Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Към читателя

НАЙ-ПРАВИЛНОТО ОБЛИЧАНЕ Е „НЕПРАВИЛНОТО“

от FLM
26.07.2020
Време за четене: 1 мин.
2004
A A
ОМРАЗАТА
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Любомир Стойков

проф. д.н. Любомир Стойков
– Главен редактор на
“Fashion Lifestyle Magazine”

Да намериш стила си в модата и модата в собствения си стил е предизвикателство за всеки, дори и за най-информираната, и за най-начетената личност. Откривайки несъзнателно или пък съвсем целенасочено дрехите и допълненията, в които се чувства най-удобно, човек се доближава до намирането на собствения си стил. Но това не е достатъчно. Да създадеш и разпознаеш стила си, означава да конструираш такава оригинална външност, която да ориентира околните за най-важните характеристики на личността ти – манталитет, култура, социален, персонален и професионален статус, възраст, пол, нагласа и пр. Това е така по принцип, но и не съвсем. Тези традиционни критерии за мода и стил все по-често се разпадат и отдалечават от истината. Най-важното е човек чрез облеклото и аксесоарите максимално ясно да изразява себе си – своя дух, своя вкус, своята психика, своята душевност и – естествено – своите чудатости и особености. Често повтарям, че не е толкова важно да следваме модата, по-важното е модата да ни следва. Това, обаче, е осъществимо само ако притежаваме адекватен, въздейстащ, запомнящ се стил.

Най-правилното обличане всъщност е „неправилното“. Т.е. да не се следват механично и сляпо нечии указания и менторски назидания от рода на „това – да“ и „това – не“. Общата слабост на всички съвети и препоръки за добър външен вид е, че те не могат да отчетат индивидуалността и самобитността на конкретния човек. По-скоро трябва да се говори за подходяща модна, визуална и лайфстайл култура. Да не забравяме, че по принцип културата е коктейл от ценности, традиции и символи, които като истински компас ориентират в океана от възможности в нашето съществуване, в т.ч. и в избора и изграждане на стил. Така че най-важна е модната информираност и разбиране на значимостта на облеклото и на значимостта и особеностите на нашата личност. Като добавим към всичко това съобразяването със сезона, събитието (повода) и целите на общуването, не е толкова трудно всеки един да намери себе си чрез външността и външността чрез себе си.

…Много пъти съм отговарял на въпроса „Кой от световните дизайнери, с които съм се срещал ми е направил най-силно впечатление?“ и най-често казвам имената на Аликзандър Маккуин, Пиер Карден, Пако Рабан, Юбер дьо Живанши, Лойд Клайн…Иска ми се, обаче, в този текст-докосване до същността на феномена мода да споделя впечатлението си за ирландския дизайнер Джон Роша, който е роден в Хонгконг с баща португалец и майка китайка. Интервюирал съм го три пъти – веднъж в Кейптаун и два пъти в Лондон. Той е един от най-земните, достъпни, топли и общителни дизайнери, с които съм се срещал. Сред прочутите му клиенти бих споменал Джулия Робъртс, Шиниъд О`Конър, Боно от „Ю Ту“ и членовете на поп групата „Тейк дет“. За мен той е най-усмихнатият дизайнер на света. Не мога да забравя концепцията му за модата, която преди много години той сподели с мен: „Модата се представлява от хора, творци, креативни позитивни натури, чиято цел е да стигне до хората, защото тя трябва да съдържа едно интернационално, глобално послание. Модата има призванието да свързва хората, без значение какви са и откъде идват. Те могат да бъдат от Източна Европа, от Америка или от Азия. Модата не е елементарното обличане и суетене. По-важното е тя да бъде схващана като средство за изразяване“.

…От всичко по-горе излиза, че най-правилното облекло е онова, което ни позволява най-добре да изразим себе си – своята култура, вкус, характер, темперамент, нагласа, а защо не – и своето призвание, и своята мисия.  А това означава да се вслушваме в себе си и да отхвърляме кухите и банални съвети и инструкции за „правилното“ облекло.

Тагове: Брой 107

Вижте още

БЛЯСЪК: НАЧАЛО И ВЪЗХОД НА ПЪРВОТО БГ ТЕЛЕВИЗИОННО ПРЕДАВАНЕ ЗА МОДА
Към читателя

БЛЯСЪК: НАЧАЛО И ВЪЗХОД НА ПЪРВОТО БГ ТЕЛЕВИЗИОННО ПРЕДАВАНЕ ЗА МОДА

НОВАТА ЕЛЕГАНТНОСТ: ИНСТИНКТИВНА РОМАНТИКА И МИКС МЕЖДУ МИНАЛОТО И БЪДЕЩЕТО
Към читателя

НОВАТА ЕЛЕГАНТНОСТ: ИНСТИНКТИВНА РОМАНТИКА И МИКС МЕЖДУ МИНАЛОТО И БЪДЕЩЕТО

ЛЯТНАТА МОДА: СИМВОЛ НА СВОБОДА И ЕСТЕТИЧЕСКА ДЪРЗОСТ
Към читателя

ЛЯТНАТА МОДА: СИМВОЛ НА СВОБОДА И ЕСТЕТИЧЕСКА ДЪРЗОСТ

Към читателя

ЛИЛИ ИВАНОВА ИЗВЪН СТАНДАРТНИТЕ КЛАСАЦИИ

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео