Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Лайфстайл

КАК КОРОНАВИРУСЪТ ВЛИЯЕ НА МОДНАТА ИНДУСТРИЯ?

от FLM
01.04.2020
Време за четене: 3 мин.
3422
A A
КАК КОРОНАВИРУСЪТ ВЛИЯЕ НА МОДНАТА ИНДУСТРИЯ?
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

След започналата коронавирусна епидемия китайските дизайнери бяха принудени да пропуснат Седмицата на модата в Милано в края на месец февруари. Националната камара на италианската мода стартира кампания, с която да покаже солидарността си към Китай със следния лозунг: „Китай, ние сме с теб!”. Моделите станаха съпричастни като публикуваха селфита с маски в Инстаграм – най-често от самолети, но и от улицата. Бела Хадид сподели снимка при полета си от Милано с шал и хирургическа маска за лице, а Гуинет Полтроу качи снимка на път за Париж в черна дишаща маска.

Коронавирусът

Коронавирусът

Коронавирусът

Коронавирусът

В края на Седмицата на модата разпространението на коронавируса доведе до зловещо изпразнени улици в Италия. Модните списания помолиха служителите си да работят от вкъщи – нещо, което вече е факт за милиони хора по света. Преди да влязат в сила по-строгите ограничения за социална изолация, маски бяха раздавани на модни ревюта, а гостите носеха такива с различен дизайн и персонализиран стил. „Шанел” сложи камелии на нейните, а върху тези на „Фенди” имаше двойнo „F”. От „Фенди” пуснаха в продажба и  100% копринена маска, изцяло покрита с логото на бранда на цена от 190 евро, която вече е разпродадена. Появи се и „весела“ колекция от антивирусни маски на хърватския дизайнер Зоран Арагович. Дизайнът на неговите маски е вдъхновен, също като дрехите му, от герои на Дисни, поп арт и комикси. Самият Зоран Арагович подчерта, че маските не са медицински, но според него: „Най-добрия начин за борба със страха от вируса е позитивността!”.

Коронавирусът

Коронавирусът

Коронавирусът

Коронавирусът

Любопитните творчески интерпретации обаче не смекчават сериозността на кризата, която наложи сериозни промени. Цели производства се трансформират и дават своя принос за осигуряването на необходимите и дефицитни предпазни средства и облекла. Наред със световните брандове, български дизайнери и модни къщи също се включиха в призводството на защитни и дизайнерски маски. Сред тях са Радослава Лазарова, „Десизо Мони” и др.

Песимистичните прогнози за модната индустрия са колкото неизбежни, толкова и реални. Според Карло Капаса – ръководител на Националната камара на италианската мода: „Коронавирусната епидемия вероятно ще бъде кошмар за модната индустрия в Италия на стойност 100 млрд. долара.”. Проф. Любомир Стойков – председател на Академията за мода, споделя в интервю за ТВ Европа: „Последиците от коронавируса върху модния бизнес са и ще бъдат тежки, трайни, а някои от тях и непоправими. Невъзможно е на този етап да бъдат изчислени щетите, но става дума за огромни финансови и икономически загуби – говоря за стотици и повече милиарди. Прогнозирам драстичен спад в производството на облекла, допълнения, текстили, рецесия и множество фалити. Логично е да се очаква и рязко намаляване на продажбите на дрехи, аксесоари, козметика и парфюмерия… Ще има ли и положителни последици? Да, със сигурност: те ще са свързани най-вече с търсенето и намирането на още по-ефективни начини за прилагането на високите технологии в модния бранш.”.

Коронавирусът

Коронавирусът

Коронавирусът

Коронавирусът

Как ще се промени индустрията след края на пандемията, предстои да разберем, но фактите са категорични. Само 9% от пазаруването на луксозни стоки се извършва онлайн, сочи доклад от 2019 г. През периода на карантината, наложена от правителството в Китай, консултантите от компанията „Bain” установяват, че купувачите драстично увеличават своите онлайн покупки чрез сайта за електронна търговия „Tmall”, но пазаруването на дизайнерски стоки намалява. А в Европа тепърва ще се усеща недостиг на различни стоки, поради отменените стотици курсове на товарни кораби от Китай.

Заради разпространението на коронавируса дизайнерът Джорджо Армани избра да излъчи ревюто си в Милано за колекция есен-зима 2020/2021 на живо в напълно празна зала. Много от световните модни брандове реагираха на ситуацията като отмениха важните за тях круизни шоута, чрез които показват пред публика колекциите си отвъд модните столици – Париж, Милано, Лондон и Ню Йорк. Не се състоя шоуто на „Диор“ предвидено за средата на март в Италия. За месец април „Бърбъри“ бяха насрочили шоу в Шанхай, а Ралф Лорен щеше да представи колекцията си за сезон есен 2020 в Ню Йорк. През месец май „Шанел“ планираха шоу в Пекин, „Версаче“ трябваше да има шоу в САЩ, „Гучи“ щяха да покажат новите си предложения в Сан Франциско, а „Прада“ подготвяха курортно шоу в Токио и Япония.

Коронавирусът

Коронавирусът

Коронавирусът

Коронавирусът

Въпреки тежките прогнози за модната индустрия световни модни дизайнери и компании направиха дарения в помощ на кризата с коронавируса. Джорджо Армани дари 1,25 млн. евро на редица италиански болници и институции. Донатела Версаче заедно с дъщеря си дариха 200 хил. евро за Института за лечение в болницата „Сан Рафаеле” в Милано, а „Версаче” дари 144 хил. долара на Фондацията на Китайския червен кръст, за да помогне на страната с медицинските консумативи.

Братята Доменико Долче и Стефано Габана обявиха, че марката им ще подпомага финансово научните изследвания от професори от „Humanitas University” в Италия. „Булгари” дари неопределена сума на изследователски отдел, разположен в Рим, където медицинският екип беше сред първите, които успяха да изолират ДНК на COVID-19. Дарението позволи на отдела да закупи микроскопична система за получаване на изображения, която е на стойност 100 хил. евро. Отново 100 хил. евро е дарил Серджо Роси на болница в Милано и ще дари 100% от печалбите си от онлайн продажби между 14 и 20 март.

Значителни дарения направиха и големите компании. „Луи Вюитон” отдели 2,2 млн. долара за Обществото на Червения кръст на Китай и се ангажира да предостави медицински консумативи. Швейцарският луксозен конгломерат „Ричмънд” (Richemont), който притежава „Картие”, „Хлое” и др., е обещал 1,4 млн. долара. Луксозният конгломерат „Керинг” (Kering), който притежава компании като „Гучи”, „Ив Сен Лоран” и „Аликзандър Маккуин” дари 1 млн. долара на Обществото на Червения кръст на Китай, а главният изпълнителен директор на „Гучи” – Марко Бизари направи лично дарение от 100 хил. евро на болници в италианския регион Емилия-Романя. „Хермес” дари 712 хил. долара на фондация „China Soong China Ling” за медицинските специалисти.

Борбата с разпространението на COVID-19 е в разгара си, а икoномическата криза настъпва застрашително наред с неимоверните усилия за спасяване на човешки животи. В бъдеще време модната индустрия безспорно ще бъде различна. А как ще се промени – предстои да разберем.

Снимки:
1. Бела Хадид по време на полета си от Милано.
Фото: Instagram / bellahadid
2. Гуинет Полтроу качи снимка на път за Париж.
Фото: Instagram / gwynethpaltrow
3. – 5. По време на модната седмица в Париж 20/21 маските станаха тренд в дефилетата за различните брандове. 
Фото: Shutterstock / https://footwearnews.com/2020/fashion/designers/coronavirus-paris-fashion-week-fall-2020-biggest-moments-1202935496/
Фото: Reuters /  https://www.msn.com/en-sg/news/world/hand-sanitisers-as-london-fashion-week-opens-amid-coronavirus-disruption/ar-BB100hp7#image=BB100hp7_1|3
6. Маската на „Фенди“ за 190 евро. 
Фото: © Fendi
7. – 8. Хърватският дизайнер Арагович показва селекция от маски за лице с неговите дизайни върху тях.
9. Арагович работи върху една от цветните си маски.
Фото: AFP / https://www.scmp.com/lifestyle/fashion-beauty/article/3073890/fighting-coronavirus-positivity-masks-fashion-designer
10. Ревюто на  Джоржо Армани в напълно празна зала.
Фото: WWD / https://wwd.com/fashion-news/fashion-scoops/how-coronavirus-effecting-fashion-industry-trade-shows-stock-prices-1203508244/
11. – 14. Брандовете, които направиха дарение за борбата с коронавируса. 
Фото: Reuters / https://www.businessinsider.com/luxury-fashion-moguls-donating-to-combat-coronavirus-giorgio-armani-2020-3#gucci-2-million-22-million-4
Фото: AP /      https://www.businessinsider.com/luxury-fashion-moguls-donating-to-combat-coronavirus-giorgio-armani-2020-3#gucci-2-million-22-million-4
15. – 16. Топмоделът Наоми Кембъл показа как се предпазва от коронавируса.
Фото: Instagram / naomi

Източници:

  1. https://time.com/5794928/coronavirus-fashion-economy/
  2. https://wwd.com/fashion-news/fashion-scoops/how-coronavirus-effecting-fashion-industry-trade-shows-stock-prices-1203508244/ 
  3. https://www.google.com/amp/s/amp.scmp.com/lifestyle/fashion-beauty/article/3073890/fighting-coronavirus-positivity-masks-fashion-designer 

https://www.businessinsider.com/luxury-fashion-moguls-donating-to-combat-coronavirus-giorgio-armani-2020-3

Тагове: Брой 106

Вижте още

Академията за мода носи усещане за естетически релакс
Лайфстайл

Академията за мода носи усещане за естетически релакс

Италиански вкус: лятната симфония на „Лаваца“
Свободно време

Италиански вкус: лятната симфония на „Лаваца“

Български дизайнери с награди за устойчива мода и международен успех от Българска модна асоциация
Лайфстайл

Български дизайнери с награди за устойчива мода и международен успех от Българска модна асоциация

Тоалет на Аксел Харди на корицата на Scorpio Jin Magazine
Лайфстайл

Тоалет на Аксел Харди на корицата на Scorpio Jin Magazine

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео