Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Култура Медии

„НЮ ЙОРК ТАЙМС“ ОБРА НАЙ-МНОГО НАГРАДИ НА ТАЗГОДИШНИЯ „ПУЛИЦЪР“

от FLM
08.05.2009
Време за четене: 1 мин.
5745
A A
„НЮ ЙОРК ТАЙМС“ ОБРА НАЙ-МНОГО НАГРАДИ НА ТАЗГОДИШНИЯ „ПУЛИЦЪР“
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

За 93-та поредна година наградите “Пулицър” отидоха при своите нови притежатели. Тазгодишните носители на високия приз бяха обявени по традиция в Колумбийския университет в Ню Йорк.

Безспорен фаворит за 2009-та година беше вестник "Ню Йорк таймс", който грабна пет от наградите. Той бе отличен в няколко категории: горещи новини за отразяването на секс скандала, довел до оставката на губернатора на щата Ню Йорк Елиът Спицър; международна политика с отразяването на действията на американските военни в Афганистан и Пакистан в опасни условия; разследваща журналистика за публикации за американски генерали от резерва, работили като медийни анализатори, както и в категориите художествена фотография и критика.

Най- големият конкурент на изданието – "Вашингтон Пост", който през 2008 г. получи девет награди "Пулицър", тази година завоюва само една. Призът отиде при тъмнокожия политически анализатор и колумнист Юджин Робинсън, който не крие антипатията си към Джордж Буш.

" Уолстрийт джърнъл", един от най-престижните всекидневници, не спечели награда тази година. Изданието не е получавало "Пулицър" от 2007-ма година, а статистиката сочи, че през предишните десет години вестникът е печелил наградата осем пъти.

Вестник "Лас Вегас сън" беше удостоен с престижната журналистическа награда в категорията “Публикации в служба на обществото” за отразяването на високата смъртност сред строителните работници в Лас Вегас.

Като лауреат за най-добра редакционна карикатура бе отличен вестник "Сан Диего юниън трибюн".

Журналистите от "Детройт фрий прес" грабнаха "Пулицър" за упоритостта, с която разследваха кмета на Детройт, в резултат на което се стигна до оставка на двама административни служители, съд и затвор.

" Сейнт Питърсбърг таймс" пък се зарадва на два приза, а „Маями Хералд” бе отличен с една награда, за извънредни новини и фотография.

Тазгодишното 93-то издание на престижните награди "Пулицър" бе първото, в което равноправно бяха допуснати и изцяло интернет издания, които можеха да се състезават във всички категории.

Въпреки всепризнатото растящото влияние на онлайн журналистиката, нито една онлайн медия не получи награда, а единствено сайтът Рolitico.com беше сред финалистите в категория "Редакционна карикатура".

Традиционно лауреати бяха отличени и тази година в категориите “Драма” –Лин Нотейдж , “Музика” – Стив Райх , “Поезия” – „Сянката на Сириус”, “Белетристика” – Елизабет Страут, “История” – Анет Гордън, “Биография” – Джон Мийчъм, “Общи съобщения” – Дъглас Блекмън. Показателно е, че сред присъдените отличия няма такива за икономика или за финансовата криза.

Наградите "Пулицър" са учредени от издателя Джоузеф Пулицър, който умира през 1911 г. Той оставя пари в Колумбийския университет след смъртта си, като част от наследството му е използвано, за да откриването на факултета по журналистика през 1912 г. Престижните отличия са раздадени за първи път на 4и юни 1917 г. Комитетът за отличията се състои от 18 експерти. Награди се присъждат всяка година в двадесет и една категории.

Любопитно е, че за присъждане на награда “Пулицър” не разглеждат всички материали в медиите, а само тези, които са платили 50 долара такса за участие.
Сред личностите, отличени с наградата “Пулицър”, са президентът Джон Ф. Кенеди, Маргарет Мичъл, Ърнест Хемингуей, Харпър Лий, Уилям Фокнър, Тони Морисън за белетристика, Робърт Фрост за поезия, Роджър Еберт за критика, както и Тенеси Уилямс. Много са и лауреатите, получавали наградата повече от един път.
Носителите на наградата получават по 10 000 долара и сертификат, с изключение на наградата за публикации в служба на обществото, която носи на лауреата златен медал. През 1918 г., една година след първата церемония по връчването на наградите, медалът е проектиран от френския скулптор Даниел Честър и неговия сътрудник Хенри Лекеман. На едната му страна е изобразен Бенджамин Франклин, а другата показва печатар, около който са гравирани думите: "За повечето безкористни, обществени услуги, извършвани от американски вестници през годината …."

Името на отличената медия е отбелязано от страната, на която е изобразен Франклин. Годината на наградата е от другата страна. Медалът всъщност не е златен, а е изработен от сребро с 24-каратово златно покритие.

Източници: www.pulitzer.org, www.mеdiapool.bg, www.dw-world.de/dw, www.wickipedia.org

Снимки:
1. Джоузеф Пулицър.
2. Медалът “Пулицър”.
Фото: www.authentichistory.com

 

Тагове: Брой 22

Вижте още

Прочутото списание FLANELLE избра Аксел Харди за Edge of Light
Медии

Прочутото списание FLANELLE избра Аксел Харди за Edge of Light

Научна премиера в чест на проф. Любомир Стойков
Медии

Научна премиера в чест на проф. Любомир Стойков

БТА ОТБЕЛЯЗВА 127 ГОДИНИ С ИНОВАЦИИ И НОВА ВИЗИЯ
Медии

БТА ОТБЕЛЯЗВА 127 ГОДИНИ С ИНОВАЦИИ И НОВА ВИЗИЯ

ЛЕГЕНДАТА НА VOGUE АННА УИНТУР БЕ ОТЛИЧЕНА ОТ ЧАРЛЗ ІІІ
Медии

ЛЕГЕНДАТА НА VOGUE АННА УИНТУР БЕ ОТЛИЧЕНА ОТ ЧАРЛЗ ІІІ

Най-популярни

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Академията за мода определи новите си стипендианти

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео