Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Към читателя

ЦЕЛУВКАТА

от FLM
13.05.2019
Време за четене: 1 мин.
2083
A A
ОМРАЗАТА
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Любомир Стойков
проф.Любомир Стойков
– Главен редактор на “Fashion Lifestyle Magazine”

*Поезията на интимния живот

Попаднах съвсем случайно на този текст, писан от мен преди близо 30 години. Прочетох го няколко пъти, тъй като въобще го бях забравил. Някои неща в него – от дистанцията на десетилетията, сега ми изглеждат наивни и леко банални. Други пък пък ми „стоят“ актуални и меродавни – дотолкова, че по никакъв начин не бих се отказал от тях и не бих ги редактирал. Затова реших да предложа на драгите читатели на Fashion Lifestyle Magazinе съвсем дословно това есе, в чиито послания продължавам да вярвам, макар и с известно снизхождение и усмивка…

* * *

По неин адрес са казани безброй комплименти, изречени панегерици, изпети дитирамби. Целувката е онзи пункт, в който се сливат две емоционални системи и си предават една на друга страст и плам, желание и устрем. Нежността и копнежът, готовността за отдаване и нагласата за прелъстяване са обвързани с този нежен жест, с тази наистина изящна фигура на любовта. Но еднакви ли са целувките в леглото и на официални политически срещи? Защо допускаме нерядко формално да ни целуват, а и ние на свой ред между другото и без специален повод да докосваме устните, бузата, ръката на околните? Застрашена ли е оригиналната целувка от девалвация?

Най-големият съперник на действителното целуване е любвеобилното докосване, показвано на екрана. Една от класическите целувки е тази между Вивиан Лий и Кларк Гейбъл в „Отнесени от вихъра”, Грета Гарбо и Робърт Тейлър в „Романът на Маргьорит Готие”, Стийв Маккуин и Натали Ууд в „Сигурна среща”, Джак Никълсън и Джесика Ланг в „Пощальонът звъни два пъти”, Мики Рурк и Ким Бейсингър в „Девет седмици и половина”, Ал Пачино и Елън Баркин в „Море от любов” и пр. Целулоидната лента е запечатала различни роли, различни ситуации, различни страстни сцени. Но животът ли е подражание на киното или обратното? Във всекидневието си човек се целува многократно и то не съвсем винаги с този (тази), с когото желае. Редица церемонии: при бракосъчетание, посрещане и изпращане, семейни празници, фирмени ритуали и обреди изискват макар и формално докосване на устни и бузи, носове и чела. В такива случаи обикновено целувката е механична, стереотипна и доста често – вяла. Да не говорим за моментите, когато принуденият да се целува или да се остави да бъде целунат, с усилие прикрива досадата или казано направи – погнусата от наложения му интимен контакт. Имаше един виц, който гласеше: „По какво можете да различите държавниците от хомосексуалистите?” И отговорът: „По това, че първите се целуват по летищата, а вторите – в креватите!”. Така или иначе целувката в политиката играе съществена роля – показва степента на близост между дипломатите, олицетворява напредъка в преговорите, символизира симпатия, добронамереност, готовност за сътрудничество. Крайностите обаче (като примерът с дълбоката целувка уста в уста между Хонекер и Брежнев) смущават и предизвикват тъжни асоциации. Понякога се среща и отказ на целувка. Такъв е случаят между Джими Картър и Жаклин Кенеди. Последната му отказва целувка през 1979 година, когато американският президент се опитал да я поздрави по този начин във връзка с наименованието на президентската библиотека „Дж. Ф. Кенеди”.

Джери Дела Фемина – директорка на рекламна агенция в САЩ, твърди, че прекарва по-голямата част от времето си да мисли за това – кого да целуне и кого – не. Други администратори пък категорично отхвърлят целувката като средство за бизнес комуникация. Във всеки случай този нежен жест не трябва да се игнорира изцяло от нашето общуване и да се запази единствено за интимните действия. Френският маниер предполага трикратно целуване – при това съвсем не единствено сред много близки хора. В Америка много често жените само допират странично бузите си и казват „кис-кис” – предпазна мярка срещу размяна на микроби и бактерии.

И все пак целувката е в същинската си функция сред влюбените. Тя позволява чрез продължителността, игривите движения и темпераментното притискане да се изразят душевни и телесни вълнения. Именно между хората, които не могат един без друг и които истински се обичат, целувката е най-автентична. При тях тя не следва схема и заучени движения, а се подчинява единствено на страстта и на властното и магнетично привличане.

Целувката! Тази красива брошка на любовта…

Стойков, Любомир. Целувката. Поезията на интимния живот. В: „Аз и ти“, №9, 21 ноември, 1990, стр. 6.

Тагове: Брой 101

Вижте още

БЛЯСЪК: НАЧАЛО И ВЪЗХОД НА ПЪРВОТО БГ ТЕЛЕВИЗИОННО ПРЕДАВАНЕ ЗА МОДА
Към читателя

БЛЯСЪК: НАЧАЛО И ВЪЗХОД НА ПЪРВОТО БГ ТЕЛЕВИЗИОННО ПРЕДАВАНЕ ЗА МОДА

НОВАТА ЕЛЕГАНТНОСТ: ИНСТИНКТИВНА РОМАНТИКА И МИКС МЕЖДУ МИНАЛОТО И БЪДЕЩЕТО
Към читателя

НОВАТА ЕЛЕГАНТНОСТ: ИНСТИНКТИВНА РОМАНТИКА И МИКС МЕЖДУ МИНАЛОТО И БЪДЕЩЕТО

ЛЯТНАТА МОДА: СИМВОЛ НА СВОБОДА И ЕСТЕТИЧЕСКА ДЪРЗОСТ
Към читателя

ЛЯТНАТА МОДА: СИМВОЛ НА СВОБОДА И ЕСТЕТИЧЕСКА ДЪРЗОСТ

Към читателя

ЛИЛИ ИВАНОВА ИЗВЪН СТАНДАРТНИТЕ КЛАСАЦИИ

Най-популярни

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Академията за мода определи новите си стипендианти

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео