Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Мода Текстил

ШЕВИЦАТА НА СВЕТОВНИЯ МОДЕН ПОДИУМ

от FLM
16.02.2016
Време за четене: 3 мин.
8631
A A
ШЕВИЦАТА НА СВЕТОВНИЯ МОДЕН ПОДИУМ
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Интересна, все по-открояваща се тенденция в световната мода е завръщането на етно и фолклорните елементи в дизайна. Интересът на дизайнери и модни къщи като Джон Галиано, Изабел Маран, „Валентино” и „Гучи” към автентичното наследство, към шедьоврите на народния гений в облеклото, е чудесен пример за това как фолклорът и модата си подават ръка.

ШЕВИЦАТА НА СВЕТОВНИЯ МОДЕН ПОДИУМ

ШЕВИЦАТА НА СВЕТОВНИЯ МОДЕН ПОДИУМ

ШЕВИЦАТА НА СВЕТОВНИЯ МОДЕН ПОДИУМ

ШЕВИЦАТА НА СВЕТОВНИЯ МОДЕН ПОДИУМ

ШЕВИЦАТА НА СВЕТОВНИЯ МОДЕН ПОДИУМ

ШЕВИЦАТА НА СВЕТОВНИЯ МОДЕН ПОДИУМ

ШЕВИЦАТА НА СВЕТОВНИЯ МОДЕН ПОДИУМ

ШЕВИЦАТА НА СВЕТОВНИЯ МОДЕН ПОДИУМ

Сред най-популярните дами от шоубизнеса, които харесват и носят тоалети с източноевропейски шевици са: супермоделът Кейт Мос, актрисите Ан Хатауей, Холи Бери, Камила Бел, Сандра Бълок, Никол Кидман и певицата Адел. А сред господата – кино легендата Джаки Чан. Любопитен факт е, че при свое гостуване в България самият Пиер Карден споделя, че българската национална носия конкурира най-добрите произведения на висшата мода. Български дизайнери и модни фирми също имат сполучливи опити в модните интерпретации на мотиви и шевици от родния фолклор. Сред тях са носителите на „Златна игла” на Академията за мода за принос в модната индустрия – „Ричмарт”.

ШЕВИЦАТА НА СВЕТОВНИЯ МОДЕН ПОДИУМ

ШЕВИЦАТА НА СВЕТОВНИЯ МОДЕН ПОДИУМ

ШЕВИЦАТА НА СВЕТОВНИЯ МОДЕН ПОДИУМ

ШЕВИЦАТА НА СВЕТОВНИЯ МОДЕН ПОДИУМ

ШЕВИЦАТА НА СВЕТОВНИЯ МОДЕН ПОДИУМ

ШЕВИЦАТА НА СВЕТОВНИЯ МОДЕН ПОДИУМ

ШЕВИЦАТА НА СВЕТОВНИЯ МОДЕН ПОДИУМ

ШЕВИЦАТА НА СВЕТОВНИЯ МОДЕН ПОДИУМ

„Българската шевица е уникална и заслужава своята слава. Ние искаме да накараме всеки българин да сложи в гардероба си поне една дреха с шевици. Искаме да повдигнем самочувствието на българите по света, както и да накараме чужденците да купуват дрехи с български шевици. Целта е чрез уникалността на българския фолклор в частност българската шевица България да бъде разпознавана в целия свят”, казват от компанията за мъжка мода „Ричмарт”. До момента фирмата е подарила около 2 000 сака и костюми с български шевици. Сака с български шевици притежават и големи имена в бизнеса от Израел, Индия, Америка и Германия. RICHMART VINTAGE представи колекция мъжки сака с български шевици на международната конференция TOCICO 2015 в Кейптаун, Южна Африка, както и в първия от веригата шоуруми из Европа на клъстера за мъжка мода (Men’s Fashion Cluster) в Амстердам, Холандия.

ШЕВИЦАТА НА СВЕТОВНИЯ МОДЕН ПОДИУМ

ШЕВИЦАТА НА СВЕТОВНИЯ МОДЕН ПОДИУМ

ШЕВИЦАТА НА СВЕТОВНИЯ МОДЕН ПОДИУМ

Ето какво още споделят от екипа на „Ричмарт” за шевицата, характерните й особености и техниките за работа с нея. Мотивите за шевици се избират от автентични източници: от оригинални носии; снимки и рисунки от книги за автентични народни носии. При избора им трябва да се съобразят и последните тенденции в модата. Най-характерните елементи и детайли са растителни елементи – цветя и листа; животни – птици, пчели, кончета, костенурки; геометрични фигури – квадрат, ромб, кръг; линейни фигури – зиг-заг, спирала.

ШЕВИЦАТА НА СВЕТОВНИЯ МОДЕН ПОДИУМ

ШЕВИЦАТА НА СВЕТОВНИЯ МОДЕН ПОДИУМ

Цветовете в шевицата са обикновено основните цветове от цветния спектър – червено, синьо, зелено и жълто. Най-употребяван е червеният цвят във всичките му нюанси, но когато шевиците се прилагат върху дрехи и то мъжки се използват малко по-приглушени гами. Цветовете на костюмите могат да бъдат разнообразни. Необходимо е багрите на шевиците да бъдат много умело съчетани в цветова гама, която да съответства на цвета на плата, служещ за фон на композицията.

Шевиците могат да бъдат разположени на различни места по дрехата. При мъжкото сако обикновено се поставят външни шевици – на реверите, на капаците на джобовете, на гръден джоб, в края на ръкавите или по цялата им дължина и на гърба. Правят се и вътрешни шевици – на мострата отвътре, около вътрешен джоб или на филца на яката.

Шевици могат да бъдат поставени на всяка дреха. При цял костюм освен на сакото, може да се сложи шевица и на панталона, например при крачолите долу или вертикално по външния шев. Шевицата, поставена върху риза, е най-традиционното изпълнение. Шевица може да се сложи и на вратовръзка и тук умението на дизайнера е как да съчетае всички части на костюма в един хармоничен стил.

ШЕВИЦАТА НА СВЕТОВНИЯ МОДЕН ПОДИУМ

ШЕВИЦАТА НА СВЕТОВНИЯ МОДЕН ПОДИУМ

Материалите, от които са направени костюмите с шевици на „Ричмарт”, са изключително качествени – английски и италиански платове от фина вълна на марките „Черути”, „Витале Барберис Канонико” (Vitale Barberis Canonico), „Е. Томас” (E. Thomas) и др. Платовете трябва да са „достойни“ за да могат да носят върху себе си уникалната българската шевица, а кройките – семпли, за да може акцентът да падне върху шевицата.

Технологичният процес е следният: избор на шевица; изработка на рисунка; проектиране чрез софтуер и прехвърляне на магнитен носител (най-често флашка); бродиране. Бродирането става с високо технологични бродиращи машини от последно поколение. Пренесена върху тях чрез флашка, проектираната шевица може да се повтори неограничен брой пъти. При това, могат да се сменят цветовете на конците, което позволява да се получи голямо многообразие от един модел. При промишлено производство се прилага само машинна бродерия. Ако се приложи ръчно бродиране, това би направило работния процес много бавен и съответно цената ще бъде много висока. Целта тук е да се популяризира българската шевица и да се направят облеклата с нея по-достъпни за хората.

Снимки:
1. – 2. Модели с фолклорни елементи на Джон Галиано от колекция ready to wear, есен 2009 година.
Фото: http://www.vogue.com
3. – 4. Модели с фолклорни елементи на модна къща „Валентино” от колекция висша мода, пролет 2015 година.
Фото: http://www.vogue.com
5. – 6. Модели с фолклорни елементи на модна къща „Гучи” от колекция ready to wear, есен 2008 година.
Фото: http://www.vogue.com
7. – 8. Модели на Изабел Маран с фолклорни елементи.
Фото: 7. https://www.net-a-porter.com/ ; 8. http://www.mytheresa.com/ ; http://www.farfetch.com/ ; http://www.mytheresa.com
9. – 16. Модели за „Ричмарт” на дизайнера Цветомир Петков – студент по мода в НХА и облекла с шевици на дизайнера и майстор на народни носии Райна Ганчева в сътрудничество с Цветомир Петков.
Фото: © Божидар Марков
17. – 19. Модели с шевици на студенти.
Фото: © Хайлайф
20. Сако на Richmart Vintage с шевици, показано на международната конференция TOCICO 2015.
21. Сака на Richmart Vintage с български шевици, показани в първия от веригата шоуруми на клъстера за мъжка мода (Men’s Fashion Cluster) в Амстердам, Холандия.
Фото: © Richmart
22. – 23. Сака на Richmart Vintage с български шевици, показани на БГ модна икона 2015.
Фото: © Антон Марков

Тагове: Брой 82

Вижте още

Ruse Fashion Week
Новини

Ruse Fashion Week стартира през май

10 вечни части, от които всеки гардероб се нуждае
Текстил

10 ВЕЧНИ ЧАСТИ, ОТ КОИТО ВСЕКИ ГАРДЕРОБ СЕ НУЖДАЕ

Устойчива мода
Текстил

Как потребителите могат да допринесат за по-устойчива мода

КАКВИ СА ВИДОВЕТЕ ПЕЧАТНИ УСЛУГИ И КЪДЕ НАМИРАТ ПРИЛОЖЕНИЕ?
Текстил

КАКВИ СА ВИДОВЕТЕ ПЕЧАТНИ УСЛУГИ И КЪДЕ НАМИРАТ ПРИЛОЖЕНИЕ?

Най-популярни

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Академията за мода определи новите си стипендианти

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео