Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Лайфстайл Свободно време

FINE LINE ПРОМЕНЯ ВРЕДНИТЕ НАВИЦИ НА БЪЛГАРИНА С КАМПАНИЯ ЗА ЗДРАВОСЛОВЕН НАЧИН НА ЖИВОТ

от FLM
10.05.2012
Време за четене: 1 мин.
3223
A A
FINE LINE ПРОМЕНЯ ВРЕДНИТЕ НАВИЦИ НА БЪЛГАРИНА  С КАМПАНИЯ ЗА ЗДРАВОСЛОВЕН НАЧИН НА ЖИВОТ
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

FINE LINE ПРОМЕНЯ ВРЕДНИТЕ НАВИЦИ НА БЪЛГАРИНА  С КАМПАНИЯ ЗА ЗДРАВОСЛОВЕН НАЧИН НА ЖИВОТ Oфициално бе представена новата и единствена по рода си компания за здравословно хранене и начин на живот, Fine Line (www.fineline.bg). Различното при нея е интегрираният подход. Тя предлага серия от услуги, свързани с хелтиливинг като здравословно сготвена гурме храна, консултации в различни области на здравето и лайфстайла, за да може всеки човек да получи максимум познание и опит в рамките на индивидуалната си програма, без да губи време и усилия… и същевременно да бъдат задоволени всичките му материални и духовни потребности или поне да бъде насочен как да го направи сам.

Малко след основаването на Fine Line, екипът стартира кампания за масово популяризиране на правилното и балансирано хранене, и пълноценен начин на живот по специализирани медии. Основната причина за това са различните социологически изследвания в родната ни страна. Те показват, че българинът не само не умее да се храни здравословно, но също така не се движи достатъчно, не спортува, не ходи на психолог, не посещава културни събития и има доста изкривена представа за диетата като понятие.

Целта на кампанията е да докаже, че всъщност здравословният живот е не просто полезен, но може да бъде също лесен и приятен. За целта към екипа на Fine Line са привлечени едни от най-добрите специалисти в различни области – като д-р Силвия Паскалева, д-р Стефка Стефанова, доц. д-р Румен Бостанжиев, д-р Силвия Еленкова, проф. д-р Любомир Стойков, Виргиния Захариева, Мартин Гаджев… Fine Line разполага дори и с онлайн консултанти извън страната, за да могат всички да бъдат запознати с тенденциите в храненето и спорта от САЩ и Европа – към момента те са Галина Толкингтън (САЩ), Елисавета Шидерска (Испания). Разбира се, процесът по привличане на специалисти в различните области не е приключил. Идеята е всички, които са експерти в областта си, имат холистичен подход и искат да участват в  кампанията по популяризиране на здравословния начин на живот в България, да се присъединят.

Тези експерти ще са „говорители“ на добрата кауза, ще разказват за новостите в техните сфери и ще съветват съгражданите ни как най-безболезнено да преодоляват трудностите по пътя към положителната промяна и отказването от вредните навици – независимо дали те са свързани с физически, психически проблеми или зависимости. Визионерът на компанията, Гергана Вълова, твърди:

FINE LINE ПРОМЕНЯ ВРЕДНИТЕ НАВИЦИ НА БЪЛГАРИНА  С КАМПАНИЯ ЗА ЗДРАВОСЛОВЕН НАЧИН НА ЖИВОТ „Здравословният и пълноценен начин на живот е въпрос на личен избор. FineLine не налага лишения или ограничения, всичко е позволено. Но с мярка. Бихме искали да покажем къде е границата и да улесним хората в България, които са подложени на сериозен стрес – особено през последните години. Тази стресова неблагоприятна среда води след себе си редица негативни последици, най-вече за физическото и психическото здравена хората тук. Социалният и духовният живот на българина също страдат от това. Ето защо искаме да покажем как да бъде постигнат балансът, златната среда. Въпреки нездравословния климат, в който живеем.“

Първият официален посланик на Fine Line кампанията е Богдана Трифонова -водеща на сутрешния блок на БГ Радио „Стартер“, позната и от телевизонния ефир в предишния сезон на „Часът на мама“ по BTV. Не само защото е привърженик на каузата, но и заради самата себе си, Богдана решава да опита услугите на Fine Line лично – за да може да разкаже от първо лице дали и доколко е ефективен методът на компанията.

Ето и някои интересни факти, предоставени от Market Test, които са резултат от подробни изследвания относно поведението и потребностите на българина във връзка със здравето и лайфстайла за последните 5 години:

Хората с нормален BMI (Body mass index) в България са само 45.15%. С наднормено тегло (или BMI от 26 до 30) са повече от 26.5%, което ни нарежда на челните места в света по наднормено тегло – около 30% от населението в света е с наднормено тегло. Хората с много висок BMI (или с диагноза „затлъстяване“) са около 9.30%, което показва сериозен проблем. Процентът на мъжете с наднормено тегло са повече от тези проценти при жените – 32.19% срещу 21.08%  при жените.

На въпроса „Как се чувствате?“ по отношение на теглото, през изминалата година близо 30% от градското население на възраст от 15 до 69 години се чувства с тегло над нормата. Останалите 70% отговарят отрицателно (което показва ниско осъзнаване на проблема). Интересното е, че процентът при хората с по-висок социален статус (респ. образование, доходи, интереси) е по-висок (с около 10%) и те реално се грижат повече за себе си, включително като превенция на здравето.

Трендът за последните пет години е към увеличаване на заболелите хора – главоболието се е увеличило с над 25%, настинките – също. Тези факти показват по-ниско ниво на имунитет при българите. Високото кръвно налягане е едно от опасните и често срещани заболявания в България, и е причина за много други болести и оплаквания. Данните показват, че от 12%, то скачило на 20%. Нивото на хорестерола също нараства. Тези болести са тясно свързани с високото ниво на стрес и реално Fine Line може да помогне именно за тяхната превенция и профилактика.

FINE LINE ПРОМЕНЯ ВРЕДНИТЕ НАВИЦИ НА БЪЛГАРИНА  С КАМПАНИЯ ЗА ЗДРАВОСЛОВЕН НАЧИН НА ЖИВОТ На въпроса „С какво предпочитате да се храните и какво купувате най-често?“, като запитването е направено най-вече за онези продукти, които имат отношение към здравословния начин на живот, населението се раздвоява на 2 групи. Представителната извадка за градско население на възраст от 15 до 69 години с нисък и среден статус и хората с висок такъв (доходи, висше образование, пътуващи много често в чужбина и имащи висок стандарт на живот – около 10%). За първата група (54%) интерес представляват по-икономичните продукти и около 45% търсят нискокалорични храни и органични продукти, а само 20% знаят какво е Феър Трейд. Във втората група над 60% търсят органични продукти и здравословните храни, което показва по-голяма познаваемост и осъзната нужда от такива продукти.

По отношение на съставките в храните, които населението избягва, общите данни показват сравнително ниско ниво на познаване на опасните съставки (всички показатели са под 30%). Най-високи са процентите при избягване на изкуствените оцветители и добавки. Най-нисък е процентът при избягване на карбохидратите. Малко по-висок е процентът при населението с по-високи доходи и образование – средно с повече от 5%, сравнено с останалото население.

Движението и спорта, които са изключително важна част от здравословния и пълноценен начин на живот също са много ниско застъпени при българите – под 10% са всички, които се подлагат на физически натоварвания по какъвто и да е начин. Не си доставят дори полезни удоволствия като масаж. Най-голям процент са хората, които се занимават с някакъв спорт у дома – гимнастика или йога (около 7%).

Снимки:

  1. – 3. Здравословно сготвената гурме храна е неизменна част хелтиливинга.

Фото: © Fine Line

Източник: Fine Line

Тагове: Брой 56

Вижте още

„МИСИС СОФИЯ 2024“ – КОЯ Е ПЪРВАТА НОСИТЕЛКА?
Свободно време

„МИСИС СОФИЯ 2024“ – КОЯ Е ПЪРВАТА НОСИТЕЛКА?

КАКЪВ МЪЖКИ ЧАСОВНИК ДА ИЗБЕРЕМ?
Свободно време

КАКЪВ МЪЖКИ ЧАСОВНИК ДА ИЗБЕРЕМ?

ELBULLI1846 – ПЪРВИЯТ РЕСТОРАНТ В СВЕТА, ПРЕВЪРНАЛ СЕ В МУЗЕЙ
Свободно време

ELBULLI1846 – ПЪРВИЯТ РЕСТОРАНТ В СВЕТА, ПРЕВЪРНАЛ СЕ В МУЗЕЙ

КАК ДА СЪЗДАДЕТЕ ДРЕХИ И АКСЕСОАРИ С ЕДНАКЪВ ПРИНТ?
Свободно време

КАК ДА СЪЗДАДЕТЕ ДРЕХИ И АКСЕСОАРИ С ЕДНАКЪВ ПРИНТ?

Най-популярни

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Академията за мода определи новите си стипендианти

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео