Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Общество История

ТЕНИСКАТА- БУНТЪТ НА БЕЛЬОТО

от FLM
30.06.2011
Време за четене: 1 мин.
5496
A A
ТЕНИСКАТА- БУНТЪТ НА БЕЛЬОТО
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

ТЕНИСКАТА- БУНТЪТ НА БЕЛЬОТОСексапил, култ, бунт, отличителен знак или просто дреха. Всичко това е тениската. Днес тя е едно от най-разпространените и най-удобни облекла. Съществува в почти всякакви разновидности – мъжка, дамска, детска или дори бебешка. Обикновено е изработена от памук или полиестерни влакна или пък смес от двете, което й дава отличителна мека текстура, която може да бъде както прилепнала по тялото, така и по-свободна. Името на тениската на английски – t – shirt – идва от начина, по който изглежда дрехата, а именно като буквата Т.

Историята на тениската започва с индустриалната революция в Англия и възхода на международната търговия. През 19-ти век тя еволюира от бельото, когато то е разделено на две части – горна и долна. Била носена като бельо, именно за да предпазва от грубите тъкани на дрехите. След дълги експерименти памукът се оказал идеален материал за бельо и тениски, тъй като не бил груб и не дразнел кожата.

Първи започнали да я носят миньорите, за които тениската била удобна дреха за работа, пък и подходяща за средата, в която работели.

Тениската на война

По време на Първата световна война вече я носели и европейските войници. Те я обличали под униформите си, за да ги топли през зимата. Когато било горещо обаче носели само тениската си. Американските войници забелязали, че френската армия носи тениска вместо вълнена униформа и откраднали идеята.

Така тениските станали популярни в САЩ, когато били използвани от американския флот по време на Испанско-Американската война. Използвали ги и моряците и пехотинците , за които било по-удобно да са с тениски отколкото в униформа, когато били в тропическите страни.

След Втората световна война пък става все по-обичайно ветераните да носят панталоните от униформите си с тениски като ежедневни дрехи.

Тениската и тенисът

Безспорно немалка роля в историята на тази дреха играе и тенисистът Рене Лакост, който през 1927 г. създава тениската тип поло с къси ръкави, наречена L.12.12. Интересен е начинът, по който е формулирано името й. L е взето от Lacoste, 1 е препратка към уникалната материя (памук пике) и 2 означава къс ръкав. Второто 12 се отнася до броя на прототипи, които трябвало да бъдат произведени докато Рене Лакост остане доволен от резултата, даващ уникален поглед върху шампионското чувство за перфекционизъм и практически подход към дизайна. Дрехата бързо бива приета от колегите на Лакост заради нейната елегантна простота на дизайна и свободата на движение, което платът дава.

ТЕНИСКАТА- БУНТЪТ НА БЕЛЬОТОСкоро тя става любима дреха и на работници в различни индустрии, включително селското стопанство. Тя бързо се превръща и в една от най-предпочитаните дрехи за момчетата. Тениската била лесна за изработка, лесна за пране и евтина. Затова и времето на Голямата депресия води до бум в употребата на тениски.

В спорта и до днес тениската има голямо значение. Тя е емблематична, например за футбола, където тениската на даден отбор може да бъде култ.

В прожектора на Холивуд

Холивуд неизбежно има най-голямо въздействие при популяризирането на нещо толкова емблематично като тениската. До 1950 г. тениските все още се считат за бельо, докато Джон Уейн, Марлон Брандо и Джеймс Дийн шокират американците, показвайки това "бельо" по телевизията. Тениските стават още по-популярни след като Марлон Брандо носи такава във филма „Трамвай Желание“, а за успеха на тениската по-късно спомага и Елвис Пресли.

Бунтът на тениската

В началото на 60-те години на 20-ти век тениската става средство за изразяване на изкуство, а периодът се оказва и повратна точка в развитието й. По това време въвеждането на ситопечат гарантира нейния успех като моден аксесоар. Освен това тениската започва да бъде използвана и като политически инструмент за протест, като в определено време и на определени места тя става символ на революцията и промяната. Носенето й се счита за бунтарско, тъй като все пак се счита за носене на бельо на публично място. Въпреки това обаче тениската става все по-популярна, особено сред младите.

В края на шейсетте и седемдесетте години, хората започват да осъзнават, че печатът върху тениските може да бъде доходен бизнес за извършване търговска реклама или да бъде сувенир. Рок енд рол групи и професионални спортни екипи започват да правят огромни печалби от продажба на тениски с различни щампи.

Няколко компании, базирани в Маями, Флорида започват да украсяват тениски с различни имена на курорти и символи. Тениски със смели лозунги пък стават популярни във Великобритания през 1980 г. Пионер в това отношение е дизайнерът Катрин Хамнет, която дава началото на тениските с големи напечатани лозунги. Постепенно тениските процъфтявали като форма на лично изразяване.

ТЕНИСКАТА- БУНТЪТ НА БЕЛЬОТОТениската на мода

От края на 80-те години и особено 90-те години на миналия век популярни стават тениските с лого на дизайнерска марка. Този начин позволява на потребителите да демонстрират вкуса си за дизайнерски марки по един евтин начин. Примери за такива тениски са щампованите с логото на Calvin Klein, Ralph Lauren и The Gap. Постепенно става обичайна практика фирми от всякакъв род да произвеждат тениски с корпоративно лого като част от цялостната си рекламна кампания. Освен това място на тениските намират и рок банди, актьори от филми или забавни цитати.

Днес вече никой не счита тениската за бельо, но пък безспорно тя все още служи като начин да изразиш себе си и то по най-добрия начин.

Снимки:

1. Марлон Брандо, облечен в тениска

Фото: www . blog.tshirt-factory.com;

2. Забавна тениска

Фото: www. itownstore.blogspot.com

3. Тениската на Lacoste

Фото: www. whitepoloshirtsmens.com

 

Източници:

http://www.t-shirt-buyers-guide.org/history-of-the-t-shirt/;

http://www.zoozoo2.com/t-shirt-history.html;

http://lifestyle.iloveindia.com/lounge/t-shirt-history-10281.html

Тагове: Брой 47

Вижте още

„ШАНЕЛ“: КЛАСА И СТИЛ – ВЧЕРА, ДНЕС И УТРЕ
История

„ШАНЕЛ“: КЛАСА И СТИЛ – ВЧЕРА, ДНЕС И УТРЕ

ЕВОЛЮЦИЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ТЕН
История

ЕВОЛЮЦИЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ТЕН

ЙОРДАНКА ЧЕРНАЕВА – ЖИВАТА ЛЕГЕНДА НА БЪЛГАРСКАТА МОДА
История

ЙОРДАНКА ЧЕРНАЕВА – ЖИВАТА ЛЕГЕНДА НА БЪЛГАРСКАТА МОДА

ИСТОРИЯТА НА ЧЕРВЕНОТО ЧЕРВИЛО
История

ИСТОРИЯТА НА ЧЕРВЕНОТО ЧЕРВИЛО

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео