Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Култура Интервю

„ВИКТОР & РОЛФ”: МОДАТА Е ПРОТИВООТРОВА НА РЕАЛНОСТТА

от FLM
01.03.2008
Време за четене: 3 мин.
6112
A A
„ВИКТОР & РОЛФ”: МОДАТА Е ПРОТИВООТРОВА НА РЕАЛНОСТТА
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Виктор & Ролф“Виктор & Ролф” са холандска модна марка, която през 1993 г. е основана от дизайнерите Виктор Хорстинг и Ролф Сноерен. Родени през 1963 г., двамата се срещат докато следват мода в Академията за изкуства в Арнхем. След като завършват, те се местят да живеят и творят в Париж, където през 1993 г. печелят наградата “Festival d’Hyeres”. През 1988 г. “Виктор & Ролф” прдставят първото си самостоятелно модно ревю по време на седмицата на модата в Париж. С него те привличат вниманието както на медиите, така и на своите бъдещи почитатели. През следващите пет години модното дуо създава линия за готово облекло и мъжката си линия “Мусю”. “Виктор & Ролф” произвеждат също така и дамски обувки и чанти (произведения на холанския дизайнер Фреди Стивънс), очила (само в Азия), вратовръзки, шалове и дамско бельо.

През 2003 г. парижкият моден музей представя ретроспективна изложба с произведенията на “Виктор & Ролф”. През 2005 г. дизайнерите отварят първия си бутик в Милано и подписват договор с “Лореал” за създадаването на първия си парфюм “Флауърбомб”. Година по-късно излиза и техният мъжки аромат “Антидоут”.

През ноември 2006 г. Виктор и Ролф продължават традицията на Карл Лагерфелд и Стела Макартни като започват да творят за шведската модна марка “H&M”.

Виктор & РолфВиктор & РолфВиктор & Ролф

Кой е характерният за вас дизайн?
Виктор: Този, който привлича най-много внимание. По-важна от самия дизайни е неговата способност да комуникира.

Виктор & РолфВиктор & Ролф

Кой е любимият елемент от всичките ви колекциии?
Ролф: Миниатюрата „фешън мечти” от колекцията “Бабушка”.

Виктор & РолфКак бихте описали работата си?
Ролф: Много труден въпрос.

Коя е крайната ви цел?
Виктор: Искаме да сме известни, богати, истински звезди.

Кое ви вдъхновява?
Ролф: Самата мода. Тя е най-голямата муза, която ни кара да създаваме все по-красиви и оригинални тоалети.

Може ли модата да има политически амбиции?
Ролф: Да, модата е отражение на всички аспекти от живота.

За кого си мислите, когато творите?
Виктор: Никога не сме си представяли определена личност, но винаги приемаме колекциите си за автономни: веднъж завършени, произведенията ни са подходящи за този, който ги оцени. Напоследък обаче ставаме все по-наясно с реалността. Модата според „В & Р” е противоотрова на реалността!

Виктор & РолфВиктор & Ролф

От голяма важност ли е за вас съвместната ви работа?
Ролф: Съвместната дейност е ключова за “Виктор & Ролф”. Работата в тандем ни дава възможност да вникнем много по-дълбоко в нещата. Познаваме се от много дълго време и връзката помежду ни е изключително силна. Тя е основата на всичко, което правим. Понякога това е пречка да допуснем в работата си чужди хора, но когато това се случи, те ни действат като глътка свеж въздух.

Виктор & РолфВиктор & Ролф

Кой е оказал най-силно влияние върху кариерата ви?
Виктор: Инз ван Ламсверде и Винод Матадин: те ни накараха да мислим по-реалистично за модата, без да се срамуваме от това.

Какво влияние оказа вашият личен опит върху дизайнерската ви кариера?
Виктор: Работата ни винаги е много персонална. Опитваме се да превеждаме живота си чрез модата. Когато сме унили трансформираме негативната си енергия в креативна. Така например се роди колекцията ни “Блек хол” (“Черна дупка”).

Виктор & РолфВиктор & РолфВиктор & Ролф

Кое е по-важно в работата ви: технологията или продуктите?
Ролф: Значение има единствено резултатът.

Дизайнерството трудна професия ли е и ако да, какво ви кара да продължавате да творите?
Ролф: Да си дизайнер е предизвикателство, защото това изисква многообразие от умения, които надскачат дизайнерските способности. Дизайнерството само по себе си е много трудно, но илюзията, че всеки следващ път ще сме перфектни, ни кара да продължаваме.

Пърфюмът ви “Флауърбомб” е много успешен съвместен продукт с “Лореал”, но не мислите ли, че дизайнерите, трябва да творят дрехи, а не козметика?
Виктор: Не, част от запазването на марката е да имаш различни продукти. Това означава също така да превземеш света. Ние дори плануваме създаването на цяла серия от козметични продукти за тяло.
Ролф: Целим да надскочим себе си, ако искаш да съществуваш трябва постоянно да се надграждаш…
Виктор: Да си благороден…
Ролф: Също така се нуждаеш от сила. Ако си изобретателен и талантлив, не трябва да стоиш само в една ниша, а да се развиваш и извън нея.

Виктор & Ролф

Имало ли е момент в живота ви, когато не сте били завладяни от магическото въздействие на модата?
Ролф: Не!
Виктор: Не! Дори през детството си, когато още не бяхме на ясно какво означава да си дизайнер, постоянно рисувахме и мечтаехме за мода. Особено в Холандия, където сме израснали, модата не съществуваше. Никъде не можехме да я открием. За това, когато видехме дори и един малък образ по немската телевизия или по BBC, пред нас се откриваха нови светове.

Виктор & РолфКакъв образ?
Виктор: По това време беше…
Ролф: На осемдесетте!
Виктор: Дона Карън или Карл Лагерфелд!

Има ли нещо различно от работа в живота ви?
Виктор: Преди всичко е работата ни. Всичко останало е малко скучно и отегчително.

Кое ви сплотява и ви привлича към марката?
Виктор: Не мога да кажа точно кое прави работата ни толкова добра и успешна. Ние не винаги сме единодушни, но със сигурност и двамата имаме общо усещане за творческото си направление. Вдъхновени сме от еднакви неща като Дисни, всичко ексцентрично и екстравагантно…
Ролф: От всичко, което е различно от действителността! Ние не сме особенно заинтересовани от действителността. С произведенията си искаме най-малко да освободим хората от сивото им ежедневие, да ги накараме да мечтаят.

Какво още се стремите да посигнете?
Ролф: Дългосрочната ни цел е да се превърнем в новата луксозна марка на 21-ви век. Ние се надграждаме и уголемяваме. Искаме повече наши магазини, повече лицензи за козметични продукти и повече парфюми.

Но можете ли да постигнете това сами, без подкрепата на другите?
Виктор: Мисля, че трябва да се занимаваме само с мода, да сме само дизайнери, но сега това е невъзможно. Определено не на това ниво, по този начин…Не мога да си представя момента, в който ще можем да си позволим това.
Ролф: Единствената възможност да оцелеем на модния пазар е да бъдем заедно като дуо. Това прави работата ни по-малко сериозна. Нямаше да се захвана с това ако бях сам.

Каква е дефиницията ви за красота?
Виктор: Оригиналност.

Каква е вашата философия?
Виктор: Преди всичко “Виктор и Ролф”.

Кой е най-важният урок, който научихте?
Ролф: Има и други освен нас. Модният пазар е наситен с талантливи дизайнери и ние се стремим да даваме най-доброто от себе си, да сме оригинални, екстравагантни и да пазим характерното излъчване на „В & Р”.

Снимки:
1. Виктор Хорстинг и Ролф Сноерен.
Източник: www.dexigner.com
2. Реклама на “В & Р” за “H & M”.
3. Модел от колекция “Бабушка”.
4. – 6. Модели от колекцията на “В & Р” пролет-лято 2005.
Източник: © AP
7. Подиум на ревю на “В & Р”.
Източник: http://www.vogugue.com
8. – 9. Модели от ревюто на “В & Р” от дефилето им “Лайт Фиксчър” 2007г.
Източник: www.vogue.com
10.”В & Р” колекция есен-зима 2002-2003.
Източник: © V&R
11. – 13. Mодел на “В & Р” от колекцията им пролет-лято 2008.
Източник: www.telegraph.co.uk
14. “В & Р” колекция есен-зима 2002.
15. – 16. Женският и мъжки аромат на “В & Р”.

Източник: http://shopping.guardian.co.uk/clothes/story/0, Fashion now. i-D selects the world’s 150 most important designers. Edited by Terry Jones & Avril Mair. – Köln: Taschen, 2005.
1641129,00.html , www.vogue.com

Видео: “В & Р “ колекция пролет-лято 2007, www.youtube.com
Колекция на “ В & Р” за “H & M”, www.youtube.com
TV рекламата на “В & Р “ за “H & M”., www.youtube.com

Тагове: Брой 8

Вижте още

Интервю

Илиана Илиева и алхимията на вътрешния свят

Жана Янева: „Най-важното е да обичаме това, което правим!“
Интервю

Жана Янева: „Най-важното е да обичаме това, което правим!“

НИКОЛАЙ БОЖИЛОВ ПРЕДСТАВИ ВИЗУАЛНИЯ СИ ЕКСПЕРИМЕНТ BIOMORPHIC³
Интервю

НИКОЛАЙ БОЖИЛОВ ПРЕДСТАВИ ВИЗУАЛНИЯ СИ ЕКСПЕРИМЕНТ BIOMORPHIC³

Интервю

ЛАРИСА НИНОВА: КОГАТО ТАТУИРОВКАТА СРЕЩА ДИЗАЙНА

Най-популярни

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Академията за мода определи новите си стипендианти

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео