Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Мода Текстил

РЕЦИКЛИРАНЕТО НА ТЕКСТИЛА – МАЛКО ПОЗНАТО, НО ПОЛЕЗНО

от FLM
31.08.2009
Време за четене: 1 мин.
10059
A A
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Малко са хората, които осъзнават ползата от рециклирането на текстила. Нужно е да се поясни, че под рециклиране се разбира не само преработването на текстилните нишки в нова продукция. Понятието обхваща всяка дейност, която предотвратява попадането на текстилни отпадъци в общинските сметища – като например благотворителното предоставяне на стари дрехи, дрехите втора употреба и т.н.

Рециклирането на текстила – малко познато, но полезно

В наши дни е изчислено, че годишно във Великобритания се изхвърлят повече от 2 млн. тона текстилни отпадъци, а в САЩ – повече от 4 млн. тона. Източник на по-голямата част от тях са домакинствата – оказва се, че текстилът съставлява около 3% от обема на домашното ни кошче за отпадъци. Повече от 50% от количеството, което изхвърляме, може да се рециклира. Факт: ако всеки човек във Великобритания си купува по една вълнена дреха годишно, изработена от рециклиран текстил, ще се спестят 371 млн. галона вода и 480 тона химически оцветители.

Рециклирането на текстила – малко познато, но полезноСпоред запознати източници, Армията на спасението в Обединеното кралство е най-големият притежател на банки за текстил – над 2000. Всяка банка събира около 6 тона на година. Дрехите се дават на бездомните, продават се благотворително в специални магазини или се продават в развиващите страни – например Източна Европа, където се продават в магазините за втора употреба. Около 70% от дрехите се използват отново, а всички артикули, които не могат да се носят, се продават на търговци за рециклиране.

Рециклирането на текстила – малко познато, но полезноСмята се, че текстилните отпадъци се делят на два вида. Тези, които се получават при производството на текстила, още преди той да достигне до потребителите, са вторични продукти. Само във Великобритания тези 750 000 тона се рециклират специално за автомобилната индустрия, от тях се произвежда хартия, изработват се дюшеци, домашно обзавеждане и др. Вторият вид отпадъци са тези, които се получават след като текстилът достигне до потребителите. Това са всички видове дрехи и домакински артикули, от които хората вече не се нуждаят и изхвърлят. Много често те се предоставят за благотворителност, но в повечето случаи се изхвърлят в кошчето за боклук и оттам достигат в общинските сметища.

Фото: static.guim.co.uk, www.elephantjournal.com, www.suffolkrecycling.org.uk

Тагове: Брой 26

Вижте още

Ruse Fashion Week
Новини

Ruse Fashion Week стартира през май

10 вечни части, от които всеки гардероб се нуждае
Текстил

10 ВЕЧНИ ЧАСТИ, ОТ КОИТО ВСЕКИ ГАРДЕРОБ СЕ НУЖДАЕ

Устойчива мода
Текстил

Как потребителите могат да допринесат за по-устойчива мода

КАКВИ СА ВИДОВЕТЕ ПЕЧАТНИ УСЛУГИ И КЪДЕ НАМИРАТ ПРИЛОЖЕНИЕ?
Текстил

КАКВИ СА ВИДОВЕТЕ ПЕЧАТНИ УСЛУГИ И КЪДЕ НАМИРАТ ПРИЛОЖЕНИЕ?

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео