Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Лайфстайл

ДУХLESS ИЛИ СЪВРЕМЕННИТЕ ЦЕННОСТИ

от FLM
30.09.2007
Време за четене: 1 мин.
6254
A A
ДУХLESS ИЛИ СЪВРЕМЕННИТЕ ЦЕННОСТИ
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

„В началото бе словото”. Този библейски цитат звучи много подходящо за девиз
на цялата история на човешкото развитие до миналото хилядолетие. От създаването
на славянската писменост до ерата на Гутенберг и последвалата поява на телевизията
всички стремежи и усилия са насочени към грамотността, образованието, изкуството
и духовното обогатяване.

В политически план светът претърпява последиците от различни
полюсни амбиции, свързани с просвещаване, посвещаване, безгранична власт
или равенство. България
потъва в привидно спокойните води на комунизма, чиято основна цел е безкласовото
общество.

Както е известно обаче, колкото по-устремен и просветен е
един човек, толкова по-големи стават амбициите и стремежите му. Така
откритието, променило коренно
нрави и ценности, догми и начин на живот, не закъсня. Появи се компютърът,
а след него и Интернет – виртуалното пространство, в което свободата е
неограничена, информацията – изобилна, а поведението – фриволно.

Книгите, филмите, дори телевизията отстъпиха първото място
на МРЕЖАТА. Хората я създадоха, тя им отвърна като ги модифицира и доусъвършенства.

Новото явление промени света, но в България то завърши един
съвсем друг цикъл на промяна и модернизация, който се отнася и за всички
останали
постсоциалистически страни. Преходът към демокрацията се оказа тясно
свързан с опасното явление
„анархия”. Затова не е чудно, че именно тук най-ярко и болезнено се
усеща коренната промяна, описана „без маска и без грим” в романа на руския
автор Сергей Минаев „Духless”.

Хората се оказаха свободни да ходят, където поискат, да се
обличат, както им хрумне и като цяло – да правят всичко, което преди
не са могли.
Холивудската
филмова индустрия помогна на лишените от въображение да се впишат
в новата действителност. Сексът престана да бъде тема-табу и разкри всички
свои
проявления. Цензурирането също се оттегли пред съвременните изразни
средства и жаргони.
Денят отстъпи място на нощта, а театралното изкуство слезе от сцената
и се настани сред хората.

Така и ние се вписахме в новосъздалия се материален свят
с неговите лъскави витрини, скъпи коли и модни аксесоари. И изведнъж
поговорката
„по дрехите
посрещат, по ума изпращат” придоби съвсем нов смисъл.

Междувременно в хаоса на прехода се появиха доста хора със
солидни финансови ресурси, които неминуемо привлякоха общественото внимание
и предизвикаха
у хората многообразни реакции – от завист през подражание до
благоговение.

Постепенно трудът отстъпи място на заплащането, градският
транспорт – на скъпите коли, образованието – на развлеченията, прехраната
– на охолството,
моралът
– на парите.

Светските разговори превърнаха традиционните изкуства в отживелица
и ги замениха с „шопинг”, „пърформънси”, „SPA” и „трендове”.

Хората започнаха да забелязват само определени места – магазини,
заведения, хотели, курорти, които автоматично се превърнаха
в символ на социален
статус и повод за гордост без предразсъдъци..

Днес не е важно колко книги си прочел и колко можеш да
говориш за тях. Това, което има значение, е къде си бил,
с кого си
се запознал, с какво
си облечен,
каква кола караш и какви сметки плащаш. С какво се занимаваш
е без
значение, стига горните показатели да отговарят на изискванията.

Грижата за външния вид е тема номер едно на всеки уважаващ
себе си съвременен човек, а глобалното затопляне и
световният мир
не вълнуват
сериозно почти
никого.

Резултатът – хората са едновременно щастливи и нещастни,
красиви и грозни, поддържани и запуснати, значими
и незначителни, ярки
и сиви,
устремени
и разпилени, освободени и оковани.

Да изкажеш възмущение от всичко това обаче е равносилно
на отлъчване от обществото с еднопосочен билет
„смотаняк”, което
определено
предизвиква аналогии с близкото
минало, но тях никой не смее да признае на глас.
Факт е обаче, че децата не знаят кой е Иван Вазов,
но са
на „ти”
с Джоан
Роулинг, забравят
3-ти март, но помнят 11-ти септември, не познават
униформите, но се обличат
еднакво…

Звучи песимистично и укорително, но такава е съвременната
действителност. Особено у нас преходът се изрази
в противопоставяне на две
крайности, а тази развръзка
никога не води до щастлив край. Светът върви
напред, времето не спира своя ход, но хората са тези, които
могат да го
направят. Защото съзнанието
е
онова, което възпитава поколенията и пише историята.
Тази история, която учим, помним
и разказваме; следите, които оставяме след себе
си. Само заради това си заслужава да опитаме.

Фото: © photo-cult.com

Тагове: Брой 3

Вижте още

Атрактивни колекции в ревю-спектакъла „БГ модна икона 2025“
Лайфстайл

Атрактивни колекции в ревю-спектакъла „БГ модна икона 2025“

Духът на Япония в дизайна на Ивет Бианки
Лайфстайл

Духът на Япония в дизайна на Ивет Бианки

Италианският фестивал на красотата в Пловдив: иновации, стил и социални каузи
Лайфстайл

Италианският фестивал на красотата в Пловдив: иновации, стил и социални каузи

Стартира XXXI Италиански фестивал на прическата и красотата в Пловдив
Прически

Стартира XXXI Италиански фестивал на прическата и красотата в Пловдив

Най-популярни

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Академията за мода определи новите си стипендианти

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео