Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Култура Субкултури

СУКЕБАН СУБКУЛТУРАТА – ЯПОНСКИТЕ МОМИЧЕТА С ПРЕСТЪПНИ НАМЕРЕНИЯ

от FLM
01.09.2009
Време за четене: 2 мин.
4149
A A
СУКЕБАН СУБКУЛТУРАТА – ЯПОНСКИТЕ МОМИЧЕТА С ПРЕСТЪПНИ НАМЕРЕНИЯ
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Днес обикновено свързваме японската мода с кимоното. Както стана ясно от материала от предишния брой на Fashion Lifestyle Magazine обаче, това съвсем не би следвало да е така. Постепенно за много хора по целия свят, които се интересуват от мода, по-малко познатите японски стилове и субкултури станаха по-широко познати. За повечето японски тийнейджъри тези стилове са изключително популярни. За някои от тях те са важни за творчеството и влиянието върху модата, а за други – предизвикват смущение и забавление. Значение и вярвания…

На японски думата ”suke” означава жена, а „ban” шеф. Сукебан били известни като основополагащо ядро за всички момичешки банди, както и като извършители на множество актове на насилие и кражби. Сукебан групите за първи път се появяват през 60-те години. Те са вдъхновени от момчешките банди, известни като “bancho”, които се надявали някой ден да се присъединят към якудза. Съществуват много видове сукебан общества, но най-голямата е известна под името „Алианс на жените нарушителки”, която включва 20 000 момичета. Често враждуващите групи влизали в битки. Сукебан момичетата следвали строги правила в рамките на собствените си групи, а нарушаването им водело до линчуване. Изгарянето с цигара се разглеждало като леко наказание. Сукебан представителите винаги били срещани в моряшки униформи. Също така те носели плисирани поли, но само ако са дълги до глезена.

Характерно…
Обикновено „сукебаните” са с ярко боядисани или накъдрени коси, носят училищни униформи, цветни чорапи, навиват ръкавите си и удължават полите си. Сукебан често участвали в дейности като дишане на лепило, употреба на стимуланти, кражби, проституция и насилие, но при евентуално задържане, те рядко получавали сериозно наказание. В тази връзка думата „сукебан” първоначално била използвана от престъпниците, а се използва от японското население от 1972 г. насам.
Опасни, интригуващи, дръзки – по много начини бихме могли да охарактеризираме представителите на тази японска субкултура. Но посланията, които носят със себе си говорят за едно нещо, които е най-важното за тях. А именно – за непримиримост, за момичета с мъжки характер….

Източници:
en.wikipedia.org, wapedia.mobi, www.oddee.com

Снимки:
www.idollica.com, www.horreur.net, blog.hkmania.com, sukebandeka.fortunecity.com, www.the-isb.com, www.wired.com, www.futuregirl.com, www.tokyomango.com, forums.henshinjustice.com, www.nipponcinema.com

Тагове: Брой 26

Вижте още

8 МИТА И ПОГРЕШНИ СХВАЩАНИЯ ЗА КОТКИТЕ
Субкултури

8 МИТА И ПОГРЕШНИ СХВАЩАНИЯ ЗА КОТКИТЕ

ИЗКУСТВОТО ДА БЪДЕШ ГЕРОЙ
Субкултури

ИЗКУСТВОТО ДА БЪДЕШ ГЕРОЙ

СЕДЕМ НАЧИНА, ПО КОИТО ГЕЙМИНГЪТ ВЛИЯЕ НА МОДАТА ПРЕЗ 2024
Субкултури

СЕДЕМ НАЧИНА, ПО КОИТО ГЕЙМИНГЪТ ВЛИЯЕ НА МОДАТА ПРЕЗ 2024

VSCO GIRL: СУБКУЛТУРАТА НА INSTAGRAM
Субкултури

VSCO GIRL: СУБКУЛТУРАТА НА INSTAGRAM

Най-популярни

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Академията за мода определи новите си стипендианти

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео