Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Лайфстайл

ИРИНА ВЛАДИ: „ПРЕДСТОИ ОТКРИВАНЕ НА МОЕ СТУДИО В СОФИЯ“

от FLM
07.02.2023
Време за четене: 2 мин.
1473
A A
ИРИНА ВЛАДИ: „ПРЕДСТОИ ОТКРИВАНЕ НА МОЕ СТУДИО В СОФИЯ“
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

* Интериорната дизайнерка за чувството да получиш комплимент от Том Форд, за своите предизвикателства и вдъхновения

Ирина Владимирова, позната повече като Ирина Влади, е дизайн директор на лондонското студио TaylorHowes. Завършва магистърска степен за „Интериорен и екстериорен дизайн“ в Националната художествена академия, както и курс по интериорен дизайн във FlorenceDesignAcademy – Флоренция, Италия, а професионалния си опит започва да трупа в дизайнерската къща 1508 London. Участвала е в множество проекти като “Mandarin Oriental Residences” в Бевърли Хилс и “Chelsea Barracks” в Лондон, както е и работила по проекти във Франция. Ето какво споделя за нея проф. Любомир Стойков – председател на Академията за мода: „Чудесните ми впечатления от Ирина Владимирова датират още от времето, когато тя беше моя студентка и впоследствие блестяща дипломантка. Нейна отличителна черта е не само тънкият й усет за красивото, естетическо издържаното, функционално и уютно пространство, но и способността самата тя да твори по изящен начин. Ирина има дарбата да материализира безпроблемно своето концептуално виждане за интериора, дизайна и вътрешното обзавеждане. Тя смело комбинира емблематични и върхови постижения от предишни периоди на визуалната култура с най-модерните трендове. Респектиран съм от досегашните ѝ успехи, оптимист съм за бъдещия ѝ професионален триумф.“. 

Ирина Владимирова

Как и защо избрахте да се занимавате с интериорен дизайн?

Исках да бъда моден дизайнер, но като повечето неща в живота, които изглеждат случайност – всичко се подреди в посока интериори.

Как бихте описали своя стил на работа/дизайнерски почерк?

Семпъл и без усилие. Това винаги е водещо, дори когато интериорите са с много детайли, винаги имат нещо елементарно, което ги прави необичайни.

Кои са големите учители и вдъхновители за Вас? Посочете световно признати интериорни дизайнери, които будят у Вас респект и споделете с какво.

Винаги наблюдавам какво ново правят Пиер Йованович, Тристан Ауер и Аксел Верворт.

Ирина Владимирова

Някога съжалявали ли сте, че сте поели по този път?

Никога. Това е единственото нещо, което мога да правя добре.

Сред проектите, по които сте работили, кои определяте като ключови за своето професионално израстване?

Най-трудният проект, който съм правила е Mandarin Oriental Residences в Бевърли Хилс. Беше изтощителен по всички критерии. Екипът ни се намираше в Лондон, клиентите в Ню Йорк, а проектът в Лос Анджелис. Срещите бяха интензивни и през две седмици в различни точки на света. Но именно този проект ми донесе признание. Чух наскоро от агенти за недвижими имоти в Бевърли Хилс, че има изключителен успех, а те не пестят критики.

Какви са водещите тенденции в интериорния дизайн на световно ниво и в България – припокриват ли се?

Тенденциите се променят всяка година, но като цяло има все още влияние на 70-те и 80-те години на миналия век – овални форми и ярки цветове. Стилистиката в България е много различна и има свои собствени движения, които не се припокриват с тенденциите в световен мащаб.

Посочете кои са най-големите грешки, допускани от собственици на имоти – резиденции, къщи, вили, клубни зали и места за развлечение?

В дизайна няма правилно и грешно. Всичко излиза от задание, което се ръководи от инвеститорите. Единствената грешка е да се направи интериор, който да изглежда стар след 5 години.

Ирина Владимирова

Какви са специфичните различия на работата в сферата на интериорния дизайн в България и Обединеното кралство и като цяло – чужбина?

Вероятно е самата специфика на работата. В Обединеното Кралство клиентите инвестират в интериори, а в България ги купуват. Фирмите, които правят дизайни в Лондон, не се конкурират за клиенти със средства, които правят своите домове, а за този 1% от най-влиятелните хора в света, които инвестират с всяка покупка, дори това да е личната им резиденция. Може да ви се стори странно защо си позволяват да платят за маса 100 000 паунда. Реално те плащат по-малко, отколкото някой в България би платил за подобна маса от 10 000 лева. Причината е, че тя няма да загуби стойност и след 15 години – пак ще се продаде за толкова или дори за повече. Колекционерските елементи са голяма част от интериорите в Лондон и начин да се инвестира.

Кое от старинния български интериорен дизайн, респ. възрожденския интериор и възрожденската архитектура са актуални и днес?

Използването на дървени облицовки и резба винаги е било интересно. Би могло да се използва като мотив във всеки интериор.

Какво е съотношението между творчеството и техническата работа при изпълнение на проекти, свързани с интериорния дизайн?

Творческата част е тази, която струва много като съотношение, но самото изпълнение е по-дълго и изморително.

Кои са сходствата и дисонансите между интериорния и модния дизайн?

Като започнем от цветовете и стигнем да формите и годините, които определят влиянията, модата е най-силният ориентир за посоката и ние винаги наблюдаваме какво става там. Когато работих в 1508, студиото ни беше на един етаж с това на Том Форд. Можехме да познаем, когато беше в сградата по това, че всички бяха облечени в черно. Снимаха постоянно и правиха проби до полунощ. Така е и в интериорния дизайн, правят се варианти, докато не сме сигурни за всеки детайл. Да си перфекционист отнема време и воля, а процесът и при двете е много сходен.
Един ден си тръгвах от работа в 2 часа през нощта и в асансьора попаднах на Том Форд. Беше с черен костюм и кристално бяла риза, както винаги безупречен. А аз се чувствах толкова уморена и неугледна, че му казах на шега, че се извинявам за вида ми. Той каза само: “My darling, you look absolutely fabulous!”. Това естествено не беше вярно, но е комплиментът, който винаги си спомням. Тогава се замислих каква изключителна енергия трябва да имаш, за да ръководиш в този мащаб, да изглеждаш толкова елегантно и едновременно с това да можеш да си очарователен. Има някаква дисциплина зад успеха, която е свързваща за модния и интериорния дизайн.

Ирина Владимирова

С кой от Вашите проекти се гордеете най-много?

Най-много се гордея с последния ми проект, защото е много личен. Рядко ми се случва да проектирам нещо, което аз самата харесвам безусловно. Въпреки, че е малък частен дом, има нещо толкова специално и топло в него. Клиентите са в модния бизнес от години и имаха силно усещане за тенденциите.

От скоро сте новия дизайн директор на Taylor Howes. Разкажете повече за старта в компанията.

Тази роля беше неочаквана. Когато се свързаха с мен за разговори през ноември 2021, изобщо не мислех, че ще се стигне до нещо конкретно. Но предложението им беше изненадващо, защото не искаха от мен да следвам стила на компанията, което обикновено е първо условие. Да ми дадат възможност да развия моята собствена визия за дизайн беше изключително. Това се случва в навечерието на тридесетата годишнина на компанията. Taylor Howes е едно от първите три студиа за луксозен дизайн в Лондон, а създателката Карен Хоус е забележителна личност. В портфолиото на компанията имаме толкова разнообразни клиенти – от знаменитости до кралски особи. Последният голям проект е Chateau Denmark на легендарната улица на музикантите в Сохо. Първият хотел с нон-стоп парти концепция. На пристигане се подписва декларация, която гарантира, че нямаш против шум и купони. В сградата има оригинални запазени графити, правени от Sex Pistols и Вивиън Уестууд, когато незаконно са живяли в апартаментите, в началото на кариерата им. Интериорите са в стил „готически пънк“ и са с много препратки към музикалната индустрия. Имаше много забавен случай, докато поставяхме картините. Клиентите настояха да махнем картина от лобито, която е много двусмислена. Ние решихме, че става дума за два на два метра холограма, на която двойка са фотографирани по време на секс. Веднага организирахме да се премести, а по-късно клиентите се обадиха да кажат, че още е там. Оказа се, че те са имали предвид малка икона с Мадоната, която според тях стои твърде провокативно.

Ирина Владимирова

Какво Ви вдъхновява?

Места с история и стари градове. Обичам да се разхождам във Флоренция, да обикалям антикварните магазини в Париж и да вечерям в Милано.

Кои са най-големите предизвикателства, които Вашата работа Ви поднася?

Необходимостта да си уверен винаги – с клиентите, пред екипа, със собствените си решения. Често клиенти ме питат дали съм сигурна, че ако изпълнят концепцията, това ще направи инвестицията им успешна. Истината е, че не знам, но тогава най-вече трябва звуча уверено. Интуицията е моят най-силен съветник. Имам любим момент от филм за Медичите, в който питат Филипо Брунелески как е сигурен, че може да построи купола на Катедралата във Флоренция, а той казва: „Не съм сигурен, никой никога не е правил нещо такова, ако решите да ми дадете проекта – това ще бъде акт на вяра (“If you decide to appoint me, this will be an act of faith”)“. Така е и във всеки голям проект, той винаги започва с огромно доверие.

Кое смятате за по-важно: естетиката или функционалността?

Дизайнът е подчинен на функцията. Естетиката има допълваща роля. Така или иначе клиентите идват при дизайнерите заради естетиката. Голямата магия е в това да се постигне естетика с перфектна функция.

Ирина Владимирова

Как прекарвате свободното си време?

Разхождам се, пътувам, прекарвам време с приятели – неща, които ме зареждат.

Каква е според Вас формулата на успеха в личен и професионален план?

Вероятно в професионален план е отдадеността – колко време отделяш за своя успех е в съотношение с резултата. Талантът е само отправна точка, останалото е въпрос на това дали си готов да платиш цената за своя успех.

Какво мислите за развитието и перспективите на интериорния дизайн в България?

Той има свой собствен облик и бавно се променя. Има нещо романтично и дори носталгично в много от интериорите, което придава автентичен характер.

Какво ви предстои в професионален план през новата 2023 г.?

В момента работя по откриването на мое студио в София. Това е много важно решение за мен и ще е свързано с проекти и в Лондон, и у нас. В по-кратък план се състезавам за хотел в Лондон, който е част от много ексклузивна нова верига и мога да кажа, че ако спечелим проекта, би се превърнал в едно от най-често фотографираните места, заради силната палитра и еклектичен стил.

Ирина Владимирова

Снимки:
1. – 2. Интериорният дизайнер Ирина Влади.
3. – 7. Дизайни, създадени от Ирина Влади, докато е част от дизайнерската къща 1508 London.
Фото: © Личен архив на Ирина Влади

Тагове: Брой 122

Вижте още

Академията за мода носи усещане за естетически релакс
Лайфстайл

Академията за мода носи усещане за естетически релакс

Италиански вкус: лятната симфония на „Лаваца“
Свободно време

Италиански вкус: лятната симфония на „Лаваца“

Български дизайнери с награди за устойчива мода и международен успех от Българска модна асоциация
Лайфстайл

Български дизайнери с награди за устойчива мода и международен успех от Българска модна асоциация

Тоалет на Аксел Харди на корицата на Scorpio Jin Magazine
Лайфстайл

Тоалет на Аксел Харди на корицата на Scorpio Jin Magazine

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео