Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Към читателя

ЗА МОДАТА И АДЕКВАТНИЯ ВЪНШЕН ВИД

от FLM
30.10.2008
Време за четене: 1 мин.
4423
A A
СВЕЖО И РАЗНООБРАЗНО ИНФОРМАЦИОННО МЕНЮ
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Проф. Любомир Стойков

Любомир Стойков

Любомир Стойков – главен редактор на “Fashion Lifestyle Magazine”

Имаше една антитеза – много е готино да си важен, но още по-важно е да си готин и обратното! Все по-рядко използваме израза „добър външен вид”. И правилно, защото наистина е за предпочитане да говорим за „адекватен външен вид”, „подходяща външност” и пр. Много е смешно, когато в модата някой започне да говори за „правилно” и „неправилно”. Днес всичко може да бъде на мода, стига да е оригинално, евристично и дизайнерски защитено. Днешният свят е светът на „всепозволеността”, на крайния либерализъм в модния избор, на изключително бързата смяна на стиловете. Хората обръщат внимание на онова което е различно, шокиращо и провокиращо. Така че номерът с червените и зелените чорапи може и да мине!… Модата има много лица и е грешка да се съди за нея само по едно от тях – в случая суетата. Освен това няма нищо лошо в това човек да бъде суетен – това издава самовзискателност, самокритичност, стремеж към усъвършенстване – вътрешно и външно, духовно и физическо, с облекло и с поведение. Лошо е, когато това прераства в суетност и суетничене, т.е. когато заниманието с външността – с дрехите, грима, прическите, маникюрите, педикюрите и пр. се превръща в самоцел и издават една крайна и даже грозна степен на консумативната култура…

Големите ефекти са в малките неща. Особено и съвсем не позитивно чувство будят огромните бижута, демонстриращи тлъсти банкови сметки и дебели портфейли на съпрузи и любовници. Българката (с някои изключения, разбира се) подценява ролята на шапката, на ръкавиците, на изисканите и миниатюрни бижута. Открай време повтарям едно и също нещо като съвет и препоръка към жените – отделяйте повече внимание на прическата и маникюра, червилото и грима, украшенията и допълненията. Те правят модата, те оформят трайното, окончателното впечатление!

Например прическата и стилът а ла гарсон… Жените с момчешко излъчване имат особен чар. Магнетично действат тяхната енергичност, свежест и нотки на бунтарство. Няма нужда да се правят дълбокомислени коментари за женското влияние върху мъжкия маниер на обличане. За това може да попитате някои добре епилирани модни спецове и паркетни лъвове, които ефектно го демонстрират върху себе си. Друг детайл са обувките, които са твърде точен индикатор на модна култура, вкус и естетически усет. Една от най-големите техни ценителки на всички времена е модната икона Марлене Дитрих. Тъкмо тя беше казала: “Обувките са по-важни и от костюмите, и от роклите. Добрите обувки придават елегантност на цялостната ви визия. Носете ги само в цвят, който не контрастира на вашите чорапи.” Много често, когато се запознавам с някого, поглеждам най-напред към обувките му. Те са своеобразна визитна картичка към останалите атрибути на гардероба му, а донякъде и на характера, и на манталитета му.

Всъщност модата обединява в себе си големите и малките неща; концептуалният силует и нюансираните детайли; чара (магията, страстта, красотата, съблазънта и т.н.) и властта (ирационалната принуда, която те кара да приемаш новото – във формата, в цвета, силуета и т.н.). Чарът конкурира студената и даже луксозна красота, защото зарядът му е духовен, интелектуален и мистичен (необясним и невидим, както казва София Лорен). Флуидът, излъчването, харизмата са синонимите на чара, които обясняват неговия непреодолим магнетизъм…

Тагове: Брой 16

Вижте още

БЛЯСЪК: НАЧАЛО И ВЪЗХОД НА ПЪРВОТО БГ ТЕЛЕВИЗИОННО ПРЕДАВАНЕ ЗА МОДА
Към читателя

БЛЯСЪК: НАЧАЛО И ВЪЗХОД НА ПЪРВОТО БГ ТЕЛЕВИЗИОННО ПРЕДАВАНЕ ЗА МОДА

НОВАТА ЕЛЕГАНТНОСТ: ИНСТИНКТИВНА РОМАНТИКА И МИКС МЕЖДУ МИНАЛОТО И БЪДЕЩЕТО
Към читателя

НОВАТА ЕЛЕГАНТНОСТ: ИНСТИНКТИВНА РОМАНТИКА И МИКС МЕЖДУ МИНАЛОТО И БЪДЕЩЕТО

ЛЯТНАТА МОДА: СИМВОЛ НА СВОБОДА И ЕСТЕТИЧЕСКА ДЪРЗОСТ
Към читателя

ЛЯТНАТА МОДА: СИМВОЛ НА СВОБОДА И ЕСТЕТИЧЕСКА ДЪРЗОСТ

Към читателя

ЛИЛИ ИВАНОВА ИЗВЪН СТАНДАРТНИТЕ КЛАСАЦИИ

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео