Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Общество История

„СВАРОВСКИ“ – БЛЯСЪКЪТ НА ЗВЕЗДНИЯ КРИСТАЛ

от FLM
02.11.2011
Време за четене: 1 мин.
7126
A A
„СВАРОВСКИ“ – БЛЯСЪКЪТ НА ЗВЕЗДНИЯ КРИСТАЛ
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Сваровски – блясъкът на звездния кристалИзящество и съвършенство, ефирност, красота и малко мистика… всички тези думи проблясват в съзнанието ни, когато споменем кристалите „Сваровски”. Всеки един от малките изящно шлифовани кристали носи голяма доза от тайна, скрита в една вековна история.

Всичко започва в далечната 1862г., когато в малко селце в Бохемия се ражда Даниел Сваровски. По онова време Бохемия е част от Австро-Унгарската империя и един от най-важните центрове за производство на стъкло и кристал. Дълго време тя е била и център на процъфтяващата стъкларска промишленост. Именно и стъклото е материалът, който гради и дома на малкия Даниел. Баща му имал собствена малка фабрика, в която шлифовал стъкло. Естествено и Даниел започнал да изучава занаята на своя баща още в ранното си детство и бил майсторски обучен как да борави с крехкия материал. Едва 20-годишен Даниел Сваровски осъзнал, че ръчната обработка на стъкло и скъпоценни камъни трябва да се механизира. Няколко години по-късно той изобретил и първия в света електрически стан за шлифоване, който направил обработката по-евтина и по-качествена. През 1895 г. той регистрира патент за рязане на стъкло с електрически инструменти.Сваровски – блясъкът на звездния кристал

Преди повече от 100 години, през 1895 г. Даниел Сваровски основава и своя собствена фабрика – „Сваровски Кристал” (Swarovski Crystal), с помощта на Франц Вайс и Арманд Косман. Комбинацията от фин кристал и точно шлифоване прави името Сваровски известно. Ключът на успеха пък било именно патентованото от Даниел рязане на кристали. До 1913 г. дружеството „Сваровски” построява и свой собствен завод за производство. Отнело години докато се усъвършенства формулата за безупречен кристал. Целта на Сваровски била да създаде най-добрите кристали в света, които да отговарят на изискванията за производство, което пък бързо нараствало всяка година.

Първата Световна война обаче рязко понижила търсенето на бижута, а и Сваровски все още не бил достигнал американския пазар. Тогава обаче той решил да отвори дъщерното предприятие „Туролит” (Tyrolit), което било специализирано в производството на материали за стъкларската промишленост. Именно това било неговото най-силно оръжие за преживяване на трудните години на войната. След това обаче за Сваровски се очертал и най-стръмният възход. Сваровски – блясъкът на звездния кристалПрез 20-те години на 20-ти век търсенето на кристали се увеличило в световен мащаб. Модните дизайнери били вдъхновени от кристалите и започнали да ги втъкават и в дрехите или да украсяват тъканите с мъниста. Първи идеята приели „Шанел” и „Шапарели”, които спечелили сърцето на модата именно с уникалните втъкани камъчета в дрехите. Голямата депресия и времето след Втората световна война също оставят своя отпечатък върху бляскавия кристал – въпреки че не било напълно забравено, търсенето намаляло значително. Много предприятия и заводи по това време били принудени да затворят, но Сваровски отново знаел как да воюва. Той решил да продава продуктите си зад океана и постигнал огромен успех. И до днес неговите изделия се радват на огромна популярност.

След смъртта на Даниел Сваровски, ценното съкровище остава в ръцете на синовете му. Алфред, Фридрих и Вилхелм, които постепенно променят и надграждат производствения процес, за да достигнат до най-качествената и кристална изработка.

Те не се отказват да създават изящество и правят поредната забележителна стъпка с блестящото изобретение на Аурора Бореалис. Иновацията се състои в покриването на кристалите с почти незабележим слой метал, който придава на кристала блясък с цветовете на дъгата. Сваровски – блясъкът на звездния кристалЗа да усъвършенства този процес и да направи творението още по-бляскаво, внукът на Даниел-Манфред Сваровски, работи с френския дизайнер Кристиан Диор. През 1976 година синовете на Сваровски пускат в производство и новата търговска марка – Silver Crystal или световноизвестните кристални фигурки „Сваровски”. Първата такава фигурка е била мишка, а след това били създадени и таралеж, костенурка, носорог, лебед и още много други. Тайната на изработката се пази стриктно, тъй като след като фигурките се изготвят, всички инструменти и скици се унищожават. Година по-късно „Сваровски” прави и още една революция в бижутерията като създава нов синтетичен камък. Наричат го Кубик Циркония и представлява изключително добра имитация на скъпоценен камък. 2004-та година също е ключова в развитието на технологията за изработка на кристали. По това време е представено шлифоването тип „ксилион”, което многократно увеличава блясъка на кристала.

Освен красивите си изящни кристали, фирмата произвежда и оптични материали – бинокли и телескопи. Хобито на Вилхелм Сваровски, синът на Даниел, било любител астроном. Той винаги се стремял да е близо до звездите и всъщност ги достигнал. През 1935 година той използвал техниката за обработка на кристали за бижута и сам създал своя собствена серия от оптични материали. Вилхелм създава първия 6×30 бинокъл, а първият сериен продукт, Habicht 7×42 е индустриален стандарт в областта на оптичните материали за лов и продължава, както винаги, да бъде произвеждан от „Сваровски Оптик” с най-добрите традиции на своя основател. През 1994 г. „Сваровски Оптик” произвежда и първия си телескоп. Сваровски – блясъкът на звездния кристалПродуктовата гама изглежда доста различна и разнообразна, но въпреки това има една единствена спояваща връзка, а именно- стремежът на „Сваровски” за все по-голяма прецизност. Световноизвестни са и полилеите, които иазработва „Сваровски” от 1965 година насам. Кристалните полилеи се отличават с високата си оптическа чистота, както и с прецизната шлифовка на ръбовете. Такива произведения на изкуството се намират в операта в Метрополитън, големите музеи и замъци, притежавани от европейските монарси.

Сваровски участва и в киното. Още през 1939 година легендарните рубинени пантофки от филма „Магьосникът от Оз“ са обсипани с камъни „Сваровски”. Следват и участия в редица филми и до днес. „Сваровски” е неизменно и на червения килим на всички филмови събития.

Днес безупречно шлифованите кристали са незаменима част както от лукса, така и от ежедневието на всяка дама. Блясъкът на „Сваровски” е онази магия, която със своя финес и изящество може да донесе в ръцете на всеки бленуваното малко късче от звездите.

Снимки:

  1. – 5. Кристалите „Сваровски” са един от най-предпочитаните подаръци, защото допълват притежателя си с уникалността, от която се нуждае всеки от нас.

Фото: http://www.swarovski.com

Източници:

http://www.harlequinbeads.com

http://www.swarovskioptik.at

http://www.thehistoryof.net

http://www.jsbeads.com/Swarovski-crystal/Swarovski.asp

Тагове: Брой 50

Вижте още

„ШАНЕЛ“: КЛАСА И СТИЛ – ВЧЕРА, ДНЕС И УТРЕ
История

„ШАНЕЛ“: КЛАСА И СТИЛ – ВЧЕРА, ДНЕС И УТРЕ

ЕВОЛЮЦИЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ТЕН
История

ЕВОЛЮЦИЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ТЕН

ЙОРДАНКА ЧЕРНАЕВА – ЖИВАТА ЛЕГЕНДА НА БЪЛГАРСКАТА МОДА
История

ЙОРДАНКА ЧЕРНАЕВА – ЖИВАТА ЛЕГЕНДА НА БЪЛГАРСКАТА МОДА

ИСТОРИЯТА НА ЧЕРВЕНОТО ЧЕРВИЛО
История

ИСТОРИЯТА НА ЧЕРВЕНОТО ЧЕРВИЛО

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео