Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Към читателя

ЧАЛГАТА

от FLM
19.07.2019
Време за четене: 1 мин.
2508
A A
ОМРАЗАТА
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Любомир Стойков

проф. д.н. Любомир Стойков
– Главен редактор на “Fashion Lifestyle Magazine”

Чалгата! Какви ужасни, трайни и почти непоправими са нейните щети! Особено за подрастващите, които 100% са екранно, медийно поколение и за много от тях подобно пренасищане с „фолкаджийки” означава „много яко” и „голяма работа”. Три са най-страшните поражения от чалгата – формиране на примитивизъм, вулгарност и крайно консуматорство. Елементарното отношение към живота силно намалява шанса за ценностно израстване. Вулгарните текстове и намеци опошляват истинските чувства, посягат грубо на красотата на любовта и секса. А консуматорството блика отвсякъде – най-важни са парите, колите, лукса, при това превърнати в самоцел.

Често пъти пазителите на добрия вкус, гневейки се на пошлотиите на чалгата използват понятия като „битка”, „война”, „сражение”, „атака” и „отбрана” в стремежа си да я ограничат и ликвидират. Тази военна терминология в случая не е толкова уместна. По-уместно е да се вникне в същината на антиестетичното в това явление. Чалгата се превърна в обобщаващо понятие за кич, пошлост, вулгарност и простащина. Разбира се, в никакъв случай това не се отнася до всички изпълнители на попфолк (някои от тях са даже пример за подражание по отношение на професионализъм и стил), но за съжаление доминиращите потвърждават тази печална констатация. Опасното е, че чалгата е лесно смилаема, има способността да промива мозъци и да действа на струните на елементарните, повърхностни удоволствия…

Чалгата е състояние, манталитет, нагласа, в които като в змийско кълбо са оплетени пошлост и примитивизъм, елементарност и безочие, цинизъм и комерсиален тарикатлък. Много е жалко, че на фона на все пак случващата се модернизация и европеизация – колкото и ефимерна да е тя – мнозинството от българите ги „тегли” просташкото, псевдоориенталското накъдрено пеене (далече и встрани дори от
класическото маане)…

Но проблемът съвсем не е само в чалгата, разбирана стеснено като музикален жанр (той се е доказал, има право на живот, на изпълнители и на ценители). Проблемът е във вкуса, който тъкмо в резултат на инвазията на чалгата се е деформирал до неузнаваемост. Оправдано е да се говори за чалга култура, чалга политика и чалга поведение – това са другите имена на кича и профанацията в днешни дни. На чалга изпълнителите се обръща прекалено и необосновано голямо медийно внимание и всеки ден се излюпват нови и нови псевдозвезди – процес, който руши ценностите и хаби енергията…

Наистина е кошмарно, че чалгата продължава да натрапва прекаления сексапил, смесвайки в музикален тюрлюгювеч по един непоносим начин ориенталското, балканското и европейското. А те могат да се миксират далеч по-качествено и стойностно.

Тагове: Брой 102

Вижте още

БЛЯСЪК: НАЧАЛО И ВЪЗХОД НА ПЪРВОТО БГ ТЕЛЕВИЗИОННО ПРЕДАВАНЕ ЗА МОДА
Към читателя

БЛЯСЪК: НАЧАЛО И ВЪЗХОД НА ПЪРВОТО БГ ТЕЛЕВИЗИОННО ПРЕДАВАНЕ ЗА МОДА

НОВАТА ЕЛЕГАНТНОСТ: ИНСТИНКТИВНА РОМАНТИКА И МИКС МЕЖДУ МИНАЛОТО И БЪДЕЩЕТО
Към читателя

НОВАТА ЕЛЕГАНТНОСТ: ИНСТИНКТИВНА РОМАНТИКА И МИКС МЕЖДУ МИНАЛОТО И БЪДЕЩЕТО

ЛЯТНАТА МОДА: СИМВОЛ НА СВОБОДА И ЕСТЕТИЧЕСКА ДЪРЗОСТ
Към читателя

ЛЯТНАТА МОДА: СИМВОЛ НА СВОБОДА И ЕСТЕТИЧЕСКА ДЪРЗОСТ

Към читателя

ЛИЛИ ИВАНОВА ИЗВЪН СТАНДАРТНИТЕ КЛАСАЦИИ

Най-популярни

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Академията за мода определи новите си стипендианти

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео