, че не купуват просто някакъв аксесоар, а че се снабдяват със специален статус – статус на лукс, статус на успех, статус на високопоставеност в обществото (3). След успеха, който пожънал с вратовръзките на Ралф Лорен не му оставало нищо друго освен да започне да създава и ризи, и костюми за мъжете. Така през 1968 година той започва своя самостоятелен моден бизнес, който ще го отведе до върховете в тази професия и ще направи името му синоним на модна империя. През 1972 година регистрира марката “Ралф Лорен” за дамска линия облекла, изработени най-вече от туид и памук, както и в много голяма степен от кашмир. През последните няколко години империята „Ралф Лорен” се разраства с нови темпове – открити са нови магазини в Милано (2004); Токио (2006) ; Москва (2007) ; Дубай, Сеул и Гринуич (2009) и др.

РАЛФ ЛОРЕН: ВСИЧКО СЕ ВЪРТИ ОКОЛО КАЧЕСТВОТО, ЕЛЕГАНТНОСТТА И ИЗТЪНЧЕНОСТТА

ГОДИНИ НА УТВЪРЖДАВАНЕ

Какво се случва с него през собствения му поглед? Как става утвърждаването му в света на модата – при това без специално образование и без сериозна финансова опора? Откъде черпи вдъхновението си бъдещият класик на американската мода? Отговорите на тези въпроси най-добре се откриват в собствените признания на Лорен , споделени във филма “Дизайнерите”: “Израснах без дори да ми минава мисълта за мода. Обичах спорта и спортувах всякакви видове. А подготовка в модата нямах изобщо. Постоянно рисувах, скицирах или както още там го наричате. Но когато бях малък нямаше такова нещо като моден дизайнер за женска мода, а за мъжка изобщо не се сещаха. Мъжка със сигурност нямаше. Когато пораснах, “Братя Брукс” бяха любимия ми магазин. Тогава не можех да си купувам дрехи, но си спестявах всичките пари и си купувах сако от тях. Това беше много вдъхновяващо и ми очерта стила, в който винаги съм вярвал, а именно дрехи от туид, кънтри дрехи и дрехи за езда. Всъщност от там получих вдъхновението си. Бях препоръчан на няколко места и най-накрая си намерих работа в компания, наречена “Бо Брумел”. Те ми дадоха възможността да започна в отдел за вратовръзки, което беше наречено “Поло”. От образа на Поло-стила, конете, се появи всичко, което щях да свърша след това. Колекцията за мен е най-важното нещо което правя. Затова отделям много време. Специално ходя в Европа, за да купувам материали. Планирам. Мисля за линията. Изцяло съм погълнат от това. Не е нещо, което само да кажеш. Ако някой го направи, ще изляза и ще му се поклоня.” (4)

РАЛФ ЛОРЕН: ВСИЧКО СЕ ВЪРТИ ОКОЛО КАЧЕСТВОТО, ЕЛЕГАНТНОСТТА И ИЗТЪНЧЕНОСТТАРАЛФ ЛОРЕН: ВСИЧКО СЕ ВЪРТИ ОКОЛО КАЧЕСТВОТО, ЕЛЕГАНТНОСТТА И ИЗТЪНЧЕНОСТТА

 

ДА НАРИСУВАШ МЕЧТИТЕ СИ

В основата на модното творчество на Ралф Лорен стоят едни от най-здравите и типични ценности на американската култура: уестърна, образа на каубоя, ездата, спортния и здравословен начин на живот, мъжествеността, силата и практичността. Разбира се, и преди него са се носели джинси, якета, пуловери и спортни ризи с много джобове, направени от деним и кожа, вълна и памук. Но тяхната идентичност не е била толкова въздействаща. Името “Ралф Лорен” или пък “Поло спорт” придават допълнителна стойност на този тип дрехи. Самият дизайнер многократно повтаря, че винаги се е стремял да направи американския стил по-романтичен, без обаче да променя неговите устои – реалния живот, лова, ездата, любовта към природата и животните, както и ключовата дума “ранчо”.

Той започва с мъжкото облекло, но не спира дотук. Следват линиите дамски и детски облекла, обзавеждане и парфюми. Дамско облекло – от 1971 година, кожено облекло от 1979 година, чанти от 1982 година, парфюми – “Поло” и “Лорен” – от 1978, “Тукседо” от 1979 и “Сафари” от 1990. Любопитно е да се отбележи, че сам проектира шишетата и опаковките на своите ароматни течности. През 1994 година пък става прочут с т.нар. “лилав етикет”, поставян на дрехите му с целта те да бъдат откроявани като представителни, скъпи и много специални.

РАЛФ ЛОРЕН: ВСИЧКО СЕ ВЪРТИ ОКОЛО КАЧЕСТВОТО, ЕЛЕГАНТНОСТТА И ИЗТЪНЧЕНОСТТАРАЛФ ЛОРЕН: ВСИЧКО СЕ ВЪРТИ ОКОЛО КАЧЕСТВОТО, ЕЛЕГАНТНОСТТА И ИЗТЪНЧЕНОСТТАРАЛФ ЛОРЕН: ВСИЧКО СЕ ВЪРТИ ОКОЛО КАЧЕСТВОТО, ЕЛЕГАНТНОСТТА И ИЗТЪНЧЕНОСТТА

Каква е философията и естетиката на Ралф Лорен? Изчистена, семпла и същевременно ясна, като неговите произведения. Още през 1979 година в телевизионно интервю той изтъква: “Чрез дрехите си аз пиша, рисувам мечтите си и изобщо моделирането е начин на живота, какъвто искаш.. Това е първата стъпка. Това е началото… Мисля, че има хора, които оценяват това, което правя и са доволни от качеството. С течение на времето тяхната инвестиция се е доказала като добра. Това са дрехите, които мисля, че са семпли, изчистени, и жените такива точно ги искат. Те искат да се чувстват така, сякаш са с мнение, но не искат да го изказват. Те са красиви и желаят да изглеждат елегантни, но в същото време привлекателни и секси. И мисля, че в това се състои цялата работа. Всичко се върти около качеството, елегантността и изтънчеността. Аз държа на качеството и казвам на групата си, че се свързвам с това и че така мисля, че така трябва да е. Обичам качеството и се опитвам в продуктите си да сложа всичко, не за да е скъпо, а да е издръжливо. Мисля, че правилото, както казва една жена “Това мога да го нося само през деня или само през нощта” се е променило” (5). РАЛФ ЛОРЕН: ВСИЧКО СЕ ВЪРТИ ОКОЛО КАЧЕСТВОТО, ЕЛЕГАНТНОСТТА И ИЗТЪНЧЕНОСТТАМодният ас се вдъхновява от американското минало, от американските традиции, както и от най-различни стилове и епохи. Англия и английската култура му влияят много. От една страна чрез стиловете “Едуард” и “Виктория” /използваното в определен период от него жабо, както и големите яки/, а от друга – чрез туида – един типичен плат, използван от англичаните в костюмите им за езда (6). Редом с други именити свои колеги като например Джефри Бийн, Пери Елис и Дона Каран той допринася за развитието и усъвършенстването на американския стил на обличане, освобождавайки го полека лека от прекалено прагматичния, спортен и даже селски маниер. Както отбелязват изследователите, през 80-те години жените се домогват до спортните и следобедни облекла на Ралф Лорен, за да ги носят като полуофициални и даже официални вечерни дрехи. Дизайнерът има принос и за това американските жени да започнат да обръщат повече внимание на аксесоарите, допълненията и парфюмите (7). Общата характеристика на дизайна на Ралф Лорен предполага очертаването на своеобразен микс от кънтри, спортно и градско облекло. Водещи несъмнено са практичността и понякога даже – грубостта, във вида на неговите дрехи. Но той не обръща изцяло гръб и на официалните, и на изисканите тоалети. Как твори дизайнерът и какъв е механизмът на неговата оригиналност научаваме от една книга, посветена на модата в Ню Йорк и еволюцията на американския стил през 80-те години: “Ралф Лорен продължава да заимства стилове от миналото, освежавайки ги, като им придава нови роли и функции. Например като слага класическа катарама за мъжки колан на обувки, като прави от халатите за баня вечерни кадифени рокли и като преобразява връхните дрехи за поло в хавлии. Панталоните на тънки ивици стават част от чудесен ансамбъл за вечерни партита, когато е комбиниран с изчистено горнище, тройна огърлица от перли и широка кръгла шапка” (8).

Майсторството на модния дизайнер проличава и по умението му да надниква в бъдещето, да улавя подобно на екстрасенс вибрациите на новото, на предстоящото в стила на обличане. Нещо подобно става и с Ралф Лорен, когато създава костюмографията на Ани Хол – главната героиня в едноименния филм на Уди Алън “Ани Хол” /1977 г./. Ролята на Ани Хол се изпълнява от прочутата Даян Кийтън. Благодарение на него в американското общество, а и не само в него, става задълго популярен този маниер на обличане, който едни могат да нарекат “модно еклектичен”, а други направо “постмодернистичен”. В облеклото на Ани Хол могат да се открият много признаци от напредничавия дизайн, предполагащ по-голяма свобода на движенията, както и по-смели заемки в дамските дрехи от мъжкия гардероб: “Кийтън носи дрехи по-голям размер, обемни панталони, много широки мъжки ризи и раирани мъжки жилетки. Други интерпретации на стила съчетават скъпи дрехи, произвеждани в единични екземпляри с облекла, носени през по-ранен период” (9) .

РАЛФ ЛОРЕН: ВСИЧКО СЕ ВЪРТИ ОКОЛО КАЧЕСТВОТО, ЕЛЕГАНТНОСТТА И ИЗТЪНЧЕНОСТТАРАЛФ ЛОРЕН: ВСИЧКО СЕ ВЪРТИ ОКОЛО КАЧЕСТВОТО, ЕЛЕГАНТНОСТТА И ИЗТЪНЧЕНОСТТА

Ралф Лорен показва и твърде специфичен усет към комбинирането на официалната и неофициалната дреха – на церемониалното, празничното облекло, от една страна, и на спортното и раздвиженото, от друга. Тази негова способност проличава и когато проектира костюмите на американските спортисти, участващи в Олимпийските игри в Пекин през 2008 година.

 

РАЛФ ЛОРЕН И РЕКЛАМАТА

Рекламната концепция и реализацията на повечето от рекламните кампании на дизайнера целят утвърждаването на името и колекциите му като неразделна част от американските бит и душевност, стил и култура. Приоритетен рекламен и моден фотограф е майсторът на обектива Брус Уебър. Приоритетен фотомодел на голяма част от рекламните корици, страници и билбордове е самият Ралф Лорен с неговата мъжкарска усмивка, здрав тен и посребряла коса. Кое дава кураж на твореца да позира за рекламите на собствените си произведения? Не се ли страхува, че подобно на някои други свои колеги може да бъде упрекнат в нарцисизъм, прекалена самоувереност и самозабрава? Обяснението, което той сам дава звучи логично и кореспондира с един от най-основните принцип в рекламата – моделите да изглеждат автентично, ситуациите да са достоверни и по никакъв начин да не се долавя нагласеност, имитативност, фалшивост. Лорен твърди: “Участвам в рекламите, защото забелязах, че когато аз нося дрехата, обожавам начина, по който изглежда. Когато използвам модел ми изглежда пластично и фалшиво, а когато го правя аз, мисля, че действа по-добре.. И това – изглежда работи и ме свързва с дрехите ми като в западните реклами” (10 ). Към всичко това може да се добави, че на Ралф Лорен наистина му личи, че обожава своето изкуство, както и несъмнената му способност да позира, да играе определена роля – в случая себе си. В други случаи дизайнерът влага цялото си старание, за да открие – разбира се, с помощта и на своя екип – най-адекватните и убедителни модели на кампаниите и промоциите му. Такъв е случаят през 1996 година с очарователните фотомодели Тайсън Бекфърд и Бриджит Хол, които са рекламните лица на поредната премиера в “Мейсис” и линиите “Поло джинс”, “Поло спорт”, “Поло голф”. Те съумяват да подсилят усещането за виталност, младост, свобода – качества и ценности, така харесвани от съвременното американско поколение.

РАЛФ ЛОРЕН: ВСИЧКО СЕ ВЪРТИ ОКОЛО КАЧЕСТВОТО, ЕЛЕГАНТНОСТТА И ИЗТЪНЧЕНОСТТА

Стремежът на Ралф Лорен към модерното и максимално въздействие се потвърждава и в края на 2010 година, когато едновременно в Ню Йорк и в Лондон се пуска първата в света 4D реклама. Редом с триизмерното (холограмно) изображение публиката възприема и усеща и аромата на най-новия парфюм. В Лондон клипът се показва на фасадата на най-големия бутик на марката на „Бонд стрийт”, а в Ню Йорк – върху самата сграда на модната къща – на „Медисън авеню”.

 

НАЦИОНАЛНО ЧУВСТВО И СОЦИАЛНА АКТИВНОСТ

Ралф Лорен не е единственият американски дизайнер, който търси всевъзможни начини да борави със знаците и символите на Америка. Но той съумява да го направи по наистина почтен и достоен начин – чрез лична лепта и благотворителност. Срещу 13 милиона долара през 1998 година той става собственик на американското знаме и по-точно – осигурява средствата за възстановяването и поддържането на най-големия символ на америка с близо 200-годишна история /оригиналният национален флаг, между впрочем, по това време е бил в доста окаяно състояние в Музея “Смитсониън”/. За този си жест дизайнерът получава публично признание от президента на САЩ – Бил Клинтън.

РАЛФ ЛОРЕН: ВСИЧКО СЕ ВЪРТИ ОКОЛО КАЧЕСТВОТО, ЕЛЕГАНТНОСТТА И ИЗТЪНЧЕНОСТТАРАЛФ ЛОРЕН: ВСИЧКО СЕ ВЪРТИ ОКОЛО КАЧЕСТВОТО, ЕЛЕГАНТНОСТТА И ИЗТЪНЧЕНОСТТАРАЛФ ЛОРЕН: ВСИЧКО СЕ ВЪРТИ ОКОЛО КАЧЕСТВОТО, ЕЛЕГАНТНОСТТА И ИЗТЪНЧЕНОСТТА

Друг, също много впечатляващ благотворителен жест е помощта, която Ралф Лорен оказва на американското, а по някакъв начин и на световното общество, създавайки Център за борба с рака на женската гърда в Джорджтаун. По повод хуманитарната модна награда, която му се връчва през 1998 година тогавашната първа дама на САЩ Хилари Родам Клинтън заявява пред телевизията: “Само помислете за всичко, което е направил, за да се бори с рака на гърдата. Ралф основа Центъра за проучвания и лечение на рак на гърдата в Университета в Джорджтаун. Целта на тази модна награда е да събуди инициатива за борба с рака. Но не само това. Ралф Лорен е истински хуманен човек.” (11) .

РАЛФ ЛОРЕН: ВСИЧКО СЕ ВЪРТИ ОКОЛО КАЧЕСТВОТО, ЕЛЕГАНТНОСТТА И ИЗТЪНЧЕНОСТТАРАЛФ ЛОРЕН: ВСИЧКО СЕ ВЪРТИ ОКОЛО КАЧЕСТВОТО, ЕЛЕГАНТНОСТТА И ИЗТЪНЧЕНОСТТАРАЛФ ЛОРЕН: ВСИЧКО СЕ ВЪРТИ ОКОЛО КАЧЕСТВОТО, ЕЛЕГАНТНОСТТА И ИЗТЪНЧЕНОСТТА

През годините социалната дейност на дизайнера не само че не отслабва, а тъкмо обратното. През 2010 година Ралф Лорен провежда във Великобритания мощна благотворителна кампания срещу рака на гърдата. В акцията се включват Кайли Миноуг, Сиена Милър и Клаудия Шифър, а специалната фотосесия е заснета от гуруто на модната фотография Марио Тестино. Същата година дизайнерът получава от кмета на Ню Йорк Майкъл Блумберг „Ключ за града” в знак на почит към заслугите му като дизайнер, бизнес лидер и филантроп. Това се случва по време на откриването на нов магазин за женска мода на прочутия бранд. Сред гостите на събитието са редакторът на „Венити феър” Грейдън Картър, Марта Стюарт и Вера Уонг. Церемонията почти съвпада и със 71-я рожден ден на прочутия дизайнер. Наградата традиционно се присъжда за изключителни граждански постижения и заслуги. Предишни носители на отличието са Далай Лама, Нелсън Мандела и Майка Тереза.

Ралф Лорен е носител и на множество изключително сериозни признания, които той получава: “Коти” /най-високият приз на американските модни критици/, съответно за 1970, 1973, 1974, 1976, 1977, 1981 и 1984 години. Той е носител на наградата на “Ниймън Маркъс” за 1971 г. на Съвета на модните дизайнери в Америка за 1981 г. и др. години, за бизнесмен на годината /1986 г./ и още много други награди за мъжка и дамска мода, за фолк арт, за най-добре използвана вълна в дизайна и т.н. През 2009 година Съветът на модните дизайнери в Америка му връчва новоучредената награда Popular Vote Award.

РАЛФ ЛОРЕН: ВСИЧКО СЕ ВЪРТИ ОКОЛО КАЧЕСТВОТО, ЕЛЕГАНТНОСТТА И ИЗТЪНЧЕНОСТТАРАЛФ ЛОРЕН: ВСИЧКО СЕ ВЪРТИ ОКОЛО КАЧЕСТВОТО, ЕЛЕГАНТНОСТТА И ИЗТЪНЧЕНОСТТАРАЛФ ЛОРЕН: ВСИЧКО СЕ ВЪРТИ ОКОЛО КАЧЕСТВОТО, ЕЛЕГАНТНОСТТА И ИЗТЪНЧЕНОСТТА

* * *

Когато се разкриват и оценяват качесвата на един дизайнер, сред критериите за неговия успех несъмнено са оригиналността на творчеството му, мащабите на популярността му, финансовите резултати от бизнеса му и – казано по-философски – способността му да е във времето и заедно с това – извън времето, т.е. да успява и да задоволява потребностите на хората, но и да ги изпреварва. Всичко това може да се каже за създаденото в модата от Ралф Лорен. И още нещо – това, че той успява да тръгне от дълбоко американската същност, от културните и естетически корени на своите сънародници, да съхрани традициите в начина им на живот, като ги обогати и осъвремени с помощта на своята фантазия, на чувството си за прагматичност и с помощта на най-развитите текстилни технологии.

___________

Бележки:

(1) Вж. Еджинс, Т. Краят на модата. W studio. С., 2000, с.93.

(2) Пак там, с.93 – 94.

(3) Вж. Stegemeyer,A.Who`s Who in Fashion.Third Edition. ”Fairchild Publications”. New York,1996, pp. 144 – 145.

(4) Срв. ТВ- поредицата Designers – Cardin, M., Adami, A.V., Piompino, L.., Griffin, S., etc./ www.videofashion.com. Цит. по филма, излъчен по Би Ти Ви на 20 август 2002 г.

(5) Пак там.

(6) Вж. Martin,R.The St.James Fashion Encyclopedia:A Survey of Style from 1945 to the Present.Visible Ink Press. Detroit, 1997, pp.247 – 248.

(7) Вж. Milbank, C.R. New York fashion. The evolution of American style. Harry N. Abrams, inc, Publishers, New York, 1989, pp. 2 – 3.

(8) Пак там, p.18.

(9) О`Хара, Дж. Енциклопедия на модата. “Библиотека 48 “, С., 1995, с. 13.

(10) Срв. ТВ- поредицата Designers – Cardin, M., Adami, A.V., Piompino, L.., Griffin, S., etc./ www.videofashion.com. Цит. по филма, излъчен по Би Ти Ви на 20 август 2002 г.

(11) Пак там.

Снимки:

1. Кардиган от Ралф Лорен, началото на 80-те години на ХХ век

Фото: © Milbank, C.R. New York fashion. The evolution of american style.New York, 1989

2. Колекция “Ралф Лорен”, 1985

Фото: © Bruce Weber

3. Ралф Лорен облечен в “Поло Ралф Лорен”, 1988

Фото: © Bruce Weber

4. Ралф Лорен със своите модели от колекцията пролет-лято 1992

Фото: © Marc Baptiste, Roxanne Lowit за “Vogue”, April 1992 /Germany/

5 – 6. Произведения от колекцията на Ралф Лорен, пролет-лято 1992

Фото: © Marc Baptiste, Roxanne Lowit за “Vogue”, April 1992 /Germany /

7. Модел от колекцията “Поло Ралф Лорен”, 1998

Фото: © Marcus Tomlinson

8. Колекция трикотаж “Ралф Лорен” , 1996

Фото: © “Vogue”, October1996 / USA /

9. Модел от дамската колекция “Ралф Лорен”, есен-зима 2003-2004.

Фото: © All photographs © 2003 FIRSTVIEW

10. Модел от мъжката колекция “Ралф Лорен”, есен-зима 2003-2004.

Фото: © All photographs © 2003 FIRSTVIEW

11. Олимпийски състезатели от САЩ – дизайн Ралф Лорен – Пекин, 2008 г.

Фото: © http://about.ralphlauren.com/history/history.asp?year=2008

12. – 14. Модели на Ралф Лорен, пролет – лято 2011.

Фото: © Monica Feudi / GoRunway.com

15. – 17. Модели на Ралф Лорен, есен – зима 2011/2012.

Фото: © Monica Feudi / Feudiguaineri.com

18. – 20. Модели на Ралф Лорен, есен – зима 2010/2011.

Фото: © Ralph Lauren

Тагове: Брой 45

Вижте още

ХАЙДЕР АКЕРМАН: МИНИМАЛИЗЪМ С ХАРАКТЕР
Дизайнери

ХАЙДЕР АКЕРМАН: МИНИМАЛИЗЪМ С ХАРАКТЕР

Дизайнери

ВИРДЖИЛ АБЛО: НОВАТОРЪТ, КОЙТО ПРЕОБРАЗИ МОДАТА С OFF-WHITE

КРИСТИАН ЛУБУТЕН – ГУРУТО НА ЧЕРВЕНИТЕ ПОДМЕТКИ
Дизайнери

КРИСТИАН ЛУБУТЕН – ГУРУТО НА ЧЕРВЕНИТЕ ПОДМЕТКИ

Дизайнери

IN MEMORIAM: МОДНИЯТ СВЯТ ТЪГУВА ЗА РОБЕРТО КАВАЛИ

Най-популярни

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Академията за мода определи новите си стипендианти

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео