Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Лайфстайл Семейство

НАД 15 000 ДЕЦА ПРЕМИНАХА БЕЗПЛАТЕН СКРИНИНГ НА ОЧИТЕ В КАМПАНИЯТА НА KWIAT ЗА ПРОФИЛАКТИКА НА ДЕТСКОТО ЗРЕНИЕ

от FLM
29.12.2015
Време за четене: 1 мин.
2812
A A
НАД 15 000 ДЕЦА ПРЕМИНАХА БЕЗПЛАТЕН СКРИНИНГ НА ОЧИТЕ В КАМПАНИЯТА НА KWIAT ЗА ПРОФИЛАКТИКА НА ДЕТСКОТО ЗРЕНИЕ
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Резултатите от националната кампания за профилактика на детското зрение на българската марка очила KWIAT показват, че над 15 000 деца в цялата страна са преминали безплатен скрининг на очите. Децата в училищна възраст в България са малко над 700 000, като практически кампанията за безплатен скрининг е достигнала до над 2% от учениците в страната.

Кампанията по инициатива на българската марка очила KWIAT се реализира с подкрепата на Министерство на здравеопазването, Министерство на образованието и науката и над 150 оптики и в България. Кампанията имаше за цел да популяризира необходимостта от редовна профилактика на детското зрение и да даде възможност в рамките на два месеца (септември и октомври 2015 г.) на деца и младежи на възраст от 6 до 18 г. да преминат безплатен скрининг на очите в оптики и медицински центрове в цялата страна. „Кампанията се провежда за трета поредна година, но за първи път е с такъв сериозен мащаб и постига толкова значими резултати. Освен реално установените проблеми със зрението при конкретни деца, в голяма степен се повиши информираността на родители и учители относно здравето на детските очи. В голяма степен успехът на кампанията зависеше от инициативността на хората по места и с радост мога да кажа, че тази инициативност беше много висока.” споделя г-н Павел Цветков, управител на KWIAT и инициатор на кампанията.

НАД 15 000 ДЕЦА ПРЕМИНАХА БЕЗПЛАТЕН СКРИНИНГ НА ОЧИТЕ В КАМПАНИЯТА НА KWIAT ЗА ПРОФИЛАКТИКА НА ДЕТСКОТО ЗРЕНИЕ

Най-висока активност в рамките на кампанията е регистрирана в градовете: София, Пловдив, Плевен, Бургас, Варна, Русе, Стара Загора и Пазарджик. Данните за общия брой на децата, преминали скрининг на очите, са подадени като обратна връзка от оптиките и медицински центрове, партньори на кампанията. В рамките на инициативата информация за състоянието на детското зрение беше събирана чрез анкета, попълвана на доброволен принцип от родители онлайн на адрес: www.kwiat.bg и в част от оптиките, където се е извършваше безплатен очен скрининг. Попълнените анкети дават информация за 1227 деца, като резултатите показват, че повече от половината от тях никога не са били на очен преглед при специалист (56.7% или 686 деца), като трябва да се има предвид, че това са деца на проактивни и заинтересовани родители (70% от децата са на възраст от 6 до 10 години). В резултат от проведените скринингови тестове се установи, че при 35% от възползвалите се деца има потенциални проблеми със зрението (късогледство, далекогледство или астигматизъм) и за тях е препоръчано посещение при офталмолог. Поне половината от нуждаещите се деца не са попаднали досега на преглед (35% са с проблеми и за преглед, а само 15% имат изписани очила и над половината от тях декларират, че не ги носят).

Други интересни резултати от анкетата показват, че 67% от децата не носят слънчеви очила с UV защита, а детските очи са най-уязвими от вредните ултравиолетови лъчи, които водят до потенциални увреждания с времето. Според резултатите 62% от децата прекарват повече от 2 часа всеки ден, гледайки в електронни устройства (компютър, телефон, таблет, телевизор), а 11.3% дори по повече от 5 часа всеки ден. Малко под 2% не използват компютър и други устройства с екран. Широко разпространено е мнението на специалистите в грижата за очното здраве, според които проблемите със зрението при децата ще стават все по-актуални предвид сериозното навлизане на новите технологии във всекидневните занимания, свързани с учене и свободно време при деца и младежи.

Според Мила Драгомирова, оптометрист, преподавател в СУ „Св. Климент Охридски” и консултант на кампанията, резултатите от нея „потвърждават необходимостта от провеждане на обхватни скринингови програми за детско зрение, което съвпада и с резултатите от публикувани проучвания на български офталмолози през последните години.” Друг важен извод, който тя прави е, че включването в скринигите на оптометристи (специалисти от областта на първичните очни грижи) и оптици би могло да бъде много полезно, за да бъдат навреме открити и насочени към офталмолог деца с потенциални зрителни проблеми.

В рамките на кампанията тази година беше осъществена и доброволческа инициатива, в която участваха група студенти на Мила Драгомирова, последен курс „Оптометрия” в СУ. Те проведоха скрининг на място в училище в гр. Девня по покана на общината. Това е град без офталмолог и без оптика. За два дни 335 деца преминаха всяко през 4 скринингови теста. В резултат при около 30% от децата бяха открити потенциални проблеми и е препоръчан преглед. Само 8% от децата участвали в скрининга и нуждаещи се от очен преглед заявиха, че имат предварително предписани очила. А над 60% от всички деца никога преди не са били на какъвто и да е очен преглед или скрининг.

Екипът на българската марка очила KWIAT изказва специална благодарност на всички институции, партньори, медии и известни личности, които подкрепиха кампанията, допринесоха за нейното популяризиране и реализиране, и спомогнаха за постигнатите значими резултати в грижата за зрението на децата в България!

Снимка:
1. Плакатът на кампания за профилактика на детското зрение.
Фото и източник: © KWIAT

Тагове: Брой 81

Вижте още

Българското детско облекло: предизвикателства и динамика
Семейство

Българското детско облекло: предизвикателства и динамика

Кухня в минималистичен стил: идеи и препоръки
Семейство

КУХНЯ В МИНИМАЛИСТИЧЕН СТИЛ: ИДЕИ И ПРЕПОРЪКИ

SOFIA WEDDING EXPO 2025: КАКВО ПРЕДСТАВИХА ИЗЛОЖИТЕЛИТЕ?
Семейство

SOFIA WEDDING EXPO 2025: КАКВО ПРЕДСТАВИХА ИЗЛОЖИТЕЛИТЕ?

Ивет Бианки
Семейство

МОДНИЯТ БРАНД IVETTE BIANCHI – НОВИ ПРЕДЛОЖЕНИЕ ЗА ТАЗГОДИШНИТЕ АБИТУРИЕНТИ

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео