Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Лайфстайл Тяло

КАК ДА ИЗБЕРЕМ ПАРФЮМ?

от FLM
25.11.2019
Време за четене: 1 мин.
2087
A A
КАК ДА ИЗБЕРЕМ ПАРФЮМ?
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

10 000 миризми. Това е лимитът, който хората могат да различат със съдействието на 350 рецептора, разположени в носа. Но кой е най-подходящият аромат за точно определен човек? Каква е психологията на парфюмите, как те въздействат на хората и техните емоции?

Психологията на парфюмите е феномен, който е обект на изследване от много време. Според Пол Джелиник – специалист по психоаромати, съществуват няколко категории, които отговарят на различни личностни харатеристики. Той твърди, че всяка категория аромати влияе по различен начин на настроението и то може да се променя. Той използва античната философия на четирите природни елемента, които разработва в своите изследвания.

Билковите, цитрусовите, зелените и свежи съставки, които изграждат формулата на даден аромат, попадат в природния елемент въздух. Тези съставки подпомагат умствената дейност и стимулират творчески търсения.

Ароматите, които включват плодови и пикантни съставки представляват елемента огън. Предполага се, че тези парфюми повишават енергията и подсилват своите притежатели.

Флоралните, нежни, меки, цветни аромати представляват елемента вода. Джелиник смята, че тези парфюми намаляват тревожността и стреса и балансират емоционалността.

Карамелът, зелена трева, дървесни нотки, нотки на сладък вкус представят елемента земя. Тези аромати успокояват и подхранват притежателят им.

Всяка категория отговаря на различен универсум от качества и психологически асоциации. Дори ако стигнем още по-далеч, би могло да се породи казус относно даден компонент като какъв е определян от две различни личности. Царството на свободата е царството на субективността.

КАК ДА ИЗБЕРЕМ ПАРФЮМ?

Как да изберем подходящия аромат? Когато искаме да си купим парфюм, ние обикновено отиваме в някоя парфюмерия и започваме наслуки да „дегустираме“. Възможно е и вече да сме си харесали някакъв аромат. Твърде убедени, че е за нас просто го купуваме, но дали сме избрали най-подходящият? Сравнението между избиране на парфюм и дреха има много допирни точки. Ако си представим, че за да си ушием уникалната за нас риза, рокля или пола, отиваме при шивач на няколо проби, за да се постигне ефекта на пълното взаимодействие между тяло и дреха, то парфюмът изкисва същото внимание. Тази практика е била прилагана в миналото и за да бъде избран даден парфюм, хората са ходели на няколко проби. Парфюмът търпи постоянна метаморфоза и кулминационният му елемент достига едва след като престои върху кожата известно време. Затова е много вероятно даден аромат да бъде запленяващ в първите минути, а по-късно неговата формула да клони към нещо, което отчитаме като неприятно. Дори бихме могли да сравним процеса на избор на парфюм с опознаване на даден човек. В началото той е мил, добър, симпатичен и сме впечатлени, но след известен период виждаме истинската му същност, имаме окончателно становище, човекът допада ли ни или ни отблъсква. Затова е особено важно, преди да сме окончателно убедени, че сме намерили аромата за себе си, да го тестваме по три начина: най-напред чрез тестерска лентичка (блотер). Тази проба е безпристастна и напълно разгръща парфюма с целия вложен в него замисъл от твореца му. Ако вече сме сигурни, че сме проследили развитието на парфюма през целия му стадий, то е ред на втората проба – на китката. Благодарение на топлината на кожата, ароматът ще се разлее и ще добави към парфюма нещо строго индивидуално – част от нас самите. Така имаме две изходни точки за оценяването му – как влияе той на нас самите, колко често го усещаме по движенията ни, и как го усещат другите. И все пак, много по-важно е как ние го усещаме. Последната проба е най-интимната – зад ушите, деколтето. Ако цял ден усещаме аромата все толкова натрапчив, както в първата секунда на пръскането му, то е доста вероятно да сме се напръскали с някоя друга личност.

По-важното от това да сте открили най-добрият парфюм за вас е това, да не се пръскате с каквото има, просто защото трябва да сте с парфюм. Избирайте винаги с разум и се оставете вашата личност да преценява.

Източници:
АРОМАСТИЛНИЦА: http://aromastilnitsa.blogspot.com/p/blog-page_15.html
За човека : https://zachoveka.com/blog/blog/istoriq-na-parfumite
Психология на парфюмите: https://www.scentbird.com/blog/psychology-perfumes/
Книги:
Гарелова. К – Парфюми в четири сезона, изд. Сиела, 2012

Снимка:
1. PERFUMERY & CO.
Фото: PERFUMERY & CO / http://trendingdubai.com/summer-fragrance-perfumery-co/

Тагове: Брой 104

Вижте още

GISADA AMBASSADOR Е МЪЖКИ ПАРФЮМ, КОЙТО СЕ ОТКРОЯВА
Тяло

GISADA AMBASSADOR Е МЪЖКИ ПАРФЮМ, КОЙТО СЕ ОТКРОЯВА

ГАБРИЕЛА КАРЧИНА ЗАЕ ВТОРО МЯСТО НА GRAND BALKAN PMU
Тяло

ГАБРИЕЛА КАРЧИНА ЗАЕ ВТОРО МЯСТО НА GRAND BALKAN PMU

ЛУННА ДИЕТА – КОГА СА ФАЗИТЕ НА ЛУНАТА ПРЕЗ 2025?
Тяло

ЛУННА ДИЕТА – КОГА СА ФАЗИТЕ НА ЛУНАТА ПРЕЗ 2025?

АКТУАЛНИТЕ ТЕНДЕНЦИИ В ОБЛЕКЛОТО И ГРИМА ЗА ЛЯТО 2024
Тяло

АКТУАЛНИТЕ ТЕНДЕНЦИИ В ОБЛЕКЛОТО И ГРИМА ЗА ЛЯТО 2024

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео