Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Култура Субкултури

ФРИЙГАН СУБКУЛТУРАТА – БОЙКОТ В ИМЕТО НА ПРИРОДАТА

от FLM
03.05.2010
Време за четене: 3 мин.
5758
A A
ФРИЙГАН СУБКУЛТУРАТА – БОЙКОТ В ИМЕТО НА ПРИРОДАТА
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Кристина Пайташева

 

Фрийган субкултурата – бойкот в името на природатаФрийганите са поредното бунтарско общество, плод на тотално икономизирания ни и материалистки свят. Това са хора, изцяло отричащи консуматорския начин на живот, бойкотиращи цялата капиталистическа система.
Алтернативно мислещи, фрийганите се стремят да участват минимално в съвременната икономика и да използват минимално консумацията на ресурси.
Именно будният дух на фрийган обществото ги напътства в тази тяхна мисия да бъдат водачи в едно общество на социално ангажирани и свободомислещи хора.

Фрийган корени…

Словосъчетанието „фрийган” е комбинация от думите „фрий” (свободен) и веган.
Веганите са хора, които изобщо не употребяват продукти от животински произход или продукти, тествани върху животни. Фрийганите обаче са тяхната еволюирала версия.
В своята философия те стигат до заключението, че икономиката ни, в сърцето на която е залегнало единствено и само желанието за печалба, се наблюдава особено масирана злоупотреба с хората, с животните, природата и изобщо с цялата земна обител и че във всяко нещо, което купуваме, е залегнала такъв тип дейност.

Всъщност във всеки един етап от производството на каквото и да било е налице злоупотреба с природата. Именно срещу това гордо се изправя фрийган обществото и агитира за пробуждане на съзнанието.

Фрийган субкултурата – бойкот в името на природатаФрийган субкултурата – бойкот в името на природата

Философия и възгледи…

Експлоататорският труд, глобалното затопляне, унищожаването на дивата природа, замърсяването на въздуха и водата, детският труд , са само част от въздействия та на наглед безобидните продукти, които консумираме всеки ден.

Срещу това фрийганите се противопоставят по следния начин. Вместо на купуват различни стоки, фрийганите търсят и събират продукти. Те си осигуряват основните нужди като храна, подслон и дрехи, като почти или тотално елиминират трудовата си заетост. Всъщност чрез ограничаване на финансовите си нужди, фрийганите ограничават наемния труд и обръщат повече внимание на себе си.

Фрийган субкултурата – бойкот в името на природатаСпоред фрийган обществото човек може да оцелее без да пазарува от супермакерти и може да се лекува без аптеки, ако познава ядливите растения и билки. Някои фрийгани тотално се посвещават на събираческия начин на живот, напускайки града и тръгвайки по пътя на дивото и примитивизма.

Факт са огромните количества отпадъци, на които „се радва” окото ни всеки ден. Фрийганите са буквално отвратени и затова рециклират, наторяват почвата с органични вещества, поправят стари вещи, вместо да ги заменят с нови.

Всички сме наясно и с вредата от автомобилните газове. Но много малко от нас правят нещо в някаква еко посока. Фрийган последователите не използват автомобили и избират алтернативни начини за предвижване – пътуване на стоп, ходене, каране на велосипед, скейтборд и кънки.

Според фрийганите притежаването на жилище е право, а не привилегия. Недопустимо е бедни хора да умират от студ по улиците, докато в същото време общините са запечатали множество празни сгради, неспособни да извлекат печалба чрез отдаването им под наем.
Хора, които окупират и възстановяват такъв тип сгради носят името „скуотъри”. Те не само, че живят, но и превръщат изоставените сгради в обществени центрове, където се провеждат различни културни мероприятия.

Много известна фрийган активност е „градското събиране” (urban foraging/dumpster diving) – търсенето и събирането на стоки от боклука на различни търговци и производители.
Много от стоките са безопасни, полезни и в почти перфектно състояние. Някои улични събирачи търсят сами, други ходят по групи. На мероприятия като „Наистина, Наистина, Безплатен Пазар” (Really, Really, Free Market) хората носят най-различни неща, които споделят с другите.
Когато се наложи на фрийганите да пазаруват, те купуват втора ръка стоки и по този начин подкрепят малките прозводители, вместо корпорациите.

Има ли човек, който да не работи днес? Да, има, но те не са много. За съжаление повечето от нас работят, за да живеят, но е факт, че „благодарение” на работата ние не сме свободни хора, а подчинени на някого, използващ ни за свои лични цели. Фрийганите умишлено намаляват заетостта си, като по този начин печелят своята свобода.

В заключение…

Оказва се всъщност, че е абсолютно без значение какво купуваме, в крайна сметка ние подкрепяме една безумна и същевременно съвсем реална ситуация, в която природата и животните са експлоатирани по един ужасяват начин и въпреки това, ние безучастно гледаме случващото се, без да правим нищо. Именно в този момент се появява фрийган обществото, което освен че надава вик за помощ започва да действа активно, а не просто да бъде инертен наблюдател на случващото се около него.

В съвременния безумен консуматорски свят понятия като етика, морал, съзнание, са тотално отритнати и никой не се сеща вече дори за тях. Ядем, пием, носим, изобщо – консумираме, без грам умисъл в действията ни. Фрийган обществото е тук, за да алармира и евентуално да събуди заспалото ни консумиращо съзнание. Ако някой от нас се поразбуди това ще бъде още една крачка в посока осъзнатост, активно действие в името на една достойна кауза. А именно – да помогнем на природата на живее!

 

 

 Използвани източници:

 

1.http://clubs.dir.bg/showthreaded.php?Board=vege&Number=1950762601&page=0&view=expanded&sb=5

2. http ://www .freewebs .com /harmanlitown /vegetarianism .htm

3. http://diy.aresistance.net/downloads/katarzis3_print.pdf

4. http://www.self-help.bg/index.php

5. http://mi6el.blogspot.com/

 

Снимки:

  • http ://blorbis .wordpress .com /2009/02/22/nyu -protests /
  • http ://obofom .wordpress .com /2009/06/11/ser -veegan -e -para -os -fracos /
  • http ://www .johnmariani .com /archive /2006/060820/index .html
  • http ://www .moonbattery .com /archives /2006/01/
  • http://santamoeda.com/?p=1193
  • http://www.timesoftheinternet.com/346.html
  • http://www.lifehacker.com.au/2008/12/how_to_live_freegan_and_die_old-2/
  • http://fr.toonpool.com/cartoons/I%20Am%20a%20Freegan_66234
  • http://blog.jasonkearney.net/2009/11/05/freegans-really.aspx
  • http://www.businessweek.com/magazine/content/08_42/b4104056853835.htm
  • http://nyc.indymedia.org/es/2008/01/94262.html
  • http://www.londonfile.org/articles/-freeganism-makes-its-london-debut.html
  • http://redacciodigital.com/redactors/redaccio01/07_08/basura/reportatge%20internet/enlaces.htm
  • http://www.nigelsecostore.com/blog/2009/11/26/let-them-eat-cake-86000-tonnes-of-it/
  • http://ecochicweddings.typepad.com/ecochic_weddings/2008/04/freegan-wedding.html

http://amateurearthling.org/2009/08/08/does-this-look-like-a-freegan-to-you/

Тагове: Брой 34

Вижте още

8 МИТА И ПОГРЕШНИ СХВАЩАНИЯ ЗА КОТКИТЕ
Субкултури

8 МИТА И ПОГРЕШНИ СХВАЩАНИЯ ЗА КОТКИТЕ

ИЗКУСТВОТО ДА БЪДЕШ ГЕРОЙ
Субкултури

ИЗКУСТВОТО ДА БЪДЕШ ГЕРОЙ

СЕДЕМ НАЧИНА, ПО КОИТО ГЕЙМИНГЪТ ВЛИЯЕ НА МОДАТА ПРЕЗ 2024
Субкултури

СЕДЕМ НАЧИНА, ПО КОИТО ГЕЙМИНГЪТ ВЛИЯЕ НА МОДАТА ПРЕЗ 2024

VSCO GIRL: СУБКУЛТУРАТА НА INSTAGRAM
Субкултури

VSCO GIRL: СУБКУЛТУРАТА НА INSTAGRAM

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео