Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Култура Субкултури

СУБКУЛТУРАТА „КЕЙ-ПОП“

от FLM
03.12.2021
Време за четене: 2 мин.
2815
A A
СУБКУЛТУРАТА „КЕЙ-ПОП“
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

В днешно време кей-попът не е просто забавление, а прогресивен жанр, мащабна музикална субкултура с милиони фенове по целия свят – млади хора с безупречен външен вид, невероятни танцови умения, вокален талант и с изключително добра репутация.

Кей-поп музиката произхожда от Южна Корея и се счита за сравнително нова форма на изкуство. Жанрът, какъвто го познаваме днес, датира от 90-те години на миналия век, а корените му се зараждат още през 50-те, като през годините бива повлиян от западната музика. Терминът „кей-поп“ означава поп музика.

Всеки месец дебютират нови корейски поп групи и общественото мнение се изменя непрекъснато. Сред най-обичаните момичешки групи са “Girl’s Generation”, които показват закачливи песни и концепции, “Wonder Girl” и “Dong Bang Sin Ki” (известни също като “TVXQ”). Мъжките банди, които се радват на голяма фен аудитория, са “Big Bang”, които имат отличим стил и непрекъснато развиваща се музика, и “BTS”, които са най-популярната група за всички времена не само в Корея, а и в САЩ. Най-големият пробив в световен мащаб правят “PSY” с песента “Gangnam Style” през 2012 г.

В продължение на десетилетия модата играе важна роля в предаването на естетика в музиката – от изпълненията, през музикалните видеоклипове и кориците на албуми. Тъй като влиянието на кей-попа става все по-значително, то оформя модните тенденции по начин, по който музиката не е виждала от генезиса на американския хип-хоп, когато марки като “Adidas”, “Kangol” и ”Jordans” станаха задължителни за слушателите. Дизайнерите определено биха могли да приемат влиянието на кей-попа върху модата като нещо, което може да им донесе сериозен приход.

През последните години ефектът от корейската вълна е по-очевиден от всякога. Кей-драма, кей-храна, кей-красота, кей-фешън и кей-поп са водещи в конкретни  индустрии в световен мащаб. Това, което го направи международно конкурентен е подкрепата на феновете. Фендъм културата през първата ера на кей-попа е била приемана негативно. Това, с което са били свързвани са избухливите тийнейджъри. С времето феновете са се променили. В Южна Корея фендъм културата до голяма степен се е формира около кей-поп идолите и корейските драми. При нея хората избират знаменитост или жанр, събират се определена група, създават свои правила, според които приемат още хора вътре.

Интересен е фактът, че корейската култура е привлекателна за американците, защото е силно повлияна от тяхната култура. От корейския червен женшен в американските продукти за грижа за кожата до модата на корейските знаменитости, вдъхновена от западните дизайнери.

Снимки:

1. “Shinhwa” –  една от първите кей-поп групи, направила своя дебют през 1998 г.

Фото: www.instragram.com

2. Момчешката кей-поп група “BTS”.

Фото: www.facebook.com

3. Момичешката кей-поп група “Blackpink”.

Фото: www.instagram.com

Източници:
https://www.shs-conferences.org/articles/shsconf/pdf/2019/13/shsconf_appsconf2019_03025.pdf
https://www.90daykorean.com/what-is-kpop/
https://www.crfashionbook.com/fashion/a35469820/how-k-pop-has-dominated-luxury-fashion/
https://www.delivered.co.kr/kpop-fan-spending-the-value-of-the-fandom-culture/
https://eu.usatoday.com/story/news/2021/10/21/squid-game-bts-k-beauty-why-korean-pop-culture-making-waves/8437852002/
https://www.washingtonpost.com/opinions/2020/02/22/korean-pop-culture-is-everywhere-its-taken-life-its-own/
https://en.wikipedia.org/wiki/Fandom_culture_in_South_Korea
https://www.jstor.org/stable/j.ctt1xwb6n
https://www.worldcat.org/title/soft-power-the-means-to-success-in-world-politics/oclc/53951715
https://www.academia.edu/13645031

Тагове: Брой 115

Вижте още

8 МИТА И ПОГРЕШНИ СХВАЩАНИЯ ЗА КОТКИТЕ
Субкултури

8 МИТА И ПОГРЕШНИ СХВАЩАНИЯ ЗА КОТКИТЕ

ИЗКУСТВОТО ДА БЪДЕШ ГЕРОЙ
Субкултури

ИЗКУСТВОТО ДА БЪДЕШ ГЕРОЙ

СЕДЕМ НАЧИНА, ПО КОИТО ГЕЙМИНГЪТ ВЛИЯЕ НА МОДАТА ПРЕЗ 2024
Субкултури

СЕДЕМ НАЧИНА, ПО КОИТО ГЕЙМИНГЪТ ВЛИЯЕ НА МОДАТА ПРЕЗ 2024

VSCO GIRL: СУБКУЛТУРАТА НА INSTAGRAM
Субкултури

VSCO GIRL: СУБКУЛТУРАТА НА INSTAGRAM

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео