ТЕНДЕНЦИИ ПРОЛЕТ – ЛЯТО 2023

ТЕНДЕНЦИИ ПРОЛЕТ – ЛЯТО 2023

Мария Барберо

Париж – София

ТЕНДЕНЦИИ ПРОЛЕТ – ЛЯТО 2023

Мария Барберо работи  в модния бизнес във Франция, Дания и в Италия. В момента е директор в централния магазин на фирма „Пол Ка“, който се намира на авеню „Монтен“ в Париж – сърцето на лукса във френската столица. Тя е персонален моден консултант на редица знаменитости, била е стилист на телевизионни и кино продукции.

През 2020 година, френският президент Еманюел Макрон заяви в  обръщение към нацията: „Ние сме във война“, имайки предвид борбата срещу Ковид пандемията. Истинността на думите му се потвърди с многобройните жертви и тежките последствия върху националното стопанство. Голяма част от основните икономически сектори бяха разклатени, поради намаляване или прекратяване на дейността.

След карантината се очакваше завръщането към „нормалния начин на живот“ да предизвика икономически бум. Но месеците на локдаун позволиха на обществото да преразгледа потребностите и целите си. Прогнозите се оказаха прекалено оптимистични. Предвижданото увеличаване на оборота не се осъществи в желаните размери за доста сектори - един от тях е модният.

Хоум офисът беше предоставил възможност за свобода в начина на обличане. Появи се нова глобална тенденция - долнище на пижама, риза и сако при видео събранията. Комфортът, преди всичко останало, се наложи като стил в офисите на големите европейски столици със завръщането на хората по работните си места. Все повече се набляга на кежуал облеклото дори при професии (адвокати, финансисти, високо управленски мениджърски позиции), които преди Ковид изискваха елегантни костюми. Старите модни норми бяха забравени. Масовият потребител започна да търси по-малко количество дрехи, за сметка на по-качествени. Покупките вече отговаряха на реалната необходимост от дадена стока, а не на импулсивен моден каприз.

Някои от големите фирми успешно адаптираха колекциите си, маркетинговата и комуникационна стратегия, както и търговската си мрежа, съобразно консумацията. Модният гигант „Индитекс“ („Зара“, „Масимо Дути“) създаде колекция „Облекло за вкъщи“, затвори част от магазините си, ориентирайки се към онлайн търговията, вкара линия за производство на всекидневни продукти, направени от висококачествени материали (памук, вълна, кашмир, лен, коприна).

ТЕНДЕНЦИИ ПРОЛЕТ – ЛЯТО 2023

Лидерът в лукса LVMH заложи на социалните мрежи като средство на постковидно популяризиране на продуктите си. При него добре платени инфлуенсъри публикуваха съдържание с чанти „Диор“ и „Луи Вюитон“, за да привлекат клиенти към брандовете. Появиха се дори и медицински маски за лице на модните къщи със съответните луксозни цени. Факт, е че утвърденото име на бранда продължава да  въздейства и продава. Дългите опашки пред централните магазини на „Шанел“, „Ермес“, „Луи Вюитон“ и „Диор“ не спираха. Очевидно рекламната стратегия на тези фирми компенсира качеството на продуктите им. Прави впечатление, че хората по опашките са предимно чужденци. Европейският клиент е свикнал с изключителността  на продукта и не успя да приеме масовизирането на продажбите, както и нереално високите цени.

ТЕНДЕНЦИИ ПРОЛЕТ – ЛЯТО 2023

Малка част от големите фирми показаха ясна продуктова и комуникационна  стратегия за излизане от икономическата криза, породена от пандемията. Дефилетата на „Седмиците на модата“ в края 2022 година бяха дълго очаквана проява от експерти, търговци на едро и журналисти. За съжаление това, което можем да установим след нея е, че дрехите „от котюр“ остават един естетски остров за мерене на дизайнерски идеи, както беше до момента. Масовата колекция – „прет-а-порте“ също не показа тенденции и новости, които да са напълно съобразени с новите реалности.

ТЕНДЕНЦИИ ПРОЛЕТ – ЛЯТО 2023

В дефилето на „Шанел“ не видяхме нито един модел създаващ революция и отговарящ на историческата епоха като „малката черна рокля“. Сегашната дизайнерка на модния лейбъл - Виржини Виард не следва стъпките на Коко Шанел. Факт е, че тя не е в синхрон с девиза на Коко Шанел: „Обичам лукса. Но луксът не се крие в богатството и пищността, а в отсъствието на вулгарност“. Г-жа Виард е заложила на прозрачните материи, които са не носими във всекидневието, и са предназначени по скоро за сценични костюми. Голяма част от аксесоарите са обсипани с камъни и пайети. Тенденция от миналият сезон, която беше видяна в дефилето на „Прада“. В заключение – при „Шанел“ нямаше нищо от „Шанел“.

ТЕНДЕНЦИИ ПРОЛЕТ – ЛЯТО 2023

Подобни изводи могат да се направят и за дефилето на модна къща „Диор“. Мария Грация Кюри стана арт директор на фирмата в труден за нея момент. Тя също не следва стъпките на основателя на модната къщата. „Диор“ се утвърди на модния подиум още с първото си дефиле. Изразеният афинитет към женското тяло му помогна да създаде нов стил, който се прие с голям успех, не само от критиците, но и от клиентите. Модната къща стана белег на успех, на социален статус в световните столици. За съжаление – сегашната колекция на няма да има подобна съдба. Представените модели, на които кринолините приличат на абажури, а материите са прозрачни, също са неприложими във всекидневието. Все пак става дума за колекция „прет-а-порте“, а не за висша мода.
Друг основен играч на модния терен също не успя да се справи с новите изисквания, а именно „Луи Вюитон“. Представената от марката лятна колекция е прекалено футуристична. Някои от предложените модели сякаш са предназначени за научно-фантастичен филм, а не за жени, които жонглират между работните и семейни задължения. Виждайки няколко поредни неуспеха на колекциите си „прет-а-порте“ през последните години, мениджърският екип на би следвало да заложи на аксесоарите, с които се наложи на пазара. Да върне предишното качество и да прекрати необоснованото покачване на цените.

ТЕНДЕНЦИИ ПРОЛЕТ – ЛЯТО 2023

Няколко марки са се справили доста добре с предизвикателствата на времето, като сред тях са „Живанши“, „Версаче“, „Ами“, „Изабел Маран“, „Фенди“ и „Прада“. Те показаха добри колекции, които могат да диктуват стрийт стайл тенденциите за летния сезон. „Живанши“ удачно постави денима на пиедестал. Комбинациите варираха от цялостна визия до обикновени дънки с черно мъжко овърсайз сако. „Версаче“ ни показа, че все още „облича любовниците, а не съпругите“. Това е стара професионална шега в модния сектор, но тя като че ли се потвърждава всяка година. Типичният за бранда, „сексапил“ личеше даже в избраните материи. Кожената къса пола и коженото „байкър“ яке бяха приветствани от световната модна преса.
При „Фенди“ и „Прада“ лежерните сатенени материи и изчистените линии се адаптират перфектно към всички типове женски силуети. Скритият смисъл на колекциите им е - „не е нужно да тежиш 48 кг., за да си облечена от нас“.

ТЕНДЕНЦИИ ПРОЛЕТ – ЛЯТО 2023

Ако могат да се обобщят тенденциите за предстоящия сезон (пролет / лято 2023), то две се открояват ярко. Първата е, че познатата ни и от миналата година улична мода не губи позиции, втората - минимализмът от 90-те години наложен от Том Форд, който все така управлява модните подиуми. Правите поли, мъжките бели ризи с повдигната яка, дългите рокли по тялото говорят за завръщането към това митично за модата десетилетие. Също - неутралните цветове (бежово и бяло), както и правите линии.

Снимки:
1. Мария Барберо – автор на материала.
Фото: © Личен архив на Мария Барберо.
2. Тоалет на модна къща „Шанел“ за пролет / лято 2023.
Фото: © vogue.com
3. Тоалет на модна къща „Диор“ за пролет / лято 2023.
Фото: © vogue.com
4. Тоалет на модна къща „Луи Вюитон“ за пролет / лято 2023.
Фото: © vogue.com
5. Тоалет на модна къща „Живанши“ за пролет / лято 2023.
Фото: © vogue.com
6. Тоалет на модна къща „Фенди“ за пролет / лято 2023.
Фото: © vogue.com
7. Тоалет на модна къща „Прада“ за пролет / лято 2023.
Фото: © prada.com




Прочетено: 1198 пъти                                             © Fashion Lifestyle Magazine, брой 122, Февруари 2023

НОВИЯТ ЦВЯТ НА 2023 НА „ПАНТОН“

 

„Пантон“, световният авторитет в областта на цветовете, представи цвета на 2023 г., който ще се нарича “Viva Magenta 18-1750”. Нюансът представлява ново анимирано червено, което се наслаждава на чистата радост, насърчавайки експериментирането и себеизразяването, нюанс, който се проявява като хъс за живот и бунтарски дух.

Като нюансиран пурпурен червен тон, който представя баланс между топло и хладно, “Viva Magenta 18-1750” е хибриден цвят, който разпръсква физическото и виртуалното в нашия многоизмерен свят. То е настоятелно, но не и агресивно, карминово червено, което не доминира смело, а вместо това възприема подхода на „юмрук в кадифена ръкавица“. Излъчващ динамика, “Viva Magenta 18-1750” е трансформиращ червен тон, способен да стимулира дизайна да създаде по-позитивно бъдеще.

Значението зад Viva Magenta - цвят на 2023 г.
Докато балансираме нашия дигитален и физически живот, ние продължаваме да растем в нашата преценка за естествения свят. Цветът на годината 2023 признава гравитационното ни влечение към естествените цветове, докато движенията нарастват около изменението на климата, устойчивостта и опазването на земята.

В тазгодишния процес на избор на цвят на годината, „Пантон“ наблюдава повишено оценяване и осъзнаване на природата, представена от безброй тенденции в начина на живот. Ние включваме повече живи същества в нашите домове, като растения, цветя, живи стени и възстановяващи външни пространства. Откриваме новооткрито удоволствие в пътуванията, спорта и отдиха на открито, след като поставихме на пауза тези дейности по време на пандемията. Ние сме по-внимателни, за да защитим телата си в резултат на кризите в общественото здраве - гледаме да прилагаме и поглъщаме надеждни, животворни съставки. Всички тези тенденции в начина на живот говорят за сърдечността на природните сили.

Органичният произход на “Viva Magenta” произлиза от бръмбара кошенила. Това насекомо произвежда карминова боя, една от най-ценните, най-силните и най-ярките от семейството на естествените багрила. Червеният тон на “Viva Magenta” ни свързва с оригиналната материя, давайки ни първичен сигнал за сила.

Цветът на годината 2023 обединява богатството, топлината и силата на естествените материи с богатите, отворени хоризонти на дигиталния свят. Резултатът е нюанс на червено, който разширява нашите хоризонти на автентичност. Метавселената създава нови възможности за нас да изразим себе си, а суровата сила на духа на “Viva Magenta” ни вдъхновява да го правим с увереност и смелост.

Снимки: © Pantone




Прочетено: 1518 пъти                                             © Fashion Lifestyle Magazine, брой 122, Януари 2023

 ОЩЕ ПУБЛИКАЦИИ:
   БРОЙ 121: БУКЕТ ОТ СВЕЖИ ИДЕИ НА РЕВЮ-СПЕКТАКЪЛА „ЗЛАТНА ИГЛА 2022“
   БРОЙ 120: Как да се обличаме в бизнес стил с ограничен бюджет
   БРОЙ 120: ТЕНДЕНЦИИ В ОБЗАВЕЖДАНЕТО НА ДЕТСКА СТАЯ
   БРОЙ 119: АРТИСТИЧНИ ПРЕДЛОЖЕНИЯ ПО ВРЕМЕ НА „ВЕЧЕР НА СТИЛА: НЕКА ДА Е БЯЛО!”
   БРОЙ 119: ОСНОВНИ ТЕНДЕНЦИИ В МАНИКЮРА ПРЕЗ ТАЗИ ГОДИНА

Дрехи с отстъпка
Завивки с пух
Рокля с рисунка
 Българският портал за мода Личен сайт на Любомир Стойков Luxury Life
Другото Кино - сайтът за независимо кино сребърни бижута Capino





Мода - Рецепти - Домашни любимци - Свободно време - Лунна диета - Бални рокли - Дамски рокли - Nixita - Print on demand clothing