Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Към читателя

ФАЛШИВИТЕ ЗНАМЕНИТОСТИ И ТОТАЛНАТА БЕЗВКУСИЦА

от FLM
29.09.2019
Време за четене: 1 мин.
3846
A A
ОМРАЗАТА
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Любомир Стойков

проф. д.н. Любомир Стойков
– Главен редактор на “Fashion Lifestyle Magazine”

Фалшивите знаменитости или т.нар. квазери са сериозна напаст в днешната масова култура. Без значение какъв е техният произход – медийни еднодневки, риалити „герои“, бездарни чалга изпълнители, алчни за слава тарикати и печално известни имитатори, всички те могат да бъдат окачествени като паразити в културното, артистичното и медийното пространство. Цялата тази сбирщина е лесно разпознаваема по това, че има големи амбиции, но слабо покритие, банална е в своите послания и безкрайни каканижения, и ужасно дразни – от една страна с евтините скандали, които предизвиква, а от друга – със самоцелната си ексцентричност и глуповати публични изяви. Винаги е имало и ще има кухи и духовно ограничени хора, които обаче, ако не се стремят към публичност, не пречат кой знае колко. Те не попадат в категорията на лъжливите знаменитости до момента, в който не предявят претенции за значимост, каквато не притежават. Тогава става страшно и от тях отърване няма – медийните им набези, безбройните смешни публични изяви, нахалството, надменността и арогантността им в съчетание с изживяването им като везседъщи ментори и арбитри отварят още по-голяма рана в духовната ни култура.

В професионалната си журналистическа практика съм общувал със стотици наши и световни знаменитости и съм забелязал, че тяхното благородство, премереност и деликатност са право пропорционални (в повечето случаи) на мащабите на техния талант и влияние. Те се държат като звезди, но като истински звезди, а не като фалшивите знаменитости у нас – парвенюта и лигльовци с измислени или купени титли. Световните дизайнери, кинозвезди и топмодели, с които съм се срещал и разговарял са ме поразявали със своята сърдечност, богата култура, фино поведение и чистота в общуването. Те не робуват на мегаломанията, естествени са, земни са и са достъпни, най-нормални хора (стига веднъж да са те допуснали до себе си, убеждавайки се, че си на необходимото професионално ниво). Такива са впечатленията ми от срещите и разговорите ми с Аликзандър Маккуин, Пиер Карден, Пако Рабан, Юбер дьо Живанши, Оскар де ла Рента, Нино Черути, Слава Зайцев, Жан Пол Готие, Лучано Бенетон, Райна Кабаиванска, Силви Вартан, Стефка Костадинова, Анук Еме, Елизабет Хърли, Ивана Тръмп, Джована Ферагамо, Ан Хечи и много други.

Забелязва се любопитна зависимост между квазерите (измислените знаменитости – тези, които са известни с това, че са известни) и лошия стил в облеклото и в поведението им. Голяма част от тях са облечени много зле – кичозно и карикатурно, превзето и блудкаво маниерно. Например, някои модни „коментатори“, които поучават и критикуват другите за облеклото, всъщност постоянно чупят рекордите на маниакалния вкус, естетическата безпомощност и поведенческия фалш. Самите те заслужават люта критика за сладникавата си и претрупана външност. Тяхната крайна ексцентричност и нарцисизъм логично водят до сравнението им с шутове и палячовци. Те не могат да бъдат сериозни фактори за формирането на вкуса, на нормите и стандартите за стил и красота, елегантност и висока визуална култура, колкото и да се напъват да се изявят като естетически и културни ментори. Такива фактори са модните дизайнери, стилистите, иконите в киното и музиката, т.нар. инфлуенсъри и като цяло лидерите на мнение. Те са в състояние да предложат стойностни образци за адекватен външен вид, нормално поведение и висок вкус.

…Толерирането на вулгарното излъчване, на парвенюшката претрупаност и крайната еклектичност само налива масло в огъня на опростачването, което е един от най-големите проблеми на България.

Тоталната безвкусица заслужава да бъде демаскирана и ограничена чрез формирането на нетърпимост към фалшивите звезди и чрез поставянето на професионални бариери срещу медийните им апетити и ненужните, и вредните им участия в медийния живот, включително и в телевизионни формати, шоу програми, лайфстайл събития и др.

Категоричните изисквания за оригинална и адекватна външност, безапелационните критерии за дрескод за специални събития и важни церемонии, както и по-категоричното формиране на атмосфера на критичност към кича и лошия вкус са безценни средства за издигането на стила и вкуса, за ограничаването и елиминирането на фалшивите знаменитости и кичозните персони от публичния спектър.

Тагове: Брой 103

Вижте още

БЛЯСЪК: НАЧАЛО И ВЪЗХОД НА ПЪРВОТО БГ ТЕЛЕВИЗИОННО ПРЕДАВАНЕ ЗА МОДА
Към читателя

БЛЯСЪК: НАЧАЛО И ВЪЗХОД НА ПЪРВОТО БГ ТЕЛЕВИЗИОННО ПРЕДАВАНЕ ЗА МОДА

НОВАТА ЕЛЕГАНТНОСТ: ИНСТИНКТИВНА РОМАНТИКА И МИКС МЕЖДУ МИНАЛОТО И БЪДЕЩЕТО
Към читателя

НОВАТА ЕЛЕГАНТНОСТ: ИНСТИНКТИВНА РОМАНТИКА И МИКС МЕЖДУ МИНАЛОТО И БЪДЕЩЕТО

ЛЯТНАТА МОДА: СИМВОЛ НА СВОБОДА И ЕСТЕТИЧЕСКА ДЪРЗОСТ
Към читателя

ЛЯТНАТА МОДА: СИМВОЛ НА СВОБОДА И ЕСТЕТИЧЕСКА ДЪРЗОСТ

Към читателя

ЛИЛИ ИВАНОВА ИЗВЪН СТАНДАРТНИТЕ КЛАСАЦИИ

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео