ТЕНДЕНЦИИТЕ В СОЦИАЛНИТЕ МЕДИИ
Бетина Василева
Социалните медии са мястото, където хората комуникират помежду си и обменят информация много бързо, споделят съдържание – както медийно, така и лично. Помагат на социалните групи, на компаниите и на отделните личности да поддържат връзка и да споделят своите мнения, възгледи и опит. За разлика от радиото, телевизията и вестниците, в социалните медии може да се участва активно в двустранен процес на взаимно обогатяване. Не само гледаш, слушаш и четеш, а споделяш, коментираш и оценяваш. Днес се развиват непрекъснато с доста големи темпове. През последните години навиците ни като потребители се промениха и ръка за ръка с това се появиха и нови тенденции в онлайн пространството. Видео съдържанието нарасна много и е на главен фокус, видеата на живо добиха още по-голяма популярност от предходните години. Също така подкастите и аудио комуникацията са често търсени и представляват голям интерес за публиката.
“Facebook”, като една от най-популярните социални мрежи, се обновява непрекъснато. Компанията цели да увеличи аудиторията си, най-вече младите потребители, създавайки персонализирано потребителско преживяване, нови функционалности и виртуална среда. Формат, който виждаме все по-често е “Reels” или познат като „ленти“. Самият Марк Зукърбърг го определя като „основен двигател за нарастване на ангажираността”. Успехът на този формат зависи безспорно от висококачественото ангажиращо съдържание и популярната музика. Добавянето на „ленти“ и фокусирането върху „историите“ са метод на “Facebook” да се опита да върне по-младата аудитория, защото за никого не е тайна, че през последните години “Instagram”, “TikTok” и отчасти “Snapchat” са по-предпочитаните платформи. “Instagram” вече е собственост на Facebook, следователно Meta, и двете социални мрежи са завладени от почти еднакви тенденции. “IGTV” и “Feeds” видеата са обединени в “Reels” формата, а той е основен метод за достигане до по-голям брой зрители и покачване на последователите. Освен това и „историите“ в “Instagram” продължават да бъдат водещи.
“TikTok” много бързо навлезе и завладя главно по-младата възрастова група. Това накара много бизнеси да започнат да комуникират в тази платформа. Тя се опитва да удовлетворява потребностите както на инфлуенсърите, така и на брандовете, като направи видеата с по-дълга продължителност, което дава възможност на доста марки да разгръщат историите си.
Тенденциите в социалните медии са в непрекъснато движение, опитвайки се да задоволят потребностите на голяма част от потребителите. Непрекъснато се търсят нови методи за привличане на все по-голяма аудитория и това ще продължава занапред.
Снимки:
1. © www3.gobiernodecanarias.org
2. Фото: © sitewab.bg
3. Фото: © exclusive.multibriefs.com
4. Фото: © signalbordon.org
Източници:
https://www.digital-marketing.bg/
https://digitalbrand.bg/tendencii-sadarjanieto-socialnite-medii-koito-tryabva-da-znaete-prez-2021/
Прочетено: 1727 пъти © Fashion Lifestyle Magazine, брой 121, Декември 2022
ОЩЕ ПУБЛИКАЦИИ:БРОЙ 120: ИНФОРМАЦИОННИТЕ ИЗТОЧНИЦИ В МЕТАВСЕЛЕНАТА
БРОЙ 117: ПЛАТФОРМАТА „ТИКТОК“ И ЗАЩО ПОТРЕБИТЕЛИТЕ СЕ УВЕЛИЧАВАТ?
БРОЙ 116: ДАНИЕЛ БЪРНСТЕЙН: ЗА ШЕСТ МЕСЕЦА ПРЕВЪРНАХ “WEWORERHAT” В МОЙ БИЗНЕС
БРОЙ 115: МАРИЯ И СТЕФАН ОТ "100% БУДНИ" ПЕЯТ УНИКАЛНА КОЛЕДНА ПЕСЕН
БРОЙ 115: МЕТАВСЕЛЕНА ОТ МАРК ЗУКЪРБЪРГ