Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Общество История

ЕДИН ПРОДУКТ С ХИЛЯДОЛЕТНА ИСТОРИЯ – НЕЙНО ВЕЛИЧЕСТВО ОЧНАТА ЛИНИЯ

от FLM
15.01.2020
Време за четене: 4 мин.
5384
A A
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

В съвременния свят очната линия има запазено място в козметичната  чанта на всяка жена. Черна, цветна, течна, гел, нанасяна с мека и твърда четка или със специален апликатор, несъмнено очната линия е и един от любимите продукти на професионалните гримьори по света, а много известни личности я използват като своя отличителна черта.

ЕДИН ПРОДУКТ С ХИЛЯДОЛЕТНА ИСТОРИЯ – НЕЙНО ВЕЛИЧЕСТВО  ОЧНАТА ЛИНИЯ

ЕДИН ПРОДУКТ С ХИЛЯДОЛЕТНА ИСТОРИЯ – НЕЙНО ВЕЛИЧЕСТВО  ОЧНАТА ЛИНИЯ

ЕДИН ПРОДУКТ С ХИЛЯДОЛЕТНА ИСТОРИЯ – НЕЙНО ВЕЛИЧЕСТВО  ОЧНАТА ЛИНИЯ

Появява се още 10 000 г. пр.н.е. основно в Древен Египет и Месопотамия, а историци са намирали продукти с подобни консистенция и функция също сред римляните и древните гърци.

В Древен Египет, откъдето има най-много сведения за използването на очна линия, тя се е използвала както от жени, така и от мъже. Освен за разкрасяване, нейната основна функция била да предпазва очите от силното пустинно слънце и вятъра, като през 2010 година са открити и антибактериални свойства на продукта. Има вярвания, че очертаването на очите предпазва от лоша енергия, а също така и символизира връзката между хората и религията.

ЕДИН ПРОДУКТ С ХИЛЯДОЛЕТНА ИСТОРИЯ – НЕЙНО ВЕЛИЧЕСТВО  ОЧНАТА ЛИНИЯ

ЕДИН ПРОДУКТ С ХИЛЯДОЛЕТНА ИСТОРИЯ – НЕЙНО ВЕЛИЧЕСТВО  ОЧНАТА ЛИНИЯ

ЕДИН ПРОДУКТ С ХИЛЯДОЛЕТНА ИСТОРИЯ – НЕЙНО ВЕЛИЧЕСТВО  ОЧНАТА ЛИНИЯ

ЕДИН ПРОДУКТ С ХИЛЯДОЛЕТНА ИСТОРИЯ – НЕЙНО ВЕЛИЧЕСТВО  ОЧНАТА ЛИНИЯ

Първата очна линия, наречена „кохл“, съдържала глина, форма на оловен сулфид и други минерали, смесени с вода, масло или подобни разтворими вещества, като животински мазнини. В съвремието вариации на древния „кохл“ се използват в Индия, Африка и Близкия изток с основна функция да прогонва злото. Използването на традиционния „кохл“ днес обаче се счита за незаконно от Американската агенция по храните и лекарствата, тъй като медицински експерти са открили, че той включва опасни нива на оловен сулфид, което може да доведе до отравяне с олово.

ЕДИН ПРОДУКТ С ХИЛЯДОЛЕТНА ИСТОРИЯ – НЕЙНО ВЕЛИЧЕСТВО  ОЧНАТА ЛИНИЯ

ЕДИН ПРОДУКТ С ХИЛЯДОЛЕТНА ИСТОРИЯ – НЕЙНО ВЕЛИЧЕСТВО  ОЧНАТА ЛИНИЯ

ЕДИН ПРОДУКТ С ХИЛЯДОЛЕТНА ИСТОРИЯ – НЕЙНО ВЕЛИЧЕСТВО  ОЧНАТА ЛИНИЯ

ЕДИН ПРОДУКТ С ХИЛЯДОЛЕТНА ИСТОРИЯ – НЕЙНО ВЕЛИЧЕСТВО  ОЧНАТА ЛИНИЯ

ЕДИН ПРОДУКТ С ХИЛЯДОЛЕТНА ИСТОРИЯ – НЕЙНО ВЕЛИЧЕСТВО  ОЧНАТА ЛИНИЯ

Популяризирането на очната линия в Западна Европа според някои е свързано с откриването на бюста на древноегипетската кралица Нефертити през 1912 година. Според други очната линия става популярна след откритието на гробницата на древния египетски фараон Тутанкамон от англичаните Хауърд Картър и Джордж Хърбърт през 1922 година. Която и теза да приемем за вярна, резултатът е, че в този период очната линия става част от света на модата и е сред най-горещите тенденции.

ЕДИН ПРОДУКТ С ХИЛЯДОЛЕТНА ИСТОРИЯ – НЕЙНО ВЕЛИЧЕСТВО  ОЧНАТА ЛИНИЯ

ЕДИН ПРОДУКТ С ХИЛЯДОЛЕТНА ИСТОРИЯ – НЕЙНО ВЕЛИЧЕСТВО  ОЧНАТА ЛИНИЯ

ЕДИН ПРОДУКТ С ХИЛЯДОЛЕТНА ИСТОРИЯ – НЕЙНО ВЕЛИЧЕСТВО  ОЧНАТА ЛИНИЯ

Когато очната линия навлиза в европейската мода, тъкмо си отиват тенденциите от Викторианската ера. Тогава се появява модата, наречена „Тут-мания“, вдъхновена от гореспоменатите открития, от времето на Древен Египет, която повлиява силно козметиката. По това време Холивуд също набира популярност, като на екрана все по-често започва да се използва по-силен грим. Изключително ярък е образът на Чарли Чаплин във филма „Скитникът“ от 1914 година, който използва грима за подсилване на израженията си. Тогава се появява и първият боливудски ням филм от 1913 година, в който са силно подчертани очите както на жените, така и на мъжете. До този момент на силно гримираните дами не се гледа с добро, но с нашумялата „Тут-мания“, влиянието на Холивуд и модерните знаменитости като Клара Боу и Грета Нисен все повече се популяризират очната линия и опушеният грим.

ЕДИН ПРОДУКТ С ХИЛЯДОЛЕТНА ИСТОРИЯ – НЕЙНО ВЕЛИЧЕСТВО  ОЧНАТА ЛИНИЯ

ЕДИН ПРОДУКТ С ХИЛЯДОЛЕТНА ИСТОРИЯ – НЕЙНО ВЕЛИЧЕСТВО  ОЧНАТА ЛИНИЯ

ЕДИН ПРОДУКТ С ХИЛЯДОЛЕТНА ИСТОРИЯ – НЕЙНО ВЕЛИЧЕСТВО  ОЧНАТА ЛИНИЯ

Козметичната индустрия достига своя връх точно преди Голямата депресия, която успява да срути устойчивите индустриални пазари, но да запази козметичната, която продължава да се развива, поради известният „Ефект на червилото“. В този бум на производство на козметика започват да се появяват и множество продукти със съмнителни и дори отровни съставки, подобни на тези на древната „кохл“. Поради тази причина Конгресът приема „Федералния закон за храните, лекарствата и козметиката“ през 1938 година, който следи производството отблизо.

ЕДИН ПРОДУКТ С ХИЛЯДОЛЕТНА ИСТОРИЯ – НЕЙНО ВЕЛИЧЕСТВО  ОЧНАТА ЛИНИЯ

ЕДИН ПРОДУКТ С ХИЛЯДОЛЕТНА ИСТОРИЯ – НЕЙНО ВЕЛИЧЕСТВО  ОЧНАТА ЛИНИЯ

ЕДИН ПРОДУКТ С ХИЛЯДОЛЕТНА ИСТОРИЯ – НЕЙНО ВЕЛИЧЕСТВО  ОЧНАТА ЛИНИЯ

По време на войните през 40-те години козметичната индустрия затихва, но гримът продължава да бъде използван. Дори на известния пропаганден “Rosie the Riveter: We Can Do It“ плакат от 1943 година дамата носи червено червило и черна очна линия. Жените дори започват да създават илюзията за чорапи като чертаят линия по продължение на задната част на краката си с черен молив. След Втората световна война жените получават свободата да гласуват, да носят панталони, да пият и пушат на публични места. Сред тези свободи е и ползването на козметика според личната си преценка. Така очната линия става все по-предпочитан продукт сред дамите.

През 50-те години навлиза модата на очната линия тип „котешко око“. Подчертаните вежди и червеното червило, досущ като образа на Мерилин Монро от филма „Джентълмените предпочитат блондинки“, са задължителни. Този стил се забелязва и при Одри Хепбърн, София Лорен и Джаки Кенеди.

ЕДИН ПРОДУКТ С ХИЛЯДОЛЕТНА ИСТОРИЯ – НЕЙНО ВЕЛИЧЕСТВО  ОЧНАТА ЛИНИЯ

ЕДИН ПРОДУКТ С ХИЛЯДОЛЕТНА ИСТОРИЯ – НЕЙНО ВЕЛИЧЕСТВО  ОЧНАТА ЛИНИЯ

ЕДИН ПРОДУКТ С ХИЛЯДОЛЕТНА ИСТОРИЯ – НЕЙНО ВЕЛИЧЕСТВО  ОЧНАТА ЛИНИЯ

През 60-те години на мода пък идват експерименталните визии на очната линия, повлияни от стила „Мод“, както и от дизайнери като Мери Куант. Модата на очната линия, която се нанася върху долната и горната линия на миглите затвърждават Лесли Хорнби, известна като Туиги, Бриджит Бардо и Иди Седжуик.

През 70-те очната линия е придружена от ярки пастелни сенки и бяла линия заедно с черната, която да направи окото да изглежда по-отворено. Започва да се заражда и модата на естествения външен вид, който също се харесва от дамите. Докато жените по това време намаляват количеството на грима, който използват, мъже като Дейвид Бауи, Мик Джагър и Принс започват да експериментират с него.

През 80-те модата на естествения вид е в своя пик за звезди като Мадона, Синди Лаупър, Уитни Хюстън и Бой Джордж. Много артисти започват да се обръщат към стилове като „хардрок пънк“, „готик“ и „рейв“. На мода са очната линия по продължение на горните и долните мигли, както и неоновите сенки.

ЕДИН ПРОДУКТ С ХИЛЯДОЛЕТНА ИСТОРИЯ – НЕЙНО ВЕЛИЧЕСТВО  ОЧНАТА ЛИНИЯ

През 90-те години на мода е „Феминизмът на червилата“, който обхваща женствеността и сексуалността на жените. Тази мода може да се забележи в стила на Кортни Лав и момичешката банда „Спайс гърлс“. По това време също се популяризира и „грънч“ културата в лицето на групи като „Нирвана“.

През 2000-та година е актуално нанасянето на очна линия от вътрешната страна на окото – както от жените, така и от мъжете, силно повлияни от „Емо“ стила на Били Джо Армстронг и Пит Венц.

Дамите очертават изцяло вътрешната страна на очите си като Парис Хилтън и Аврил Лавин. През 2005 година с раждането на платформата за споделяне на видеоклипове YouTube започват да се публикуват и множество уроци за нанасяне на очна линия от гримьори. Сред тях е известната Мишел Фан. Стилът за очна линия също е силно повлиян от старта на предаването „Животът на Кардашиян“ през 2007 година. Гримът със силна очна линия на Ким Кардашиян става все по-популярен.

През годините очната линия става отличителна за много от известните личности. Няма как да не споменем най-известните сред тях като: Ейми Уайнхаус, Адел, Кат Вон Ди, Джони Деп, Меган Фокс, Ариана Гранде, Риана и други.

Продуктът с хилядолетна история продължава да развива своята популярност и ни очарова с иновативните модни тенденции, в които присъства. Несъмнено очната линия е незаменима в света на козметиката, а красотата и женствеността, които придава, ще са винаги на мода.

Снимки:

Бюст на Нефертити – https://www.newsweek.com/frankenstein-art-nefertiti-egypt-germany-ugly-pharoah-351469

Чарли Чаплин във филма „Скитникът“ – https://en.wikipedia.org/wiki/The_Tramp

Клара Боу – https://www.onthisday.com/people/clara-bow

Rosie the Riveter We Can Do It Poster – https://store.nationalww2museum.org/rosie-the-riveter-we-can-do-it-poster.html

Фотография на Мерилин Монро от Милтън Грийн – https://www.illamasqua.com/blog/eyeliner-a-history/

София Лорен – https://en.wikipedia.org/wiki/Sophia_Loren

Туиги – https://www.amazon.com/Twiggy-Iconic-Fashion-Bareshouldered-Poster/dp/B00KU750HG

Бриджит Бардо – https://www.flickr.com/photos/tioricocampos/25694538615

Принс – https://www.pinterest.com/pin/158822324331989339/?lp=true

Дейвид Бауи – https://www.pinterest.com/pin/455285843560824960/?lp=true

Джони Деп – https://www.elle.com/culture/celebrities/g8575/guyliner-guys-in-eyeliner-actors-johnny-depp/

Мадона – https://www.pinterest.jp/pin/518688082069442642/

Уитни Хюстън – https://weheartit.com/entry/326060330

Спайс Гърлс – https://www.narcity.com/things-to-do/ca/ab/calgary/calgary-spice-girls-brunch-is-the-ultimate-90s-revival-party-this-fall

Нирвана – https://www.sickchirpse.com/nirvana-song-90s-grunge-musical/

Били Джо Армстронг  – https://www.pinterest.ch/pin/277604764511534830/

Парис Хилтън – https://www.tmrwmagazine.com/features/culture/paris-hilton-changing-the-narrative

Мишел Фан – http://beautifullybrown.com/know-her-michelle-phan/michelle-phan-makeup/

Ким Кардашиян и Кайли Дженър – https://www.bustle.com/p/kim-kardashian-kylie-jenner-delayed-their-fragrance-launch-for-unusual-reason-17048995

Айми Уайнхаус – https://www.artstation.com/artwork/XBEkYD

Адел – https://choice.npr.org/index.html?origin=https://www.npr.org/2015/11/24/457252109/you-cant-prepare-yourself-a-conversation-with-adele

Кат Вон Ди – https://www.livekindly.co/kat-von-d-to-release-special-10th-anniversary-makeup-collection/

Меган Фокс – https://www.popsugar.co.uk/beauty/photo-gallery/45680839/image/45680818/Megan-Fox-Blonde-Hair-January-2019

Ариана Гранде – https://www.vanityfair.com/style/photos/2018/05/met-gala-best-beauty-looks

Риана – https://www.forbes.com/sites/natalierobehmed/2019/06/04/rihanna-worth-fenty-beauty/

Източници:

https://www.vice.com/en_us/article/kzyda9/history-o https://www.illamasqua.com/blog/eyeliner-a-history/ https://www.byrdie.com/eyeliner-styles-history

Тагове: Брой 105

Вижте още

„ШАНЕЛ“: КЛАСА И СТИЛ – ВЧЕРА, ДНЕС И УТРЕ
История

„ШАНЕЛ“: КЛАСА И СТИЛ – ВЧЕРА, ДНЕС И УТРЕ

ЕВОЛЮЦИЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ТЕН
История

ЕВОЛЮЦИЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ТЕН

ЙОРДАНКА ЧЕРНАЕВА – ЖИВАТА ЛЕГЕНДА НА БЪЛГАРСКАТА МОДА
История

ЙОРДАНКА ЧЕРНАЕВА – ЖИВАТА ЛЕГЕНДА НА БЪЛГАРСКАТА МОДА

ИСТОРИЯТА НА ЧЕРВЕНОТО ЧЕРВИЛО
История

ИСТОРИЯТА НА ЧЕРВЕНОТО ЧЕРВИЛО

Най-популярни

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Академията за мода определи новите си стипендианти

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео