Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Мода Дизайнери

ДОНА КАРЪН: КРАЛИЦАТА НА СЕДМО АВЕНЮ

от FLM
28.02.2022
Време за четене: 1 мин.
2674
A A
ДОНА КАРЪН: КРАЛИЦАТА НА СЕДМО АВЕНЮ
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Дона Карън е родена на 2 октомври 1948 година с името Дона Айви Фаске във Форест Хилс, Ню Йорк. Баща ѝ е бил шивач, а майка ѝ модел в района на Ню Йорк. Фаске е почитател на модата от ранна детска възраст. На 14 години тя лъже за възрастта си и започва работа като продавач-консултант в бутик за дрехи. Въпреки че напуска гимназията, за да работи, по-късно е приета в престижното училище Parsons School of Design в Ню Йорк.

Докато е все още е в училище, Карън получава престижна работа при дизайнерката Ан Клайн. Работата ѝ там се оказа толкова впечатляваща, че в рамките на две години тя е обявена за асистент дизайнер. До 26-годишна възраст Дона, която по това време е омъжена за първия си съпруг Марк Карън, е обявена за главен дизайнер на марката.

Издигането ѝ до върха на компанията Anne Klein се случва не много след смъртта на дизайнера-основател. Под ръководството на Карън и с помощта на неин колега и приятел – Луис Дел'Олио, марката процъфтява.

През 1984 г. американката решава да се раздели с марката Anne Klein и да продължи сама. Дебютира през 1985 година, с първата си дамска колекция – „модерни дрехи за съвременните хора“, на собствения ѝ бранд Donna Karan.

През 1989 г. пресата я нарича „Кралицата на седмо авеню", поради нарастващото ѝ влияние върху модата. Тогава осъзнава, че има необходимост от по-достъпна модна линия и разширява бранда Donna Karan в Donna Karan New York.  Две години по-късно създава DKNY Jeans, колекция от деним. DKNY за мъже стартира през 1992 г., а година след това пуска линията Signature, отново за мъжкия пол. От тогава са създадени редица продукти с името на марката – от детски дрехи до мебели.

През лятото на 2015 г. дизайнерката напуска Donna Karan International, след което  LVMH продава компанията, включително все още действащия DKNY, на гиганта G-III за 650 милиона долара. Когато Карън разбира за това е изненадана, но и впечатлена от качеството на марката.

През годините Дона Карън е носител на множество награди и отличия. През 2003 г. тя става първата американка, получила наградата „Суперзвезда“ на Fashion Group International. На следващата година получава престижната награда за постижение в живота от „Съвета на модните дизайнери на Америка“.

Карън издава биографична книга The Journey of a Woman през 2004 г. През следващата година се оттегля от поста на ръководител на бранда си, за да посвети времето си на Urban Zen, лайфстайл марка, която стартира през 2007 г.

Снимки:

1. Дизайнерката Дона Карън.

Фото: sandrascloset.com

2. Дона Карън и Луис Дел‘Олио.
Фото: Courtesy / wwd.com

3. Аутфит на Donna Karan от 2014 година.
Фото: Startraks Photo / REX Shutterstock

Източници:
https://www.businessoffashion.com/community/people/donna-karan-4
https://www.britannica.com/biography/Donna-Karan
https://www.biography.com/fashion-designer/donna-karan
https://www.encyclopedia.com/books/politics-and-business-magazines/donna-karan-company

Тагове: Брой 117

Вижте още

ХАЙДЕР АКЕРМАН: МИНИМАЛИЗЪМ С ХАРАКТЕР
Дизайнери

ХАЙДЕР АКЕРМАН: МИНИМАЛИЗЪМ С ХАРАКТЕР

Дизайнери

ВИРДЖИЛ АБЛО: НОВАТОРЪТ, КОЙТО ПРЕОБРАЗИ МОДАТА С OFF-WHITE

КРИСТИАН ЛУБУТЕН – ГУРУТО НА ЧЕРВЕНИТЕ ПОДМЕТКИ
Дизайнери

КРИСТИАН ЛУБУТЕН – ГУРУТО НА ЧЕРВЕНИТЕ ПОДМЕТКИ

Дизайнери

IN MEMORIAM: МОДНИЯТ СВЯТ ТЪГУВА ЗА РОБЕРТО КАВАЛИ

Най-популярни

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Академията за мода определи новите си стипендианти

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео